Työkalut ja muut vehkeet

Joo mullakin toisenmerkkisessä erilaiset pultit olleet alu ja peltivanteelle, saapissa on samat pultit molemmille.

Tiedä häntä onko se toi gm tyylinen pultti napaan yhdistelmä mikä sitten jumii, pinnamallisissa autoissa ei ongelmia.

Eikös tuo perustunut b-vectraan vai muistanko väärin? Niitä on sukulaisilla ollut eikä ole kyllä pultit juuttuneet alkuperäisillä aluvanteilla.
 
Ei mulla ainakaan jumi ruosteisessa ysifemmassa, tosin laitankin vaan 100nm ja auto seisoo aina lämpimässä hallissa. Edellisen omistajan jäljiltä kyllä oli alkuun niin kovasti kiinni että napsahti hylsy rikki.
 
Saabeissa 9-3 ja 9-5 on samat momentit 110Nm sekä pelti-, että aluvanteille. Jos laitat itse ne oikein kiinni, saat ne myös auki (eikä tarvitse jälkikiristää). