Valvontakamera kotiin

Voisi helpottaa jos saa hieman tarkemmat tiedot, onko kamerat tulossa ulos vai sisälle? Millaisille etäisyyksille, mitä olisi tarkoitus saada kuvattua? Onko valaistusta olemassa? Jne
Toinen sisälle, toinen ulos. Max viiden metrin etäisyydelle toisistaan ja luonnovalolla mennään, tulee harrastetallin valvontakameroiksi.

Noniin. Tarvittaisiin pari valvontakameraa yksi sisälle ja yksi ulos. Molemmille löytyy WiFi kuituyhteydellä ihan vierestä ja sähköt.

Toinen sisälle ja toinen ulos. TP Linkkejä + frigate?
Other options?

Ainoa ongelma mikä itsellä on reolinkissä ikinä tullut tuli päivityksen mukana. Kaksi samaa kameraa, päivitin kummatkin niin toinen rupes temppuilee ja hävittää verkkoportti asetukset joka rebootin yhteydessä. Ja sit toinen toimii moitteetta. Outo bugi.

Onko porukalla näissä TP Linkin TAPO halpiaiskameroissa ( TP-LINK Tapo C320WS -valvontakamera ulkokäyttöön 39,99 )

ollut ongelmia wifin kantaman kanssa? Omat alkavat olla noin 5v vanhoja ja tasaisesti toinen hajosi kokonaan, meni aivan mykäksi ja toinen ei tahdo löytää wifiä ellei tukiasema ole suunnilleen metrin päässä.
Minulla on näitä useampia. Wifin kautta ulkona kauimmainen noin 40m päässä ja toimii hyvin. Reititin sisällä kameran puoleisen talon seinän ikkunan ääressä. Joskus oli reolinkin kamera joka toimi wifin kautta vielä noin 100 metrin päästä. Välissä ei ollut mitään esteitä. L Tämä tapon kamera ei löytänyt wifiä noin kaukaa. Mutta lähellä pihapiirissä toimi ihan hyvin.

Hei! Minulla on muutama Reolink-kamera (pääosin Poe) ja olen ollut ihan tyytyväinen niihin. Nyt tuli ongelma ovikellon ja toisen kameran kanssa. Näitä ei voi käyttää yhtäaikaa ja verkko tavallaan sekoittaa ne keskenään (sovelluksessa näkyy välillä ovikello esim. kahtena).

Olen koittanut uudelleen asentaa molempia, mutta ei auta. Olen lisäksi Koittanut laittaa virtaa toisella poe-kytkimellä, mutta sama juttu. Kaikki muut kamerat toimii hyvin ja ongelma on nimenomaan ovikellosta ja tässä yhdessä kamerassa.

Jonkinmoinen verkko-ongelma tuo on, mutta mitä sille voisi tehdä? Katsoin molempien laitteiden verkkoasetukset ja kaikki ovat samoja lukuja poislukien MAC-osoite. Voiko/pitääkö noita verkkoasetuksia muuttaa, aliverkon peite/portti/DNS (ite en noista hirveästi ymmärrä)?

Voiko sen muuttaa tuosta vaan? Ja pysyykö se jatkoa ajatellen?

Kaikilla laitteilla pitää olla samassa verkossa eri IP-osoite. Muuten liikenne reitittimeen/reitittimestä ei osaa liikkua oikeaan paikkaan.

Kyllä, voit tuosta vaan muuttaa IP-osoitteen. Jos laite on tarpeeksi fiksu se osaa vaihtaa sen itse. Jos ei niin, käynnistä kamera uudestaan.

Jos nykyiset osoitteet on tulleet DHCP:lta eli sinulla on jokin reititin jne. boottaa se samalla, niin todennäköisesti tyhjentää taulun, jonka jälkeen laitteille jaellaan uudet.
Jos taas olet määritellyt ne käsin, niin pitää muuttaa itse. Esim. 192.168.1.120 ja 192.168.1.121 mutta pitää maski ja oletusyhdyskäytävä samoina koska ne ovat identtiset. DNS myös.

Statistiikka

Viestiketjuista
291 213
Jäsenet
79 965
Uusin jäsen
commandoori

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom