Sain viimeksi keuhkopolilta Mirage FX-maskin. ResMed Mirage FX Nasal CPAP Mask
Yhden kerran kokeilin, en saanut edes nukahdettua ja palasin N30i -maskiin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla on ollut tuo malli nyt lähemmäs kymmenen vuotta käytössä. Sierainmaskit on ihan nou nou, yksi kokomaski on kaapissa myös. Täällä on ollut onni saada aika hyvin maskeja uusittua ja kokeiltua. Tuohon fx:sään saa myös sen pelkän tyynyosan, muutaman kerran sen pyytänyt kesken ”vuotta”. Kai muihinkin maskeihin saa varaosia.Sain viimeksi keuhkopolilta Mirage FX-maskin. ResMed Mirage FX Nasal CPAP Mask
Alkanut ärsyttämään lyhentyneet yöunet vaikka maskilla nukkuminen edelleen toimii ja lukemat ovat katkoksien suhteen oikein jees. Oon huomannut, että nukkumaan mennessä toinen sierain on usein tosi tukossa ja tänäänkin aamulla varsin testasin ja sen kautta ei hengitys onnistu yhtään. Luulen, että tuo voi vähän rasittaa myös unenaikaista hengitystä. En ole ikinä kokeillut noita eri nenäsumutteita tai suolavedellä tolskaamista vaan nyt voisi jo kokeilla. Mitkäs täällä on raadin suhteen parhaiksi todetut tuotteet sumutteiden suhteen vai mennäkö nenäkannulla vai millä ?
Jäi nyt vielä epäselväksi onko kyse jostain lenssusta, allergiasta vai pidempiaikaisesta ongelmasta nenän tukkoisuuden kanssa? Aaavat sumutteethan on tarkoitettu lyhytaikaiseen käyttöön, jos niitä ruiskii noin viikkoa pidempään niin alkaa tekemään haittaa sinne limakalvoille ja menee entistä pahemmin tukkoon eikä pysy enää auki ilman sumutetta.
Jos on allergiasta johtuvaa (nythän on ollut ihan älyttömästi siitepölyä) niin allergialääkkeet vois auttaa ja sitten tuo vesikannu auttaa huuhtomaan röörejä puhtaaksi niin siitepölystä kuin pöpöistäkin jos on pidempiaikaisesta ongelmasta kyse.
Joku kyseli noutotilaisuudessa, että voiko maskia pitää päässä kotona etätöitä tehdessä...menny varmaan vähän ohi taudin nimikin tältä.Ei kai tuota maskia ole tarkoitus pitää silloin kun kone ei ole päällä?
Minulla on poikkeuksetta aina nukkuessa toinen sierain tukossa kun kyljellään nukun, aina se puoli mikä on lähempänä tyynyä. Jos kääntää kylkeä niin hetken päästä toinen aukeaa ja tyynyä lähempänä oleva menee "kiinni". Käsittääkseni tämä on ihan normaalia?Alkanut ärsyttämään lyhentyneet yöunet vaikka maskilla nukkuminen edelleen toimii ja lukemat ovat katkoksien suhteen oikein jees. Oon huomannut, että nukkumaan mennessä toinen sierain on usein tosi tukossa ja tänäänkin aamulla varsin testasin ja sen kautta ei hengitys onnistu yhtään. Luulen, että tuo voi vähän rasittaa myös unenaikaista hengitystä. En ole ikinä kokeillut noita eri nenäsumutteita tai suolavedellä tolskaamista vaan nyt voisi jo kokeilla. Mitkäs täällä on raadin suhteen parhaiksi todetut tuotteet sumutteiden suhteen vai mennäkö nenäkannulla vai millä ?
Ainakin mulle hoitaja keuhkopolilla sanoi että on normaalia.Minulla on poikkeuksetta aina nukkuessa toinen sierain tukossa kun kyljellään nukun, aina se puoli mikä on lähempänä tyynyä. Jos kääntää kylkeä niin hetken päästä toinen aukeaa ja tyynyä lähempänä oleva menee "kiinni". Käsittääkseni tämä on ihan normaalia?
Kokomaskillahan tuo ratkeaisi. Itse tykkään kokomaskista, en vaihtaisi.Alkanut ärsyttämään lyhentyneet yöunet vaikka maskilla nukkuminen edelleen toimii ja lukemat ovat katkoksien suhteen oikein jees. Oon huomannut, että nukkumaan mennessä toinen sierain on usein tosi tukossa ja tänäänkin aamulla varsin testasin ja sen kautta ei hengitys onnistu yhtään. Luulen, että tuo voi vähän rasittaa myös unenaikaista hengitystä. En ole ikinä kokeillut noita eri nenäsumutteita tai suolavedellä tolskaamista vaan nyt voisi jo kokeilla. Mitkäs täällä on raadin suhteen parhaiksi todetut tuotteet sumutteiden suhteen vai mennäkö nenäkannulla vai millä ?
Itse käytän Rhinodoron:ia, joka minulla toimii "vain kosteuttavista" parhaiten auttaen pitämään nenän auki yön ajan. Tosin minulla on kostutus laitteessa. Ei sillä tunnu olevan suurta merkitystä, että onko kummatkin vai toinen sierain auki. Mutta sama ongelma, että yöunet ovat alusta lyhentyneet.Alkanut ärsyttämään lyhentyneet yöunet vaikka maskilla nukkuminen edelleen toimii ja lukemat ovat katkoksien suhteen oikein jees. Oon huomannut, että nukkumaan mennessä toinen sierain on usein tosi tukossa ja tänäänkin aamulla varsin testasin ja sen kautta ei hengitys onnistu yhtään. Luulen, että tuo voi vähän rasittaa myös unenaikaista hengitystä. En ole ikinä kokeillut noita eri nenäsumutteita tai suolavedellä tolskaamista vaan nyt voisi jo kokeilla. Mitkäs täällä on raadin suhteen parhaiksi todetut tuotteet sumutteiden suhteen vai mennäkö nenäkannulla vai millä ?
Itse käytän Rhinodoron:ia, joka minulla toimii "vain kosteuttavista" parhaiten auttaen pitämään nenän auki yön ajan. Tosin minulla on kostutus laitteessa. Ei sillä tunnu olevan suurta merkitystä, että onko kummatkin vai toinen sierain auki. Mutta sama ongelma, että yöunet ovat alusta lyhentyneet.
Suomessa hanasta, ulkomailla pullosta. Keittämättä kummatkin.Oletteko muuten ruukanneet käyttää kesäisinkin sitä kostutusta? jätin sen itse pois kesän tultua kun alkoi tuntumaan vähän liiankin kostealta vaikka asetusta ruuvasi pienemmälle.
Edit: Niin, ja oletteko käyttäneet aina keitettyä vettä tuossa kostuttimessa?
Kotona, ja aina kun voin, käytän suodatettua vettä. Ei jää kalkki- tai mineraalijäämiä astiaan. Mutta tosiaan hanavesi on muuten ihan ok.Oletteko muuten ruukanneet käyttää kesäisinkin sitä kostutusta? jätin sen itse pois kesän tultua kun alkoi tuntumaan vähän liiankin kostealta vaikka asetusta ruuvasi pienemmälle.
Edit: Niin, ja oletteko käyttäneet aina keitettyä vettä tuossa kostuttimessa?