Moi,
Tarkoituksena olisi hommata ulkoinen kiintolevy varmuuskopiointiin. HDD levy varmaan riittää tähän tarkoitukseen?
Onko tämä SMARTDISK MOBILE DRIVE USB 3.0 HDD 320 GT levy laadukas.
Ja toinen ulkoinen kiintolevy peleille riittääkö HDD vai pitäisikö jo olla SSD levy?![]()
Smartdisk mobile Drive USB 3.0 HDD 320 Gt ulkoinen kovalevy - Power.fi
Tallenna kuvat, videot ja tiedostot varmaan talteen sekä vapauta tallennustilaa käyttölaitteiltasi . Osta Smartdisk mobile Drive USB 3.0 HDD 320 Gt ulkoinen kovalevy Powerilta!www.power.fi
Windows 10 varmuuskopiointi onnistuu helpoiten varmaan Windowsin omalla ohjelmalla?
Kannattaako nykyään ottaa Windowsista levy kuvia?
Kiitos vastauksista.
320 gigatavun levy on todella pieni, varsinkin jos aiot tehdä levykuvia kun Windows itsessään jo vie sen 30-40 gigaa. Toki jos varmuuskopioitavia tiedostoja on vähän niin saattaahan tuokin riittää. Pienellä lisäpanostuksella saisit huomatavasti isomman levyn. Huomaa, että varmuuskopioissa on hyvä säilyttää useampia versioita tiedostoista niin yksi tiedosto voi viedä moninkertaisesti tilaa.
Windows 10:ssä ei varsinaista backuppia ole vaan käytössä on "File History" joka kaiketi toimii hieman samaan tyyliin kuin Applen Time Machine. En ole itse käyttänyt sitä niin en osaa sanoa miten hyvin se toimii. Levykuvan tekemistä varten tarvitset erillisen sovelluksen.
Itse olen muutamalle tutulle asentanut Free Windows Backup Solution for PCs and Endpoints ohjelman joka on peruskäyttöön varsin mainio, tosin ilmaisversiossa on jotain rajoituksia ja kuluttajille ei ole mitään maksullista versiota saatavilla koska firma keskittyy yritysmyyntiin.
Pelejä varten on hyvä olla SSD-levy oli se sitten ulkoinen tai sisäinen. Ulkoisen sijaan suositeltavaa olisi toki käyttää sisäistä levyä mikäli vain mahdollista.