En katsonut videota mutta kuvauksen perusteella silti selkeästi parempaa toimintaa kuin vastustajalla. Tuossa eri joukot toimivat kuitenkin yhteistyössä.
vaivaista nää jotka kommentoi mutta ei edes vaivaudu sisältöö tutustua. sama kuin arvostelee leffat katsomatta ja kertoo siitä.
Jos tuosta saa yhteistyön niin.. saa sitä mieltä toki olla. Minä en näe jalkaväen tekemistä miten ne osallistuu "yhteiseen tekemiseen" muuten kuin dronessa vilahtaa maajoukkoja ja pohdittiin onko omia. Tai että tykistö ampuisi kohteseen mistä vihollinen vahingoitti ukr bemaria taikka tukisi vetäytymistä. Joten se siitä minun silmin yhteistyöstä.
pitäähän näissä muistaa että molempi osapuoli näyttää vain sen minkä haluaa näytettävän. Iso kuva videossa on mitä hyökkäyksellä saavutettin? en itse nähnyt saavutusta. Näin pellon ylityksen ja takaisin pakittamisen tykkitulen alla.
minä en sodassa ymmärrä "RAID" ajattelua. tulkitsen sen PR hölynpölyksi. tuntuisi että se on vastustajan kuluttamista yllätyksen varjolla, mutta hyökkäävänä avoimelta pellota otat isomman riskin menetyksille.
takaisin tulemisen aikana tulee rpg:tä eli siellä vihollinen on eikä ole ainakaan lyötynä. Venäjän silmin hehän näkivät tuon hyökkäs on lyöty. Kukin katsoo miten tahtoo.
Kommentoin vain näkemääni. Minä en tuosta ainakaan näe venäjän toimintaa paljoakaan että siitä voi analyysiä tehdä. venäjä tykistö laulaa peltoa ja puurajassa pari sinkoa näyttäs bemariin lentävän. ja sillei. eli en näe oliko vastassa 1 taisteluasema vai suurempi joukko taikka kalustoa.
kohdissa:
13:27 ukraina bemari ottaa kylkeen osuman. joukko jalkautuu.
13:58 veikkaan venäjän rpg kranu ottaa tonttiin ei osumaa ukraina bemariin
ukraina bemarit altistuu alueella tykkitulelelle joka tyypillistä sinnepäin.
14:47 video leikattu taas jännästi. Mutta aivan kuin ryssä sotilas juoksee ukr bemarin perässä ampuen rpg yli bemarista.. bemari ei reagoi tykki osoittaa kotiin kun uhkaa vastaan. paskoja vehkeitä kun taitavat olla molemmin puolin. jännää sodan melskettä kun bemarin perässä juostaan(vai oliko ukrainalainen?). juoksia kaatuu kesken, enkä pikseleistä löydä mistä tuli olisi tullut. ei oo kaukana bf peleistä tällainen toiminta. ;D
17:02 viimeinen ukr bemari perääntyy ja tulipalo perseessä. Ukraina kommentoi "end of the raid" ryssä vois sanoa. ajoivat karkuun tulipersessä sinne mistä tulivatkin. Niin kaukana voi mielipiteet olla itse nähdystä.
videosta en poiminut vastustajan menetyksiä.
toivoisin puheenvuoroja miten tuollainen isku opetellaan meillä? esim urkaina käytti kärkenä 3 bemaria ja 2 panssaria tuli selvästi jäljessä. ja jalkaväki metsän reunassa vain tukemassa. kiikaroimassa. allla kuvassa taka-ala vasemmalla. tuskin rynnäkkökivääri etäisyydyn päässä.
yläkulma suoraan edessä metsän rauna on missä venäjänjoukot uskottiin olevan.