VALOO valokuitu

Liittynyt
30.11.2023
Viestejä
7
Morjesta kaikille,

Mielenkiinnolla lueskellut foorumin kirjoituksia jo pitemmän aikaa. Ajattelin tänne lyhyesti jotain kirjoittaa ja antaa "kasvot" Valoolle.
Lueskelen foorumin asioita epäsäännöllisen säännöllisesti ja jos Valoo jossain tekstissä mainitaan niin koitan siihen jatkossa kommentoida mikäli se vastausta vaatii.
En ole kuiturakentamisen ammattilainen - meillä on muut ammattilaiset sitä varten, mutta IP:stä ja teknologioista jotain ymmärrän. :)

Jos kysymyksiä niin laittakaa tähän ketjuun viestiä niin helpompi seurata.

Mukavaa kesänjatkoa kaikille!

Terveisin,

Jari Pentinmäki
Head of Network
Valoo Oy
 
Liittynyt
13.06.2020
Viestejä
156
Meijän tontin liittymässä alettiiin kaivamaan tänään 7 aikoihin, vaimon auto jäi kotiin, koska ei päässyt pois. Kukaan ei koskaan ilmottanut tälläisestä meille.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 085
Meijän tontin liittymässä alettiiin kaivamaan tänään 7 aikoihin, vaimon auto jäi kotiin, koska ei päässyt pois. Kukaan ei koskaan ilmottanut tälläisestä meille.
Sama meininki kuin ennenkin. Puolitoistavuotta sitten firma oli kovissa muutoksien kourissa johtamisen suhteen ja kaivajat tuli pihaan ilmoittamatta ja kaivoi aivan eri paikkaan kuin sovittu. Tai oikeastaan ne tuli naapurin maille kaivamaan kyselemättä mitään lupia mistään.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
119
Asennus ei onnistunut, kommunikaatio aliurakoitsijan (eli tyypin joka tuli tontille) ja itse pääfirman kanssa ei toiminut, sopimuksessa luvattuja muokkausmahdollisuuksia ei pystytty toteuttamaan, ja aspalta ei saatu vastausta useista yrityksistä huolimatta.

Ainut positiivinen asia oli se, että sopimus saatiin lopulta purettua.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
109
Eniten tökkii asennuksen aikainen tiedottaminen tai lähinnä sen puute. Viime vuoden loka-marraskuussa oli tonttiasennukset ja nyt heinäkuussa liittymä on edelleen kytkemättä, tontin nurmikko viimeistelemättä, teiden reunat viimeistelemättä. Aspa vastailee ympäripyöreitä, eikä mitään arviota ole annettu valmistumisesta.
 
Liittynyt
30.11.2023
Viestejä
7
@ruuskil ja muut, laittakaa mulle privaviestiä niin kerron sähköpostiosoitteeni. Voitte laittaa mulle sitten suoraan spostia ongelmista.

Voin viedä asioita/ongelmia eteenpäin sitten alueiden projektipäälliköille ja tarvittaessa urakoitsijoille.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
109
Torstaina muuttui kuitumuuntimen valot vihreiksi. Liittymä aktivoitu ja hyvin toimii. Järvenpää alue 41, postinumero 04410. Laitoin aspaan pyynnön julkisesta IPV4-osoitteesta.
Mitä tietoja aspaan tarvitsee antaa julkisen osoitteen saamiseksi? Tarvitsevatko he esim reitittimen MAC-osoitteen?
 
Liittynyt
09.03.2017
Viestejä
321
Mitä tietoja aspaan tarvitsee antaa julkisen osoitteen saamiseksi? Tarvitsevatko he esim reitittimen MAC-osoitteen?
Pelkkä liittymän osoitetieto riittää. Niitä osoitteita tulee sitten vain 1kpl eli katso ettei ole useampi laite varaamassa dhcp leasea tai osoite jää leasen ajaksi sille laitteelle jos se ei vaikka olekaan ensisijainen reitittimesi… Et siis saa cgnat osoitteita enää sen julkisen lisäksi
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
109
Pelkkä liittymän osoitetieto riittää. Niitä osoitteita tulee sitten vain 1kpl eli katso ettei ole useampi laite varaamassa dhcp leasea tai osoite jää leasen ajaksi sille laitteelle jos se ei vaikka olekaan ensisijainen reitittimesi… Et siis saa cgnat osoitteita enää sen julkisen lisäksi
Kiitos vastauksesta. Juu, mulla on ainoastaan reitittimen WAN -liitäntä huutelemassa dhcp leasea ja kaikki muu on reitittimen takana sisäverkossa.
 
Liittynyt
30.11.2023
Viestejä
7
kysytään sitten :)
Mikä reititin tulee XL-liittymän mukana? Tähän ei osannut asiakaspalvelu, tekninen tuki, myynti ja ei edes teidän toimitusjohtaja vastata.
Tällä hetkellä XL-liittymään (2G/2G) tulee Huawein K562 (Valoo Mesh-purkki), jossa gigaiset portit. Kuten myöskin muiden nopeusprofiilien tilaajille.
Tämä tietysti ongelmallista 2G-liittymissä, koska reitittimen gigaiset portit rajoittavat nopeutta.

Kerron lisää kun saamme uusia laitteita laitetarjontaamme. Työn alla ja testauksessa parhaillaan.
 

dj_

Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
85
Tällä hetkellä XL-liittymään (2G/2G) tulee Huawein K562 (Valoo Mesh-purkki), jossa gigaiset portit. Kuten myöskin muiden nopeusprofiilien tilaajille.
Tämä tietysti ongelmallista 2G-liittymissä, koska reitittimen gigaiset portit rajoittavat nopeutta.

Kerron lisää kun saamme uusia laitteita laitetarjontaamme. Työn alla ja testauksessa parhaillaan.
Vaihdatte ne sitten kuitenkin uusiin Multi-Gig malleihin (tietenkin veloituksetta) kun saatte sellaisia?
 
Liittynyt
30.11.2023
Viestejä
7
tää "testaus" on kestänyt jo monta vuotta, kerennyt näiden vuosien aikana tulla valmistajilta monet uudet reittimetkin ;)
Odottavan aika on varmasti pitkä, mutta tulossa on tietoa asiaan.
Oliko sulla millainen ajatus kysymyksiesi takana? Oletko nykyinen asiakas? Halukas tilaamaan 2G-nopeuden? Vai joku muu asia?
 

dj_

Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
85
Odottavan aika on varmasti pitkä, mutta tulossa on tietoa asiaan.
Oliko sulla millainen ajatus kysymyksiesi takana? Oletko nykyinen asiakas? Halukas tilaamaan 2G-nopeuden? Vai joku muu asia?
Olen yli kaksi vuotta kysellyt asian perään, sillä olen aikoinaan tilannut xl-liittymän ja minulle on luvattu että xl-liittymissä tulee mukana myös reititin joka tukee niitä nopeuksia (tämä tieto on minulla kirjallisena tallessa).
Mutta kukaan ei ole ikinä kertonut mikä on se reitin joka niissä tulee mukana. Ei viittis turhaa uusia omia mesh purkkeja XX-merkillä, jos vaikka Valoo toimittaakin YY-merkkisen laitteen, joten siksi haluaisin saada tiedon jotta voisi etukäteen miettiä kodin meshin 100% yhteensopivaksi.

Toki minun liittymäkään ei ole tullut, Valoo ei tunnu saavan lupia kaivuuhommiin :( Olen itse yrittänyt nopeuttaa että saisitte luvat.. Mutta tämä tarina ei liity mitenkään xl-liittymiin.
 
Liittynyt
17.12.2023
Viestejä
25
Olen yli kaksi vuotta kysellyt asian perään, sillä olen aikoinaan tilannut xl-liittymän ja minulle on luvattu että xl-liittymissä tulee mukana myös reititin joka tukee niitä nopeuksia (tämä tieto on minulla kirjallisena tallessa).
Mutta kukaan ei ole ikinä kertonut mikä on se reitin joka niissä tulee mukana. Ei viittis turhaa uusia omia mesh purkkeja XX-merkillä, jos vaikka Valoo toimittaakin YY-merkkisen laitteen, joten siksi haluaisin saada tiedon jotta voisi etukäteen miettiä kodin meshin 100% yhteensopivaksi.

Toki minun liittymäkään ei ole tullut, Valoo ei tunnu saavan lupia kaivuuhommiin :( Olen itse yrittänyt nopeuttaa että saisitte luvat.. Mutta tämä tarina ei liity mitenkään xl-liittymiin.
Jos haluaa tai tarvitsee 2G:n liittymän tehokkaasti käyttöönsä, niin kannattaa suosiolla unohtaa mesh purkit ja varsinkin kylkiäisinä toimitettavat sellaiset kokonaan.
Tilaa esim. tämä:
Ja siihen sitten samasta paikasta tarpeen mukaan loput laitteet perään.
Voisin melkein luvata että et enään kaipaile mitään kylkiäispurkkeja, kun saat tuon järjestelmän pystyyn.
Näistä löytyy täältä myös oma aktiivinen ketjunsa johon kannattaa tutustua.
 
  • Tykkää
Reactions: dj_
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 351
Viestejä
4 311 892
Jäsenet
72 021
Uusin jäsen
Roni.hirv

Hinta.fi

Ylös Bottom