Vakuutukset

Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
123
Mimmoisia kokemuksia teillä on Turvasta? Tuli aika kova tarjous heiltä vakuutusten suhteen, korvausmäärät ja omavastuut pysyivät lähes samana, kuin nykyisessä. Hinta tippui lähes tonnin, joten varmasti on joku koira haudattuna tähän hommaan.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 555
Mimmoisia kokemuksia teillä on Turvasta? Tuli aika kova tarjous heiltä vakuutusten suhteen, korvausmäärät ja omavastuut pysyivät lähes samana, kuin nykyisessä. Hinta tippui lähes tonnin, joten varmasti on joku koira haudattuna tähän hommaan.
Omat kokemukset hyvät. Laskut tulee ajallaan ja pari korvausta joutunut hakemaan (yksi auto lunariin ja yksi kotivakuutus) ja ne sujui ihan ongelmitta.

Turvan hinnoittelussa tullut vastaan ettei se nettihinta ole aina paras, konttorilla tai aspasta saanut aina paremman tarjouksen mitä heidän laskuri antaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Mimmoisia kokemuksia teillä on Turvasta? Tuli aika kova tarjous heiltä vakuutusten suhteen, korvausmäärät ja omavastuut pysyivät lähes samana, kuin nykyisessä. Hinta tippui lähes tonnin, joten varmasti on joku koira haudattuna tähän hommaan.
Omat kokemukset hyvät. Laskut tulee ajallaan ja pari korvausta joutunut hakemaan (yksi auto lunariin ja yksi kotivakuutus) ja ne sujui ihan ongelmitta.

Turvan hinnoittelussa tullut vastaan ettei se nettihinta ole aina paras, konttorilla tai aspasta saanut aina paremman tarjouksen mitä heidän laskuri antaa.
Pelkkiä positiivisia kokemuksia täälläkin Turvasta.
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
51
Hei, onko kellään kokemuksia yleisesti vakuutuksien jatkuvista korotuksista? Mulla tuntuu et oma vakuutusyhtiö oikee yrittää saada mut lopettaa nykyisen tapaturma/henki vakuutuksen jatkuvien korotuksien takia. Aina samat liirumit tulee postis joka vuos että joudumme korottamaan vakuutusmaksuja ja muuttaa maksusuunnitelmaa koska yksityisten lääkärien hinnat tms tai muut kustannukset ovat nousseet. Esimerkki vuonna 2017 oli vakuutusmaksut 272e vuodessa, nyt 388....

Onko kukaan valittanut finee, tai ylipäänsä ja millä verukkeella. Pyysin kerran faktoja et kustannukset on noussu mutta sanoivat että ei heidän tarvii semmosia näytellä toteen.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 438
Hei, onko kellään kokemuksia yleisesti vakuutuksien jatkuvista korotuksista? Mulla tuntuu et oma vakuutusyhtiö oikee yrittää saada mut lopettaa nykyisen tapaturma/henki vakuutuksen jatkuvien korotuksien takia. Aina samat liirumit tulee postis joka vuos että joudumme korottamaan vakuutusmaksuja ja muuttaa maksusuunnitelmaa koska yksityisten lääkärien hinnat tms tai muut kustannukset ovat nousseet. Esimerkki vuonna 2017 oli vakuutusmaksut 272e vuodessa, nyt 388....

Onko kukaan valittanut finee, tai ylipäänsä ja millä verukkeella. Pyysin kerran faktoja et kustannukset on noussu mutta sanoivat että ei heidän tarvii semmosia näytellä toteen.
Pahoin pelkään et ei tuohon auta muu kuin vakuutuksien kilpailutus. Ei tuo hintojen korotus poikkea muista vakuutustuotteista. Asiakas hankitaan jollain tarjouksella sisään ja kuten sanoit niin kerran vuoteen tulee kirje maksujen korotuksista.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Hei, onko kellään kokemuksia yleisesti vakuutuksien jatkuvista korotuksista? Mulla tuntuu et oma vakuutusyhtiö oikee yrittää saada mut lopettaa nykyisen tapaturma/henki vakuutuksen jatkuvien korotuksien takia. Aina samat liirumit tulee postis joka vuos että joudumme korottamaan vakuutusmaksuja ja muuttaa maksusuunnitelmaa koska yksityisten lääkärien hinnat tms tai muut kustannukset ovat nousseet. Esimerkki vuonna 2017 oli vakuutusmaksut 272e vuodessa, nyt 388....

Onko kukaan valittanut finee, tai ylipäänsä ja millä verukkeella. Pyysin kerran faktoja et kustannukset on noussu mutta sanoivat että ei heidän tarvii semmosia näytellä toteen.
Kyllähän nuo tarkistaa hintoja (ylöspäin) joka vuosi jokaisessa vakuutuksessa mikä mulla on. Jokainen yhtiö on tehnyt aina saman. Etenkin tuo huvittaa auton kaskon kanssa, samalla kun auton arvo tippuu kuin lehmän häntä nostaa vakuutusyhtiö vakuutuksen hintaa jopa kymmenen prosenttia vuodessa...

Ja osasta noista terveysvakuutuksista ne yrittää ihan tosissaan päästä eroon, etunenässä niistä vanhoista jotka on liian hyvillä ehdoilla ja kaikenkattavia ilman omavastuuta.
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
51
Kyllähän nuo tarkistaa hintoja (ylöspäin) joka vuosi jokaisessa vakuutuksessa mikä mulla on. Jokainen yhtiö on tehnyt aina saman. Etenkin tuo huvittaa auton kaskon kanssa, samalla kun auton arvo tippuu kuin lehmän häntä nostaa vakuutusyhtiö vakuutuksen hintaa jopa kymmenen prosenttia vuodessa...

Ja osasta noista terveysvakuutuksista ne yrittää ihan tosissaan päästä eroon, etunenässä niistä vanhoista jotka on liian hyvillä ehdoilla ja kaikenkattavia ilman omavastuuta.
jep, itellä 2010 otettu terveysvakuutus ja en tietenkään saa samoilla ehdoilla jos uusin tai vaihdan firmaa, mut tältä se tuntuu ainaki et jatkuvasti korottaa että menis hermot ja irtisanois.

Mitä jos asiasta valittaa finee, mitä nekään asialle voi mitään. Kuten sanoin kysyin kerran faktoi niin ei annettu, käytännössä riittää et ne sanoo asian olevan näin niin piste tyylii
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 884
Kilpailutin viime vuonna koti- ja henkivakuutukset sekä auton osakaskon ja tuli halvimmaksi laittaa auto fennialle ja loput toisaalle. Aina silloin tällöin olen kokeillut että josko jostain saisi vähän halvemmalla mutta etenkin osakaskosta sain silloin niin hyvän tarjouksen etteivät muut ole päässeet edes samalle sataluvulle. Nyt alkuvuodesta IF:in myyjä soitti ja antoi tarjouksen jota ei kauaa tarvinnut miettiä, hinta tippui noin 250e vuodessa.
Täyskaskon olisin saanut suunnilleen samalla rahalla mitä maksoin fennialle osakaskosta. Oikeusturvaa tuossa on moitittu mutta se on sitten sen ajan murhe.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Itselle soittelee toisinaan vakuutusmyyjiä ja pyydän tekemään tiukan tarjouksen pyörän vakuutuksiin. Aina jää tekemättä vaan haluavat tehdä tarjouksen kaikkiin talouden vakuutuksiin josta kohteliaasti kieltäydyn. Itse siis edelleen hajautetuliia vakuutussopimuksilla.
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
62
jep, itellä 2010 otettu terveysvakuutus ja en tietenkään saa samoilla ehdoilla jos uusin tai vaihdan firmaa, mut tältä se tuntuu ainaki et jatkuvasti korottaa että menis hermot ja irtisanois.

Mitä jos asiasta valittaa finee, mitä nekään asialle voi mitään. Kuten sanoin kysyin kerran faktoi niin ei annettu, käytännössä riittää et ne sanoo asian olevan näin niin piste tyylii
Tämä on aihe mihin FINE on ottanut useasti kantaa. Jos kiinnostaa, niin kannattaa vilkuilla läpi mitä FINE on asiasta lausunut (2013, 2017) tai suoraan ratkaisutietokannasta.
 
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
374
jep, itellä 2010 otettu terveysvakuutus ja en tietenkään saa samoilla ehdoilla jos uusin tai vaihdan firmaa, mut tältä se tuntuu ainaki et jatkuvasti korottaa että menis hermot ja irtisanois.

Mitä jos asiasta valittaa finee, mitä nekään asialle voi mitään. Kuten sanoin kysyin kerran faktoi niin ei annettu, käytännössä riittää et ne sanoo asian olevan näin niin piste tyylii
Et voi tehdä mitään. Jos vakuutuksen korotusehto on liian tiukka vakuutusyhtiölle, ne voivat irtisanoa koko vakuutuskannan, koska tuote on kannattamaton.

Minulla oli IFin Joustoturva juuri aiemmin mainituilla liian hyvillä ehdoilla, jonka ne sitten irtisanoivat yksipuolisesti. Tilalle "tarjottiin" vakuutusta, jossa oli törkeä omavastuu, korkeampi hinta ja rankat rajoitukset mitä korvataan.
IFillä oli FINEn siunaus tälle, joten jätin riitautukset sikseen. Lähde siinä sitten vakuutusjätin kanssa oikeutta hakemaan, oikeusturvavakuutuskin oli IFissä. FINE itsessään ei ole viranomainen vaan ainoastaan neuvontataho, jonka lausunnot eivät ole sitovia.

Minähän itse rinnastaisin sairasvakuutuksen/terveysvakuutuksen enemmän sijoitukseen/eläkevakuutukseen. Vakuutukset ovat kalliita ja niitä saa vain silloin, kun on täysin terve. Vakuutusmaksut saattavat rullata vuosikausia ilman ainuttakaan tapahtumaa, mutta sitten kun vanhenee alkaa koneistossakin olla natinaa ja kuluja alkaa mahdollisesti tulla. Tässä vaiheessa on aika törkeää, kun vakuutusyhtiö sitten irtisanoo sopparin koska se ei ole kannattava, mutta kaikesta päätellen kuitenkin laillista.
Uusia IFin vakuutuksia en ole sen koommin ottanut.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Kotivakuutus korottui alle eurolla vuodessa ja on nyt noin 7 euroa kuukaudessa. If.

Vakuutuksen saa halvemmaksi mm. isontamalla omavastuuta kaikissa vakuutusluokissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Kotivakuutus korottui alle eurolla vuodessa ja on nyt noin 7 euroa kuukaudessa. If.

Vakuutuksen saa halvemmaksi mm. isontamalla omavastuuta kaikissa vakuutusluokissa.
Toki ei ole viisasta jos haluaa että vakuutus joskus jotain korvaisikin.
Paitsi jos elää luolassa tai sillan alla.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Toki ei ole viisasta jos haluaa että vakuutus joskus jotain korvaisikin.
Paitsi jos elää luolassa tai sillan alla.
Vakuutus korvaa kaiken tarpeellisen eli isot vahingot, omavastuu on vähän isompi, joten siksi halvempi. Lisäksi if kerryttää omavastuurahaa vahingottomista vuosista.

Niitä saa 200 euroon asti, eli todellisuudessa sitä on minulla 180 euroa nyt, eli jos tulee vahinkoja niin 180 miinustetaan heti ja 400 euron omavastuulla ei olisi paljoa maksettavaa.

Sekin ei veloitu tililtä, vaa vähennetään loppusummasta.

Kun ei ole tavaraa, niin ei tarvitse arvottomia 10 euron IKEA kulhoja vakuuttaa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 800
Tosi hyvä vinkki. Nostaa sen omavastuun 2k euroon samantien, niin on halvat vakuutukset, joilla ei tee mitään.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
No tossahan toi tärkein tulikin. Muilla saattaa olla jotain vähän arvokkaampaakin kuten esimerkiksi kännykkä tai no, sanotaanko vaikka telkkari.
No sitten niitä voi olla järkevää vakuuttaa. Itsellä sen verran rahaa ettei paljoa 200 euron pienempi hyvitys jos vahinkoa on tunnu missään.

Siis puhelinkin mulla on just sen 249 euroa alesta, että ei sitä kannata vakuuttaa. Ei saisi vakuutusyhtiöstä kuin huutonaurua, kun menisi pyytämään korvauksia. Vaikka olisi 200e omavastuu.

Puhelin on 2,5v jo niin vanha vakuutusyhtiölle, ei ole kertaakaan tippunut, että ei olisi ifini mielestä varmaan minkään arvoinen.

Minä vakuutan itseni ISOT vahingoilta. Se jos puhelin nyt vihdoin hajoaisi 4v vanhana, ostan Käteisellä uuden 249 euron alesta.

En yksinkertaisesti lämpiä vakuutuksille ja tuossa ifin vakuutuksessa muuten Matkavakuutus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
No sitten niitä voi olla järkevää vakuuttaa. Itsellä sen verran rahaa ettei paljoa 200 euron pienempi hyvitys jos vahinkoa on tunnu missään.

Siis puhelinkin mulla on just sen 249 euroa alesta, että ei sitä kannata vakuuttaa. Ei saisi vakuutusyhtiöstä kuin huutonaurua, kun menisi pyytämään korvauksia. Vaikka olisi 200e omavastuu.

Puhelin on 2,5v jo niin vanha vakuutusyhtiölle, ei ole kertaakaan tippunut, että ei olisi ifini mielestä varmaan minkään arvoinen.

Minä vakuutan itseni ISOT vahingoilta. Se jos puhelin nyt vihdoin hajoaisi 4v vanhana, ostan Käteisellä uuden 249 euron alesta.

En yksinkertaisesti lämpiä vakuutuksille ja tuossa ifin vakuutuksessa muuten Matkavakuutus.
Ihan näin offtopiccina että mitä sä teet matkavakuutuksella? Eikö ole halvempaa olla kotona?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Itse kilpailutan vakuutuksia parin vuoden välein ja autovakuutus (liikenne + osakasko) vaan tuntuu pysyvän Turvassa, niillä on vaan itselleni parhaat hinnat ja ehdot. Toki aikanaan sain tuon autovakuutuksen kaverin kautta kohtalaisen edullisesti eivätkä ole alkaneet ryöstöhinnoitella sitä niin ei muut vakuutusyhtiöt ole päässeet vielä samoihin hintoihin ja ehtoihin.

Muut vakuutukset ovat vaihtaneet yhtiötä muutaman vuoden välein, ihan hirveän isoja eroja ei yleensä ole ollut mutta aina joku on vähän parempia hintoja tarjonnut samoilla ehdoilla tai samaa hintaa paremmilla ehdoilla. Tällä hetkellä muut vakuutukset on Pohjolassa koska oli kauhea kasa käyttämättömiä OP-bonuksia mutta ne alkavat loppumaan niin taitaa olla taas jossain vaiheessa kilpailutuskierroksen aika.

Ja tosiaan kannattaa miettiä noita omavastuun kokoa ja vakuutuksen laajuutta, itse en ainakaan näe järkeä minimaalisessa omavastuussa kun helpommalla (ja halvemmalla) monesti pääsee kun hoitaa pikkuvahingot ilman vakuutusyhtiötä ja sitten jos oikeasti paska osuu tuulettimeen niin otetaan jeesiä sieltä vakuutuksesta.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Tosi hyvä vinkki. Nostaa sen omavastuun 2k euroon samantien, niin on halvat vakuutukset, joilla ei tee mitään.
No ei minusta huono.

Ifillä vahingottomista vuosista jopa 200e / a20e vuosi. Ja jos omavastuu on 400, niin vahingon sattuessa 200 omavastuu. Jos on omavastuu 200, niin omavastuu nolla.

Ja kun sitä omavastuuta korottaa, ottaa myös ite enempi vastuuta että kalliskin tavara pysyy kunnossa, eikä tipahda esim siivouksessa.

Sit edessä joku sanoi hyvin, että kun osuu tuulettimeen, niiin saat kunnollsiet korvaukset vaikka oot vuosia maksanut sen €7 kk.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Ihan näin offtopiccina että mitä sä teet matkavakuutuksella? Eikö ole halvempaa olla kotona?
Suomessa matkailen.

No se tuossa onkin, mutta kun Ifillä ei voi poistaa sitä Matkavakuutusta, se kuuluu maksutta kotivakuutukseen joka on sen €7 kk.

Minähän kysyin ekana voiko sen poistaa, kun en tartte matkavakuutusta, että saisi hintaa vieläkin alas niin ei kuulemma voi.

Katsoin muualta mitä maksaa pelkät kotivakuutukset, niin eihän ne maksaneet kun enemmän. Ifissä vielä e-laskulla 10% pois kokonaishinnasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Itse kilpailutan vakuutukset parin vuoden välein ja melkein aina se kosahtaa siihen että kilpailevilla on liikennevkuutus korkeampi vaikka muuten sama. olenkin ottanut asiaksi aina vakuutuspuhelujen yhteydessä heti kättelyssä kysyä että säästääksemme molempien aikaa niin mikä on teidän liikennevakuutuksen hinta? Sitten se onkin kiitti ja moi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Tuo matkavakuutus onkin mielenkiintoinen asia, monessa vakuutuksessa se tulee kylkiäisenä ja lisäksi ainakin jonkinlainen matkavakuutus tuntuu tulevan helposti kylkiäisenä esim jonkun liiton tai työttömyyskassan kylkiäisenä. Taisi aikanaan olla jopa jonkun "bensakortin" kylkiäisenäkin jos sitä käytti riittävästi.

Ja tosiaan monesti tuo autovakuutus (liikenne ja/tai kasko) kannattaa eriyttää muista vakuutuksista vaikka lupailisivatkin kovia keskittämisetuja, itsellä on jo varmaan 10v ollut auton vakuutukset eri firmassa kun muut kun niillä joilla on muut vakuutukset halpoja on autovakuutukset kalliita ja toisinpäin. Tullut noin huomattavasti edullisemmaksi vaikka korvaustaso on sama.

Ja tosiaan tuo omavastuu on asia mikä kannattaa oikeasti miettiä, itse olen ajatellut että jos vahingon suuruus on kohtalaisen pieni verrattuna (vuosi)tuloihin niin kannattaa mieluummin kärsiä vahinko eikä laittaa vakuutukseen mutta jos tulee isompi katastrofi niin kannattaa ottaa vakuutuksesta eli olen harkitusti nostanut omavastuuta vakuutuskohtaisesti jolla on kivasti saanut maksuja pienemmäksi. Tässä taas yksi kaveri on täysin eri linjoilla ja kiroilee kun vakuutukset maksaa hunajaa kun on väkisin pitänyt ottaa about nollaomavastuulla kaikki vakuutukset. Toki tuo tapaus kyllä yrittää laittaakin ihan kaiken mahdollisen vakuutuksen piikkiin muutaman kymmenen euron tapauksista lähtien.
 
Liittynyt
02.06.2019
Viestejä
328
Hyvä että huomasin tämän ketjun. Sen johdosta kilpailutin samaan vakuutusyhtiöön autovakuutuksen ja säästin 20e vuodessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Hyvä että huomasin tämän ketjun. Sen johdosta kilpailutin samaan vakuutusyhtiöön autovakuutuksen ja säästin 20e vuodessa.
Kilpailutus parin vuoden välein kannattaa vaikka ei vaihdakaan vakuutusyhtiötä, monet yhtiöt haluavat pitää asiakkaansa ja antavat aika hyviä tarjouksia.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 824
Mä olen kanssa korkean omavastuun kannattaja. Ihan sama onko autossa 200 tai 500€ Tai 1000€ omavastuu. Pääasia, attä korvataan, jos vaikka menee lunariin. 20+ vuotta ajanut uusilla autoilla ja ei varmaan yhtään yli 2te kolhua ole osunut kohdalle ja niitäkin vain pari. Halvemmaksi ois tullut ilman kaskoa varmasti. Mutta sitten jos tollaisen uuden +50te auton pyöräyttää katolleen, niin kirpaisee ilman vakuutusta turhan paljon. Ja rahoituksella/leasingilla ollut autot, niin eipä noita edes ilman täyskaskoa saisi.

Sama kotivakuutuksen kanssa. Ei mua jotkut puhelimet tms. Kiinnosta valuutusten kannalta. Joku iso vesivahinko tai talo palaa, niin vaikka 5000€ omavastuukin kelpaisi. Kotivakuutukseen vaan ei kauhean isoa omavastuuta taida saada.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Ei anna ellet uhkaa kilpailuttaa.
No, jos olet kilpailuttamassa ja suoraan kerrot että olet kilpailutuskierroksella niin kyllä antavat. Vai meinasitko vaan kysyä "mulla on vähän kalliit vakuutukset, antakaa halvemmalla"? Kyllä ne vakuutusyhtiöt yleensä kyllä tajuavat vihjaamattakin jos kyselet tarjouksia että kilpailuttamassahan sä olet.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 824
Niin ja vuosittain auton vakuutukset kannattaa kilpailuttaa tietenkin. 2017 itse opin tän ja säästin 600€ vuodessa kahden auton kanssa. Tolle tasolle maksut on myös jääneet, joka vuosi on tullut yhtiötä vaihdettua…
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
No, jos olet kilpailuttamassa ja suoraan kerrot että olet kilpailutuskierroksella niin kyllä antavat. Vai meinasitko vaan kysyä "mulla on vähän kalliit vakuutukset, antakaa halvemmalla"? Kyllä ne vakuutusyhtiöt yleensä kyllä tajuavat vihjaamattakin jos kyselet tarjouksia että kilpailuttamassahan sä olet.
Meinasin että monet ei anna alennusta ennekuin oikeasti olet kilpailuttanut ja vaihtamassa toimijaa niinkuin puhelinliittymissäkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Meinasin että monet ei anna alennusta ennekuin oikeasti olet kilpailuttanut ja vaihtamassa toimijaa niinkuin puhelinliittymissäkin.
Mulle ainakin on tullut vakuutustarjouksia nykyisiltä vakuutusyhtiöiltä ihan vaan sen perusteella että olen käynyt kilpailijan kanssa neuvottelemassa. Ne näkevät kyllä kun joku toinen yhtiö käy kaivelemassa sun nykyiset vakuutusehdot järjestelmästä ja ottavat yhteyttä. Samaa voi tehdä itsekin, käy oman vakuutusyhtiön sivuilla laskemassa vakuutuksia ja odottaa pari viikkoa, yllättäen tulee yhteydenotto että saisikos tarjota halvemmalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Niin ja vuosittain auton vakuutukset kannattaa kilpailuttaa tietenkin. 2017 itse opin tän ja säästin 600€ vuodessa kahden auton kanssa. Tolle tasolle maksut on myös jääneet, joka vuosi on tullut yhtiötä vaihdettua…
Itse olen huomannut että vuoden välein on jo turhaa vaivaa, parin vuoden välein yleensä on jo enemmin vakuutusalalla tullut muutoksia ja omakin vakuutusyhtiö antaa paremmin alennusta kun on hetken pysynyt samalla. Tosin, itsellä tuo on toiminut vain kaikilla muilla kuin autovakuutuksilla, autovakuutuksissa edelleen on sama yhtiö jo about 20v kun muut eivät ole päässeet parempaan tarjoukseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Kotivakuutus ei korvaa mitään, jos sota syttyy.

Tuliko tämä uutena tietona?
Sota on joka sopimuksessa eulassa force majoure millä yhtiö kuin yhtiö pääsee kuin koira veräjästä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
413
Pitää tehdä jossain vaiheessa kilpailutus koko pakalle.

Noista kotivakuutuksista ja omavastuista tuli mieleen myös erilaiset korttien muakna tulevat vakuutukset, kuten OP:n Tuoteturva, 75€ omavastuu 2k€ asti 180 päivää noku kortissa. Eli tuollahan ne hajonneet puhelimet ja tv:t kattaa ainakin hetken.
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
66
Suomessa matkailen.

No se tuossa onkin, mutta kun Ifillä ei voi poistaa sitä Matkavakuutusta, se kuuluu maksutta kotivakuutukseen joka on sen €7 kk.

Minähän kysyin ekana voiko sen poistaa, kun en tartte matkavakuutusta, että saisi hintaa vieläkin alas niin ei kuulemma voi.

Katsoin muualta mitä maksaa pelkät kotivakuutukset, niin eihän ne maksaneet kun enemmän. Ifissä vielä e-laskulla 10% pois kokonaishinnasta.
Eikös If:n kotivakuutukseen sisälly oletuksena matkatavaravakuutus, ei matkavakuutus?
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 555
Eikös If:n kotivakuutukseen sisälly oletuksena matkatavaravakuutus, ei matkavakuutus?
Näin se on yleensä kaikilla.. Ja se matkustajavakuutus on noista se tärkeämpi. Itsellä Turvan ympäri vuoden oleva matkustajavakuutus, voimassa 50km kotoa eikä ole edes pahan hintainen. Ei tarvitse erikseen miettiä koko asiaa tai laskea miten matka on maksettu jos olisi korttien vakuutusten varassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
865
Tuliko tämä uutena tietona?
Sota on joka sopimuksessa eulassa force majoure millä yhtiö kuin yhtiö pääsee kuin koira veräjästä.
Se olisikin, kun veli-venäläinen pistäisi paikkoja paskaksi 500 miljardin edestä. "asiakaspalvelussamme on ruuhkaa, olkaa hyvä ja odottakaa sulkematta puhelinta..." Toisaalta ihan näppärää, voisi laittaa vakuutusyhtiöt perimään sotakorvaukset "onnettomuuden" aiheuttajalta

:sdarra:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
762
Onkos tekkiläisillä popvakuutuksessa vakuutuksia? Nettilaskurin mukaan katoin hintaa kotivakuutukselle ja ällistyin ihan hinnasta. Oliko se nyt 450e/v ja kaikista kattavin. Kohta nousee nykyinen lähitapiola 700e/v ja tarjosivat 600e/v, turvasta 550e vaikka aika lailla samaa puljua on. -07 okt, 132 neliötä, PILPllä.

Popilla olisi myös hyvä kaskotarjous, ensimmäiset 3kk 0€. Jos soittais tonne ja siirtäisi auton ja talon tonne.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 224
Onkos tekkiläisillä popvakuutuksessa vakuutuksia? Nettilaskurin mukaan katoin hintaa kotivakuutukselle ja ällistyin ihan hinnasta. Oliko se nyt 450e/v ja kaikista kattavin. Kohta nousee nykyinen lähitapiola 700e/v ja tarjosivat 600e/v, turvasta 550e vaikka aika lailla samaa puljua on. -07 okt, 132 neliötä, PILPllä.

Popilla olisi myös hyvä kaskotarjous, ensimmäiset 3kk 0€. Jos soittais tonne ja siirtäisi auton ja talon tonne.
Minulla oli edellisen auton vakuutus POP Vakuutukselta. Sieltä sai selvästi halvimman vakuutuksen sille. Kyseinen auto meni lunastukseen ja hommat toimi ihan hyvin. Nyt käytössä olevaan autoon taas vakuutus irtosi muualta paljon halvemmalla. Kotivakuutukseni on ollut koko ajan Lähi-Tapiolassa merkittävästi halvempi kuin POP Vakuutukselta. Riippuu ihan omasta tilanteesta ja vakuutuksen kohteesta, millä parametreilla mikäkin yhtiö tulee halvimmaksi. Ei auta kuin kilpailuttaa juurikin se oma tilanne omilla parametreilla.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
305
Popilla olisi myös hyvä kaskotarjous, ensimmäiset 3kk 0€. Jos soittais tonne ja siirtäisi auton ja talon tonne.
No niin kannatti lukea forkkaa. Vaihdoin koslan vakuutuksen Iffistä->POP ja vuosimaksu pieneni kaskotarjouksen jälkeen ~850€->515€ vuodeksi ja ilman tarjoustakin 200€ halvempi / vuosi. Onneksi laturihybridien/sähkökoslien vakuutukset näyttää tippuvan nyt suht nopeasti. MY19 laturin vakuukutus oli 2v sitten reilu 1150€/v LähiTapiolalla -> Iffille 850€/v -> POP 515€/v kaskotarjouksen kera :smoke:
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
524
Vakuutusten vertailu ja vaihto(yhtiöltä toiseen)on tänä päivänä tehty niin helpoksi, että joka vuosi voisi tehdä ne vaihdot muutamalla klikkauksella. Semmoinen 2v sitten vertailin auton vakuutusta niin if oli kaikista halvin, ja nyt kun vertailin taas vertailin niin turva olisi ainakin eka vuodelta se edullisin. Sinne siirtyy vakuutukset.
Mites teillä muilla? Vaihtuuko teilläkin vakuutuksen tarjoajat herkästikin?
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
204
Mitä kautta kilpailutatte vakuutukset? Onko jotain palvelua vaiko suoraan tarjoajalta
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 224
Mitä kautta kilpailutatte vakuutukset? Onko jotain palvelua vaiko suoraan tarjoajalta
Itse ainakin vakuutusyhtiöiltä suoraan. Miksi siinä pitäisi välissä joku ylimääräinen välistävetäjä olla...

Vakuutusten hintojen selvittäminen on nykyisin hyvin helppoa, mutta kilpailutusta ei voi tehdä pelkkää hintaa tuijottamalla, vaan pitää vertailla myös se, mitä mikäkin vakuutus kattaa ja millaisia omavastuita niissä on. (Paitsi ehkä pelkkä liikennevakuutus, koska sen sisältö lienee täysin identtinen vakuutusyhtiöstä riippumatta, koska se perustuu suoraan lakiin.)
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
443
Vakuutusten vertailu ja vaihto(yhtiöltä toiseen)on tänä päivänä tehty niin helpoksi, että joka vuosi voisi tehdä ne vaihdot muutamalla klikkauksella. Semmoinen 2v sitten vertailin auton vakuutusta niin if oli kaikista halvin, ja nyt kun vertailin taas vertailin niin turva olisi ainakin eka vuodelta se edullisin. Sinne siirtyy vakuutukset.
Mites teillä muilla? Vaihtuuko teilläkin vakuutuksen tarjoajat herkästikin?
Autojen osalta 1-2 v välein. Joskus on jotain tarjouskampanjoita, esim. hiljan oli POP Vakuutuksella kasko 3kk ajaksi tms 0 eur, jonka takia vaihtui auton vakuutukset POP Vakuutukseen. Ei taida enää olla voimassa tuo.

Kotivakuutus tulee myös 1-2 v välein kilpailutettua. Pitäs melkeen koittaa joskus kilpailuttaa kaikki perheen vakuutukset samaan yhtiöön ja katsoa säästäiskö sillä vielä hieman. Tällä hetkellä kolmessa eri yhtiössä vakuutuksia.
 
Liittynyt
04.11.2020
Viestejä
152
Olenko siis FINEen yhteydessä jos on tyytymättömyyttä vakuutusyhtiön toimintaan? Saako sieltä jotain korvauksia?

Kävi niin, että autolla oli katsastus tänään. Olisi oitis mennyt läpi, mutta kuulemma vakuutukset eivät ole maksettuja. Näkyy joku merkintä kuulemma Trafin sivuilla - konttori ei tiedä sen tarkemmin.
Olin, että mitä vittua ja soitin vakuutusyhtiölle. Saatanan tunarit siellä lähettänyt laskun jo ulosottoon ilman minkäänlaista kontaktointia minuun.
Olin kyllä maksanut laskun, mutta he olivat lähettäneet väärällä viitenumerolla ja kohdistunut siten heidän osaamattomuuden takia väärin.
Menee juhannussuunnitelmat uusiksi jos vakuutusyhtiön taksvärkkiläiset eivät saa lähetettyä konttorille sitä todistusta, että vakuutukset OK.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
377
Mulle ainakin on tullut vakuutustarjouksia nykyisiltä vakuutusyhtiöiltä ihan vaan sen perusteella että olen käynyt kilpailijan kanssa neuvottelemassa. Ne näkevät kyllä kun joku toinen yhtiö käy kaivelemassa sun nykyiset vakuutusehdot järjestelmästä ja ottavat yhteyttä. Samaa voi tehdä itsekin, käy oman vakuutusyhtiön sivuilla laskemassa vakuutuksia ja odottaa pari viikkoa, yllättäen tulee yhteydenotto että saisikos tarjota halvemmalla.
Eipä tuo toiminut IFillä vuosi sitten. Kilpailutin ja sanoin että vaihdan jos hinnalle ei ole mitään tehtävissä. Ei ollut ja yhtiö vaihtui.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
51
Autojen osalta 1-2 v välein. Joskus on jotain tarjouskampanjoita, esim. hiljan oli POP Vakuutuksella kasko 3kk ajaksi tms 0 eur, jonka takia vaihtui auton vakuutukset POP Vakuutukseen. Ei taida enää olla voimassa tuo.

Kotivakuutus tulee myös 1-2 v välein kilpailutettua. Pitäs melkeen koittaa joskus kilpailuttaa kaikki perheen vakuutukset samaan yhtiöön ja katsoa säästäiskö sillä vielä hieman. Tällä hetkellä kolmessa eri yhtiössä vakuutuksia.
Kuinka monen vuoden jälkeen vakuutusten hinta on 0€, jos kilpailuttamalla saa aina vakuutusten hintaa tiputettua?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 496
Viestejä
4 201 505
Jäsenet
70 913
Uusin jäsen
Eejh

Hinta.fi

Ylös Bottom