BTW, miten sulla voi räjäyttäjänä olla tämmöiset perusasiat noin hakusessa?
Murskakenttiä ei ammuta ihmisten ilmoilla.
Kummalla on perusasiat hakusessa, jos sanot että isoja kenttiä ei tarvitse täkätä jos on asutusta lähellä?
Niin ne vaan jotkut tuntuu ampuvan tavaraa asutuksen lähellä niinkuin murskalle ampuisi:
"Siellä niitä lojui pitkin pihaa" – isot kivenmurikat lentelivät ihmisten pihoille ja katoille Kangasalla, sähköt katkesivat tuhansilta - Aamulehti
Tulisko se vaikka siitä, että kun käytetään pieniä panoksia, niin lähellä on jotain varjeltavaa?
Niin, mutta ei se sitä poista etteikö isompiakin tarvitsisi peittää, sanoohan se jo laki sekä järkikin.
Aha, no sinä varmaan voit osoittaa meille kartasta toiminnassa olevia murskakenttiä, jotka ovat lähellä asutusta? Minä kun en tiedä ainuttakaan...
Ainiin, sen pitää olla pysyvä murskeentekokenttä, työmaa ei kelpaa jossa ammutaan murskalle tavaraa... Kuten vaikkapa Pirkkalassa tehtiin teollisuusaluetta ison tien varressa asutuksen lähellä?
Ei vaan se on "ylempi" koulutus. Räjäyttäjä on suorittava taso, minä olen käynyt räjäytysten suunnittelijakurssin insinöörialan oppilaitoksessa aikoinaan.
Kiitos tiedosta. btw. räjäyttäjät ei paljoa suorita, yp:n papereilla saa jo vähän aikaiseksikin
No hienoa, pistäppä meille sitten kuvatodistetta kuinka ampumalla teet mursketta.
Toki, vuosien varrelta löytyy kuvia vaikka kuinka. Alla nyt yksi kuva kasalta johon ei ole murskalla koskettu, onko tarpeeksi pientä? Siitä seulottiin pintaan hienommat vielä niin ei tarvinnut tuoda myllyjä paikalle. Haluatko kuvan hienommasta vielä, seulalla tekee ihmeitä pelkän ammun jäljiltä
Jännä, ettei tuolla linkittämälläni videolla sitä osata mitä sinä osaat eli tehdä räjäyttämällä valmista tavaraa. Ne joutuu ajamaan sen louheen murskainkoneen läpi..useammassakin vaiheessa. Ja ne sentään tekee ammatikseen mursketta eli luulis niitäkin kiinnostavan jos homma onnistuukin räjäyttämällä ja jää kallis työvaihe ja kone välistä pois.
En minä väitä että räjäyttämällä valmista saa, kyllä se seulan läpi tarvitsee ajaa jos siitä jonkinlaisen varman lajikkeen haluaa.
Äläkä nyt vääristele sanomisiani, tottakai tavara myllytetään jos mursketta tehdään, mutta mihinkään omakotitalon pohjille nyt lähdetä murskavehkeitä tuomaan.
En edes sanonut olevani
räjäyttäjä Jajuu, en varmaan tiedäkään sitten sinun mielestäsi. Minulla on omat myllyt kyllä niinkuin jo sanoin, mutta haloo, ei niitä omakotityömaalle ruveta rahtaamaan. On tämä ihme foorumi kun automaattisesti kaikki on insinöörinörttejä, kun eihän muiden alojen ihmisiä voi
aateekoo kiinnostaa
ps. jos olisit alan hommissa, huomaisit jo käyttämistäni termeistä että tiedän mistä puhun. Viljelin niitä muutamia sekaan ihan sinullekin vinkiksi. Miksi pitää päteä joka asiasta?
Ettehän te nyt ihan oikeasti väitä että ampumalla pystyy tekeen mursketta?Minkälaisella panosvälillä tehdään 0-16?
En väitä en, ampumalla saa kyllä tarpeeksi pientä moneen käyttöön, mutta seulallahan ne lajikkeet tehdään. Mistä sanomastani se harha syntyi että ammulla voidaan tehdä vaikka sadasta motista yhdellä paukulla vaikka valmista kolmekasia?