Valokuitusen avoin valokuitu, erot palveluntarjoajien välillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dekke
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt vasta tajusin, minkä takia LocalNet lähettää aina kahden kuukauden laskut kerrallaan:

Asiakkaalla on oikeus irtisanoa toistaiseksi voimassaoleva sopimus päättymään kuluvan laskutuskauden loppuun, kuitenkin huomioiden mahdollisen irtisanomisajan.

Eli nyt on ilmeisesti pakko tuota pitää vielä joulukuun loppuun. Noh, yksi syy lisää irtisanoa.

Nyt vasta tajusin, minkä takia LocalNet lähettää aina kahden kuukauden laskut kerrallaan:

Eli nyt on ilmeisesti pakko tuota pitää vielä joulukuun loppuun. Noh, yksi syy lisää irtisanoa.

Seuraavassa lauseessa kerrotaan, että kuluttaja-asiakkaalla irtisanomisaika on 14-vuorokautta, jos kyseessä on toistaiseksi voimassa oleva sopimus.

Asiakkaalla on oikeus irtisanoa toistaiseksi voimassaoleva sopimus päättymään kuluvan laskutuskauden loppuun, kuitenkin huomioiden mahdollisen irtisanomisajan.
Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus irtisanoa toistaiseksi voimassa oleva palvelu 14 vuorokauden
irtisanomisajalla.

Seuraavassa lauseessa kerrotaan, että kuluttaja-asiakkaalla irtisanomisaika on 14-vuorokautta, jos kyseessä on toistaiseksi voimassa oleva sopimus.

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus irtisanoa toistaiseksi voimassa oleva palvelu 14 vuorokauden
irtisanomisajalla.

Niin, minä tulkitsen tuon siten, että laskutuskauden loppuun +14 vrk, mutta on kyllä harvinaisen epäselvästi kirjoitettu, joten katotaan mitä sönköttävät. Joulukuun loppuun asti olen jo joka tapauksessa maksanut.

Niin, minä tulkitsen tuon siten, että laskutuskauden loppuun +14 vrk, mutta on kyllä harvinaisen epäselvästi kirjoitettu, joten katotaan mitä sönköttävät. Joulukuun loppuun asti olen jo joka tapauksessa maksanut.
Tulkaa taasen , irtisanoa laskutuskauden loppuun huomioiden 14vrk irtisanomisajan, niin että kumpi on kauempana.

Eli A) jos laskutus kausi loppuu huomenna, niin 14vrk päähän, B)jos laskutuskausi päättyy kuukauden päästä, niin kuukauden päästä. Jos etukäteis laskutus niin ei siis tarvi hyvitellä.

Tässä on sitten seuraava pohdinta, A) vaihtoehdossa, niin laskuttaako operaatti koko kauden (1kk vai kaksiko se oli) vailaskennallisen 14vrk osuuden.

Edit:
Kuukausi + irtisanomisaika taisi olla kämpänvuokrauksessa

Mutta

Kuluttajaasiakkaalla on oikeus irtisanoa toistaiseksi voimassa oleva palvelu 14 vuorokaudenirtisanomisajalla
Tämän tyyppisissä palveluissa ymmärrän niin että toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen voi irtisanoa millon vain ja siitä alkaa juokseen päivät. Eli käytännössä siis irtisanomisaika olisi 14 vuorokautta.

Eli tuossa viitaan ilmeisesti tähän
Puhelin- tai internetliittymäsopimukset voivat olla joko toistaiseksi voimassa olevia tai määräaikaisia. ....
Toistaiseksi voimassa oleva liittymäsopimus jatkuu, kunnes se irtisanotaan. Voit irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan liittymäsopimuksen milloin tahansa, jolloin sopimus päättyy sopimuksen mukaisen irtisanomisajan kuluttua. Irtisanomisaika voi olla enintään kaksi viikkoa

Viimeksi muokattu:
Käytännössä jos irtisanot kuukauden 2. päivä ja haluat että palvelu päättyy 14vrk päästä niin palvelu päättyy silloin mutta operaattori laskuttaa koko kuukauden.
Jos irtisanot kuukauden 2. päivä ja haluat että palvelu päättyy kuukauden viimeinen päivä niin sinulla on palvelu käytössäsi koko kuukauden ja laskutus sen mukaan riippumatta siitä onko laskutusväli 1kk, 2kk vai 6kk..

Edit. Unohtu mainita että mikäli irtisanominen tapahtuu vaikka kuukauden 18. päivä niin operaattorilla on oikeus laskuttaa myös seuraava kuukausi.

Käytännössä jos irtisanot kuukauden 2. päivä ja haluat että palvelu päättyy 14vrk päästä niin palvelu päättyy silloin mutta operaattori laskuttaa koko kuukauden.
Jos irtisanot kuukauden 2. päivä ja haluat että palvelu päättyy kuukauden viimeinen päivä niin sinulla on palvelu käytössäsi koko kuukauden ja laskutus sen mukaan riippumatta siitä onko laskutusväli 1kk, 2kk vai 6kk..

Edit. Unohtu mainita että mikäli irtisanominen tapahtuu vaikka kuukauden 18. päivä niin operaattorilla on oikeus laskuttaa myös seuraava kuukausi.
Onko tämä nykyään faktaa.

Mielikuva että osa operaattoreista laskuttaa kk maksun suhteessa käytettyihin päiviin. (siis näissä puhelin, netti liittymissä), ennen yritettiin täsmätä laskutuskauden saumaan.

Laskutuskausi on se 1 kuukausi. Minä päivänä se laskutuskausi alkaa riippuu palveluntarjoajasta. Tarkoitin että 14vrk ennen laskustuskauden päättymistä jos irtisanoo niin seuraavaa kuukautta ei enään voida veloittaa. Mikäli irtisanominen tapahtuu alle 2vk laskutuskauden päättymistä niin voivat veloittaa seuraavankin kauden kokonaan.

ps. Helpompi puhua laskutus kausista alkaen kuukauden ensimmäisestä päivästä ja päättyen viimeiseen vaikka näin ei monestikaan ole.

Laskutuskausi on se 1 kuukausi. Minä päivänä se laskutuskausi alkaa riippuu palveluntarjoajasta. Tarkoitin että 14vrk ennen laskustuskauden päättymistä jos irtisanoo niin seuraavaa kuukautta ei enään voida veloittaa. Mikäli irtisanominen tapahtuu alle 2vk laskutuskauden päättymistä niin voivat veloittaa seuraavankin kauden kokonaan.

ps. Helpompi puhua laskutus kausista alkaen kuukauden ensimmäisestä päivästä ja päättyen viimeiseen vaikka näin ei monestikaan ole.

Vastaat ilmeisesti mulle, niin sori huonosti mutoiltu kysymys, onko tämä faktaa tänäpäivänä nimenomaan puhe ja netti liittymissä ?
En tässä halua kyseealaistaa, vaan ihan varmistaa että puhutaan samasta asiasta.

14vrk irtisanomisaika tietääkseni ollut jo pitkään toistaiseksi voimassaolevissa liittymissä. Netti ja puheliittymissä ainakin sekä myyntisähkö soppareissa jne. Nämä siis kuluttajaliittymissä. On jotain poikkeuksia joihin kuluttajaasiamieskin puuttunut kuten Verisuren hälytysjärjestelmät joka itseltäkin löytyy, näistä oli uutisointeja joku vuosi taaksepäin et niissä oli kohtuuttomat yli 3kk irtisanomis ajat. Itse en maksais ikinä toistaiseksi voimassa olevasta sopimuksesta irtisanomisen jälkeen yli 2kk maksuja. Ja tähän varmaan vois vielä lisätä nuo uudehkot kuidun ylläpitomaksut. Itse en sellaisia suostuisi maksamaan, hakekoon vehkeensä pois niin ei tarvis olla kyseisen operaattorin kanssa tekemisissä ennenkö toisivat laitteensa takaisin.

Statistiikka

Viestiketjuista
292 627
Jäsenet
80 321
Uusin jäsen
rukkanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom