VAG autojen monet ongelmat

DSG-laatikolta tulee vikakoodia solenoidista. Aina kun vika heitetty päälle, auto ei vaihda 3-vaihteelta mihinkään. DSG-vaihteiston resetointi (virrat päälle ja kaasupoljin pohjaan 30sek ajan ja sitten starttaus) auttaa joksikin aikaa niin että autolla pääsee turvallisesti kotiin. Tuon jälkeen vaihtaa vaihdetta ihan toimivasti.

Saas nähdä miten tarjouspyyntöihin vastaillaan, että vaihtaako joku noita solenoideja ettei koko mekatroniikkaa tarvisi vaihtaa yli 10v vanhaan autoon. Ajettu kuitenkin alle 200tkm, vaihdan vaikka itte sen solenoidin ellei mikään muu auta.

Kylläpä tuli hyvä mieli taas.

Jos tiktok-korjaamojen sijaan suosittelen Autogear Forssassa. Tekevät vain laatikoita.
 
Veikkaan et harva pulju lähtee vaihtaa yhtä solenoidia kun pitää takuu antaa. Mekasta voi heti kohta hajota jotain muuta ja asiakas vaatii takuuseen koko paskaa.
 
Jos tiktok-korjaamojen sijaan suosittelen Autogear Forssassa. Tekevät vain laatikoita.
Kiitos suosituksesta, laitan sinnekin tarjouspyynnön menemään.
Veikkaan et harva pulju lähtee vaihtaa yhtä solenoidia kun pitää takuu antaa. Mekasta voi heti kohta hajota jotain muuta ja asiakas vaatii takuuseen koko paskaa.
Se on ymmärrettävää. Kyselin luottopajalta, jossa erikseen uudet viat joka kerta. Ei ollut hirveästi kiinnostusta, ei ollu vageneihin tehnyt.
 
Kyselin luottopajalta, jossa erikseen uudet viat joka kerta. Ei ollut hirveästi kiinnostusta, ei ollu vageneihin tehnyt.
Kylläpä oma viesti näytti epäselvältä omaan silmään. Selvennetään, siis omalla tutulla pajalla uudet/ilmenevät viat aina sovitaan korjattaviksi erikseen eli ei ns. takuuta uusivien tai muiden vikojen suhteen, eikä mitään uikutusta minun puolelta sen suhteen. Jos sovitaan että vaihdetaan osa x niin vaihdetaan osa x ja katotaan jatko tilanteen mukaan.

Sain tohon solenoidivikaan yhden ainoan tarjouksen kahden johtosarjan vaihdosta. Kuulemma huonolla säkällä 1400€ mutta jos johtosarjoista toinen riittää niin hyvällä säkällä sitten 400€ halvempi. Alan etsiä noita johtosarjoja netistä ja varmaan ensiksi avaan ja yritän uusia kaikki liittimet noihin jos ei tarvitsisi johtosarjoja uusia. Ai ettien että, saisi tähänkin harrastukseen vissiin se korkea halli olla.
 
Roiskeläppien takana muhiva komposti on vaggineissa aika yleinen ruostepaikka. Huovasta tehdyt sisälokarit takana sekä pelkkä pohjamaali pellin päällä ei tunnu sekään hirveän hyvältä ratkaisulta. Huopa oli ihan märkää ja sen takaa löytyi märkää multaa ihan reilusti. Pelti oli ruskettunut jo monesta kohtaa ja ruuvimeisselillä irtoili ihan isoja paloja maalia. Hioin, vedin fosforihappoa pintaan, suihkutin pohjamaalia ja kuivumisen jälkeen kotelosuojaa päälle.

Ei tuo varmaankaan omana aikana olisi vielä aiheuttanut ongelmia. Toisaalta kun kerran kurkkasi tuonne, niin ei voinut antaa vain ollakaan. Iskaritolpan takana oli jotain tummempaa massaa, jonka annoin olla paikallaan. Sen alla ei näkynyt ruostettakaan ja massa olisi pitänyt raaputtaa jollain pois.

IMG20250813135531.jpg
 
Sieltähän se tuli: hätäpuhelutoiminto rajoittunut, ota yhteyttä korjaamoon.
-21 id.4 Gtx, 75tkm juuri tuli täyteen. Rouvalla kesken ajon sekosi navi ja tuo ilmoitus ruudulla. Ei palaudu toiminta vaikka napilla soittaa manuaalisesti hätäpuhelun, se kyllä lähtee yhdistymään. Navi edelleen ihan kuutamolla.
Auto ostettu käytettynä vajaa kuukausi sitten, ei auta kuin olla myyjäliikkeeseen huomenna yhteydessä.
 
Sieltähän se tuli: hätäpuhelutoiminto rajoittunut, ota yhteyttä korjaamoon.
-21 id.4 Gtx, 75tkm juuri tuli täyteen. Rouvalla kesken ajon sekosi navi ja tuo ilmoitus ruudulla. Ei palaudu toiminta vaikka napilla soittaa manuaalisesti hätäpuhelun, se kyllä lähtee yhdistymään. Navi edelleen ihan kuutamolla.
Auto ostettu käytettynä vajaa kuukausi sitten, ei auta kuin olla myyjäliikkeeseen huomenna yhteydessä.
Antenni särkilahna. Tapahtuu about jokaisessa vaggineessa, todennäköisesti menee sillä haineväantennin vaihdolla. Kahden tunnin homma K-Autossa. Ai mistäkö.
 
Auto menee ensi viikolla korjaamolle (valtuutettu, ei k-auto). Fiksatkoon myyjäliikkeen piikkiin, en ajatellut 25pv sitten ostetusta autosta maksaa senttiäkään lisää.

Konsernielämä on ihanaa, omistusajan kolmas reissu korjaamolle. Parkkitutka ja kuskin kahva jo korjattu myyjän laskuun. Aikoinaan passatin jälkeen sanoin ääneenkin ettei enää ikinä vagia pihalle. Olisinpa omistanut myös selkärangan ja pitäytynyt tässä..
 
Auto menee ensi viikolla korjaamolle (valtuutettu, ei k-auto). Fiksatkoon myyjäliikkeen piikkiin, en ajatellut 25pv sitten ostetusta autosta maksaa senttiäkään lisää.

Konsernielämä on ihanaa, omistusajan kolmas reissu korjaamolle. Parkkitutka ja kuskin kahva jo korjattu myyjän laskuun. Aikoinaan passatin jälkeen sanoin ääneenkin ettei enää ikinä vagia pihalle. Olisinpa omistanut myös selkärangan ja pitäytynyt tässä..
Jos uuden auton ostit niin siinä varmaan on takuu voimassa, niin miksi ne sinua laskuttaisivat?
Jos taas käytetyn ostit niin itse veisin kyllä viskipullon myyjälle jos lupaa veloituksetta korjata ihan hyvää hyvyyttään.
 
Pari viestiä ylempää löytyy, vm21 75tkm ajettu ID.4. Minulle uusi, alle kk vanha.
Arvelet ettei myyjäliikettä sido mikään kuluttajansuoja? Ei auto siitä parane vaan korjaantuu jos gps/sos-järjestelmä korjataan.
Yleisesti sähköauton käyttö ilman navia on vähän hasardia jos liikut yhtään tuntemattomilla suunnilla, navi joka osaa ohjata reitillä latureille jos ei sähkö perille riitä on aika oleellinen osa autoa.

En ostanut autoa ilman navia. En ostanut autoa ilman vakionopeudensäädintä. Normaalia tuossa ei edes ole, ja adaptiivinen on nyt hengenvaarallinen kun se hallusinoi olevansa missä sattuu. Vakkaria testasin moottoritiellä töistä ajellessa, keksi kesken ajon olevansa ~40km pohjoiseen jossain pikkutiellä ja heitti liinat kiinni kun oli 30kmh rajoitus.

Jospa ne tajuaisi olla tappelematta, kauhea säätö lähteä kuluttajaneuvojalle itsestään selvässä asiassa. Iso ketju kuitenkin kyseessä. Ja ei ole uskonveljien saka tai kamux..
 
Viimeksi muokattu:
Pari viestiä ylempää löytyy, vm21 75tkm ajettu ID.4. Minulle uusi, alle kk vanha.
Arvelet ettei myyjäliikettä sido mikään kuluttajansuoja? Ei auto siitä parane vaan korjaantuu jos gps/sos-järjestelmä korjataan.
Yleisesti sähköauton käyttö ilman navia on vähän hasardia jos liikut yhtään tuntemattomilla suunnilla, navi joka osaa ohjata reitillä latureille jos ei sähkö perille riitä on aika oleellinen osa autoa.

En ostanut autoa ilman navia. En ostanut autoa ilman vakionopeudensäädintä. Normaalia tuossa ei edes ole, ja adaptiivinen on nyt hengenvaarallinen kun se hallusinoi olevansa missä sattuu. Vakkaria testasin moottoritiellä töistä ajellessa, keksi kesken ajon olevansa ~40km pohjoiseen jossain pikkutiellä ja heitti liinat kiinni kun oli 30kmh rajoitus.

Jospa ne tajuaisi olla tappelematta, kauhea säätö lähteä kuluttajaneuvojalle itsestään selvässä asiassa. Iso ketju kuitenkin kyseessä. Ja ei ole uskonveljien saka tai kamux..
Ota pois se nopeusrajoituksen ennakointi ei toimi vaikka sijainti olisi kartalla, lähti heti pois kun veti 30km tunnistettu motarilla. Oven kahvat ko mallin tyyppivika Ukrainassa putsaavat vaan mikrokytkimen kahvan sisältä. Oma mennyt 41tkm -> 110tkm vioilla koiranluu + ovenkahva.
 
SOS-hommeli tuntuu tulleen softaversion 3.8 mukana ainakin omassa autossa, navi toimii ihan normaalisti. Itsellä se pompsahti näytölle tuossa pari päivää sitten. Löysin OBDEleveniin ohjeet, miten sen saisi poistettua, mutta OBDElevenin appi on sitä mieltä, että vaatisi Pro-version :rolleyes:
 
Pari viestiä ylempää löytyy, vm21 75tkm ajettu ID.4. Minulle uusi, alle kk vanha.
Arvelet ettei myyjäliikettä sido mikään kuluttajansuoja? Ei auto siitä parane vaan korjaantuu jos gps/sos-järjestelmä korjataan.
Yleisesti sähköauton käyttö ilman navia on vähän hasardia jos liikut yhtään tuntemattomilla suunnilla, navi joka osaa ohjata reitillä latureille jos ei sähkö perille riitä on aika oleellinen osa autoa.

En ostanut autoa ilman navia. En ostanut autoa ilman vakionopeudensäädintä. Normaalia tuossa ei edes ole, ja adaptiivinen on nyt hengenvaarallinen kun se hallusinoi olevansa missä sattuu. Vakkaria testasin moottoritiellä töistä ajellessa, keksi kesken ajon olevansa ~40km pohjoiseen jossain pikkutiellä ja heitti liinat kiinni kun oli 30kmh rajoitus.

Jospa ne tajuaisi olla tappelematta, kauhea säätö lähteä kuluttajaneuvojalle itsestään selvässä asiassa. Iso ketju kuitenkin kyseessä. Ja ei ole uskonveljien saka tai kamux..
Arvelen että kuluttajansuoja toki kiinnostaa, mutta sen takia uusissa autoissa on takuu että korjauksista ei joudu maksamaan penniäkään. Oikeustajuuni ei oikein mahdu nämä jutut että "EUROAKAAN EN PERKELE MAKSA" kun käytetystä autosta hajoaa jotain. Moni liike kuitenkin valitsee pienemmän riesan tien ja korjauttaa sen antennin varmasti kuluitta, jolloin itse ainakin muistaisin kehua liikettä ja viedä vaikka viskipotun. Harva taitaa näin tehdä, vaan yleensä sitten vaaditaan jotain muuta ja haukutaan jossain jodelissa liike vielä kaupanpäällisiksi ihan paskaksi kun myivät rikkinäisen auton :D
 
Jospa ne tajuaisi olla tappelematta, kauhea säätö lähteä kuluttajaneuvojalle itsestään selvässä asiassa. Iso ketju kuitenkin kyseessä. Ja ei ole uskonveljien saka tai kamux..

Eiköhän ne. Nuo on nyt ihan normaaleja asioita tai siis normaaleja siinä mielessä, et ne on tunnettuja ongelmia. Korjauskin on helppoa.
 
En käytä jodelia saati muitakaan kakaroiden anonyymejä viestialustoja. En minä tässä ole ketään haukkumassa.
Oikeustajuun ei sovi että kolme viikkoa vanhassa autossa ei olisi liikkeellä virhevastuuta jos puolet auton ominaisuuksista lahoaa yhden moduulin mukana ja se muuttuu käytännössä hengenvaaralliseksi vakkaria käyttäessä. Katotaan nyt aluksi huollon arvio tilanteesta.
Jännittävän tilanteesta tekee se, et auto löytää kyllä 4g ja maapallo ja se navinuoli pallon reunassa on valkoisia eli aktiivisia. Tällä hetkellä luulee olevansa takukankaan levähdyspaikalla, kaukana oikeasta sijainnista.

EDIT: jäinkin tuon lopun tekstin vuoksi miettimään oisko juurisyy se navin sekoilu, ja sos-järjestelmä ei toimi sen vuoksi eikä olisi varsinainen syy tähän tilanteeseen. Autolla vian ilmenemisen jälkeen kuitenkin ajettu reilu 100km kartalta löytyvillä teillä eikä se ole toipunut.
 
Virhevastuu on lakisääteinen ja autoliikkeiden myyjät vaihtotarjousta antaessa käytettyä myydessä vetoavat tähän kun välirahaa laskevat. Et pitää se tonni ainakin varata mahdollisiin korjauksiin katteessa.
 
En käytä jodelia saati muitakaan kakaroiden anonyymejä viestialustoja. En minä tässä ole ketään haukkumassa.
Oikeustajuun ei sovi että kolme viikkoa vanhassa autossa ei olisi liikkeellä virhevastuuta jos puolet auton ominaisuuksista lahoaa yhden moduulin mukana ja se muuttuu käytännössä hengenvaaralliseksi vakkaria käyttäessä. Katotaan nyt aluksi huollon arvio tilanteesta.
Jännittävän tilanteesta tekee se, et auto löytää kyllä 4g ja maapallo ja se navinuoli pallon reunassa on valkoisia eli aktiivisia. Tällä hetkellä luulee olevansa takukankaan levähdyspaikalla, kaukana oikeasta sijainnista.

EDIT: jäinkin tuon lopun tekstin vuoksi miettimään oisko juurisyy se navin sekoilu, ja sos-järjestelmä ei toimi sen vuoksi eikä olisi varsinainen syy tähän tilanteeseen. Autolla vian ilmenemisen jälkeen kuitenkin ajettu reilu 100km kartalta löytyvillä teillä eikä se ole toipunut.
Et varmaan lukenut ajatuksella viestiäni. Pointti oli että virhevastuu on, mutta se ei ole takuu. Takuu velvoittaa korjaamaan veloituksetta. Virhevastuussa pääsääntöisesti asiakkaan tulee osallistua kustannuksiin.
 
Eihän auto ole 3 viikkoa vanha vaan 4 vuotta. Siihen on varmaan syynsä miksi volkkari uskaltaa antaa tuotteilleen vain 2v takuun. Muitakin vaihtoehtoja on.
 
