Paljon on nyt medioissa uutisia siitä, kuinka tavalliset venäläiset kertovat häpeävänsä.
Minä häpeän sitä, että olen länsimaisen yhteisön ja EU:n jäsen.
Tämän viikon alussa lausuttiin EU-johtajien taholta kovat ukaasit, miten Venäjä tulee kokemaan ennennäkemättömän kovat pakotteet, jos hyökkää Ukrainaan. Paketin piti kuulemma olla jo valmiiksi päätettynä. Euroopan maat seisoisivat yhtenäisinä sen takana. Putin ei pääsisi mielipuuhaansa, hajottamaan EU:n yksimielisyyttä ja päättäväisyyttä.
Mitä vielä: koko länsimaiden pakotteet paljastuivat täydelliseksi bluffiksi. Leukani putosi pöytään, kun kuulin tiedotustilaisuudessa klo 10 Sanna Marinin suusta, että iltapäivällä kuulemma kokoonnutaan miettimään yksityiskohtaisia pakotteita. Siis iltapäivällä, miettimään! Silloin jo tajusin, että nyt kuulostaa todella pahalta.
Sen jälkeen pelkoni osoittautuivat oikeiksi, kun alkoi tihkua uutisia, että esim. Saksa ja Italia vastustavat SWIFT-järjestelmästä poissulkemista.
Diplomaattilähteiden mukaan pakotteet tulevat kohdistumaan oligarkkeihin. Hui kauhistus! Lisää henkilöpakotteita oligarkeille! Kyllä Putin nyt vapisee.
Me laardiperseiset hedonistit, mukavuudenhaluisuudessamme kyvyttömät maksamaan arvoistamme mitään todellista hintaa... Se kertoo, että niitä yhteisiä arvoja ei Euroopalla lopultakaan ole. Todelliset arvot ovat vain sellaisia, joiden vuoksi olet valmis kärsimään kipeän hinnan.
Saksalaiset etunenässä - kaikista Euroopan kansoista se, joka viimeksi itse meni Ukrainan läpi yhden maailmanhistorian julmimmista hävityssodista. Ukraina on nyt jätetty näiden pullaposkien toimesta totaalisen yksin. Hirvittää, ja hävettää todella.