Provoon vastattiin provolla sen ymmärtää, mutta vois
@Propatria jättää omat provoilut vähemmälle kyllä ne niistä ekoista viesteistä tuli selville.. Kyllä niitä vastuuttomia jonneja mahtuu lapsellisiin ja lapsettomiinkin. Ihan selvä asia tuokin...
Jos lapsen isänä toimii eikä sitä vastuuta pakoile niin totta kai se kasvataa. Onhan sekin nyt aivan päivänselvä asia. Tiedä sitä millanen hyypiö itsestäkin olisi kasvannut jos ei olisi tullut leikittyä isukkia tässä viimiset 14v. Vahvempaa nörtteytymistä ja eristäytymistä veikkaisisin omalle kohdalle. Lähes kaikki isot ja pienet asiat menee lapset edellä ihan sama mistä kyse (auto, lomamatka, asunto jne. jne.), että ymmärtäähän tuon jos joku ei halua omaa elämäänsä tietoisesti rajoittaa. Itse ainakin koen saaneeni enemmän kuin mistä luopuneeni, mutta henkilökohtaisia asioitahan nämä on.
Jotenkin vaan muistuu mieleen muro ajoilta nimimerkkejä ja vahvoja mielipiteitä lapsia vastaan, mutta tässä vuosien ja vuosikymmenien saatossa täälläkin taitaa olla yksi jos toinenkin pyörtänyt päänsä asian suhteen. Eivät toki kaikki sovi vanhemmiksi ja hyvähän se on jos asian itse tiedostaa. Mikäs sen turhempaa kuin siittää maailmaan isättömiä lapsia jos itse ei ole vastuuta kykenevä kantamaan.
Itsellä aihe on siinä mielessä ehkä ajankohtainen, että tässä näyttää muodostuvan parisuhde samanikäisen naisen kanssa jolla ei ole omia lapsia. Ja omalla kohdalla laspet on taas jo juuri yläkouluikäisiä... Teoria tasolla asia ei ehkä olisi ongelma minulle, mutta kuitenkin vaaka taitaa kallistua siihen, että jos ei nyt kuitenkaan. Saapi nähdä millaiseksi kysymykseksi tämä nousee parisuhteen edetessä. Toki sitä vasta ollaan miehisestä näkökulmasta parhaassa lastenteko iässä kolmevitosena, mutta jos rehellisiä ollaan niin ei mua kiinnosta olla koko aikuisikää pikkulasten isukkina. Aika aikansa kutakin ja tämä vaihe kun niistä on jotain muutakin hupia kuin pikkuautoleikkeihin on ihan mukavaa...