Suojalasi Uvex 9302 Ultasonic Noi ainaki on kirkkaat.
Noi on hyvät, toimii hengityssuojaimien kanssakin, ei huurru kovin helposti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Suojalasi Uvex 9302 Ultasonic Noi ainaki on kirkkaat.
No tuo voisi olla sitten yksi mahdolliinen malli jos kerta ok. Ja tuo on vielä kohtuu hintanen. Tuo pohjan lokerointi on nykyisessä salkussani myöskin ihan hanurista.Wurth myy tuota samaista mallia, hinnasta en tiedä. Töissä moista käyttelen ja on ihan ok. Nuo pohjan lokerointiläpät on kyllä perseestä, eikä ainakaan minulla kestänyt paikallaan ja vääntyi. Täytyisi vaikka vanerista joskus askarrella sinne sopivat ja liimata kiinni, niin ei kaikki kalut olisi sekaisin.
Millä ootte tehny jarruputkien päät?
Menee hermo tohon Bilteman halvimpaan. Hyvä vehje koverien päiden tekoon esim ILP-hommissa, mutta autojen putkiin ei ole hyvä.
Itselläni tämä bilteman malli. Kaksoiskartiotyökalu Ei halvin, mutta on oikeasti hyvä. Tällä tehny kolmeen autoon kaikkien jarruputkien kartiot ja aina on kartiot onnistunu kerrasta.
Oikeestaan ainoa huonopuoli jonka keksin on, että tällähän ei sitten auton alla kartioita pysty tekemään, kun työkalun pitää olla ruuvipenkissä kiinni.
Sain ilmaiseksi lähes käyttämättömän näköisen kierretyökalusarjan. Kahta tai kolmea osaa on käytetty vähän.
Wurth m3-m20 lukee salkun kannessa. Mitähän tuollaisesta kehtaa pyytää? Wurth ei näytä hintoja uudelle vastaavalle, niin ei hajua onko kyseessä 50€ vai 500€ setti.
jos alle satasen saisi myymällä, niin taidan jättää odottamaan sitä kerran elämässä tapahtuvaa tarvetta tälle.
Järkevästi suunnitellussa laitteessa valut nesteet pois pohjaropussa ja kaadat uudet sisään. Aikaa meni 5min ja oli siisti operaatio.
Paskasti suunnitellussa laitteessa virittelet jotain helvetin tyhjiöpumppuja ja letkuja ja toivot, ettei moottorin letkut ja liittimet ota alipaineesta itseensä
Niitä mistään kanisterista tarvitse kaadella, kun on olemassa tankkauspistoolitkin.
Kenellä on, kenellä ei, ja mikä on kustannus jos oikeasti isompaan koneeseen laitetaan litkuja. Tosin menee jo vielä hieman raskaampaan kalustoon... Ja jo kuorkkien kohdalla riippuu tietysti autosta onko nopeampi kipata hytti vai vetäistä paineilmalla
Paskasti suunnitellussa laitteessa virittelet jotain helvetin tyhjiöpumppuja ja letkuja ja toivot, ettei moottorin letkut ja liittimet ota alipaineesta itseensä
Pienet määrät (muutama litra) lisää helpoiten hytti alhaalla ja paisuntasäiliöön kaatamalla. Jos kyseessä ei ole supermatala rekanvetäjä niin ei autoa tarvitse nostaa ollenkaan että tyhjennysallas mahtuu alle. Tyhjennysnippaan yleensä yltää helposti.
Alkuperäinen kysymys oli että toimiiko noi tyhjiöimulaitteet ja vastaus on edelleen että toimii. Kunhan saa sopivan adapterin paisuntasäiliön korkin tilalle.
'Pohjaproppu' on arvatenkin, joku #### kallis kuorma-auto-osa, jota ei todellakaan ole varaa laittaa henkilöautoon, ja siksi alipainetäyttökin tehdään vanhaan malliin yläkautta
Jos letkut on porsiakseen, niin mieluummin vaihtaessa - edes jonkinlaisissa pajaolosuhteissa - kuin hetken kuluttua ylämäessä jossain korvessa.
Jep, juuri tämän takiahan tämä käytäntö on yleistymässäSe on aivan eri onko järjestelmässä painetta, vai tyhjiötä. Lähtee tiivisteet eri suuntaan vetämään.
Tykkään työkaluista jotka ei hajoile (harraste)käytössä ja olen niistä jonkun verran valmis maksamaankin - vaikka noiden Bilteman työkalujen takuuvaihdot 3-10v välein halvemmaksi tulisikin. Noi oikeat pro setit menee kyllä sit jo budjetista paukkuen yli. Itsekin olen ollut suht tyytyväinen Bilteman 10v työkaluihin, mutta nyt kun noita räikkiä meni jo toinen, niin sen osalta vois vaihtaa merkkiä.
Melkein se ja sama minkä hankit, kunhan et öljytöntä hommaa.
Mikäs sille vanhalle tuli?
Mulla on jäykkävartiset suorat (a) (ilman suunnanvaihtoa), jäykkävartiset pienellä mutkalla ja suunnanvaihdolla (b) ja nivelletyt ilman suunnanvaihtoa (c). Näistä ylivoimaisesti eniten tulee käytettyä suunnanvaihdollisia pienellä kulmalla olevia. Arviolta käytän b-mallin avaimia 70% ajasta, normaaleja kiinteitä ilman räikkää 20%, loput tulee muista räikkälenkeistä ja erikoisavaimista (piippuhylsy, erikoiskapea, jne).
Omat Gearwrench tjsp. merkkiset on kestänyt aktiivista (väärin)käyttöä vuosia ilman ongelmia. Oikeasti piukassa ruuvit tulee avattua 6 kulmaisella hylsyllä, jonka lisäksi muutenkin hylsyavain tarttuu käteen paljon useammin kuin lenkki. Haaveissa onkin ostaa Milwaukeen 3/8" akkuräikkä, tosin reilu 300e hintalappu hieman jarruttelee hankitaa.
Haaveissa onkin ostaa Milwaukeen 3/8" akkuräikkä, tosin reilu 300e hintalappu hieman jarruttelee hankitaa.
Kannattaa tutkia olisiko vastaavaa käikälettä Ryobin valikoimassa, parilta raskashuollolta kyselin kokemuksia koska täytyisi tallille touhuta kaikenlaista akkutyökalua mutta Milwaukeen hintalaput vähän jarruttaa hankintaa. Ryobit kuulma harrastustoimintaan erittäin toimivia laitteita ja kivana lisänä että niitä saa "nollakoneina" joten jokaiseen työkaluun ei tarvitse ostaa omaa akkua.
Uutena ostetut sähkötyökalut ovat alkuperäisissä laatikoissaan, jotka saa pinottua aika kivasti. Laatikoissa pysyy laturit ja tavarat hyvin tallessa ja itse työkalun saa nopeasti otettua esille. Bosch sinisissä sähkötyökaluissa on ainakin pinoutuvat ja lukittuvat laatikot.Mä olen ryhtynyt isommille koneille yms. suosimaan sitä, että ostan mallin, jossa on oma säilytyslaatikkonsa. Jos siis vain on mahdollista, en tietty uhraa ominaisuuksia ja hintaa loputtomiin pelkän lootan takia. Nuo on sitten kiva pitää rivissä hyllyssä/lattialla.
Satasella lähtee. Vähän ikävästi tuo one+ akku tuossa, niin on aikamoinen molo. Vääntöäkin vain 27nm, mutta kyllähän sillä löysät pois ottaa.
Niin mistä lähtee? Ei myydä kovin monessa paikassa Australian ulkopuolella, ei löydy ryobin Suomen sivuilta jne. Ryobin myynti strategiaa en kyllä itse ymmärrä, monet työkalut voi ostaa vain pelkkinä työkaluina ilman akkua ja laturia. Akut ja laturit maksaa ihan hiton paljon erikseen ostettuna. Yksi 4Ah akku 100€, laturi 50€. Pakettina esim. yksi 5ah akku ja 2ah laturi 160€. Kuka jaksaa jollain 2ah laturilla latailla? Muilla valmistajilla kuten bosch tulee akku pakettien mukana jo 6ah laturia jne. Esim. Bosch 2x4ah akut ja 6ah laturi 200€. Ainut järkevä tapa olisi ostaa joku isompi erä noita ryobin työkaluja, jolloin paketissa tuli akut ja laturi mukana. Sitten ostaa noita runkoja lisäksi. Itse ostin reilu vuosi sitten bosch sinisen porakoneen kahdella 4ah akulla ja laturilla 200€ tarjouksesta..
Tuo akku kyllä pilaa idean melko hyvin ainakin auton roplaamiseen. Ei tuollainen sovi oikein minnekkään. Pitäisiköhän tilata Aliexpress:stä tuolle akkumutteri mopolle kaveriksi tuollainen akkuräikkä.
Eipä näköjään aussien ulkopuolella pahemmin myydä. Liekö joku koemarkkina alue? Ehkäpä tuosta v2 julkaistaan kohta koko maailmalle.
Tuohan kuuluu Ryobi JobPlus vaihtopää systeemiin, joka on yhteensopiva Ridgidin JobMaxin kanssa, niin silloin voi ostaa Ryobin rungon ja ridgidin räikkäpään.
Mulla on yleisimmin käytetyt avaimet työkaluvaunussa. Laatikoiden pohjalla on muotoon leikattua kovaa vaahtomuovia, joten jokaiselle osalle on oma paikkansa. Se helpottaa työkalujen löytämistä ja työt lopettaessa hylsyjä jne. paikalleen laittaessa huomaa heti jos joku on hukassa. Isommat usein käytössä olevat työkalut kuten rälläkät ovat gws vetokaapissa, jossa on jokaiselle oma paikka tehtynä.
Uutena ostetut sähkötyökalut ovat alkuperäisissä laatikoissaan, jotka saa pinottua aika kivasti. Laatikoissa pysyy laturit ja tavarat hyvin tallessa ja itse työkalun saa nopeasti otettua esille. Bosch sinisissä sähkötyökaluissa on ainakin pinoutuvat ja lukittuvat laatikot.
Mikrometreille, poranterille, yms pikkusälelle on toinen työkaluvaunu, jossa on muovisia lokeroja eri tavaroille. Ruuvit, mutterit, niitit jne. on lajiteltu koon mukaan pieniin läpinäkyviin vetolaatikkoihin. Harvoin käytössä olevat työkalut on lajiteltu tyypin mukaan erillisiin nahkasalkkuihin. Seinälle en ole laittanut tavaroita kiinni, ku se työpisteen paikka vaihtelee aina joka kerta. Jos aina tekisi pöydän äärellä niin ehkä seinässä oleva työkalutaulu voisi olla hyvä.
Vielä pitäisi ostaa jyrsimen työkaluille, tarpeille ja terille oma vaunu. Nyt ne lojuvat vain lattialla tai pöydän päällä sekaisin. Kun tavarat on järjestyksessä niin rajallisesta pajalla vietetystä ajasta ei mene aikaa hukkaan työkalujen etsimiseen. 95% tavaroiden sijainnista pystyn sanomaan noin 10cm tarkkuudella vaikka ulkopuolisille.