Ihailla pitää venäläisten halua kuolla diktaattorinsa puolesta.
Itse en laittaisi tikkua ristiin Suomen puolesta. Nationalismi on täyttä paskaa.
vapaamatkustaja ?
Venäläiset ei taida kuolla diktaattorin puolesta, ymmärtääkseni siellä ns taistelutahto on aika heikko, ja rintamalle lähtevän motivaatio tulee pakosta, vaihtoehdosta kuolenko heti, vai ehkä kohta. Osa tiettävästi lähtee rahantakia, siinä uskossa että pieni keikka ja hengissa kotiin.
Ukrainalaiset tietää mitä tapahtuu jos venäläinen tulee, joten heillä puolustus perustuu isänmaan puolustamiseen, tuskin hekään lähteävät kuolemaan, vaan pelastamaan, oman tulevaisuuden, läheisten tulevaisuuden, puolison, lasten jne.
Toki kaikkialla mahtuu niitä yksilöitä jotka näkevät ettei kannatta puolustaa, toimivat venäläisten tavoin, mielummin ottava huomenna peppuun, kun tänään riskin kuulasta. Jos ei ajattele huomista pidemmälle, niin tuskin ajattelee lapsiaan, mitäs syntyivät, saati sitten läheisiään.
Toki se vaatii enemmän voimia että menenkö minä nyt juuri tuohon vaaralliseeen tilanteesee, vaan toivonko että kaveri ottaa sen ja minä lähden suojaan siksiaikaa.
Osa hakee uskostaan voimaa, jos esim kristinuskosta voi saada voimaa, luikinko pakoon ja joudun kadotukseen, vai teenkö parhaani puolustaakseni ja pahimillaan sitten aukeaa se taivaspaikka.