Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24. helmikuuta 2022

Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
137
Onkohan taas liian hiljaista sotarintamalla, kun jaksetaan vääntää lillukanvarsista sivutolkulla?

Kulkue(et?) taas saa huomiota:

Rufi hakkeroitu ja kerää rahaa Ukrainalle, ei paha.
Ei ole hakkeroitu, oli ollut vapaa domain. Ryssänmieliset ryssineet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 343
Koska propaganda? Niinhän ne venäläisetkin väittää että kuolleita on vain rapiat 1300..
..ja se uskottavampi on siis venäläinen propaganda..? Totta on se että molemmat vedättävät lukuja mutta uskoisin että Ukraina kertoo luvut ainakin lähelle totuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 541
Kiitos tästä! En ole moista nähnyt. Onko se totta? Ei hajuakaan, mutta nyt on jotain lukuja tältäkin puoleta.
Ja jos on totta ja samoin kuin noi kaatuneet venäläiset niin suhde on aika hurja..
Nähdäkseni 'nyt on' on myös väärin.
"On March 12, Zelensky said that at least 1,300 Ukrainian servicemen had died in the war with Russia."
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 542
Kiitos tästä! En ole moista nähnyt. Onko se totta? Ei hajuakaan, mutta nyt on jotain lukuja tältäkin puoleta.
Ja jos on totta ja samoin kuin noi kaatuneet venäläiset niin suhde on aika hurja..
Vaikka Ukrainan ilmoittamiin lukuihin tuleekin suhtautua varauksella, niin onhan se ihan järkeenkäypää, että onnistunutta puolustussotaa käyvä taho kärsii tappioita huomattavasti vähemmän kuin hyökkääjä.

Aika kova suhdeluku oli Suomenkin sodissa...

Siviiliuhrit voi silti olla asia erikseen, ja esimerkiksi Mariupolista voi paljastua vaikka mitä hirveyksiä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 100
Venäläisillä ei ole sairaankuljetusta. Niillä on liikuteltava krematorio. Et taida olla hirveen tarkasti seurannut tätä sotaa. Nimenomaan ajatuksella kommentoidaan eikä tunteella. Se "jos" on huono indikaattori.
Muuten ok, mutta se mobiilikrematorio on kyllä ollut tähän mennessä kaikkialla fake news. Ne kuvat eivät ole olleet likimainkaan sieltä taistelutantereelta, vaan sen firman pihasta missä mobiileja roskanpolttolaitoksia on ylipäätään käytetty. Paikallinen L&T.

Venäläiset sen sijaan tuntuvat jättävän haavoittuneet taakseen tai tunkevan lähimpään suohon tai kellariin raiskaamiensa naisten ja lasten kanssa ja sillä siisti. Hieman liioitellusti varmaan sanottu, mutta ei nykytiedon valossa kuitenkaan kovin pahasti.

Olen. Moni venäläinen uutislähde on meiltä blokattu. Niin netissä kuin televisiossa.
Länsimaissa blokattu venäläinen uutislähde, mitä helvettiä?

Koska propaganda? Niinhän ne venäläisetkin väittää että kuolleita on vain rapiat 1300..
Jos olet viimeisen kahden kuukauden aikana pitänyt silmiä auki, niin olet varmaan nähnyt itsekin eri videoissa yli 2000 kuollutta. Kiliseekö kellot yhtään?

Sitä paitsi ne todennäköisesti luotettavimmat luvut ovat tulleet muiden maiden tiedustelulta ja sielläkin puhutaan viisinumeroisista luvuista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
..ja se uskottavampi on siis venäläinen propaganda.
No vittu eihän ole! Mä haluisin vaan tietää että millä sä todistat kuka puhuu totta. Mä en ole ole väittäny asiaa puoleen tai toiseen, mä vaan sanoin mitä kukakin ilmoittaa. Ja nyt haluaisin jotain perusteluita miksi pitäis mihinkin uskoa. Lukuja heitään puolin ja toisin niin millä sä todistat mitkä luvut on oikeat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Muuten ok, mutta se mobiilikrematorio on kyllä ollut tähän mennessä kaikkialla fake news. Ne kuvat eivät ole olleet likimainkaan sieltä taistelutantereelta, vaan sen firman pihasta missä mobiileja roskanpolttolaitoksia on ylipäätään käytetty. Paikallinen L&T.
Länsimaissa blokattu venäläinen uutislähde, mitä helvettiä?
No ei tietenkään kaikkialle mutta esim:

Jos olet viimeisen kahden kuukauden aikana pitänyt silmitä auki, niin olet varmaan nähnyt itsekin eri videoissa yli 2000 kuollutta. Kiliseekö kellot yhtään?
Väitinkö että uskon tuohon 1300? En, sanoin vain mitä venäjän virallinen media väitää.
Se mihin uskon tai olen uskomatta ei kuulu tähän kun puhutaan medialähteistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 343
No vittu eihän ole! Mä haluisin vaan tietää että millä sä todistat kuka puhuu totta. Mä en ole ole väittäny asiaa puoleen tai toiseen, mä vaan sanoin mitä kukakin ilmoittaa. Ja nyt haluaisin jotain perusteluita miksi pitäis mihinkin uskoa. Lukuja heitään puolin ja toisin niin millä sä todistat mitkä luvut on oikeat.
Mitään vedenpitävää todisteista tuskin saadaan puoleen tai toiseen. Mutta kun venäjä kertoo että "emme ole hyökänneet ukrainaan" tai ukrainalaiset tappavat siviilejä" niin mikä kuulostaa edes uskottavalta.
Itse luvuilla ei välttämättä ole suurta merkitystä.
Sillä väitteellä että kumpi puhuu totta, voi jokainen selväjärkinen päätellä ihan itse. Itse en usko venäjän väitteisiin koiran paskan vertaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Vaikka Ukrainan ilmoittamiin lukuihin tuleekin suhtautua varauksella, niin onhan se ihan järkeenkäypää, että onnistunutta puolustussotaa käyvä taho kärsii tappioita huomattavasti vähemmän kuin hyökkääjä.

Aika kova suhdeluku oli Suomenkin sodissa...

Siviiliuhrit voi silti olla asia erikseen, ja esimerkiksi Mariupolista voi paljastua vaikka mitä hirveyksiä.
Joo siis mulla ei ole henkilökohtaisesti mitenkään vaikea uskoa että puolustavan tahon hyväksi suhdeluku voi olle jopa 1:4 ja venäjän ollessa kyseessä vielä isompi. Puolustaja on aina edullisemmassa asemassa. Ja kun ottaa huomioon ryssien huonon motivaation..
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 100
No vittu eihän ole! Mä haluisin vaan tietää että millä sä todistat kuka puhuu totta.
Totuus on ongelma sodan aikana ja nykyään muutenkin raja on häilyvä, mutta aika lähelle pääsee todennäköisyyksillä ja vertaamalla eri medioiden ja tiedustelupalveluiden tietoja keskenään. Vai meinaatko, että länsimainen media syöttää meille propagandaa ja se onkin Venäjä joka tässä nyt tarjoaa isänmaan turvaa, demokratiaa ja lämmintä kättä. Ei tarvitse vastata, tämä ei ollut oikea kysymys.

Laita hetkeksi korkki kiinni, jos tunteet valtaavat liikaa alaa korvien välistä.
No ei tietenkään kaikkialle mutta esim:
Voit ihan itse testata että tuo toimii. Ettei vaan olisi popularisti P.Järvinen sukeltanut informaatiovaikuttamisen syvään päätyyn ihan itse. Vähän tarkoituksellista nimipalveluhäröilyä väliin ja heti on "tutkiva journalisti" kiinni limpussa.

Edit.
Luin tuon Järvisen kirjoituksen eilen huolimattomasti. Olkoonkin popularisti, niin ihan oikeassa hän tuossa kuitenkin oli. Tarkemmin täällä:

 
Viimeksi muokattu:

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 304
Olen esimerkiksi nähnyt itse videon, jossa ukrainalainen sotilas virtsaa kuolleen venäläissotilaan naamalle. Arvokasta? Ei. Moraalitonta? Kyllä.
Moraalitonta kuin lipun poltto tai huumeiden käyttö? Vaikka vahinkoa ei aiheuteta kenellekään, niin on moraalitonta, koska jollekin tulee paha mieli.

Sillä väitteellä että kumpi puhuu totta, voi jokainen selväjärkinen päätellä ihan itse. Itse en usko venäjän väitteisiin koiran paskan vertaa.
Eikö tuossa nyt pointti ollut se, että kumpikaan ei välttämättä puhu totta? Tuo on kyllä käsittämätöntä, miten ihmiset käsittävät, että jos joku ei kyseenalaistamatta usko jotain väitettä, että sitten täytyy olla sataprosenttisesti jonkin random päinvastaisen väitteen takana. Tämä tuntuu olevan universaali idiotismin ilmentymismuoto, ei rajoitu millään tavalla tähän käsillä olevaan asiaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
28
voi olla ryssissä julkaistu mutta ei koskaan päädy meille saakka koska kaikki ruskien tietokanavat länteen on tukittu.
Omaan tietoon ei ole tullut kuin yksi kuva noista ja sekin oli sodan ulkopuolelta. Onko sinulla osoittaa mitään parempia todisteita että niillä olisi poltettu ruumiita?
No miten niiden käytöstä voisikaan olla kenelläkään todisteita, jos tieto länteen ei kerran kulje? Eipä ne ukrainalaiset ainakaan siellä paikan päällä nyt ole, mahdollista krematorion käyttöä kuvailemassa ja siitä kuvia someen postailemassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 946
Kaikessa lopulta päästään yhteen syypäähän, Putinin hulluuteen mikä tämän sopan keitti.
Pitää tähän todeta, että syyllisiä ovat myös venäläiset, koska eivät ole estäneet Putinia. Heillä on siihen mahdollisuus. Venäläisistä liian harvat ovat olleet halukkaita vastustamaan Putinia.

Ehkä asiallinen ratkaisu tähän olisi, että YK päättäisi heijastaa ukrainalaisten kärsimykset venäläisiin hammas hampaasta -periaatteella. Saattaisi seuraavalla kerralla kiinnostaa enemmän diktaattorin vastustaminen oman nahkansa uhallakin, kun arpaonni on vienyt suvusta muutamalta jalat.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 282
Voit ihan itse testata että tuo toimii. Ettei vaan olisi popularisti P.Järvinen sukeltanut informaatiovaikuttamisen syvään päätyyn ihan itse. Vähän tarkoituksellista nimipalveluhäröilyä väliin ja heti on "tutkiva journalisti" kiinni limpussa.
Kyllä tuo www.rt.com on ihan blokattu esim. DNA:n nimipalvelimilla (ks. spoileri), mutta se on toki äärimmäisen helppo kiertää, jos sitä kiinnostaa seurata.

Nuo toisen kirjoittajan väitteet, ettei kukaan täällä lännessä tietäisi, mitä Venäjän tiedotusvälineet suoltavat ovat kyllä ihmeellisiä. Ehkä henkilö itse ei osaa tai ole kiinnostunut niitä seuraamaan, ja kuvittelee, että kaikki muutkin ovat samassa tilanteessa. Ja vaikka pääsy olisi kunnolla estetty, Venäjällä on edelleen huomattava määrä muunmaalaisia journalisteja ja muuta väkeä, jotka kyllä jatkuvasti raportoivat mitä esim. Venäjän valtion TV-kanavat esittävät. Jatkuvastihan niistä on uutisia länsi-medioissa.

Itse seuraan säännöllisesti rt.com, ria.ru jne. venäläisiä uutissivustoja ihan mielenkiinnosta, että näen millaista sontaa siellä tuuttiin työnnetään.

Koodi:
$ dig www.rt.com @resolver1.dnaip.fi

; <<>> DiG 9.16.1-Ubuntu <<>> www.rt.com @resolver1.dnaip.fi
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NXDOMAIN, id: 49705
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 512
;; QUESTION SECTION:
;www.rt.com.            IN    A

;; Query time: 12 msec
;; SERVER: 2001:14b8:1000::1#53(2001:14b8:1000::1)
;; WHEN: Sat Apr 30 00:46:34 EEST 2022
;; MSG SIZE  rcvd: 39

$ dig www.rt.com @8.8.8.8

; <<>> DiG 9.16.1-Ubuntu <<>> www.rt.com @8.8.8.8
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 24313
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 2, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 512
;; QUESTION SECTION:
;www.rt.com.            IN    A

;; ANSWER SECTION:
www.rt.com.        93    IN    CNAME    en.wpc.rt.com.
en.wpc.rt.com.        20    IN    A    178.176.128.128

;; Query time: 32 msec
;; SERVER: 8.8.8.8#53(8.8.8.8)
;; WHEN: Sat Apr 30 00:46:50 EEST 2022
;; MSG SIZE  rcvd: 76
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
503
Mieti että JOS vaikka uket pommittavat lennokilla venäläisten sairaskuljetusta niin julkaistaisiinko sitä pätkää täällä jos venakot sen olisivat vieressä kuvanneet? Ei taatusti. Julkaistaisiinko se venäjällä? Aivan varmasti. Mutta mistä se koskaan meidän tietoon tulisi kun kaikki ryssämedia on täällä blokattu.
Siis mitä helvettiä, seuraatko edes uutisia? Justiinhan muutama viikko sitten KAIKISSA länsimaisissa medioissa julkaistiin, joissakin jopa useampi peräkkäinen juttu, siitä kun ukrainalaiset sotilaat jollain videolla ampuivat jalkoihin kolmea venäläistä sotavankia. Lisäksi myöhemmin vielä joku CNN:n tms. länsireportteri kävi itse etsimässä tapahtumapaikan, ja löysi sieltä poltettujen ruumiiden jäänteitä, ja kaikki tämäkin uutisoitiin lännessä. (En nyt jaksa kaivaa viitteitä kun tästä on jo viikkoja, ja jutut on tähänkin ketjuun takuuvarmasti postattu, ihmetyttää miten joku on voinut tämän edes missata.)

Ilman muuta tuollainen kuvaamasi skenaario uutisoitaisiin lännessä jos tapahtumasta kunnollinen todistusaineisto saataisiin. Enkä väitä, etteikö lännen uutisointi olisi Ukrainan puolella, mutta ihan takuuvarmasti myös Ukrainan tekemät selkeät/törkeät sotarikokset uutisoidaan jos niitä tapahtuu. Kuten yllä juuri kerroin.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 367
Aika hyvin avattiin tapahtumia ennen "hyökkäystä" ja hieman kommentointia miten naapuri suhtautuu meidän nato aikeisiin.
Kyllä tuo on katsomisen arvoinen, toki lopun QA osio oli jo sitten toistoa aiemmista videoista.

https://youtu.be/uEmPgyA0QWU?t=4928 Mutta oikeasti kyllä erittäin synkkää menoa jos tuo minun linkin kohta kertoisi totuuden ketkä tuota olivat kuuntelemassa. Tyyliin kymmenkunta tyyppiä?
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
824
https://youtu.be/uEmPgyA0QWU?t=4928 Mutta oikeasti kyllä erittäin synkkää menoa jos tuo minun linkin kohta kertoisi totuuden ketkä tuota olivat kuuntelemassa. Tyyliin kymmenkunta tyyppiä?
OT: Lieventävänä asianhaarana (mikä videon lopussakin lohkaistiin), opiskelijoiden vappu on jo alkanut ja lisäksi tuo tilaisuus vielä tallennettiin myöhemmin katsottavaksi. Ehkä auditoriossa istuminen jäi nyt vaan kakkoseksi parin koronavuoden jälkeen.

Pistin kyllä saman itsekin merkille.
 

Alias Hoboimp

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 032
Kyllä tuo www.rt.com on ihan blokattu esim. DNA:n nimipalvelimilla (ks. spoileri), mutta se on toki äärimmäisen helppo kiertää, jos sitä kiinnostaa seurata.

Nuo toisen kirjoittajan väitteet, ettei kukaan täällä lännessä tietäisi, mitä Venäjän tiedotusvälineet suoltavat ovat kyllä ihmeellisiä. Ehkä henkilö itse ei osaa tai ole kiinnostunut niitä seuraamaan, ja kuvittelee, että kaikki muutkin ovat samassa tilanteessa. Ja vaikka pääsy olisi kunnolla estetty, Venäjällä on edelleen huomattava määrä muunmaalaisia journalisteja ja muuta väkeä, jotka kyllä jatkuvasti raportoivat mitä esim. Venäjän valtion TV-kanavat esittävät. Jatkuvastihan niistä on uutisia länsi-medioissa.
Juurikin näin. Jos nyt vielä tarvitsee rautalangasta vääntöä, niin se että joku tietty yksittäinen internetoperaattori tai televisio-operaattori jossain tietyssä Euroopan maassa on blokannut jotain pääsyä (sekin käytännössä lähes aina pakotteiden takia, disinformaation estämiseksi, jne hyvistä syistä) ei todellakaan tarkoita sitä että länneltä kokonaisuutena olisi pääsy blokattu Venäjän mediaan. Tuo on oikeasti sen sortin harhaluulo, että ellei @Mikkos ole venäjätrolli niin tämä asia on nyt hyvä joka ikisen suomalaisen ja tätä lukevan sisäistää. Meiltä ei ole blokattu yhtään mitään ja sellaiset jotka sotaa, venäläisiä televisiokanavia, tai venäläisiä uutissivustoja haluavat vielä seurata, pystyvät sen tekemään aivan hyvin.

Siinä on ihan valtava ero verrattuna siihen, että Venäjällä kirjaimellisesti kaikki internetoperaattorit ovat estäneet tietyt länsimaalaiset sivustot ja palvelut. Siellä on pakko käyttää VPN-palveluita, jos niillä haluaa vierailla. Heiltä on ihan oikeasti pyritty estämään länsimedian käyttö monin eri tavoin, valtion määräyksellä, kaikkien internetoperaattorien noudattamana. Meiltä ei ole, ei ole pyritty jyrkin keinoin estämään venäläisen median seuraamista. Kunhan on isketty vähän pakotteita firmalta jos toiselta ja aiheutettu mielipahaa niille äidinkieleltään venäläisille, jotka esimerkiksi Viron Telian kautta seurasivat venäläisiä televisiokanaviaan. Karrikoiduen sanoesti tietysti. Eivätpä seuraa enää, nyt joutuu ehkä vaihtamaan operaattoria tai jopa seuraamaan netistä niitä samoja kanavia.

Itsekin seuraan venäläistä mediaa kyllä, jopa heidän "ylilautaansa", nimenomaan siksi että haluan tietää myös mitä siellä keskutellaan, millaista paskaa siellä suolletaan ja millaista kuvaa jengi siellä pitää yllä länsimaista. Ja tosiaan yksikään sivusto ei vielä ole ollut blokattuna oman operaattorini kautta, hyvin toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 542
Kyllä tuo www.rt.com on ihan blokattu esim. DNA:n nimipalvelimilla (ks. spoileri), mutta se on toki äärimmäisen helppo kiertää, jos sitä kiinnostaa seurata.

Nuo toisen kirjoittajan väitteet, ettei kukaan täällä lännessä tietäisi, mitä Venäjän tiedotusvälineet suoltavat ovat kyllä ihmeellisiä. Ehkä henkilö itse ei osaa tai ole kiinnostunut niitä seuraamaan, ja kuvittelee, että kaikki muutkin ovat samassa tilanteessa. Ja vaikka pääsy olisi kunnolla estetty, Venäjällä on edelleen huomattava määrä muunmaalaisia journalisteja ja muuta väkeä, jotka kyllä jatkuvasti raportoivat mitä esim. Venäjän valtion TV-kanavat esittävät. Jatkuvastihan niistä on uutisia länsi-medioissa.

Itse seuraan säännöllisesti rt.com, ria.ru jne. venäläisiä uutissivustoja ihan mielenkiinnosta, että näen millaista sontaa siellä tuuttiin työnnetään.

Koodi:
$ dig www.rt.com @resolver1.dnaip.fi

; <<>> DiG 9.16.1-Ubuntu <<>> www.rt.com @resolver1.dnaip.fi
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NXDOMAIN, id: 49705
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 512
;; QUESTION SECTION:
;www.rt.com.            IN    A

;; Query time: 12 msec
;; SERVER: 2001:14b8:1000::1#53(2001:14b8:1000::1)
;; WHEN: Sat Apr 30 00:46:34 EEST 2022
;; MSG SIZE  rcvd: 39

$ dig www.rt.com @8.8.8.8

; <<>> DiG 9.16.1-Ubuntu <<>> www.rt.com @8.8.8.8
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 24313
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 2, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 512
;; QUESTION SECTION:
;www.rt.com.            IN    A

;; ANSWER SECTION:
www.rt.com.        93    IN    CNAME    en.wpc.rt.com.
en.wpc.rt.com.        20    IN    A    178.176.128.128

;; Query time: 32 msec
;; SERVER: 8.8.8.8#53(8.8.8.8)
;; WHEN: Sat Apr 30 00:46:50 EEST 2022
;; MSG SIZE  rcvd: 76
Venäjän tiedotusvälineiden suurpiirteisestä sisällöstä pysyy ihan hyvin kärryillä kun seuraa meidän oman median raportointia siitä ja epäsuorasti somen kautta myös. Ei tarvitse olla henkilökohtaisesti missään tekemisissä Venäjän median kanssa.

Ja toisekseen sillähän ei ole sinänsä yhtään mitään merkitystä millaisia toinen toistaan älyttömämpiä valheita ne Venäjän mediassa levittelee. Muuta kuin viihdearvo. Mitään "tietoa" tai "uutisia" ei Venäjän mediasta saa. Sieltä saa ainoastaan tietoa siitä, että millaisia valheita ja salaliittoteorioita ne levittää. Noiden seuraaminen on aika puuduttavaa puuhaa muuta kuin kerta-annoksina silloin tällöin. Halkeaa pää jos joutuu muutamaa sekuntia pidempään katsomaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 787
Yksi Venäjän kanssa vaikuttava tekijä on heidän tyylinsä jo alusta saakka, eli natsi-fantasiat ja kemikaalitehtaat vai mitä ne oli, iskettiin heti alussa tulille, sellaisia tarinoita että luotiin jo valmiiksi hutera uskottavuuspohja. Siis sille mitä suunnasta sieltä yleensä tulee. Asiaa ei paranna se että saamme nähdäksemme Kremlin otteessa olevien tv-kanavien ydinpommipsykooseita ja lännen pahuudella artikulointia, lisäksi idän Yk-edustajat kertoilee ihan omia "totuuksiaan" tai kieltää kaiken mitä lännen silmien edessä lähetyksissä näkyy.

Eli yritä siinä sitten löytää Venäjän suunnasta jotain riippumatonta analyysiä. Ne tainnut jäädä entisten kgb-agenttien, oligarcien ja loikanneiden toimittajien nojaan. Eli ei enää niin tuoretta näkökulmaa. En muista törmänneeni venäläiseen toimittajaan Ukrainassa joka raportoisi tapahtumia. Toki Venäjällä varmaan kansalle on esitelty useitakin sellaisia kremlin toimintamallia tukemaan, ja höpöhöpö tarinoita venäläisten sankaruudesta riittää.

Lännen saama datamäärä on runsasta Ukrainasta, Venäjän suunnasta sitten kerätään heidän näkökulmastaan kaiken roskan seasta ne hippuset. Ja se ei helppoa ole. Hassua tosin oli että joku venäläinen lehti näytti ruumisluvut vähän aikaa, mutta poisti lopuksi. Oliko vahinko vai ei, kukapa tietää. Taisi joku muukin vastaava tapaus olla että jotain todellista vilahti yleisessä mediassa.

Kuten Pekka Toveri sanoi hyvin taannoisessa seminaarin aloituksessa, "Sodassa ensimmäinen uhri on totuus". Hyökkääjä talloi sen heti kunnolla oikeuttaakseen toimintansa, lännen toki pitää sitten pitää huoli että uutisointi vastaisi todellisuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 542
Yksi Venäjän kanssa vaikuttava tekijä on heidän tyylinsä jo alusta saakka, eli natsi-fantasiat ja kemikaalitehtaat vai mitä ne oli, iskettiin heti alussa tulille, sellaisia tarinoita että luotiin jo valmiiksi hutera uskottavuuspohja. Siis sille mitä suunnasta sieltä yleensä tulee. Asiaa ei paranna se että saamme nähdäksemme Kremlin otteessa olevien tv-kanavien ydinpommipsykooseita ja lännen pahuudella artikulointia, lisäksi idän Yk-edustajat kertoilee ihan omia "totuuksiaan" tai kieltää kaiken mitä lännen silmien edessä lähetyksissä näkyy.
Venäjän propagandassa on ollut taktiikkana, että räiskitään toinen toistaan älyttömämpiä valheita sinne tänne ja toivotaan, että jokin niistä saa vähän nostetta tai sitten vaan "totuus on jossain siellä keskellä"... :smoke:

Eli kaikenlaista paskaa viljellään ympäriinsä, mutta mitä kauempaa ne kiertää totuutta, niin sitä parempi...

Ja vaikkei suuri osa venäläisistä uskoisikaan noihin kaikkiin, niin vähintäänkin pää menee niin sekaisin ettei ne tiedä enää mihin uskoa. Ainakaan totuuteen eivät usko, koska siitä media ei niille todellakaan kerro.
 
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
2 618
Venäjän propagandassa on ollut taktiikkana, että räiskitään toinen toistaan älyttömämpiä valheita sinne tänne ja toivotaan, että jokin niistä saa vähän nostetta tai sitten vaan "totuus on jossain siellä keskellä"... :smoke:

Eli kaikenlaista paskaa viljellään ympäriinsä, mutta mitä kauempaa ne kiertää totuutta, niin sitä parempi...

Ja vaikkei suuri osa venäläisistä uskoisikaan noihin kaikkiin, niin vähintäänkin pää menee niin sekaisin ettei ne tiedä enää mihin uskoa. Ainakaan totuuteen eivät usko, koska siitä media ei niille todellakaan kerro.
Empiiristen huomioiden mukaan suurehko osa ihmisistä on niin "mukavuudenhaluisia", etteivät he jaksa vaivata päätään sellaisissa asioissa, joilla he eivät näe olevan suoraa vaikutusta heidän omaan elämäänsä. Tällaiset ihmiset hyväksyvät sen virallisen totuuden, jonka maan media myy heille. Osa hyväksyjistä ei välttämättä ole samaa mieltä virallisen totuuden kanssa, mutta päättää silti hyväksyä sen päästäkseen helpommalla.

Mukavuudenhaluisen aka laiskan ihmisen elämä on helpompaa, kun ei ala kyseenalaistamaan mediasta tulevaa informaatiota, varsinkaan kun asia ei heti tänään tai huomenna kaada omaa elämää. Voi vaan ottaa rennosti ja luottaa siihen, että valtaapitävät hoitaa...

Venäjällä on vuosikymmenet iskostettu kansan mieliin, että vihamielinen länsi haluaa tuhota Äiti-Venäjän. Mukavuudenhaluisuus yhdistettynä todella pitkäaikaiseen vaikutustyöhön antaa todella hyvä kasvupohjan. Putinin ei tarvitse kuin heittää soppaan lisää mustapippuria ja tillia, niin hyvä tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
927
BBC:llä juttua miten venäläiset ottivat vangiksi satunnaisen siviilin, kiduttivat tätä ja veivät vankileirille. Kuulemma ainakin tuhat muuta siviiliä on leiritetty myös samasta syystä, venäjä haluaa vaihtaa niitä omiin sotilaisiin.

 
Liittynyt
15.07.2017
Viestejä
197
BBC:llä juttua miten venäläiset ottivat vangiksi satunnaisen siviilin, kiduttivat tätä ja veivät vankileirille. Kuulemma ainakin tuhat muuta siviiliä on leiritetty myös samasta syystä, venäjä haluaa vaihtaa niitä omiin sotilaisiin.

Näitä siviilejä on vaihdettu vankien vaihdossa useamman viikon ajan. Hiukan olen ihmetellyt miksi asiasta ei ole kirjoitettu isosti suomalaisissa lehdissä. Toki siellä tapahtuu aivan hirveitä kamaluuksia koko ajan, mutta tämän selkeämpää vielä heidän itsensä myöntämää valtionterrorismia ei ole olemassa. Venäjä samalla terroristivaltioiden listalle Iranin yms kanssa heti.

Oksettavaa porukkaa nuo ryssät, ei voi muuta sanoa.
 
Liittynyt
31.01.2020
Viestejä
1 178
Kidutuksista oli maininta kun avasin Yle Fem / Yle Teema -kanavan jossa pyörii ruotsinkielisiä uutisia.


IS:ssa oli tuore Niinistön haastattelu. Hän ennustaa erittäin tulikivenkatkuisia hetkiä Suomelle.
Tajusi jossain vaiheessa Putininin vaatimuksia Naton itälaajenemisen pysäyttämisestä seurattuaan että Venäjän etupiiriajattelussa myös Suomi on yksi niitä maita, jota Venäjä haluaa kontrolloida.
Hän puhuu haastattelussa 'omasta turvalinnoituksesta' Pohjois-Euroopassa.


Niinistön mukaan ”kokonaisratkaisussa täytyy nähdä, että globaali rakenne muuttuu nyt aivan selvästi”.

– Pelkään pahoin, että olemme menossa kylmää sotaa kylmempään tilanteeseen, ellei sitten peräti tulikuumaan.

Jättääkö se tilaa Suomen ja Ruotsin perinteiselle politiikalle? Venäjän vaatimukset joulukuussa kertoivat, että Venäjä ei näe meitä sellaisena kuin se on kertonut näkevänsä eli sotilaallisesti liittoutumattomana, täysin suvereenina vakauden haltijana, vaan se näkikin meidät tietyllä tavalla etupiiriinsä kuuluvina tai alueina, joihin muilla ei ole asiaa.

Jos katsomme tulevaisuuden valtapolitiikkaa, niin mihin siinä asemoidumme? Näen, että meillä on asemoinnin pakko juuri sen vuoksi, että meiltä on haluttu pois se mahdollisuus, että olisimme itse määräämässä sijaintimme. Sen vuoksi meidän täytyy sitä itse määrätä.
 
Liittynyt
31.01.2020
Viestejä
1 178
Kiinnostava artikkeli myös HS:ssä nyt aamulla. Venäjän '1941-1945 Me pystymme siihen uudelleen' -ajattelusta. Jutussa avataan 'Suuren isänmaallisen sodan' muistelemista ja sitä miten tämä näkyy tilanteessa sotaa rajanaapurissaan käyvällä nyky-Venäjällä.

 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 984
Hienoa maalitolppien siirtelyä.
Hyvä esimerkki siitä että vaikka varmasti tiedetään paljonko ukeja on kaatunut niin lukua ei ole julkaistu.
Ukraina on julkaissut lukuja lähinnä siviiliuhreista.

Mutta mitä veikkaat onko lukuja heitetty venäjän puolella? Aivan varmasti. Onko ne totta? Kuka tietää. Mutta eipä ole mitään mihin verrata.
Miten niin lukuja on heitetty venäjän puolella aivan varmasti? Tuohan vaatisi sen, että Venäjä tunnustaisi ylipäätään olevansa sodassa Ukrainan kanssa ja tätähän ei ole tapahtunut.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
5 024
Myös sotavankien henkilöllisyyden paljastaminen on sotarikos. Niin vain uket on julkaiseet vankien haastatteluja omalla nimellä ja "luvan kanssa". Kukaanhan ei todellisuudessa tiedä kuinka "lupa" näihin on jos ase on ohimolla.. itse uskon että haastattelut ovat aidosti vapaaehtoisia, mutta teoriapohjalla kukaan ei voi tietää onko pakotettu vai ei.
Missäs näin sanotaan?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
5 024
Täältä näitä sotarikoksen määritelmiä voi tavata. Jätän nyt linkin tähän vain, kun tuo on aika pitkä lista.


"
8 artikla
Sotarikokset

"
Tuossa kyseisessä tapauksessa todennäköisesti viitataan Geneven yleissopimuksen artiklaan 13. Siinä sanotaan, että ei saisi saattaa sotavankeja julkisen kiinnostuksen kohteeksi. Tuo yleissopimus on kirjoitettu 50-luvulla ja ei mielestäni toimi enää nykyään. Tuolloin kun tuo on kirjoitettu, on sen ajateltu käsittävän julkiset sotavankien kävelytykset. Tuota rikottaisiin esimerkiksi oikeudenkäynnissä sotavankia kohtaan, jos sotavankia epäillään sotarikoksista. Myös lehdistö tuota rikkoo usein. En myöskään löytänyt meidän laista suoraa kieltoa tuollaiselle toiminnalle. Tuota on aika hankala pitää absoluuttisena lakina. esim. Brittien hallinto ja punainenristi suosittelee, että saa tuoda esille, jos se pakollista julkisen tiedon takia. Tuo on tietenkin tehtävä kunnioittavasti.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Naiset osoittivat Helsingissä mieltään eilen Venäjän suurlähetystön edessä venäläisten sotilaiden raiskattuja ja tapettuja naisia kohtaan Ukrainassa.

Nuo kuvat on kyllä jostain ihan muualta kuin Helsingin mielenosoituksesta. Ne on ollu tässäkin ketjussa jo esillä aikaisemmin.

Muistin väärin sittenkin...
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 824
Niinistön mukaan ”kokonaisratkaisussa täytyy nähdä, että globaali rakenne muuttuu nyt aivan selvästi”.

– Pelkään pahoin, että olemme menossa kylmää sotaa kylmempään tilanteeseen, ellei sitten peräti tulikuumaan.

Jättääkö se tilaa Suomen ja Ruotsin perinteiselle politiikalle? Venäjän vaatimukset joulukuussa kertoivat, että Venäjä ei näe meitä sellaisena kuin se on kertonut näkevänsä eli sotilaallisesti liittoutumattomana, täysin suvereenina vakauden haltijana, vaan se näkikin meidät tietyllä tavalla etupiiriinsä kuuluvina tai alueina, joihin muilla ei ole asiaa.

Jos katsomme tulevaisuuden valtapolitiikkaa, niin mihin siinä asemoidumme? Näen, että meillä on asemoinnin pakko juuri sen vuoksi, että meiltä on haluttu pois se mahdollisuus, että olisimme itse määräämässä sijaintimme. Sen vuoksi meidän täytyy sitä itse määrätä.
Kertauksena kuten Viron ex-presidentti Ilves sanoi: Venäjällä on kahdenlaisia naapureita, alamaisia ja vihollisia. Ystäviä ei ole.
Noista Suomen valitettavasti valittava vihollisen rooli.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 306
Eilen taas ihmetytti tuo ydinaseilla uhkailu. Alkuviikosta Putin puhisi jälleen kerran jostain vastaiskuista länttä vastaan jos länsi/Nato tekee sitä tai tätä jne. jne. Sen jälkeen Lavrov öyhöttää taas että voi tulla ydinsota ja WW3. Eilen Lavrov taas pehmetelee asioita ja ettei Venäjä aloita ydinsotaa ja ettei se ole sodassa Naton kanssa. Tuota samaa veivausta ollut usemman kerran, eli katsovat ikään kuin itse oman bluffinsa. Onko tuo vain jotain omituista venäläistä viestintää, vai pehmenteleekö Lavrov Putinin puheita jälkikäteen, vai tosiaan (jatkuvaa) bluffia johon eivät enää edes itse usko.
 
Liittynyt
11.06.2020
Viestejä
297
Eilen taas ihmetytti tuo ydinaseilla uhkailu. Alkuviikosta Putin puhisi jälleen kerran jostain vastaiskuista länttä vastaan jos länsi/Nato tekee sitä tai tätä jne. jne. Sen jälkeen Lavrov öyhöttää taas että voi tulla ydinsota ja WW3. Eilen Lavrov taas pehmetelee asioita ja ettei Venäjä aloita ydinsotaa ja ettei se ole sodassa Naton kanssa. Tuota samaa veivausta ollut usemman kerran, eli katsovat ikään kuin itse oman bluffinsa. Onko tuo vain jotain omituista venäläistä viestintää, vai pehmenteleekö Lavrov Putinin puheita jälkikäteen, vai tosiaan (jatkuvaa) bluffia johon eivät enää edes itse usko.
Kieltämättä on kyllä hankala analysoida sairaiden ihmisten viestintää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 532
Pitää tähän todeta, että syyllisiä ovat myös venäläiset, koska eivät ole estäneet Putinia. Heillä on siihen mahdollisuus. Venäläisistä liian harvat ovat olleet halukkaita vastustamaan Putinia.

Ehkä asiallinen ratkaisu tähän olisi, että YK päättäisi heijastaa ukrainalaisten kärsimykset venäläisiin hammas hampaasta -periaatteella. Saattaisi seuraavalla kerralla kiinnostaa enemmän diktaattorin vastustaminen oman nahkansa uhallakin, kun arpaonni on vienyt suvusta muutamalta jalat.
Mitä realistisia vaihtoehtoja tavallisella venäläisellä on vastustaa diktatuuria? Niitä ei oikeastaan ole.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 195
Haluan vain sanoa sen, että ihmismieli toimii monella tavalla ja itse inhorealistina oikeastaan haluankin nähdä kaiken materiaalin tästäkin sodasta mitä eteen tulee. Se helpottaa omaa fiilistäni. Ei, en ole sotahullu psykopaatti, olen vain utelias ihminen ja ymmärrän asioiden realiteetit. Minusta nimenomaan on paljon parempi, että ihminen kuin ihminen pysyy kontaktissa siihen todellisuuteen mitä oikeasti elämme, eikä sulje silmiään siltä. Minä haluan tietää miltä sota näyttää, mitä maailmassa oikeasti tapahtuu, enkä halua rakentaa itselleni mitään pumpulikuplaa, missä en kykene edes yhtä videota katsomaan. Koska se tosimaailma ei vain ole sellainen, eikä maailmassa pärjää kovin hyvin jos ummistaa silmänsä kaikelta pahalta. Ennemminkin sen asian kanssa pitää oppia elämään ja suhtautua siihen sellaisella vakavuudella mitä asia oikeasti vaatii. Ymmärtää, että sota tosiaan on helvettiä ja siellä kuolee ihan oikeita ukrainalaisia joka helvetin tunti. Kiitos Venäjän aggression.
Ei sen ymmärtäminen millaista sota on vaadi kyllä gorevideoiden katsomista. Kyllä sen ymmärtää muutenkin ja lukemalla. Itsekin kyllä olen katsonut noita videoita, mutta ihan uteliaisuudesta vaan. Katsoitko sen videon, jossa venäläissotilas raiskasi jonkun 5-vuotiaan? Tai katsoisitko jos annettaisiin osoite? Se kai oli jossain katsottavissa. Ymmärtäisit millaista kärsimystä aiheutuu, kun pikkulapsi raiskataan. Kun muuten ei voi ymmärtää vai?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 858
Sivutolkulla väittelyä propagandasta. Liittykää vaikka ukrainalaiseen ja venäläiseen telegram ryhmään niin saatte aika vahvan kattauksen molempien puolelta ilman kenenkään sensuuria. Ukrainalaisten suorittamia sotarikoksia ei muuten pahemmin ole ryssien ryhmissä näkynyt sitä yhtä jalkoihin ampumis videota lukuun ottamatta, joka sekin saattaa olla lavastettu.
Taisi johtua siitä kun ketjuun ilmestyi taas yksi jonka mielestä totuus on jossain siellä puolivälissä. Voihan näitä itsekseen pohtia, mutta ilman todisteita aika tyhmää huudella täällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Kyllä tuo www.rt.com on ihan blokattu esim. DNA:n nimipalvelimilla (ks. spoileri), mutta se on toki äärimmäisen helppo kiertää, jos sitä kiinnostaa seurata.

Nuo toisen kirjoittajan väitteet, ettei kukaan täällä lännessä tietäisi, mitä Venäjän tiedotusvälineet suoltavat ovat kyllä ihmeellisiä. Ehkä henkilö itse ei osaa tai ole kiinnostunut niitä seuraamaan, ja kuvittelee, että kaikki muutkin ovat samassa tilanteessa. Ja vaikka pääsy olisi kunnolla estetty, Venäjällä on edelleen huomattava määrä muunmaalaisia journalisteja ja muuta väkeä, jotka kyllä jatkuvasti raportoivat mitä esim. Venäjän valtion TV-kanavat esittävät. Jatkuvastihan niistä on uutisia länsi-medioissa.

Itse seuraan säännöllisesti rt.com, ria.ru jne. venäläisiä uutissivustoja ihan mielenkiinnosta, että näen millaista sontaa siellä tuuttiin työnnetään.

Koodi:
$ dig www.rt.com @resolver1.dnaip.fi

; <<>> DiG 9.16.1-Ubuntu <<>> www.rt.com @resolver1.dnaip.fi
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NXDOMAIN, id: 49705
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 512
;; QUESTION SECTION:
;www.rt.com.            IN    A

;; Query time: 12 msec
;; SERVER: 2001:14b8:1000::1#53(2001:14b8:1000::1)
;; WHEN: Sat Apr 30 00:46:34 EEST 2022
;; MSG SIZE  rcvd: 39

$ dig www.rt.com @8.8.8.8

; <<>> DiG 9.16.1-Ubuntu <<>> www.rt.com @8.8.8.8
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 24313
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 2, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 512
;; QUESTION SECTION:
;www.rt.com.            IN    A

;; ANSWER SECTION:
www.rt.com.        93    IN    CNAME    en.wpc.rt.com.
en.wpc.rt.com.        20    IN    A    178.176.128.128

;; Query time: 32 msec
;; SERVER: 8.8.8.8#53(8.8.8.8)
;; WHEN: Sat Apr 30 00:46:50 EEST 2022
;; MSG SIZE  rcvd: 76
Korjataan nyt toki omaa ulosantia sen verran että en tietenkään ole tarkoittanut että KAIKKI venäjän sivut ja uutiset sun muut olisi lännessä blokattu, en tietenkään. Samoin että vaikka olisikin niin estot on meillä helppo kiertää.
Tarkoitin tietysti sitä että osa medioista ja kavavista on katkaistu tai suljettu joten venäjän puoleista propagandaa ei tule niin suurella toitotuksella täällä kuin venäjän sisällä.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
1 000
BBC:llä juttua miten venäläiset ottivat vangiksi satunnaisen siviilin, kiduttivat tätä ja veivät vankileirille. Kuulemma ainakin tuhat muuta siviiliä on leiritetty myös samasta syystä, venäjä haluaa vaihtaa niitä omiin sotilaisiin.

Näitä siviilejä on vaihdettu vankien vaihdossa useamman viikon ajan. Hiukan olen ihmetellyt miksi asiasta ei ole kirjoitettu isosti suomalaisissa lehdissä. Toki siellä tapahtuu aivan hirveitä kamaluuksia koko ajan, mutta tämän selkeämpää vielä heidän itsensä myöntämää valtionterrorismia ei ole olemassa. Venäjä samalla terroristivaltioiden listalle Iranin yms kanssa heti.

Oksettavaa porukkaa nuo ryssät, ei voi muuta sanoa.
Ylellä pari uutista näihin liittyen eilen ja tänään (pääkohdat spoilereissa)
1. Kymmeniä tuhansia viety leireille
Kymmeniä tuhansia Mariupolin asukkaita on ukrainalaislähteiden mukaan viety kokoamisleireille. Osa ihmisistä on viety leireille väkisin kodeistaan, osa on lähtenyt vapaaehtoisesti.

2. Ukrainalaiset valokuvataan ja rekisteröidään
Kokoamisleireillä ukrainalaisilta kerätään sormenjäljet ja heistä otetaan valokuvat. Kuulustelussa selvitetään siviilien yhteydet muun muassa Ukrainan päättäjiin, toimittajiin ja armeijaan.

3. “Olosuhteet kuin keskitysleirillä”
Tiedot kokoamisleirien olosuhteista perustuvat muutamien leireiltä pois päässeiden antamiin tietoihin. He kuvailevat oloja huonoiksi.

4. Leireiltä ihmiset kuljetetaan Venäjälle
Kuulustelut läpäisseet ukrainalaiset kuljetetaan leireiltä Venäjälle. Presidentti Zelenskyin mukaan ihmiset viedään usein niinkin kauas kuin Siperiaan tai Kaukoitään.

5. Sotarikoksia tutkitaan aktiivisesti
Useat eri tahot, kuten järjestöt ja Kansainvälinen tuomioistuin, selvittävät Ukrainassa tapahtuvia epäiltyjä sotarikoksia. Kansainvälisen oikeuden professori uskoo, että leireistä tiedetään enemmän parin kuukauden kuluessa.

6. Siviilien kuvailema toiminta on rikollista
Siviilien kertomukset venäläisten toimista leireillä viittaavat kansainvälisten sopimusten rikkomiseen. Venäjä on jättänyt sopimuksia noudattamatta ennenkin.
Zelenskyi valmis tapaamaan Putinin venäläisjoukkojen teoista huolimatta
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi kertoi olevansa edelleen valmis tapaamaan Venäjän presidentin Vladimir Putinin kanssa, vaikka venäläisjoukot ovat tehneet kauheuksia muun muassa Butšassa ja Mariupolissa.

Venäjä yrittänyt vaihtaa vangitsemiaan ukrainalaissiviilejä sotavankeihin
Venäjä on yrittänyt vaihtaa ukrainalaissiviilejä Ukrainassa vangiksi jääneisiin venäläissotilaisiin, kertoi Ukrainan varapääministeri Iryna Vereštšuk perjantaina BBC:lle (siirryt toiseen palveluun). Vereštšuk kertoi BBC:lle, että vankien vaihtamisesta vastuussa oleva varapääministerin kanslia on vastannut kielteisesti Venäjän ehdotukseen, ja neuvonut Venäjää vapauttamaan vangitut siviilit.

Lavrov: Venäjä ei koe olevansa sodassa Naton kanssa
Venäjän ulkoministeri Sergei Lavrov sanoi perjantaina, ettei Venäjä koe olevansa sodassa Naton kanssa. Asiasta kertoi uutistoimisto Reuters viitaten venäläisen valtiollisen uutistoimisto Rian tietoihin. Lavrovin mukaan sellainen kehitys, jossa Nato ja Venäjä olisivat sodassa keskenään lisäisi ydinsodan mahdollisuutta, eikä sitä voinut sallia. Lavrov sanoi myös, että Venäjä ei uhkaa ketään ydinsodalla. Lavrovin mukaan kyseessä on länsimaiden puhe aiheesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Siis mitä helvettiä, seuraatko edes uutisia? Justiinhan muutama viikko sitten KAIKISSA länsimaisissa medioissa julkaistiin, joissakin jopa useampi peräkkäinen juttu, siitä kun ukrainalaiset sotilaat jollain videolla ampuivat jalkoihin kolmea venäläistä sotavankia. Lisäksi myöhemmin vielä joku CNN:n tms. länsireportteri kävi itse etsimässä tapahtumapaikan, ja löysi sieltä poltettujen ruumiiden jäänteitä, ja kaikki tämäkin uutisoitiin lännessä. (En nyt jaksa kaivaa viitteitä kun tästä on jo viikkoja, ja jutut on tähänkin ketjuun takuuvarmasti postattu, ihmetyttää miten joku on voinut tämän edes missata.)

Ilman muuta tuollainen kuvaamasi skenaario uutisoitaisiin lännessä jos tapahtumasta kunnollinen todistusaineisto saataisiin. Enkä väitä, etteikö lännen uutisointi olisi Ukrainan puolella, mutta ihan takuuvarmasti myös Ukrainan tekemät selkeät/törkeät sotarikokset uutisoidaan jos niitä tapahtuu. Kuten yllä juuri kerroin.
Seuraan ja muistan kyllä tuon tapauksen hyvinkin. Mutta teidetäänkö varmuudella että vastaavia tapauksia ei ole rintamalla pilvin pimein mutta ne eivät päädy julkisuuteen? Ei tiedetä. Mutta ainakin haluan uskoa että ukrainalaiset eivät ole niin raakalaisia kuin venäläiset mikä selittyy osittain sillä että ukraina on "suht" sivistysmaa verrattuna venäjän niihin kolkkiin mistä venäjän sotilaat tulevat ja elämä siellä on hyvin raakaa ja ihmishengellä ei ole mitään arvoa. Sitä samaa elämänmenoa ne nyt toteuttaa ukrainassa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 100
Kyllä tuo www.rt.com on ihan blokattu esim. DNA:n nimipalvelimilla (ks. spoileri), mutta se on toki äärimmäisen helppo kiertää, jos sitä kiinnostaa seurata.

Nuo toisen kirjoittajan väitteet, ettei kukaan täällä lännessä tietäisi, mitä Venäjän tiedotusvälineet suoltavat ovat kyllä ihmeellisiä. Ehkä henkilö itse ei osaa tai ole kiinnostunut niitä seuraamaan, ja kuvittelee, että kaikki muutkin ovat samassa tilanteessa. Ja vaikka pääsy olisi kunnolla estetty, Venäjällä on edelleen huomattava määrä muunmaalaisia journalisteja ja muuta väkeä, jotka kyllä jatkuvasti raportoivat mitä esim. Venäjän valtion TV-kanavat esittävät. Jatkuvastihan niistä on uutisia länsi-medioissa.

Itse seuraan säännöllisesti rt.com, ria.ru jne. venäläisiä uutissivustoja ihan mielenkiinnosta, että näen millaista sontaa siellä tuuttiin työnnetään.

Koodi:
$ dig www.rt.com @resolver1.dnaip.fi

; <<>> DiG 9.16.1-Ubuntu <<>> www.rt.com @resolver1.dnaip.fi
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NXDOMAIN, id: 49705
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 512
;; QUESTION SECTION:
;www.rt.com.            IN    A

;; Query time: 12 msec
;; SERVER: 2001:14b8:1000::1#53(2001:14b8:1000::1)
;; WHEN: Sat Apr 30 00:46:34 EEST 2022
;; MSG SIZE  rcvd: 39

$ dig www.rt.com @8.8.8.8

; <<>> DiG 9.16.1-Ubuntu <<>> www.rt.com @8.8.8.8
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 24313
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 2, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 512
;; QUESTION SECTION:
;www.rt.com.            IN    A

;; ANSWER SECTION:
www.rt.com.        93    IN    CNAME    en.wpc.rt.com.
en.wpc.rt.com.        20    IN    A    178.176.128.128

;; Query time: 32 msec
;; SERVER: 8.8.8.8#53(8.8.8.8)
;; WHEN: Sat Apr 30 00:46:50 EEST 2022
;; MSG SIZE  rcvd: 76
Näyttää perustuvan tähän EU-asetukseen tuo joidenkin operaattoreiden käyttämä rajoitus nimipalvelutietojen suhteen:

NEUVOSTON ASETUS (EU) 2022/350, annettu 1 päivänä maaliskuuta 2022, rajoittavista toimenpiteistä Ukrainan tilannetta epävakauttavien Venäjän toimien johdosta annetun asetuksen (EU) N:o 833/2014 muuttamisesta.
---
(3) Neuvosto antoi 1 päivänä maaliskuuta 2022 päätöksen (YUTP) 2022/351, jolla muutetaan päätöstä 2014/512/YUTP ja otetaan käyttöön uusia rajoittavia toimenpiteitä propagandatoimiin osallistuvia venäläisiä tiedotusvälineitä vastaan.
(7) Oikeuttaakseen ja tukeakseen Ukrainaan kohdistuvaa hyökkäystään Venäjän federaatio on toteuttanut jatkuvia ja yhtenäisiä propagandatoimia, jotka kohdistuvat kansalaisyhteiskuntaan unionissa ja sen naapurivaltioissa, ja vääristellyt ja manipuloinut tosiasioita vakavalla tavalla.
(8) Kyseisiä propagandatoimia on kanavoitu useiden sellaisten tiedotusvälineiden kautta, jotka ovat pysyvästi Venäjän federaation johdon suorassa tai epäsuorassa määräysvallassa. Tällaiset toimet muodostavat merkittävän ja välittömän uhan unionin yleiselle järjestykselle ja turvallisuudelle.
(9) Kyseisillä tiedotusvälineillä on oleellinen ja ratkaiseva merkitys Ukrainaan kohdistuvan hyökkäyksen edistämisessä ja tukemisessa ja sen naapurimaiden vakauden horjuttamisessa.
---
LUETTELO 2 F ARTIKLASSA TARKOITETUISTA OIKEUSHENKILÖISTÄ, YHTEISÖISTÄ TAI ELIMISTÄ

RT – Russia Today English
RT – Russia Today UK
RT – Russia Today Germany
RT – Russia Today France
RT – Russia Today Spanish
Sputnik
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Juurikin näin. Jos nyt vielä tarvitsee rautalangasta vääntöä, niin se että joku tietty yksittäinen internetoperaattori tai televisio-operaattori jossain tietyssä Euroopan maassa on blokannut jotain pääsyä (sekin käytännössä lähes aina pakotteiden takia, disinformaation estämiseksi, jne hyvistä syistä) ei todellakaan tarkoita sitä että länneltä kokonaisuutena olisi pääsy blokattu Venäjän mediaan. Tuo on oikeasti sen sortin harhaluulo, että ellei @Mikkos ole venäjätrolli niin tämä asia on nyt hyvä joka ikisen suomalaisen ja tätä lukevan sisäistää. Meiltä ei ole blokattu yhtään mitään ja sellaiset jotka sotaa, venäläisiä televisiokanavia, tai venäläisiä uutissivustoja haluavat vielä seurata, pystyvät sen tekemään aivan hyvin.

Siinä on ihan valtava ero verrattuna siihen, että Venäjällä kirjaimellisesti kaikki internetoperaattorit ovat estäneet tietyt länsimaalaiset sivustot ja palvelut. Siellä on pakko käyttää VPN-palveluita, jos niillä haluaa vierailla. Heiltä on ihan oikeasti pyritty estämään länsimedian käyttö monin eri tavoin, valtion määräyksellä, kaikkien internetoperaattorien noudattamana. Meiltä ei ole, ei ole pyritty jyrkin keinoin estämään venäläisen median seuraamista. Kunhan on isketty vähän pakotteita firmalta jos toiselta ja aiheutettu mielipahaa niille äidinkieleltään venäläisille, jotka esimerkiksi Viron Telian kautta seurasivat venäläisiä televisiokanaviaan. Karrikoiduen sanoesti tietysti. Eivätpä seuraa enää, nyt joutuu ehkä vaihtamaan operaattoria tai jopa seuraamaan netistä niitä samoja kanavia.

Itsekin seuraan venäläistä mediaa kyllä, jopa heidän "ylilautaansa", nimenomaan siksi että haluan tietää myös mitä siellä keskutellaan, millaista paskaa siellä suolletaan ja millaista kuvaa jengi siellä pitää yllä länsimaista. Ja tosiaan yksikään sivusto ei vielä ole ollut blokattuna oman operaattorini kautta, hyvin toimii.
Korjasinkin jo lausuntoani aikaisemmin. Tarkoitin tietysti että tietyt venäjän tv-kanavat ja radiokanavat on "blokattu" suomessa, joskin kiertäminen on lastenleikkiä kaikille lämsimaalaisille.

Jaa että minä venäjätrolli? Rekkautuneena tälle foorumille foorumin avaamisen ensimmäisellä viikolla ja sitä ennen samalla nimimerkillä murossa vuodesta 2004. Joo, mä olen venäjätrolli :facepalm:

Ainoa mitä näillä kirjoituksilla haen on se että katsokaa asioita kriittisesti. Älkää uskoko puolee tai toiseen kaikkia asioita mitä sodassa tapahtuu. Noita Twittervideoitakin katsoessa tulee jatkuvasti vastaan niin feikkiä kun vanhoja kuin aineistoa videopeleistä. Onneksi näin internetin aikakaudella feikit jää yleensä hyvin nopeasti kiinni. Mutta ilman nettiä se olisikin hyvin hankalaa.
 

jad

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 252
Noihin blokkailemisiin liittyen, niin eikös ihan suomalaisetkin kaapeli-tv operaattorit lakanneet jakelemasta rt:tä ja muita örkkikanavia, vai muistanko ihan väärin.

Niin poltetaan mutta missä? Jos ei rintamalla niin mihin tarvitaan siirrettävää krematoriota? Jos noita on käytetty rintamalla niin todisteta kiitos.
Tuollaiset liikuteltavat krematoriot on puhdasta tuubaa. Jos modernissa kiinteässä krematoriossa yhden ruumiin polttaminen vie sen 2-3 tuntia, niin noitahan tarvittaisiin hurjat määrät. Ja polttoaineista örkeillä on jo muutenkin pulaa, miksi tuhlata sita ruumiiden polttamiseen.

Iltakökkö ei tiedä taustaa.
rufi.fi on maanpuolustus.netin yhden jäsenen hankkima domaini jolla trollaa oikein kunnolla.
Ei ole hakkeroitu, oli ollut vapaa domain. Ryssänmieliset ryssineet.
Tämähän tosiaan on ollut yhdistyksen käytössä ainakin vuoteen 2019 asti. Ja twitter tilillään edelleen linkittävät rufi.fi sivustolle. Tiedä sitten koska on vanhentunut ja vapautunut kenen tahansa varattavaksi. .fi domaineissahan on 30pv suoja-aika vanhenemisen jälkeen, joten voi tosiaan olla, että on ollut jo pitkään vapana.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 212
Eilen taas ihmetytti tuo ydinaseilla uhkailu. Alkuviikosta Putin puhisi jälleen kerran jostain vastaiskuista länttä vastaan jos länsi/Nato tekee sitä tai tätä jne. jne. Sen jälkeen Lavrov öyhöttää taas että voi tulla ydinsota ja WW3. Eilen Lavrov taas pehmetelee asioita ja ettei Venäjä aloita ydinsotaa ja ettei se ole sodassa Naton kanssa. Tuota samaa veivausta ollut usemman kerran, eli katsovat ikään kuin itse oman bluffinsa. Onko tuo vain jotain omituista venäläistä viestintää, vai pehmenteleekö Lavrov Putinin puheita jälkikäteen, vai tosiaan (jatkuvaa) bluffia johon eivät enää edes itse usko.
Luulen tuon veivaamisen johtuvan ihan siitä syystä, että osa nuista videoista päätyy heidän omaan mediaan ja siellä viestin pitää olla tietynlainen. Ja osa lausunnoista on tarkoitettu puhtaasti länsimaista mediaa varten, joita ei näytetä venäläisille ollenkaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 288
Viestejä
4 306 395
Jäsenet
71 808
Uusin jäsen
jerek19

Hinta.fi

Ylös Bottom