Ilmeisesti venäjän yritykset rakentaa itse matkustajakoneita eivät ole ottaneet tuulta alleen. Vuosi sitten piti alkaa valmistaa useita erilaisia koneita ja asiassa ei ole päästy edes sopimustasolle. Nyt venäjä yrittää paikata huutavaa konepulaansa antamalla lentoyhtiöille ~4 miljardia dollaria jotta ne yrittäisivät lunastaa leasing- koneitaan itselleen. Toivottavasti nykyiset sanktiot riittävät tämän estämiseen, vaikka uutisessä sanotaankin että Aeroflot olisi jo onnistunut ostamaan joitakin koneita, ilmeisesti viimevuonna ennen kuin lentokoneita koskevat sanktiot tulivat voimaan.
"Russian airlines continue purchasing aircraft from foreign leasing firms, with the government having allocated more than 300 bln rubles ($3.97 bln) for these purposes, Transport Minister Vitaly Savelyev said at a meeting of the State Duma (lower house) Committee on Transport and Development of Transport Infrastructure on Wednesday.
"We are trying to purchase aircraft from foreign leasing companies, we understand the issue well. The government has already allocated around 300 bln rubles. Aeroflot has already used [the funds] to purchase ten long-range aircraft," he said.""
https://tass .com/economy/1588889
"Russian airlines continue purchasing aircraft from foreign leasing firms, with the government having allocated more than 300 bln rubles ($3.97 bln) for these purposes, Transport Minister Vitaly Savelyev said at a meeting of the State Duma (lower house) Committee on Transport and Development of Transport Infrastructure on Wednesday.
"We are trying to purchase aircraft from foreign leasing companies, we understand the issue well. The government has already allocated around 300 bln rubles. Aeroflot has already used [the funds] to purchase ten long-range aircraft," he said.""
https://tass .com/economy/1588889
Todennäköisesti näin, mutta vielä enemmän ajattelisin venäjää korpeavan Ukrainan ja sitä tukevien tahojen kyky tehdä tiedustelulentoja käytännössä kellon ympäri tuolla sotatoimialueen reunoilla.No niin, B52 meni selvästi ihon alle