– Kun varoitukset kaikuivat kuuroille korville vuosien ajan ja kuulin tänään koko päivän ”Garri, sinä olit oikeassa” -lausahduksia, toistan sen, mitä sanoin vuonna 2014: Lakatkaa kertomasta minulle, että olin oikeassa, ja kuunnelkaa minua nyt, Kasparov sanoo kohdistaen viestinsä länsimaille.
Hänen mielestään Ukrainaa pitää välittömästi tukea sotilaallisesti kaikin mahdollisin keinoin paitsi joukkojen lähettämisellä maahan.
– Kaikki mahdolliset aseet, tiedustelutieto ja kyberkyvyt.
– Ajakaa (Vladimir) Putinin sotakone vararikkoon. Jäädyttäkää ja takavarikoikaa Venäjän sekä hänen ja hänen jenginsä varat. Potkikaa Venäjä ulos jokaisesta kansainvälisestä instituutiosta ja rahoituslaitoksesta.
Kasparov kehottaa maita kutsumaan suurlähettiläänsä Venäjältä takaisin.
– Keskustelussa ei ole mitään järkeä. Uusi yhtenäinen viesti on ”lopettakaa tai teidät eristetään kokonaan”.
Hänen mielestään kaikki Vladimir Putinin globaalin propagandakoneiston elementit pitäisi kieltää.
– Sammuttakaa ne. Älkää auttako diktaattoria levittämään valheita ja vihaa.
– Paljastakaa Putinin lakeijat ja toimikaa heitä vastaan vapaassa maailmassa. Jos (Saksan entinen liittokansleri Gerhard) Schröder ja hänen kaltaisensa jatkavat työskentelyä Putinin hyväksi, nostakaa syytteitä, Kasparov linjaa.