Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24. helmikuuta 2022

Tajuat kai, että pieni osa sun ostoksista menee suoraan tai epäsuoraan Venäjälle? Ei sun tarvitse venäläistä öljyä ostaa antaaksesi Lukoilille bisnestä. Kahvin ostaminen toimii myös.

Vähän sama kuin jos pietarilainen Igor ostaa sikäläisestä Prismasta ruotsalaista kahvia. Kyllä se ihan suomalaista SOK:ta hyödyttää.

Suomessa ajetaan ylivoimaisesti eniten venäläisellä öljyllä ja ajetaan jatkossakin maantieteestä johtuen. Nesteen tuotteet on lähes täysin itänaapurin lientä ja ST1 ABC ostavat osan nesteeltä.
 
Suomessa ajetaan ylivoimaisesti eniten venäläisellä öljyllä ja ajetaan jatkossakin maantieteestä johtuen. Nesteen tuotteet on lähes täysin itänaapurin lientä ja ST1 ABC ostavat osan nesteeltä.
Mitäs toi nyt liittyy siihen mitä sanoin?

Pointti oli, että jos ostaa bensaa tai kahvia, niin tarviiko sitä Lukoililta ostaa... Ihan riippumatta siitä, mistä bensan tai kahvin raaka-aineet on peräisin.
 
Suomessa ajetaan ylivoimaisesti eniten venäläisellä öljyllä ja ajetaan jatkossakin maantieteestä johtuen. Nesteen tuotteet on lähes täysin itänaapurin lientä ja ST1 ABC ostavat osan nesteeltä.
Niin, siksi kannattaa aloittaa se kahvi ja bensa Boikotti Teboilla.

Rautalankaa, ei kannata ehdoin tahdoin viedä omia kymmennyksiä Putinin lähipiirille, kun niitä vaihtoehtoja on ilman että tarvii tinkiä omasta hyvinvoinnista.

Enkä liikoja luottaisi Venäjän raakaöljyn ja kaasun toimitus varmuuteen.
 
Taitaa ihmisiä huolettaa enemmän ne strategiselta paikoilta hankitut määpläntit ja "huvilat" helikopterikenttineen, kuin keskellä kaupunkia sijaitseva liiketila.

Voihan se huolettaa jotain enemmän joku venäläisen myyrän mökki jossain saaristossa kuin keskellä kaupunkia oleva iso venäläisten omistama kauppakeskus.

Sen sijaan kuluja se mökki aiheuttaa luokkaa 10-20 tuhatta euroa kenties vuodessa. Sitten taas se kauppakeskus aiheuttaa helposti miljoonatappiot vuodessa ryssän kiinteistöfirmalle jos asiakkaat pistävät sen boikottiin. Ei ole asiakkaita niin ne kauppiaat poistuu sieltä kun persnettoa aiheuttaa ja siinä jää sitten ryssän firmalla vuokratulot saamatta. Sen sijaan jatkuvasti juoksee ne kauppakeskuksen lämmitys- ja muut ylläpitokulut täysimääräisesti ja jos on velkarahalla rakennettu niin sen velan korot ja lyhennykset.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Suomessa ajetaan ylivoimaisesti eniten venäläisellä öljyllä ja ajetaan jatkossakin maantieteestä johtuen. Nesteen tuotteet on lähes täysin itänaapurin lientä ja ST1 ABC ostavat osan nesteeltä.

Sehän loppuu Suomessa se venäläisellä Putin öljyllä ajaminen kun ihmiset lakkaavat ostamasta sitä ja tukemasta sillä tavalla Putinin ryöstöretkeä.

Sitä raakaöljyä voi ostaa aivan muualtakin kuin Venäjältä Suomeen jalostettavaksi liikennepolttoaineiksi Suomessa tai muualla.
 
Linkkasin sinne jo sen Leopard 2R millä lähtee noi "smart" miinat kans kun se nostaa ne maasta ylös kokonaan.


Siinä nyt uudestaa se ilman spoileria.

801061


Tuolla kun lanaa jonkun maantien, niin kyllä se tie on sen jälkeen paskassa kunnossa ajattavaksi millään autoilla. Eikä taatusti moottorimarssi tuon perässä etene mitään 60 km/h vauhtia.
 
Onhan tässä vielä eroa asioilla tässä Teboil boikotissa. Teboil kauppias ehkä menettää työnsä tai firmansa menee konkurssiin boikotin takia. Ukrainalaiset taas menettävät henkensä Putlerin hyökkäyksessä. Niillä Lukoilin tuotoilla rahoitetaan putlerin sotakonetta ja pakostakin Lukoil ottaa osansa teboilin myymästä bensiinistä ja dieselistä ei Lukoil omista teboilia vain hyvää hyvyyttään. Ei tavallinen ihminen oikein muuta voi kuin boikotoida Venäläisiä firmoja. Varmaan monella on halu tehdä edes jotain boikotoidakseen Putlerin aloittamaa suursotaa joka voi edetä ydinsodaksi pahimmillaan.
 
Neuvottelut kaatuivat ennen kuin alkoivat. Ukraina halusi Varsovassa neuvottelut eikä hyväksynyt Minskiä.

 
Mitäs tässä nyt Teboil -yrittäjiä yritetään nostaa erityisasemaan? Vaikka Neste toisikin raakaöljystä ison osan tänne, niin todellisesta arvonlisäyksestä jää Suomeen paljon isompi osuus, kuin Teboilin polttoaineaseman minimaalinen kate.

Totta kai kaikkia venäläisten omistajuudessa olevien yritysten tuotteita tai palveluita täytyy nyt boikotoida kaikin voimin, se on käytännössä ainut asia, mitä voidaan tehokkaasti tehdä. Sitten pitää vain toivoa, että valtio ehtii kohtuullisella aikataululla tekemään tukitoimia näille yrittäjille ja että tarvittaessa esim. muut polttoaineketjut tarjoavat vaihtoehtoja näille toivottavasti jo ennakkoon tunnistettuun toimittajariskiansaan joutuneille yrittäjille.

Teboilin yrittäjien puolustaminen on tismalleen sama asia, kuin:
1645808851402.png

Tottakai joku kärsii, jotkut kärsivät isosti.


2014 kun viimeks pakotteita aseteltiin, vastapakotteet veivät vähintään satoja maatiloja lopettamaan toimintansa, vaikka rakennemuutoksen takia tuota onkin vaikea mitata. Olisihan tuo nyt älytön tilanne, jos nyt ei uskalleta tehdä vielä kovempia päätöksiä.
 
801061


Tuolla kun lanaa jonkun maantien, niin kyllä se tie on sen jälkeen paskassa kunnossa ajattavaksi millään autoilla. Eikä taatusti moottorimarssi tuon perässä etene mitään 60 km/h vauhtia.

Tämähän se ja se, että koko etenemisuraa joutuu kokoajan lanaamaan hidastaa etenemistä. Lisäksi sissit voivat yöllä käydä asentamassa äly-miinoja rintamalinjojen takana jo lanatuille alueille, niihin paikkoihin mistä vastapuolen täydennyskolonnat joutuvat etenemään. Syö aika paljon hyökkääjän moraalia kun tienvarsipommia vastaava miina voi räjähtää alla missä vain myös jo raivatuilla alueilla.
 
Jos autoailua liipataan, niin Yango taksi poikottiin ja niiden apit pois, jos sellainen luurissa löytyy.
Yangoa ajaa mamut, sitä voi sitten itse kukin miettiä että onko parempi että kaverit saavat työnkautta jotain rahaa vai että samat jampat on steissillä fileetausveitsien kanssa keikkaamassa ohimenevää sakkia.

Just tämmöisissä nettiaikakauden ”massa päähänpistoissa” kannattaisi kaksi kertaa miettiä että onko viher-vassareiden ”sähköä tulee pistorasiassa”-tyyppisissä päähänpistoissa oikeasti mitään järkeä pidemmän päälle. Käytännössä voit valita annatko 25% venäjälle (tuskin menee putlerin käyttöön - ainakaan täysimääräisenä) vai ajatko täällä asuvat pois edes jonkinlaisilta työmarkkinoilta jonka avulla pysyy ns. normaalissa yhteiskunnassa kiinni.

itsehän olen sitä mieltä että ei yhteiskunta tuota sakkia kaipaa millään muotoa, mutta yangon ajaminen kuitenkin on vähiten haitallista toimintaa mitä ko. yksilöt voivat tehdä, koska viher-vassarien mukaan ei maasta uloskaan voida vipata.
 
Uutisointia Käärmesaaren tapauksesta. Pommitettiinko paikka hajalle oikeasti? Aika erikoista tuo Venäjän virallinen kanta, jos näin kävi. Venäjä taitaa valehtelun.


Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Ryssä on jo ajat sitten oppinut valehtelun ja disinformaation jalon taidon.
 
Neuvottelut kaatuivat ennen kuin alkoivat. Ukraina halusi Varsovassa neuvottelut eikä hyväksynyt Minskiä.


Se, että Putleri tarjoaa neuvotteluita jo näin aikaisessa vaiheessa kertoo sen puolesta, että Venäjä on ehkä ottanut tappioita enemmän kuin Putleri ajatteli. Ei osapuoli, joka on saamassa hienoa voittoa halua heti hyökkäyksen seuraavana päivänä neuvotella. Myös se, että Ukraina asettaa ehtoja neuvotteluille kertoo sen puolesta, että he eivät ole epätoivoisia.

Tässä on mitä ukraina ilmoittaa Venäjän tappioiksi jos ovat jo menettäneet tämän verran saattaa lisätä neuvotteluhaluja viikon päästä tappioihin voi laittaa nollat jos tätä tahtia menee ukkoja ja kalustoa:
Ukrainan varapuolustusministeri Hanna Malyar väittää Facebookissa, että venäläisiltä on kaatunut noin 2 800 sotilasta. Lisäksi venäläiset ovat Malyarin mukaan menettäneet 80 panssarivaunua, 516 panssaroitua taisteluajoneuvoa, 10 lentokonetta ja seitsemän helikopteria.
 
Onhan tässä vielä eroa asioilla tässä Teboil boikotissa. Teboil kauppias ehkä menettää työnsä tai firmansa menee konkurssiin boikotin takia. Ukrainalaiset taas menettävät henkensä Putlerin hyökkäyksessä. Niillä Lukoilin tuotoilla rahoitetaan putlerin sotakonetta ja pakostakin Lukoil ottaa osansa teboilin myymästä bensiinistä ja dieselistä ei Lukoil omista teboilia vain hyvää hyvyyttään. Ei tavallinen ihminen oikein muuta voi kuin boikotoida Venäläisiä firmoja. Varmaan monella on halu tehdä edes jotain boikotoidakseen Putlerin aloittamaa suursotaa joka voi edetä ydinsodaksi pahimmillaan.

Eiköhän Teboil kauppiaallakin ole mahdollisuus vaihtaa toisen ketjun huoltoasemaksi jos omistaa huoltoaseman tilat. Jos ei niin sitten menettää vain työnsä Venäjän Lukoilin orjana ja saa etsiä uutta työtä.
 
Yangoa ajaa mamut, sitä voi sitten itse kukin miettiä että onko parempi että kaverit saavat työnkautta jotain rahaa vai että samat jampat on steissillä fileetausveitsien kanssa keikkaamassa ohimenevää sakkia.

Just tämmöisissä nettiaikakauden ”massa päähänpistoissa” kannattaisi kaksi kertaa miettiä että onko viher-vassareiden ”sähköä tulee pistorasiassa”-tyyppisissä päähänpistoissa oikeasti mitään järkeä pidemmän päälle. Käytännössä voit valita annatko 25% venäjälle (tuskin menee putlerin käyttöön - ainakaan täysimääräisenä) vai ajatko täällä asuvat pois edes jonkinlaisilta työmarkkinoilta jonka avulla pysyy ns. normaalissa yhteiskunnassa kiinni.

itsehän olen sitä mieltä että ei yhteiskunta tuota sakkia kaipaa millään muotoa, mutta yangon ajaminen kuitenkin on vähiten haitallista toimintaa mitä ko. yksilöt voivat tehdä, koska viher-vassarien mukaan ei maasta uloskaan voida vipata.
Melko tuuheaa selittämistä, vaihtakoon kuski toiseen palveluun. Kaikki venäjä kytkös firmat boikottiin. Nyt ei auta itkeä jonkun taksikuskin kohtaloa, kun kyseessä on mahdollisesti kytevä WW3
 
Yangoa ajaa mamut, sitä voi sitten itse kukin miettiä että onko parempi että kaverit saavat työnkautta jotain rahaa vai että samat jampat on steissillä fileetausveitsien kanssa keikkaamassa ohimenevää sakkia.

Just tämmöisissä nettiaikakauden ”massa päähänpistoissa” kannattaisi kaksi kertaa miettiä että onko viher-vassareiden ”sähköä tulee pistorasiassa”-tyyppisissä päähänpistoissa oikeasti mitään järkeä pidemmän päälle. Käytännössä voit valita annatko 25% venäjälle (tuskin menee putlerin käyttöön - ainakaan täysimääräisenä) vai ajatko täällä asuvat pois edes jonkinlaisilta työmarkkinoilta jonka avulla pysyy ns. normaalissa yhteiskunnassa kiinni.

itsehän olen sitä mieltä että ei yhteiskunta tuota sakkia kaipaa millään muotoa, mutta yangon ajaminen kuitenkin on vähiten haitallista toimintaa mitä ko. yksilöt voivat tehdä, koska viher-vassarien mukaan ei maasta uloskaan voida vipata.
Pointti boikoteissa on se että eihän Neste lopeta Sköldvikin jalostamoa toimettomana.
Neste siirtynee hyvin nopeasti ostamaan raaka-aineensa esimerkiksi Norjan Statoililta jonka jälkeen kauppa käy entiseen malliin.
Samaten Yango kuskit voivat valita Lähitaksin,Taksi Helsingin tai jonkun muun kyydinvälittäjän jolla ei ole kytköksiä Venäjään.
 
On kyllä surrealistinen fiilis tostaki videosta. Katsella nyt ensinnäki, ku ukko tapetaan omalle parkkipaikalle ja tulitus jatkuu. Samaan aikaan autot ajelee tiellä kuin ei mitään. Sit yhtäkkiä yks panssariajoneuvo ajelee yhden näistä yli. Semmonen perus-perjantai. Nope :/
Näissä näkyy se riski, kun jaetaan aseita kaupunkilaisille ja erilaisille paikallispuolustajille. Videon yhteydessä kirjoitettiin, että ammutut olivat Ukrainan armeijan univormuihin pukeutuneita venäläisiä sabotöörejä tai erikoisjoukkoja. Riski siis se, että olivat omia oikeasti. Vaikea sanoa jos ammunta aloitetaan jo huutoetäisyyden ulkopuolelta.
 
Siellä on roiskittu jo Romanian, Turkin ja Japanin siviilialuksia, ammattimaista meininkiä...

Huh huh jos totta Romania ja Turkki ovat vielä NATO maita tuollainen isku antaa jo oikeutuksen sotilaalliseen vastaiskuun. Turkki on vielä sellainen maa, että se saattaa jysäyttää kostoksi muutaman Venäjän laivan pohjaan jos muut maat eivät uskalla.
 
Neuvottelut kaatuivat ennen kuin alkoivat. Ukraina halusi Varsovassa neuvottelut eikä hyväksynyt Minskiä.


Ukrainan sotatoimet voivat päättyä tässä laajuudessa aika piankin, seurataan tilannetta.
 
Kyllä nyt on aika liittyä Natoon varsinkin jos sitä pidetään provokaationa. Ei meitä voi itä naapuri määrätä Me olemme itsenäinen kansa ja päätämme asioistamme itse
Pysytään mieluummin itsenäisinä ja konfliktien ulkopuolella
Sen sijaan pitäisi perustaa tehdas jossa alettaisiin tuottamaan noita yhdenmiehen ohjuksia , ettei aina olla saamattomia ja saakelin tyhmiä
 
Se, että Putleri tarjoaa neuvotteluita jo näin aikaisessa vaiheessa kertoo sen puolesta, että Venäjä on ehkä ottanut tappioita enemmän kuin Putleri ajatteli. Ei osapuoli, joka on saamassa hienoa voittoa halua heti hyökkäyksen seuraavana päivänä neuvotella. Myös se, että Ukraina asettaa ehtoja neuvotteluille kertoo sen puolesta, että he eivät ole epätoivoisia.

Tässä on mitä ukraina ilmoittaa Venäjän tappioiksi jos ovat jo menettäneet tämän verran saattaa lisätä neuvotteluhaluja viikon päästä tappioihin voi laittaa nollat jos tätä tahtia menee ukkoja ja kalustoa:
Ukrainan varapuolustusministeri Hanna Malyar väittää Facebookissa, että venäläisiltä on kaatunut noin 2 800 sotilasta. Lisäksi venäläiset ovat Malyarin mukaan menettäneet 80 panssarivaunua, 516 panssaroitua taisteluajoneuvoa, 10 lentokonetta ja seitsemän helikopteria.
Tämä saattaa olla erittäin lähellä totuutta. Vaikka etenee, niin kallista on.

 
Pysytään mieluummin itsenäisinä ja konfliktien ulkopuolella
Sen sijaan pitäisi perustaa tehdas jossa alettaisiin tuottamaan noita yhdenmiehen ohjuksia , ettei aina olla saamattomia ja saakelin tyhmiä

Valitettavasti moinen asetehtailu tulkittaisiin Suomen turvallisuuden parantamisena Venäjän turvallisuuden kustannuksella mistä oli luvassa poliittisia ja sotilaallisia toimenpiteitä Suomea vastaan.
 
Jenkkien mukaan n. 70 000 venäläistä sotilasta Ukrainassa ja 130 000 sotilasta rajan tuntumassa.

Aika hyvin Ukraina saanut eliminoitua venäläisiä.
 
Tämä saattaa olla erittäin lähellä totuutta. Vaikka etenee, niin kallista on.



Jos tulee nopeasti tuhansia jopa kymmeniä tuhansia loukkaantuneita sotilaita hoitamiseen vaaditaan valtavasti henkilökuntaa. Ei joku muutama kenttäsairaala siinä riitä mihinkään. Hyvä puoli tässä on, että jos sairaalat täyttyvät loukkaantuneista venäläisotilaista ei putlerin + kumppanit pysty tappioitaan piilottelemaan nykyisenä kännykkä videokamera kaikilla aikakautena.
 
Uutisointia Käärmesaaren tapauksesta. Pommitettiinko paikka hajalle oikeasti? Aika erikoista tuo Venäjän virallinen kanta, jos näin kävi. Venäjä taitaa valehtelun.


Ampuvathan ne sairaaloita ja ambulanssejakin. Ei yllätä enää mikään.
 
Vähän outoa mistä toi spaissari on saanut kopion tuosta ministeritason dokumentista.
 
Hieman ihmettelen, ettei missään käydä spekulaatiota Ukrainan mahdollisesta liittymisestä Natoon, juuri saman kutsu-mekanismin kautta kuin Suomellekin on tarjottu.

Ei (kai) edelleenkään mikään estä Ukrainan johtoa allekirjoittamasta sopimusta ja pyytämästä välitöntä apua?
 
Hieman ihmettelen, ettei missään käydä spekulaatiota Ukrainan mahdollisesta liittymisestä Natoon, juuri saman kutsu-mekanismin kautta kuin Suomellekin on tarjottu.

Ei (kai) edelleenkään mikään estä Ukrainan johtoa allekirjoittamasta sopimusta ja pyytämästä välitöntä apua?
No, siellä on tilanne päällä. Siksi se ei ole mahdollista.
 
Hieman ihmettelen, ettei missään käydä spekulaatiota Ukrainan mahdollisesta liittymisestä Natoon, juuri saman kutsu-mekanismin kautta kuin Suomellekin on tarjottu.

Ei (kai) edelleenkään mikään estä Ukrainan johtoa allekirjoittamasta sopimusta ja pyytämästä välitöntä apua?

Sotaa käyvä maa ei pääse liittymään Natoon.
 
Mikäs lentokone tossa mossahti?
Huonosti tuosta löytyy tietoa.


SU-27, tarkemmasta mallista tai kumman kone ei varmaa tietoa mutta taisi olla ukrainalainen. Päivällä oli kuvaa hylystä ja kyrillisistä kirjaimista ohjaamon kuvussa jotka taisi olla ukrainalaisia. Löytynee jos jaksaa kaivella.
 
  • Tykkää
Reactions: MkH
Pointti boikoteissa on se että eihän Neste lopeta Sköldvikin jalostamoa toimettomana.
Neste siirtynee hyvin nopeasti ostamaan raaka-aineensa esimerkiksi Norjan Statoililta jonka jälkeen kauppa käy entiseen malliin.
Samaten Yango kuskit voivat valita Lähitaksin,Taksi Helsingin tai jonkun muun kyydinvälittäjän jolla ei ole kytköksiä Venäjään.
statoil voi edelleen hankkia mahdollisen puuttuvan öljyn venäjältä, milläs sen estät tai ylipäänsä saat tiedon siitä?

Olennaisempaa silti on että yango-kuski ei voine vaihtaa lähitaksiin tai mahdollisesti edes uberiin. Lähitaksi vaatii kuskilta edes jotain jota yango tyypillä ei todennäköisesti ole. Halvan hinnan vuoksi asiakas on ns. valmis vaikka tarpeen tullen itse ajamaan sitä autoa jos se ei kuskilta onnistu. Kalustovaatimukset eivät myöskään todennäköisesti täyty lähitaksille puhumattakaan että kuskilla olisi rahaa maksaa joku suojeleraha systeemiin liittymiseksi. Uber taas voi ottaa isomman siivun joten ajaminen ei ole enää taloudellisesti mitenkään kannattavaa.

Internet-kiimassa kaikki tämmöiset pikkujutut jäävät helposti huomiotta, sitten ihmetellään ja voivotellaan kun kaveri sai morasta kylillä käydessä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 214
Viestejä
4 472 631
Jäsenet
73 897
Uusin jäsen
hal90210

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom