Valvontakamera kotiin

Eikö tuo virheilmoitus

Koodi:
Option hwaccel (use HW accelerated decoding) cannot be applied to output url vaapi -- you are trying to apply an input option to an output file or vice versa. Move this option before the file it belongs to.

sano, että optio on väärässä paikassa. Minulla (myös Frigate Proxmoxissa) konfiguraatio on suunnilleen näin:
Koodi:
cameras:
  Pihatie:
    ffmpeg:
      inputs:
        - path: rtsp://viewer:{FRIGATE_RTSP_PASSWORD}@cam1.home.arpa:554/Streaming/Channels/1
          roles:
            - record
        - path: rtsp://viewer:{FRIGATE_RTSP_PASSWORD}@cam1.home.arpa:554/Streaming/Channels/2
          roles:
            - detect
ja myöhemmin ffmpeg ilman sisennyksiä:
Koodi:
ffmpeg:
  hwaccel_args: preset-vaapi

Viimeksi muokattu:
Eikö tuo virheilmoitus

Koodi:
Option hwaccel (use HW accelerated decoding) cannot be applied to output url vaapi -- you are trying to apply an input option to an output file or vice versa. Move this option before the file it belongs to.

sano, että optio on väärässä paikassa. Minulla (myös Frigate Proxmoxissa) konfiguraatio on suunnilleen näin:
Koodi:
cameras:
  Pihatie:
    ffmpeg:
      inputs:
        - path: rtsp://viewer:{FRIGATE_RTSP_PASSWORD}@cam1.home.arpa:554/Streaming/Channels/1
          roles:
            - record
        - path: rtsp://viewer:{FRIGATE_RTSP_PASSWORD}@cam1.home.arpa:554/Streaming/Channels/2
          roles:
            - detect
ja myöhemmin ffmpeg ilman sisennyksiä:
Koodi:
ffmpeg:
  hwaccel_args: preset-vaapi

Outoa, olen lähes 99,99% varma että näinkin päin olen tuon kokeillut, mutta nyt tämä lähti toimimaan. sain jopa kaikki 3 kameraa näkyviin.

Runsaan pohdiskelun ja hieromisen jälkeen olen nyt taipumassa vaihtamaan Reolinkistä Ubiquitiin. Alkuun taloon tulee 6 kameraa + PoE-ovikello (oranssi pallukka).

Olisiko jollain Ubiquiti-tietäjällä antaa suosituksia kameroista? Tiukkaa budjettia ei ole, mutta olisi kiva, jos löytyisi suht kohtuuhintaan kameroita. En mitään 4-500 euron (per kpl) kameroita aio laittaa.

Eli:
1 = ? (periaatteessa voisi olla hyvä, jos kuvaisi 360 astetta, jos moiset kamerat toimivat asiallisesti)
2 = ? (ulkona, lasitetun terassin sisäpuolella)
3 = ? (katoksessa ulkona)
4 = ? (sisällä autotallissa)
5 = ? (autotallin nosto-oven edustaa kuvaamassa, kadun suuntaan, katonlipan alla)
6 = ? (parvekkeella, tolpassa, katon lipan alla)

Kamerat, 1. kerros.png

Kamerat, 2. kerros.png

@Cumbo Laita noi pohjapiirustukset tuonne ubiquitin UniFi Design Center Desing Centeriin ja pyörittele siellä erilaisia kameroita. Näet aika helposti miten laajasti mikäkin kamera kuvaa.
Toki voit myös noita Wifi tukareita siellä pyörittää, niin näkee miten signaali kantaa.

@Cumbo Laita noi pohjapiirustukset tuonne ubiquitin UniFi Design Center Desing Centeriin ja pyörittele siellä erilaisia kameroita. Näet aika helposti miten laajasti mikäkin kamera kuvaa.
Toki voit myös noita Wifi tukareita siellä pyörittää, niin näkee miten signaali kantaa.

Minulle varmaan riittäisi ihan, että joku ohjaisi sopivien kameramallien suuntaan.. Tarkistan kyllä spekseistä asteluvut sen perään, kun olen hinnan ensin tarkastanut. :cool:

Minulle varmaan riittäisi ihan, että joku ohjaisi sopivien kameramallien suuntaan.. Tarkistan kyllä spekseistä asteluvut sen perään, kun olen hinnan ensin tarkastanut. :cool:
On vaikea sanoa tarkkaa mallia kun ei ole paikkaa nähnyt, tiedä mitä halutaan nähdä, millainen pimeänäkökyky, millainen tarkkuus, millaiset valaistukset, auringonvalo, paikka mihin kamera tulee kiinni, jne.
Esim. jollei ole pakko kaikkia tilata kerralla, ota pari eri kameramallia testiin ja pyöritä niitä halutuissa paikoissa niin näet miltä ne näyttää, koneelta, kännykästä jne. Katsele juutuubista eri kameroiden vertailuja niin pääset jyvälle, näistä ubin kameroista on paljon videota siellä.

On vaikea sanoa tarkkaa mallia kun ei ole paikkaa nähnyt, tiedä mitä halutaan nähdä, millainen pimeänäkökyky, millainen tarkkuus, millaiset valaistukset, auringonvalo, paikka mihin kamera tulee kiinni, jne.
Esim. jollei ole pakko kaikkia tilata kerralla, ota pari eri kameramallia testiin ja pyöritä niitä halutuissa paikoissa niin näet miltä ne näyttää, koneelta, kännykästä jne. Katsele juutuubista eri kameroiden vertailuja niin pääset jyvälle, näistä ubin kameroista on paljon videota siellä.

Kiitos! Mitä malleja itse uskaltaisit suositella ja mitä välttäisit? Jos siis hyvä hintalaatu-suhdetta haetaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
271 129
Jäsenet
76 726
Uusin jäsen
Sakkeus62

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom