Aidossa demokratiassa on mahdollisuus lennosta tehdä hienosäätöä ja korjausliikkeitä ihan jo parviteorian pohjalta, mutta nyt näyttää siltä, että nykyiset valtaan kiivenneet tahot eivät tätä demokratiaa enää haluakaan noudattaa. Tämä asia on syytä panna merkille, ja vaihtaa heidät uusiin kasvoihin, koska nämä entiset edustajat ovat hommissaan täysin epäonnistuneet.
Hyvinvointi todellakin on hyvän talouden pitämistä. Kun aletaan huutokauppaamaan etuisuuksia, niin konkurssi on sen jälkeen aivan varma asia. Yhä edelleen me astelemme samoja jalanjälkiä mitä Kreikka on astellut. Nyt ne eivät valtiona omista enää edes omia satamiaan. Satamakaupungissa syntyneenä tuo on minusta täysin käsittämätön asiantila.
Ongelma on tällä hetkellä se, että tiedotusvälineet ovat muuttuneet vasemmistolaisen myyräntyön takia politiikan tarkkailijoista vasemmistolaisen politiikan tekijöiksi. Ne nostavat ja teilaavat valtaan pyrkiviä uusia kasvoja mielensä mukaan toimien valtaan pääsemiseksi tarvittavan julkisuuden portinvartijoina. Jos et laula median edustajia myötäilevää ja miellyttävää virttä, maineesi ja mielipiteesi painetaan lokaan. Kaikki pelkäävät vasemmistolaista mediaa. Osa toimittajista aivan nauttii tästä tilanteesta, siitä että he voivat tahallaan ymmärtää väärin kaiken sanotun ja kaiken mihin on päätöksenteolla pyritty.
Ikäluokalleni ihan koulussa opettamalla opetettiin, että media "vahtii" vallanpitäjiä. No... ennen oli ennen ja nyt on nyt. Valvontakuvio on täysin rikkoutunut, ja se on mielestäni rikkoutunut pysyvästi. Iso osa äänestäjäkuntaa ei vieläkään tunnu tätä asiaa edes ymmärtävän. Ei ylen tai hs:n uutisiin voi enää luottaa. Niihin ei voi luottaa enää oikeastaan missään asioissa. Nämä tahot eivät itse edes ymmärrä sitä, mitä ne ovat omalle maineelleen tehneet. Nykyisen muotoiset tiedotusvälineet tulevat pidemmällä aikavälillä kuolemaan pois, koska eivät nuoremmat ja tavallaan vanhempaa ikäluokkaa valistuneemmat kuluttajat halua moisesta mielipiteen muokkaamisesta ainakaan maksaa rahaa.
En vain tiedä, että mitä tulee tilalle. Kaikki hakevat jatkossa tietoa lähinnä vain niistä lähteistä, mitkä miellyttävät omaa mielipide tunnetilaa, ja todellisuus ihmisillä kuplautuu ja sirpaloituu yhä enemmän ja enemmän. Olen itse mietiskellyt syvästi sitä, että kaltaiseni ihminen todellakin saattaa jollekin muulle edustaa jotain "rasisti natsi paskaa" tai vastaavaa täysin käsittämätöntä ilmaisua. Ilmeisesti näin kuitenkin on.
Huomaan myös, että jopa minäkin vähän kuplaudun. Minähän välttelen jo ylen ja hs:n uutisointia. No... eihän se minua tietenkään viisaammaksi tee. Se, että me olemme menettäneet objektiiviseen totuuteen pyrkivät tiedotusvälineet on todella iso vahinko ja menetys. Luottamus on kaltaiselleni konservatiiville arvo, jonka voi menettää vain tasan sen yhden ainoan kerran, ja kun se on mennyt, se on mennyt. En luota enää siihen, että oikeastaan kukaan enää puhuu minulle totta. - Asia vaivaa minua, ja se myös harmittaa minua.
Eikä tälle(-kään) kehitykselle tunnu pystyvän tekemään oikein mitään. Itse aion äänestää toisella tavalla kuin ennen, ja suosittelen sitä samaa nyt sitten muillekin. Suosittelen myös tarkastelemaan aika kriittisesti noita ehdokkaita. Valta houkuttelee aivan vääränkaltaisia ihmisiä. Välillä on sellainen tunne, että edustajat pitäisi todellakin vain arpoa kansasta valtiollisella lotolla, siitähän se yhdenlainen edustuksellisuus syntyisi. Siellä olisi sitten pienoiskuva meistä tekemässä niitä demokraattisia päätöksiä. Tuonkaan idean hyvyydestä en ole niin varma, se voisi ehkä johtaa virkakunnan tekemään vallankaappaukseen. Toimintaa ohjaavat virkamiehet veisivät uusia ja kokemattomia edustajia kuin litran mittaa. Huono ajatus siis tuokin, kun sitä edes vähänkään pitemmälle miettii.
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän liki kaikki asiat näyttävät vain niiltä "huonoilta ajatuksilta", kun niitä yhtään enempää miettii. Ainoa kai mikä kantaa on pyrkimys aivan ehdottomaan totuuteen päätöksenteon pohjana, ei siis mihinkään ismeihin nojaaminen, ehdoton väkivallattomuus siihen päätöksentekoon vaikutettaessa, ja myös hyvä tahto lähimmäisiä kohtaan, mikä ei todellakaan ole sama asia kuin typeryys tai naivius. Luokittelen kuitenkin itseni oikeistolaiseksi ja konservatiiiviksi.
En oikein tiedä enää, että ketä edes äänestää. Kokoomus se ei kuitenkaan ole. Se on aivan varma asia se. Keskustalaiset vaikuttavat lieroilta, jotka myyvät vaikka äitinsä saadakseen vain valtaa, ja vasemmisto... yksikään niiden ajatus yhteiskunnasta ei käytännössä edes toimi. Seuraan kauhulla, kun tämä vaivalla rakennettu hyvinvointivaltio tässä ympärillä luhistuu pala palalta pois. Niin tulee käymään ehdottomalla varmuudella, kun ei edes nousukaudella saada menoja pienemmäksi kuin tulot ovat. Rahanluontioikeuden antaminen yksityisiin ulkopuolisiin käsiin on aivan käsittämätöntä toimintaa. Kaikessa syntyvässä rahassa on velka mukana, joten sillä syntyvällä rahalla ei sitä velkaa voida mitenkään maksaa kokonaan takaisin. Tuloksena on velan määrän jatkuva kasvu, ja myös kaiken julkisen ja yhteisen omaisuuden hidas siirtyminen sen rahan luojille. Niille yksityisille tahoille. Tuloksena tulee käsitykseni mukaan olemaan jossain vaiheessa yleinen velkojen nollaaminen ja aivan järjetön hulabaloo sen aikana. Eiväthän ihmiset tähän ryöstämiseen sovinnolla tule alistumaan. En ymmärrä, miksi tätä edes yritetään. Kai sen ryöstämisen luullaan onnistuvan. On jäänyt jotain oppimatta historiasta.
T -.-