Ultrawide-näytöt (21:9, 2560x1080, 3440x1440, 3840x1600, 5120x2160)

Mulla on myös G-Sync pois päältä, juurikin tuon VRR flickeröinnin takia. Mm. Witcher 3 ja Hogwarts Legacy välkkyy pimeissä kohdissa todella ärsyttävästi. En ole itsekään repeilyä havainnut ilman tuota, mutta HL tuntui paljon sulavammalta G-Sync päällä. Tosin siinä pelissä on omat ongelmansa stutteroinnin kanssa muutenkin.

Vaikka tuo tosiaan disabloi noita panel care toimintoja, niin itse en kokisi ongelmaksi vaihtaa adaptive sync päälle aina tarpeen mukaan pelatessa, jos tuo flickeröinti ei olisi noin häiritsevää. Eniten suojatoiminnoista hyötyä onkin staattisemmassa käytössä kuin pelatessa.
 
Itse en ole VRR:ää viittiny pitää päällä kun kaikki nuo paneelia suojelevat toiminnot pakotetaan pois päältä silloin (paitsi se 4h välein tapahtuva). Enkä ainakaan itse huomannut mitään eroa sulavuudessa sen kanssa tai ilman eikä kuvakaan repeile :)
Mitä ihmettä, eihän muissa OLEDeissa mene noi toiminnot pois päältä, vaikka olisi VRR/Adaptive-Sync/Gsync päällä?? 😬
 
Mitä ihmettä, eihän muissa OLEDeissa mene noi toiminnot pois päältä, vaikka olisi VRR/Adaptive-Sync/Gsync päällä?? 😬
Tästä löytyy vähän ristiriitaista tietoa netistä. Näytön valikossa menee tosiaan adaptive sync päällä näitä MSI:n omia panel care funktioita harmaaksi. Manuaalin mukaan toimii seuraavasti, esim. boundary detection ja taskbar detection:

IMG_2413.jpeg
 
Joo tuolla 34CQPX tuotesivulla tästä mainitaan boundary detectionin sun muun kohdalla:

1728723224490.png


Milläs asetuksilla pelailet esim AW2:sta tuolla 341CQPX monitorilla? Itsellä ihan jäätävää VRR flickeröintiä, kun G-SYNC on käytössä. Sen kun ottaa pois niin flickeröinti häviää, mutta kuvan liikkeet eivät ole enää niin sujuvat.
Millaista rautaa sinulla on PC:ssä?

Asetuksilla taitaa olla aika minimaalinen vaikutus tuohon VRR flickeröintiin. Eniten siihen vaikuttaa virkistystaajuus. Minun grafiikka-asetuksilla ilman ray tracingiä AW2:ssa fps on siellä 100 hujakoilla 3080 Ti kanssa ja en G-Sync päällä huomaa flickeröintiä kuin ainoastaan latausruuduissa.
 
Joo eikös tuo flickeröinti ala lähes kaikilla VRR näytöillä kun fps putoaa ihan selvästi alle 60:n. Tyyliin sinne cinematic 30fps.
 
Joo eikös tuo flickeröinti ala lähes kaikilla VRR näytöillä kun fps putoaa ihan selvästi alle 60:n. Tyyliin sinne cinematic 30fps.
Oled flicker voi tulla millä vaan virkistystaajuudella jos VRR on päällä. Itsellä esim aw2 välkkyy vaikka lukitsee fps 90 RTSS kanssa ja se vähänki heittelee. Kuitenkin korkean fps kanssa vähemmän ongelmia yleensä.
 
Joo tuolla 34CQPX tuotesivulla tästä mainitaan boundary detectionin sun muun kohdalla:

1728723224490.png



Millaista rautaa sinulla on PC:ssä?

Asetuksilla taitaa olla aika minimaalinen vaikutus tuohon VRR flickeröintiin. Eniten siihen vaikuttaa virkistystaajuus. Minun grafiikka-asetuksilla ilman ray tracingiä AW2:ssa fps on siellä 100 hujakoilla 3080 Ti kanssa ja en G-Sync päällä huomaa flickeröintiä kuin ainoastaan latausruuduissa.
4090 ja 7800x3d löytyy. AW2:ssa pysyy fps 150 paremmalla puolella. Kaikki oledit tätä tekee, mutta tässä MSI:ssä jotenkin todella voimakas. Pakko ottaa g-sync pois köytöstä. Aika monta oledia tullut omistettua, mutta ei ole vielä näin paljon häirinnyt.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 208
Viestejä
4 453 140
Jäsenet
73 674
Uusin jäsen
Eemeli77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom