Hei, ensiksi pahoittelut että jos olen lukenut ketjun heikohkosti, koska aihe ei ole aikaisemmin juurikaan koskettanut minua, koska esim. kännyni käyttää vielä microUSB:tä. Mutta nyt kun alkaa väistämätön olla edessä kun ja ilmaantumaan kotiin noita uusia laitteita, joissa on USB-C latauksena, niin kyselen täältä viisaammilta, asiaa seuranneilta muutaman mieltä askarruttavan.
- Onko vielä vaaraa ostaa esim. suomalaisista verkkokaupoista C-tyypin laturikaapelia, joka on vaarallinen siihen kytketylle laitteelle, vai onko näistä jo päästy? Pitäisi ostaa väh. 2 metrin USB-USB-C kaapeli Samsungin laturin perään, koska mukana tulevat kaapelit ovat aina liian lyhyitä.
- Minulla tosin on hyviä ja pitkiä USB-microUSB -kaapeleita, joita varten olenkin hankkinut tämän microUSB-C adapterin "hätätilanteita" varten. Sama kysymys, onko näissäkin (esim. adapterit) päästy jo vaaroista käräyttää kone?
- Bonuskysymys: onko muuten olemassa turvallista USB-C (naaras) - microUSB (uros) adapteria. Kyselen koska jos on vaikka matkoilla, jos olisikin vain C-kaapeli, jolla saa tabletin ja kuulokkeet ladattua, mutta kännyä varten sitten tarvitaan adapteri.
Jos suosittelette jotain, mielellään kotimaisesta puljusta, jos mahd. (ja suora linkki olisi hieno juttu). Itselle ei ole tärkeää säästää tällaisissa pienissä ostoksissa, mieluummin pari euroa enemmän, että voi luotaa, kuin yrittää löytää mahd. edullinen. Tietenkään ei ole tarkoitus maksaa turhasta, tämä mahd. irvileukailua varten.