Jäi kyllä aika huono fiilis työsuhdepyörä sekoiluiden kanssa. Kyseessä siis 3StepIt. Ainoat tiedot mitä heidän sivuiltaan löysin:
Usein kysytyt kysymykset työsuhdepyöristä. Saman tasosta palvelua saisi varmaan jos McDonalds alkaisi pyöräleasaajaksi.
Työnantajan mukaan pyöriä voi ostaa joko paikallisista liikkeistä, suomalaisista verkkokaupoista tai verkkokaupoista EU-alueella. Sitten kun kiinostava pyörä löytyy Bike-discountista nii selviää että 3StepIt:in kautta ei voi ostaa pyöriä ulkomailta koska he eivät hyväksy muuta vaihtoehtoa kun että yritys laskuttaa heitä suoraan. Työnantajan lappujen mukaan 3StepIt maksaa pyörän vasta sen jälkeen kun pyörä on saapunut minulle??
Noh, sitten kun pyörä löytyy suomalaisesta verkkokaupasta niin saan kuulla ettei laskuun saa liittää nastarenkaita jne. Ainoa hyväksytty lukko 3StepIt:in mukaan oon runkolukko? Vakuutusehdoissa tosin lukee että pyörä pitää AINA säilyttää kiinnilukittuna tolppaan tai johinkin muuhun kiinteään rakkennelmaan. En tiedä miten se onnistuu runkolukolla.
No viimeiseksi haluan vielä tarkistaa että mitä tapahtuu jos olen perhevapaalla / pidempi sairasloma ja palkanmaksu katkeaa työnantajalta (olen muutaman kuukauden perhevapaalla ensi vuonna). Työnantajan mukaan ei pitäisi olla ongelmaa mutta haluan vielä että asia tarkistetaan koska he eivät tiedä leasauksen ehtoja. No sitten viikon päästä selviää että sopimus katkeaa ja pyörä pitäisi varmaan lunastaa jonkun lisämaksun kera.
Summa Summarum
Ostan pyörän suoraan itse, ja yksi ilonaihe on että kyseinen pulju (3StepIt) ei saa siitä senttiäkään.