Mä oon itseasiassa ollu siinä uskossa että urainassa julistettiin liikekannalle pano heti kun venäjä hyökkäs. Ilmeisesti ei ollutkaan ja nyt jo kaks vuotta pyöriny millä? Vapaaehtoisilla ja sopimussotilailla?
Näin minäkin olin käsittänyt kunnes satuin juuri eilen katsomaan Toverin haastattelua. Kuvittelisin että hän ei erehdy tällaisesta seikasta.Julistettiin, nyt vaan tarviivat lisää väkeä. Ei kaikkia voi kerralla kutsua, aseita, kalustoa jne puuttuu ja huolto hankaloituu. Oma arvio on, että nostavat joukkojen määrää hieman ja varautuvat tuleviin tappioihin tuolla lukemalla.
Tässä selitetään(aikaleima 31:38 siltä varalta että jonkun upotteessa ei toimi jos on vaikka Seamonkey vuodelta 2013) että LKP ei silloin tapahtunut. Muistan kyllä puheet siitä miten siellä riitti vapaaehtoisia, ja muistan että aikuisten miesten poistumista maasta rajoitettiin varsin kattavasti. En vaan ollut älynnyt, että tähänastinen värväys on siis kokonaisuudessaan tapahtunut muilla keinoilla, mikä on varsin vaikuttavaa sinänsä.