Verotuksesta

Mites tuo "Kaavamainen työhuonevähennys" menee, kun tuli viime vuonna oltua 4kk töissä vuorotteluvapaa sijaisena ja muuten meni vuosi työttömänä ja menee edelleenkin.
Tein 2pv viikkoon etänä, eli näin ollen menisi tuohon alle 50% etänä osioon ja 480€ saisi vähennyksiä. Arveluttaa vaan, että olenko oikeutettu tuohon vähennykseen, kun olin töissä vain sen 4kk vuodesta?
3pv viikosta kävin sitten toimistolla autolla ja matkaa tuli suuntaansa 39,8km, niin nämä kyllä saa vähennyksiin.

Mites tuo "Kaavamainen työhuonevähennys" menee, kun tuli viime vuonna oltua 4kk töissä vuorotteluvapaa sijaisena ja muuten meni vuosi työttömänä ja menee edelleenkin.
Tein 2pv viikkoon etänä, eli näin ollen menisi tuohon alle 50% etänä osioon ja 480€ saisi vähennyksiä. Arveluttaa vaan, että olenko oikeutettu tuohon vähennykseen, kun olin töissä vain sen 4kk vuodesta?
3pv viikosta kävin sitten toimistolla autolla ja matkaa tuli suuntaansa 39,8km, niin nämä kyllä saa vähennyksiin.
Tuota asiaa suht turha miettiä kun:
Ilmoita tulonhankkimismenot verotuksessa vain, jos ne ovat yli 750 euroa.

Edit: Ikävä ihminen olen, mutta:
3 x 80km x 17 viikkoa x 0.27 c/km - (900-(8x80)) omavastuu -> jää noin 840€ vähennettävää -> Josta takaisin alle puolet:(

Edit: Korjasin alimmaista kun työttömyyskuukaudet vähentää omavastuuta sentäs eli jotain kohtuutta verottaja suo ;)

Viimeksi muokattu:
Tuota asiaa suht turha miettiä kun:
Ilmoita tulonhankkimismenot verotuksessa vain, jos ne ovat yli 750 euroa.

Edit: Ikävä ihminen olen, mutta:
3 x 80km x 17 viikkoa x 0.27 c/km - 900€ omavastuu -> jää noin 200€ vähennettävää -> Eli alle satku sieltä tulee takaisin. Parempi tosin kuin ei mitään, mutta eipä peitä edes bensakuluja :(
Niin, että olisi pitänyt ostaa vaikka 300€ tietokonetuoli ja tuolloin summa olisi kohonnut yli tuon 750€ rajan ja olisin saanut tästä 30€ palautuksia?

Muistelin, että tuo kilometrikorvaus olisi ollut lähenpänä 50snt/km, mutta eipä taidakkaan olla.

Niin, että olisi pitänyt ostaa vaikka 300€ tietokonetuoli ja tuolloin summa olisi kohonnut yli tuon 750€ rajan ja olisin saanut tästä 30€ palautuksia?

Muistelin, että tuo kilometrikorvaus olisi ollut lähenpänä 50snt/km, mutta eipä taidakkaan olla.
Korjasin tuohon ylle kilometrivöhennyksiä. Tosin sulla vuoden kokonaisverotus jäänee työttömyyskorvauksen pienuuden vuoksi normaalia matalammalle niin myös verovähennyksen hyöty matkoista on rahassa pienempi.

Työhuonevähennys pitää tehdä joko kaavamaisena tai sitten todellisten kulujen mukaan, joten tuo tuolin osto ei olisi tilannetta muuttanut mitenkään :(

Näyttö, näppäimistö ja hiiri menee vähennyksiin. Käytän niitä kuitenkin myös muussa käytössä, niin vähennän -50% ja uusin joka vuosi jotain.

Vaimo tekee 95% töistä etätyönä. Oliko niin että saa työhuonevähennyksen lisäksi 50% nettiliittymästä tulonhankkimismenoihin ?

Vaimo tekee 95% töistä etätyönä. Oliko niin että saa työhuonevähennyksen lisäksi 50% nettiliittymästä tulonhankkimismenoihin ?
Juu. Jos työnantaja ei sitä maksa.
Näyttökuva 2025-03-30 155757.png

Näyttökuva 2025-03-30 160248.png

Aika pieni on tuo työhuonevähennys kyllä, ei juuri kata edes sähköä kun eihän tuosta jää kun jokunen kymppi vuodessa käteen.

Pitääkö noissa etätyövähennyskuvioissa (tietoliikenneyhteydet) huomioida palkalliset lomat (kesä- & talviloma)? Itse maksan nettiliittymän.

Aika pieni on tuo työhuonevähennys kyllä, ei juuri kata edes sähköä kun eihän tuosta jää kun jokunen kymppi vuodessa käteen.

Omilla tuloilla (~3200€/kk) tekee huimat 87€/vuosi. Mutta sitten kun lisää 50% netti/google drive/puhelinkuluista (maksan itse, ja heitin nyt esim. 60€/kk), niin summa on jo 235,99€/vuosi.
Juuri tänään, tämän ketjun innoittaman. Päivitin vähennykset, osan vuotta ollut lomautettuna. Mutta jos olisi ollut täysi vuosi, niin summa olisikin jo 534,01€. Sisältää tosin tietysti kaikki ATK-ostokset, jotka töihin liittyy (50% vähennys).

Statistiikka

Viestiketjuista
273 303
Jäsenet
76 995
Uusin jäsen
slaukk

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom