Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Sinustakin voi tuntua siltä, että subjektiivinen mielipiteesi on objektiivinen totuus, mutta kyseinen tuntemus on harhainen.Viittaan tuohon letkautukseen, jonka mukaan natsin turpaan vetäminen olisi helpompi perustella moraaliin nojautumalla, (kuin jonkun muun turpaan vetäminen) mut asia vaan ei ole niin. Se voi tuntua siltä nyt, mutta kyseinen tuntemus on harhainen ja peräisin joukkovoiman tunteesta, joka on agitoimalla aikaansaatu poliittinen ilmiö. Lähtökohdathan on tällöin valmiit vaikka minkälaisiin ylilyönteihin ja niitähän me joudutaan lehdistä lukemaan tuon tuosta. Väkivallalle ei voi koskaan olla muuta kuin subjektiivinen oikeutus.
Väkivaltaa en tietystikään kannata, mutta jos nyt jonkun on pakko päästä niitä aggressioitaan itsenäisyyspäivänä purkamaan, niin kyllä nämä natsikulkueet ovat kohteina sieltä parhaimmasta päästä.
Vasemmistoketku perustettiin koska natsisymppausketkussa joku veti koko ajan keskustelun kommareihin. Nyt tässä vassariketkussa ei muusta jauhetakaan kuin nasuista ja niiden kulkueista.
Aika tuuhea skenaario. Onneksi ei kovin todennäköinen.Siinä sitten joku eläkeläismammakin voi saada turpiinsa, kun ei tiennyt olevansakaan missään natsikulkueessa, vaan ihan vain itsenäisyyspäivää juhlistamassa. Se on sitten tietenkin ihan oikein natsimammalle.
Siellähän ne on joka vuosi mukana.Nii marssiiko siellä nyt natsit vai ei? Vitustako näistä enää tietää.
Ei ole mitään potkittu. Niillä on vaan oma marssinsa myös.Onko SVL nyt virallisesti potkittu ulos 612-kulkueesta kun kerran niillä ilmeisesti Narinkkatorilta oma marssinsa?
Teit nyt virheen. Minähän en puolustanut millään tapaa vasemmistoa, vaan kommentoin sitä kuinka naurettavaa on käydä somesotia pahoja kommunisteja vastaan samalla, kun itse on vastaava itäpropagandan tahdissa tanssiva aivoton kuori kuin kommarit olivat Neuvostoliiton aikaan.Hauskaa tuo vasemmistolaisuuden puolustaminen kun rahaa virtaa kansainväliseltä sosiopaatilta ja keinottelijalta, joka käyttää kokonaisia kansanryhmiä omien sairaiden päämääriensä saavuttamiseen.
Ja mun mielestä älykkyyden riemuvoitto oli se, kun Lenin nousi puolivahingossa valtaan Venäjällä, tapatti kaikki aristokraatit ja omistavan polven maasta ja kolme vuotta myöhemmin 10 miljoonaa venäläistä oli kuollut nälkään. Kaverilla ei ollut tullut sitten mieleen opiskella valtiontaloutta lainkaan, mutta sorrosta saatana noustiin.
Tai sitten koko munaus unohtuu taas parissa viikossa ja jatketaan valeuutisia. Niin kuin tähänkin asti. Koska ne eivät ole oikeasti munauksia, vaan järjestelmällisestä propagandaa.Tämmöiset vedätykset menevät läpi kokemattomilta "ammattilaisilta" ja saattavat toimituksensa naurunalaisiksi.
Jostain syystä tuli mieleen tämän päiväinen uutinen:Ennenkaikkea tämä on median edustajilta puhdasta ammattitaidottomuutta. Tässä on otettu narratiiviin sopiva tarina sellaisena kuin se on syötetty eivätkä toimittajat ole viitsineet tehdä taustoitusta ja selvittää itsenäisesti mistä astelmassa on kyse. Tämä on muutenkin nykyjournalismin ongelma, lehtitytöt ja -pojat kirjoittavat kummemmin pureskelematta mitä tätisetä sanoo mikäli ollaan yhtään "hyvisten" riveissä. Tämmöiset vedätykset menevät läpi kokemattomilta "ammattilaisilta" ja saattavat toimituksensa naurunalaisiksi.
Tutkimus: Suomalaiset eivät luota hallitukseen - luottamus laskenut dramaattisesti kolmessa vuodessa
..."Hallitukseen luottaa erittäin tai melko paljon vain 31 prosenttia suomalaisista."... ..."ja media 35 prosentin kansalaisluottamusta."
Alpakkagate salajuoni alkaa paljastua toden teolla!
Kun lasten alpakka bileet on nyt tuomittu äärivasemmistolaiseksi, tuomitsette kait 612 marssin samoin perustein äärioikeistolaiseksi?
Sulla taitaa mennä koko asian ydin ohi? Vai ihan tahallaan väärinymmärtämistä?Kun lasten alpakka bileet on nyt tuomittu äärivasemmistolaiseksi, tuomitsette kait 612 marssin samoin perustein äärioikeistolaiseksi?
Itsenäisyyttä kunnioittava marssi = ÄÄRIkansallismielinen.Lastentapahtuma alpakoineen joutuu siirtymään äärikansallismielisten mielenilmauksen tieltä Helsingissä
YLE:kin asian korjannut:
"Oikaisu 5. joulukuuta kello 10.45: Otsikossa kuvattiin 612-marssia äärioikeistolaiseksi: muutettu kuvaus äärikansallismieliseksi."
Ihan tahallaan väärinymmärtämistä. Jos kykenee lukemaan ja kirjoittamaan, ei voi olla niin idiootti, että jää huomaamatta ettei päivystävä anarkistimme ottanut mitään kantaa niihin faktoihin, jotka puhuvat sen puolesta, että koko alpakkagate oli äärivassareiden temppu.Sulla taitaa mennä koko asian ydin ohi? Vai ihan tahallaan väärinymmärtämistä?
Jos soihdun kanssa kulkeminen itsenäisyyden uhrien muistoksi on äärikansallismielistä, niin sitten sitä on kansallislaulu ja lippukin. Suurimmasta päästä äärikansallisuutta on eittämättä heittää lippaa sotaveteraaneille.Itsenäisyyttä kunnioittava marssi = ÄÄRIkansallismielinen.
Ja kukaan ei ole vasureita tai virheitä kieltänyt osallistumassa tuolle marssille. Jännä kyllä ei näytä kiinnostavan, joten marssi on äärisitäjatätä.
Ei varmaan mitenkään voi liittyä järjestäjiin ja heidän mahdollisiin motiiveihinsa?Ja kukaan ei ole vasureita tai virheitä kieltänyt osallistumassa tuolle marssille. Jännä kyllä ei näytä kiinnostavan, joten marssi on äärisitäjatätä.
Olen itse sen verran kyyninen, että vähän epäilen tuon 612.fi-yhdistyksen taustoja. Siitä on kovin vähän tietoja julkisesti missään. Vielä kun tiedetään tuon yhdistyksen aiempi yhteistyö ja myötämielisyys vastarintaliikkeen kanssa, niin aika vahva epäilys jää taustajoukoista.Kun taas tää 612 on vain tavallinen, rauhallinen ja vähän tylsä itsenäisyyspäivän juhlakulkue kaikenlaisille suomalaisille. Uhkakuvia maailmansa tarvitsevat ovat vaan puhkuneet siitä itselleen ison mielikuvitusmörön jota vastaan larpata.
Tällä rahalla saa tämmöistä. Sinänsä ei yllätä. Alkaa olla median puolueellisuus jo niin läpinäkyvää, että ei se edes naurata enää. Vihapuhe on tuomittavaa, mutta ihmisten kutsuminen natseiksi ilman yhtäkään todistetta valtakunnan medioissa on ihan ok. Tätä me saamme 100 vuotiaassa Suomessa. Tavallisen kansalaisen on itse tehtävä faktan tarkastus, kun media vetää kaikki mutkat surutta suoriksi.
En tiedä. Kerro jos sinä tiedät. Siis jotain muutakin kuin valtamedian ÄÄRI-nimittelyä vailla todisteita.Ei varmaan mitenkään voi liittyä järjestäjiin ja heidän mahdollisiin motiiveihinsa?
Wikipedian 612-artikkelin kohdassa Järjestäjät on todisteita (eli lähteitä). Pidän ainakin itse varsinkin Suojelupoliisia varsin hyvänä auktoriteettina. En toki tiedä, mikä on nykytilanne, mutta en ihmettele, jos kyseisiin järjestäviin tahoihin kohdistuu epäluuloja. Käsittääkseni yhdistys ei ole tehnyt mitään konkreettista hälventääkseen epäluuloja vaan tyytyy toteamaan olevansa poliittisesti sitoutumaton, mikä lienee taustat huomioon ottaen uskottavuudeltaan samaa luokkaa huomisen lastentapahtuman järjestäjän väitteiden kanssa.En tiedä. Kerro jos sinä tiedät. Siis jotain muutakin kuin valtamedian ÄÄRI-nimittelyä vailla todisteita.
Tähän voisi ottaa paremmin kantaa, jos tuolta ei puuttuisi jotain sanaa tai sanoja. Järjestön? Organisaation? Järjestäjien?Olennaista silti on, ettei vasemmistoa ja virheitä tunnu löytyvän maan itsenäisyyttä ja siihen liittyvien tapahtumien jäsenistöstä. Muuten kuin vastustamalla ja perseilemällä.
Supon viittaus ei toimi ja muut "lähteet" ovat vasurien Kansan Uutiset ja SVR:n entinen johtaja. Ei kovin kummoisia todisteita.Wikipedian 612-artikkelin kohdassa Järjestäjät on todisteita (eli lähteitä). Pidän ainakin itse varsinkin Suojelupoliisia varsin hyvänä auktoriteettina.
?Tähän voisi ottaa paremmin kantaa, jos tuolta ei puuttuisi jotain sanaa tai sanoja. Järjestön? Organisaation? Järjestäjien?
Toimii - et vaan osaa. Tarkistin lähteen itse edellistä viestiä kirjoittaessani ja nyt uudestaan, ja molemmille kerroilla se toimi. Suomen Sisu -lähde toimii ja osoittaa vähintäänkin järjestön kiinnostuksen tapahtumaa kohtaan vaikka itse yhteyttä ei muodostuisikaan. Kansan Uutisten maineesta en tiedä kun en sitä lue, mutta itse artikkeli vaikuttaa hyvin asialliselta lukuun ottamatta kuvien puutetta (mikä on kieltämättä aika paha puute, mutta todennäköisesti väitteet kuvien sisällöstä on varmistettavissa jotain toista kautta jos kovasti kiinnostaa - tapahtumasta on varmasti runsaasti kuvia). Holapan kommentit ovat nähdäkseni lähtökohtaisesti luotettavia ellei ole erityisesti syytä epäillä niitä. Joka tapauksessa näillä ei sinänsä ole hirveästi väliä, koska Supon tekele menee suoraan asiaan (hakusanalla 612 pääsee suoraan oikealle kohdalla PDF-tiedostossa).Supon viittaus ei toimi ja muut "lähteet" ovat vasurien Kansan Uutiset ja SVR:n entinen johtaja. Ei kovin kummoisia todisteita.
Maan itsenäisyyttä mitä? Puolustavien? Korostavien? Miksi pitäisi olla jäsenistössä? Miksi noihin ylipäänsä pitäisi erityisesti osallistua muutenkaan, kun Suomi on itsenäinen eikä ole muuksi muuttumassa? Miksei itsenäisyyden juhlistaminen riitä? Tokkopa kaikki tasa-arvon kannattajatkaan - edes kaikki merkkihenkilöt - juoksevat feministisissä järjestöissä ja tapahtumissa.Olennaista silti on, ettei vasemmistoa ja virheitä tunnu löytyvän maan itsenäisyyttä ja siihen liittyvien tapahtumien jäsenistöstä. Muuten kuin vastustamalla ja perseilemällä.
Vähintään kiinnostus ei paina missään, koska kaikki ovat syyllisiä.osoittaa vähintäänkin järjestön kiinnostuksen tapahtumaa kohtaan vaikka itse yhteyttä ei muodostuisikaan.
Ei toiminut aikaisemmin, nyt toimi. Mitään todisteita Supon väitteille en löytänytToimii - et vaan osaa. Tarkistin lähteen itse edellistä viestiä kirjoittaessani ja nyt uudestaan, ja molemmille kerroilla se toimi.
Joten? Onko SS sinusta jokin äärioikeistolainen porukka ja jos niin miksi?Suomen Sisu -lähde toimii ja osoittaa vähintäänkin järjestön kiinnostuksen tapahtumaa kohtaan vaikka itse yhteyttä ei muodostuisikaan.
No minä tiedän, tarpeeksi. Vasureiden media ja avoimesti sitä.Kansan Uutisten maineesta en tiedä kun en sitä lue,
Nurinkurinen todistamistaakka?Holapan kommentit ovat nähdäkseni lähtökohtaisesti luotettavia ellei ole erityisesti syytä epäillä niitä.
Miksi ei, jos itsenäisyys on sen arvoista ko. tahon puolesta. Onko se?Maan itsenäisyyttä mitä? Puolustavien? Korostavien? Miksi pitäisi olla jäsenistössä?
Miksi nuo sitten ovat moista tapahtumaa vastaankaan niin innolla?Miksi noihin ylipäänsä pitäisi erityisesti osallistua muutenkaan, kun Suomi on itsenäinen eikä ole muuksi muuttumassa?
Millä perusteella vasemmisto ja virheet edes juhlivat itsenäisyyttä? Todisteiden valossa ainakaan vasemmisto ei sitä tee.Miksei itsenäisyyden juhlistaminen riitä? Tokkopa kaikki tasa-arvon kannattajatkaan - edes kaikki merkkihenkilöt - juoksevat feministisissä järjestöissä ja tapahtumissa.
Selittää joka tapauksessa joidenkin tahojen epäluuloa tapahtumaa kohtaan.Vähintään kiinnostus ei paina missään, koska kaikki ovat syyllisiä.
On kaiken kaikkiaan hyvin epäuskottavaa, etteikö Supolla olisi joka tapauksessa paikkansapitävää tietoa väitteidensä perusteina. Sen ei kuitenkaan liene tarpeen esittää todisteita joka asiayhteydessä ja julkisesti.Ei toiminut aikaisemmin, nyt toimi. Mitään todisteita Supon väitteille en löytänyt
Vähintäänkin se on melko äärimielisen järjestön maineessa, mikä voi osaltaan selittää sitä, etteivät vasemmistolaiset tahto tahdo osallistua Suomen Sisun tukemiin tapahtumiin. En ota asiaan enempää kantaa, koska en asiasta tiedä eikä se ole relevanttia.Joten? Onko SS sinusta jokin äärioikeistolainen porukka ja jos niin miksi?
Minua taas ei kiinnosta, koska pystyn arvioimaan asiasisältöä kriittisesti tietämättä sen laatijaa. Toki sisällön laatijan tietäminen ja tunteminen voi antaa tulkinnalle kontekstia, joka voi olla arvokastakin asiayhteydestä riippuen.No minä tiedän, tarpeeksi. Vasureiden media ja avoimesti sitä.
Tulkitsen itse Holapan enemmänkin todistajaan rinnastettavaksi sisäpiirikokemustensa vuoksi. Todistajan käyttö ei käsittääkseni vaadi enempää todisteita, jos todistajaa voidaan pitää tarpeeksi uskottavana.Nurinkurinen todistamistaakka?
Kuinka moni kuuluu mihinkään asiaa ajavaan järjestöön vaikka pitäisi asiaa arvokkaanakin? Miksi vaadit sitä juuri vasemmistolaisilta ja itsenäisyyden osalta? Entä muut suomalaiset? Miten pitäisi suhtautua niihin miljooniin suomalaisiin, jotka eivät ole tällaisessa toiminnassa mukana?Miksi ei, jos itsenäisyys on sen arvoista ko. tahon puolesta. Onko se?
Tätähän tässä on koko ajan väännetty enkä siis ala uudestaan selittää.Miksi nuo sitten ovat moista tapahtumaa vastaankaan niin innolla?
Todisteiden valossa suurin osa suomalaisista ei juhli itsenäisyyttä, koska suurin osa suomalaisista käsittääkseni juhlii itsenäisyyttä ennen kaikkea kotona. Todisteiden valossa aika harva taitaa loppupeleissä juhlia itsenäisyyttä vaikka oikeasti tekisikin niin. Todisteiden valossa sinäkään et luultavasti juhli itsenäisyyttä vaikka pidänkin todennäköisenä, että teet niin. Tällaisessa asiassa todisteiden puuttuminen nyt on vain yhtä tyhjän kanssa. Millä perusteella Aurinko nousee huomenna? Ei ole todisteita!Millä perusteella vasemmisto ja virheet edes juhlivat itsenäisyyttä? Todisteiden valossa ainakaan vasemmisto ei sitä tee.
Ihan tahallaan väärinymmärtämistä. Jos kykenee lukemaan ja kirjoittamaan, ei voi olla niin idiootti, että jää huomaamatta ettei päivystävä anarkistimme ottanut mitään kantaa niihin faktoihin, jotka puhuvat sen puolesta, että koko alpakkagate oli äärivassareiden temppu.
Tämä video piristää aina rumiintakin päivää.
Näin on. Aika nolo moka tuoda tuollainen kehno puolusteluyritys esiin, kun on näiden yhteiskuntavastaisten pelkurien puolella.Aika heikko yritys lyödä asiaa vitsiksi.
Itsehän en ole kansallissosialisti, mutta kylläkin tällainen muu radikaali kansallismielinen. En osallistu marsseille, mutta en nyt näe, miten tämä olisi yhtäkkiä uusnatsien marssi. Ihanko vain siksi, että siellä on myös natseja?http://www.vastarinta.com/monikulttuurisesta-poliisivaltiosta-kohti-vapautta/
"2014 kansallissosialistit ja muut radikaalit kansallismieliset päättivät jalkautua Helsingin kaduille 612-kulkueen nimissä. " (Lihavoinnit minun.)
Nyt ei tarvitse kenenkään enää arvuutella onko 612 marssi uusnatsien, uusnatsit ihan itse debunkkasi kaikki epäilyt asiasta.
Paska toiminta ja toivottavasi poliisi saa kiinni noin paskat jotka polttaa autoja.Sitä parempaa toimintaa.
612-soihtumarssin etkot Bar Rock Bearin omistajan kotona: kolme autoa poltettu