VAG autojen monet ongelmat

DSG-laatikolta tulee vikakoodia solenoidista. Aina kun vika heitetty päälle, auto ei vaihda 3-vaihteelta mihinkään. DSG-vaihteiston resetointi (virrat päälle ja kaasupoljin pohjaan 30sek ajan ja sitten starttaus) auttaa joksikin aikaa niin että autolla pääsee turvallisesti kotiin. Tuon jälkeen vaihtaa vaihdetta ihan toimivasti.

Saas nähdä miten tarjouspyyntöihin vastaillaan, että vaihtaako joku noita solenoideja ettei koko mekatroniikkaa tarvisi vaihtaa yli 10v vanhaan autoon. Ajettu kuitenkin alle 200tkm, vaihdan vaikka itte sen solenoidin ellei mikään muu auta.

Kylläpä tuli hyvä mieli taas.

Jos tiktok-korjaamojen sijaan suosittelen Autogear Forssassa. Tekevät vain laatikoita.
 
Veikkaan et harva pulju lähtee vaihtaa yhtä solenoidia kun pitää takuu antaa. Mekasta voi heti kohta hajota jotain muuta ja asiakas vaatii takuuseen koko paskaa.
 
Jos tiktok-korjaamojen sijaan suosittelen Autogear Forssassa. Tekevät vain laatikoita.
Kiitos suosituksesta, laitan sinnekin tarjouspyynnön menemään.
Veikkaan et harva pulju lähtee vaihtaa yhtä solenoidia kun pitää takuu antaa. Mekasta voi heti kohta hajota jotain muuta ja asiakas vaatii takuuseen koko paskaa.
Se on ymmärrettävää. Kyselin luottopajalta, jossa erikseen uudet viat joka kerta. Ei ollut hirveästi kiinnostusta, ei ollu vageneihin tehnyt.
 
Kyselin luottopajalta, jossa erikseen uudet viat joka kerta. Ei ollut hirveästi kiinnostusta, ei ollu vageneihin tehnyt.
Kylläpä oma viesti näytti epäselvältä omaan silmään. Selvennetään, siis omalla tutulla pajalla uudet/ilmenevät viat aina sovitaan korjattaviksi erikseen eli ei ns. takuuta uusivien tai muiden vikojen suhteen, eikä mitään uikutusta minun puolelta sen suhteen. Jos sovitaan että vaihdetaan osa x niin vaihdetaan osa x ja katotaan jatko tilanteen mukaan.

Sain tohon solenoidivikaan yhden ainoan tarjouksen kahden johtosarjan vaihdosta. Kuulemma huonolla säkällä 1400€ mutta jos johtosarjoista toinen riittää niin hyvällä säkällä sitten 400€ halvempi. Alan etsiä noita johtosarjoja netistä ja varmaan ensiksi avaan ja yritän uusia kaikki liittimet noihin jos ei tarvitsisi johtosarjoja uusia. Ai ettien että, saisi tähänkin harrastukseen vissiin se korkea halli olla.
 
Roiskeläppien takana muhiva komposti on vaggineissa aika yleinen ruostepaikka. Huovasta tehdyt sisälokarit takana sekä pelkkä pohjamaali pellin päällä ei tunnu sekään hirveän hyvältä ratkaisulta. Huopa oli ihan märkää ja sen takaa löytyi märkää multaa ihan reilusti. Pelti oli ruskettunut jo monesta kohtaa ja ruuvimeisselillä irtoili ihan isoja paloja maalia. Hioin, vedin fosforihappoa pintaan, suihkutin pohjamaalia ja kuivumisen jälkeen kotelosuojaa päälle.

Ei tuo varmaankaan omana aikana olisi vielä aiheuttanut ongelmia. Toisaalta kun kerran kurkkasi tuonne, niin ei voinut antaa vain ollakaan. Iskaritolpan takana oli jotain tummempaa massaa, jonka annoin olla paikallaan. Sen alla ei näkynyt ruostettakaan ja massa olisi pitänyt raaputtaa jollain pois.

IMG20250813135531.jpg
 
siihen sutii vaikka bilteman purkista pensselillä kiveniskumassat niin ei tarvi mitään ihme lärpäkkeitä päälle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 947
Viestejä
4 875 739
Jäsenet
78 734
Uusin jäsen
JesusLovesY

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom