Vasemmistolaisuus on kyllä loppujenlopuksi aika hankala määritellä.
Itse olen ajatuksiltani aika punainen, mitä tulee vaikka talouteen ja työelämään. Työntekijälle pitäisi mielestäni maksaa sellainen palkka, että sillä elää. Eikä minusta saa irtisanoa ihan minkä vain syyn vuoksi, kuten USA.ssa. Toisaalta, jos joutuu työttömäksi, niin pitää saada sellainen työttömyyskorvaus, ettei heti joudu asunnottomaksi katuojaan.
On myös paljon ihmisiä, jotka eivät oikein kelpaa nykyajan työelämään henkilökohtaisten ominaisuuksien vuoksi. Myös heille pitäisi taata ihmisarvoinen elämä. Joku vihreiden ehdotus kansalaispalkasta voisi olla hyvä ratkaisu.
Ammattiliitot on hyvä asia. Ne on meille saaneet nämä kohtuu siedettävät työolot.
Mutta toisaalta rosvot pitäisi kyllä laittaa linnaan niin, että miettisi toisen kerran. Elinkautisen tulisi ehdottomasti olla elinkautinen murhamiehille. Toisaalta yhteiskunnan pitäisi järjestää sellaiset olot, ettei tarvitse varastella.
Maahanmuuttajia ei pitäisi ottaa niin paljoa, kuin nyt otetaan, ja rikoksista ehdottomasti oleskelupupa peruutettaisiin. Vastaanottokeskukset voisi oikeasti olla vastaanottokeskuksia jossain Kainuun korvessa, ja korkeat aidat ympärillä. Ajankuluksi voisi olla rankametsää, ja muuta reipasta ulkoilmassa puuhastelua.
No sitten luonto. Luontoa ei tietenkään saa raiskata. Vesivoimaloita voisi vähentää, että kosket pauhaisi vapaana, ja kalat pääsisivät kutemaan. Soilta turvetuotanto on aika turhaa, ja saastuttaa vesistöjä. Maatalouden lannoitepäästöt pitäisi saada kuriin. Energiatuotantoon ehdottaisin tilalle ns. pienydinvoimaloita. Jokaseen kaupunkiin oma ydinvoimala. Saisi halpaa energiaa. On tutkittu, että pienen mikroydinvoimalan onnettomuusriski olisi pienempi, kuin nykyisten suurten yksiköiden. Vikaantumisen sattuessa prosessi vain pysähtyisi.
Mikäs mä nyt sitten olen?