Tilanne status musta tuntuu fiilis kun mitään ei kuulemma tapahdu.
Syksy etenee maa on löysää. v käyrä kasvaa poterossa on kylmä, yleensä pimeetä (sunrise 7:16 sunset 17:56) ja märkää.
todellinen hyökkääminen on niin peevelin riskaapeliä. sääntö voimasuhteissa mitä hyökkääjällä pitää olla on edelleen voimassa. Mikä voi vaikuttaa etenemistahtiin.
johdanto:
ihmiset haluaa kuulla hyviä uutisia. Hyvä uutinen on omanlainen dopamiini. nopea palkinto on saatava etsittyä jostain. Kun uutiset loppuvat syntyy kysymyksiä. Paljon erilaisia kysymyksiä.
tietoa eri tiedotusvälineiden pitää tuottaa joka päivä. Kun hyvää tietoa ei tule lautaselle. Sitä aletaan spekuloimaan, haetaan haastatteluja asiantuntijoilta vastauksia mistä se hiljaisuus voi johtua.? Hiljaisuudesta on täälläkin kyselty.
esimerkki case: Twitterissä huomaa hyvin että hyvinkin moni ei siedä uutista mikä ei ole sitä "hyvää uutista"
Venäjä on syksyn aikana tehnyt kaksi toimenpidettä saadakseen sodassa aloitteen. Niillä voi olla vaikutusta vasta pitkän ajan kuluttua, jos koskaan.
yle.fi
twitteristä löytyy paljon artikkelille kommenttia minkä voi tiivistää "mitä p**aa" "moskovan lapsi yle" "vasemmisto lasten kanava"
minusta artikkeli oli ei normaalista poikkeavaa. otsikko oli raflaava mutta sitä se klikki elämä on. Ajattelin jos käyn artikkelista muutamat asiat. Onko tämä niin pa**a?
" Venäläisjoukot ajettiin pakosalle ja Ukraina kykeni saamaan takaisin laajoja osia venäläisten valtaamista alueista. Samalla Ukraina sai haltuunsa paljon sotasaalista. "
-eikö se nyt näin mennyt, eli pitäs olla OK
" Sosiaalisessa mediassa arvuutellaankin nyt, onko sodassa tapahtumassa uusi käänne ja Venäjä ottamassa aloitteen taas itselleen. "
-pistää miettimään itse kutakin. minäkin mietin. kukaan meistä ei voi tietää miksi pysähtyi. on vain hyviä arvauksia. Itse ainakin tykkään kuulla kattavasti mielipiteitä. Tahtoisin tietenkin kuulla faktaa mutta harvalla tuppaa sitä olemaan selvästikkään. Se mitä tullaan näkemään sateelliiteista kertoo sitten.
" Ukrainan tiedustelu oli tunnistanut, että venäläinen on siirtänyt alueelta joukkoja, eikä rintama ei ole riittävän syvä, joten he pystyivät tunkeutumaan syvyyteen ja saartamaan venäläisten joukkoja. "
- olin itsekin tätä mieltä eli suuria taisteluja ei ollut, vaikka moni sitä väittikin kovastikin. Joku tiktokkaaja saattoi jopa käyttää termiä "lyöty" kuulija sai dopamiininsa minä en.
" Hyökkäyksen pysähtymiseen voi Pesun mukaan olla kaksi syytä: joko Ukrainan joukkojen hyökkäysvoima on käytetty tai Venäjä on saanut alueelle lisävoimaa. Täsmällistä syytä ei ulkopuolelta voida tietää, mutta taukoa käytetään molemmin puolin seuraavan toimen valmisteluun,, Pesu toteaa. " -
neropatit jotka hakkuvat artikkelin vannovat omaan tietoonsa että happea pitää vain vetää ei voi hyökätä koko aikaa. yle ei tiedä mitään. Slava ukraini.
"Simo Pesun mukaan Venäjä on syksyn aikana tehnyt kaksi toimenpidettä, joilla se pyrkii ottamaan aloitteen sodassa itselleen.
Ensimmäinen toimenpide oli osittainen liikekannallepano. Sen avulla paikataan sodassa kuluneiden osastojen miehistöaukkoja. Rintamalle lähetetään miehiä hyvinkin nopealla aikataululla, eli vähäisellä koulutuksella."
- minusta asiallisia toimia millä nyt voi kuvitella toisen yrittävän pärjäävän. Elä aliarvioi vastapuolta. Se mitä nähdään on välillä koomista katsottavaa kyllä, mutta valtavaan joukkoon mahtuu monenlaista hiihtäjää.
Mikä tuossa artikkelissa oli niin pielessä, eikö ihmiset luota mpkk henkilöön? mutta joku osint sohva asiantuntija kastehelmi kertoo sitten totuuden.
itse Kastehelmi jota itsekin olen pitänyt OK tyyppinä. manasi artikkelin julkisesti? lähde:
5/5 lopetus öhöttämiselle on kehua itseään.
1 OSINT (
open source intelligence ) herrako kertoo miten asiat on faktana. Muu uutisointi pitää hiljentää. Eikö tämä cancelointi pitäs kieltää. Vähän sama kuin naapuri liike ohjaa suoraa sun luukun edestä asiakkaat omaansa haukkuen sun liikkeen kovinkaan ansiokkaaksi. Pelisäännöt? ei koska minua?
tiedotusvälineet on tiedonjakamiseen selvästi kykenemättömiä Emilin mielestä. Heillä kun on jopa oma kirjeenvaihtaja usein kyseisessä maassa. Toisin kun sohva asiantuntijat OSINT. Jossain haastattelussa Emil sanoi että ihan normisti etsivät pienessä tiimissä uutisia ilman koodia tai tekoälyä. Kun 2 lähdettä on löytynyt johonkin tietoon, niin päivitys karttaan aika manuaali tekemistä ei herätä suuria imo, mutta hyvää tekemistä.
Mitä mietteitä?
pääpointti: Lue useampaa lähdettä liian moni tekee mitä vain näkyvyytensä eteen. tarjoten sen dopamiini annoksen käyttäen näitä "kovaa vauhtia koko syyskuun" ja dopamiini narkomaanit saavat annoksensa. Lähde kritiikkiä. Olen huolissani kuinka moneen tuo uppoaa. jornalismi ottaa nykyään isosti turpaansa. tulisi tuottaa tietoa kuulijalle ilman että tuo liikaa omaa agendaa. Tuo kastehelmi tekee juuri..
viittaan:
Journalistin ohjeet ja liite - Journalistin ohjeet - JSN