Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
No jopas on vaikeaa. Olet siis katsonut Tapo sovelluksen "laitteen tiedot" kohdasta kameran ip-osoitteen? Ja käyttäjätunnuksen, ja salasanan välissä on kaksoispiste? Niitä ei saa kirjoittaa yhteen, vaan välissä pitää olla nimenomaan kaksoispiste. Jos et tosiaan ole tilannut pilvipalvelua, ja ei edelleenkään toimi, niin en osaa kyllä auttaa enempää..
Anyway, jos haluaa että kuva avautuu suoraan kuvaketta klikkaamalla, niin se käy helposti. Sen kun klikkaat hiiren oikealla näppäimellä kuvaketta, sitten "ominaisuudet", ja liität "kohde" litanian perään mainitun rstp komennon. Yksi välilyönti, ja sitten pastaat komennon. Myrkky voisi vielä kokeilla poistaa VLC:n koneelta, ja ladata uudelleen, ja sitten pastata komennon edellä mainitun mukaisesti. Pitäisi kyllä toimia, jos komentorivi vain on oikein.
Pääseekö tuohon kameraan kiinni selaimella eli jos sinne syöttää IPn?
Tuola vielä joku youtube pätkä, ilmeisesti apissa täytyy tehdä jotain loitsuja, ja kuten sanottu niin myös ip:n pitäis löytyä.
Edullisista hinnoita huolimatta tapo ei ole mun seuraava kamera.
e: ja voi kokeilla myös jättää käyttäjänimen salasanan pois osoiteriviltä kameran pitäis tämän jälkeen kysyä niitä erikseen.
Ai niin, poistin VLCn ja latasin uudestaan. Sitten tuli jotain uutta virheilmoitusta.
Ehkä nyt kannattaisi se virheilmo kertoakin....
VLC ei kyennyt avaamaan MRL-sijaintia "rtsp:
Laita koko rimpsu ei me sun sisäverkkoon päästä (ei tietysti salasanaa)VLC ei kyennyt avaamaan MRL-sijaintia "rtsp:
Ei se sinne ilmesty, jotain menee nyt vaan väärin.
Avaat verkosta ja annat urlin sinne.
rtsp://ip/stream1
Pitäskö tuossa erikseen antaa tuolle rtsp:lle joku portti osoitteessa? Ja mitä tuon vlc:n logi sanoo?Lähdettä ei voi avata:
VLC ei kyennyt avaamaan MRL-sijaintia "rtsp://192.168.1.104//stream1". Katso lokista lisätietoja.
Yhteys ei onnistunut:
VLC ei saanut yhteyttä sijaintiin "http:0".
Lähdettä ei voi avata:
VLC ei kyennyt avaamaan MRL-sijaintia "rtsp://http://192.168.1.104//stream1". Katso lokista lisätietoja.
Yhteys ei onnistunut:
VLC ei saanut yhteyttä sijaintiin "http:0".
Lähdettä ei voi avata:
VLC ei kyennyt avaamaan MRL-sijaintia "rtsp://http://192.168.1.104//stream1". Katso lokista lisätietoja.
--------------------------
Siinä toi viimeimeisin, ilman käyttäjääassua. Huomatkaa että tuo http ilmestyy mukaan ihan itsestään.
Ping siis kameran
Pinging 192.168.1.104 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.1.104: bytes=32 time=2ms TTL=64
Reply from 192.168.1.104: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.104: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.1.104: bytes=32 time=3ms TTL=64
Ping statistics for 192.168.1.104:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 2ms, Maximum = 4ms, Average = 3ms
Tuossa on nyt kaksi // lopussa vaikka pitäisi olla vain yksi.
Jos sillä ei toimi, niin ongelma on kamerassa ja sieltä ei saa striimiä ulos tuolla urilla tai sitten ei saa ollenkaan, jos muukaan uri ei toimi.
RTSP käyttää vakiona 554 porttia eli portti ei ole pakollinen.
Pitäskö tuossa erikseen antaa tuolle rtsp:lle joku portti osoitteessa? Ja mitä tuon vlc:n logi sanoo?
Mä joskus löysin sen linux versiossa tais olla samat tiedot kuin tuossa popup ikkunassa.Missä se logi on, ei löydy omaan silmään eilen eikä tänään.
Voi se olla, että kamerasta ei vaan striimiä saa ulos enää.
Kyllä näyttää ainakin mulla. Sama kamera kuin sullakin.Tapo ei muuten näytä IP osoitetta ollenkaan
Missä se logi on, ei löydy omaan silmään eilen eikä tänään. Ja heräsin just kun nukahdin sohvalle, niin en nyt ihan täysillä käy vielä...
laatu rautaa mutta täynnä kiinan takaovia noi hikvisionit.Jos laatua haluat, niin Hikvision.
Sieltä acusense + darkfighter + sopiva nvr, niin ei paljoa turhia hälyjä tule ja näkee jopa kohtalaisesti liikkuvat kohteet pimeässäkin
laatu rautaa mutta täynnä kiinan takaovia noi hikvisionit.
laatu rautaa mutta täynnä kiinan takaovia noi hikvisionit.
Kyllä näyttää ainakin mulla. Sama kamera kuin sullakin.
Mikäs ihmeen firmis sulla on? Vaikka kyllä mulla toimi sitriimaus edelliselläkin firmiksellä..
Mistähän se ping vastaus tuli?, noh sejasama hyvä että toimiiNo vittu löysin tuon laitteen tiedot, ja IP näkyi kanssa. Viimeinen numero oli eri, mitä olin yrittänyt aikaisemmin,
Tuolta mä oon aina silloin tällöin käyny katsomassa ja asentanut jos ollu uutta tarjolla... en edes ole huomannu mitään check updates kohtaa clientistäReolink omistajille... tullut tässä tuskailtua (hyvin lievä ilmaisu) reolink kameroitten kanssa menneellä viikolla. Eniten vitutti että suht uusiin malleihin ei ole edes firmwarepäivityksiä tullut. Äsken kävin reolink download centerissä vilkaisemassa, niin kyllähän noita firmware päivityksiä löytyikin. Jostain syystä "check for updates" clientissa ei vain niitä löydä. Automaattisesta päivittymisestä puhumattakaan.
Alkoi heti päivityksen jälkeen toimimaan sulavammin. 511W ja Trackmixejä itsellä käytössä. Jopa vanha 511W oli saanut syksyllä wifiä optimoivan (release notesin mukaan) päivityksen. Kannattaa vilkaista.
no ei tosiaan iso menetys (maintenance -> update ->check for latest update). Sama turha valikko mistä saa yhtä tyhjänpäiväisen auto updaten päälleTuolta mä oon aina silloin tällöin käyny katsomassa ja asentanut jos ollu uutta tarjolla... en edes ole huomannu mitään check updates kohtaa clientistä
Veikkaan että 4K mallissa on huonompi kuva pimeällä, koska kenno on molemmissa suunnilleen saman kokoinen (1/2,5" ja 1/2,7") ja aukko sama F/2.0.Reolink 520A vs 820A, 2K vs 4K.
Onko kuinka järkevää satsata 4K malliin, jos hintaeroa n. 20-25e/kpl, tässä tapauksessa ainakin alkuun kaksi kameraa, eli 40-50e lisäkulu?
Tulisi etu ja takapihalle, kummassakaan ei ole kovin iso matka tontin rajalle. Ei nyt ihan kauhea satsaus olisi nuo 4K mallit, mutta kuinka suuri ero noiden kuvassa on ja etenkin pimeän aikaan? Toki tuossa 4K mallissa vähän laajempi kuvakulma, 87 vs 80 astetta, joka ehkä painattaa eniten vaakakupissa tuonne 4K mallin puolelle.
Millä perusteella IR-valot paremmat kuin tavalliset esim. liiketunnistinvalot, joita saa joka marketista?Kameroillehan voi antaa valaistusta IR-valonheittimilläkin. Toki kuva menee mustavalkoiseksi, mutta huomattavasti parempi kuin tavallisten valojen kanssa puljaaminen.
Kokeile itse ja ylläty. Halvimmat ir-tuikut ei montaa kymppiä maksa. En erinäisistä syitä johtuen viitsi laittaa refe-kuvia.Millä perusteella IR-valot paremmat kuin tavalliset esim. liiketunnistinvalot, joita saa joka marketista?