Nyt kun hirveästi tutkitaan näitä autokauppoja ja miten ne ovat myyneet pommeja asiakkaille niin kukaan ei puhu niistä auton merkeistä mitkä laukeaa. Ettei olisi vaan saksalaisia "premium"-autoja jne. volkkareita.
 
Mistä ihmeestä tälläinen heitto ?
Niin, käytetty auto on käytetty auto ja niissä voi ilmetä vikoja, virhevastuu määrää että auton pitää olla kunnossa, käytetyssä kunnossa, jos sinne ruvetaan vaihtamaan uutta osaa, niin se on paremmassa kuin käytetyssä kunnossa = ostaja, sekä myyjä molemmat osallistuu kuluihin, yleensä se menee niin, että osasta maksetaan, mutta työ on ilmainen.

Toki tilanne elää sitä mukaan, minkä ikäinen auto, mikä osa hajoaa ym. paljonko ostaja osallistuu kuluihin, mutta ei se välttämättä kokonaan myyjän maksettavaksi jää.
 
Viimeksi muokattu:
Miten määrittelet esim. gps-moduulin kunnon? Vihje, se joko toimii tai ei toimi. Uuden tai toimivan käytetyn vaihtamalla siitä ei tule parempi kuin ostaessa, vaan samanlainen eli toimiva.
Eri asia joissain mekaanisissa osissa jotka kuluvat ja uusi on parempi kuin vanha toimiva.
 
Mistä ihmeestä tälläinen heitto ?
Virhevastuussa pääsääntöisesti asiakkaan tulee osallistua kustannuksiin.

Tuo nyt on ihan höpöä tässä tapauksessa kun ei olla vaihtamassa mitään kuluvaa osaa uuteen jolla on joku tietty kestoikä. Tuollainen komponentti on tarkoitettu toimivan koko auton eliniän.

KKV:n sivuihin kannattaa tutustua.
Silloin kun auto korjataan uusilla varaosilla, auton katsotaan useimmiten tulevan niiden takia parempaan kuntoon kuin iältään ja ajokilometreiltään vastaavat autot. Auton kunnon paranemisen perusteella sinun voidaan edellyttää osallistuvan korjauskustannuksiin. Korjauskustannusten jakautumista arvioidaan esimerkiksi vaihdetun osan käyttöikäodotuksen perusteella.

Jos korjauksesta ei tule tasonparannusta, tulisi myyjän vastata kokonaan korjauskuluista. Näin voi olla esimerkiksi silloin, jos korjaus on mahdollista tehdä ehjällä, käytetyllä varaosalla.
 
Miten määrittelet esim. gps-moduulin kunnon? Vihje, se joko toimii tai ei toimi. Uuden tai toimivan käytetyn vaihtamalla siitä ei tule parempi kuin ostaessa, vaan samanlainen eli toimiva.
Eri asia joissain mekaanisissa osissa jotka kuluvat ja uusi on parempi kuin vanha toimiva.
Jos tämä oli minulle? Niin vastasinko juuri sinun viestiin, puhuin yleisellä tasolla ja vastasin aivan eri ihmiselle.
 
Tuo nyt on ihan höpöä tässä tapauksessa kun ei olla vaihtamassa mitään kuluvaa osaa uuteen jolla on joku tietty kestoikä. Tuollainen komponentti on tarkoitettu toimivan koko auton eliniän.

KKV:n sivuihin kannattaa tutustua.
Miten määrittelet tasoparannuksen? Kyllähän uusi lähtökohtaisesti on elinkaareltaan pidempi kuin vanha. Ja koko auton kestävään elinkaareen on turha verrata, kun autovalmistajat ovat itsekin todenneet moneen otteeseen että auton elinkaari ei ole 500 000km / 25 vuotta, kuten suomessa jorma on ajatellut.

Muutenkin elinkaariajattelu on siinä mielessä hassu, että Suomessa kuluttajan vakiintunut näkemys on että koko elinkaari tulisi autolla ajaa ilman ylimääräisiä korjauksia huolto-ohjelman ulkopuolelta. Tämähän ei missään tapauksessa pidä paikkaansa, vaan äkilliset ja isotkin korjaukset ovat viimeistään iäkkäämmälle ja enemmän ajetulle autolle
Ihan normaaleja asioita.

Voihan käytetyn gps modulin tilalle vaihtaa sitten vaikka purkuautosta käytetyn jos nyt oikein pilkkua aletaan viilaamaan. Onko se käytännöllistä, ehkä ei, mutta hullumpiakin juttuja on nähty.

Ymmärrän kyllä että näin kuluttajan roolissa sitä ajattelee aina puolueellisesti, mutta aika moni vääntö varmaan menisi helpommin kun ajattelisi kokonaisuutta. Lueskelin päätöksiä ja KKV ratkaisuissakaan harvemmin täysin kuluitta autoja suositellaan kunnostettavan, ellei vika ole tullut välittömästi esiin luovutuksen jälkeen ja auto ole suht tuore.
 
Viimeksi muokattu:
Miten määrittelet esim. gps-moduulin kunnon? Vihje, se joko toimii tai ei toimi. Uuden tai toimivan
Tämä ei ihan pidä paikkansa kun noissa voi olla eroja jo uutenakin. Ja iän myötä voi alkaa esim. driftaamaan kun kalibraatio tai synkka ei ole kohdillaan. RTC (kellopiiri) edistää/jättää ym.
 
Lueskelin päätöksiä ja KKV ratkaisuissakaan harvemmin täysin kuluitta autoja suositellaan kunnostettavan, ellei vika ole tullut välittömästi esiin luovutuksen jälkeen ja auto ole suht tuore.
hyvä huomioida myös se, että tuonne ei ui ne tapaukset jossa homma on hoidettu ilman kinastelua.

Toki tilanne elää sitä mukaan, minkä ikäinen auto, mikä osa hajoaa ym. paljonko ostaja osallistuu kuluihin, mutta ei se välttämättä kokonaan myyjän maksettavaksi jää.
Kuten totesit, yhtälö on moinisyinen , eikä mitään yleistä linjantetoa voi tehdä. Mutta sen voin sanoa, että ei se ole itsestäänselvyys, että kuluttaja joutuu aina maksamaan jotain. Virhevastuu voi myös valua 100% valmistajan piikkiin, osineen ja töineen.
 
Nykyään ei tunnuta pärjäävän rehellisellä pelillä. Esim nämä tsi-volkkarien dsg laatikkojen porsimiset 50tkm kohdalla. Maahantuoja maksaa remontista esim 5000eur ja asiakas
3000 vielä omasta pussistaan . Koska auto nyt parempi kuin 50tkm ajettu normaalisti koska siinä on uusi vaihdelaatikko. Wtf..

Toi vain karkea esim.
 
Nykyään ei tunnuta pärjäävän rehellisellä pelillä. Esim nämä tsi-volkkarien dsg laatikkojen porsimiset 50tkm kohdalla. Maahantuoja maksaa remontista esim 5000eur ja asiakas
3000 vielä omasta pussistaan . Koska auto nyt parempi kuin 50tkm ajettu normaalisti koska siinä on uusi vaihdelaatikko. Wtf..

Toi vain karkea esim.

Tähän on olemassa helppo ratkaisu, älä osta autoa missä kalliita tyyppivikoja. :tup:

Valmistajalle tämä on vain bisnestä, mutta ostaja on se idiootti joka ostaa paskaa.
 
Jep. Siinäpä saa ostaessa tutkia silmät turvoksissa netin syövereitä. Ja jos on suht uudesta mallista kyse, jopa 5v asti .. Saa olla tarkkana. Huomasin tämän
1,5v sitten kun olin ostamassa pienehköä bensaturboa.. Huh niitä vikaketjuja
ecoboost, psa..

meni ot:ksi mut jatkakaa
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 485
Viestejä
4 887 519
Jäsenet
78 834
Uusin jäsen
Roberto Da Silva

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom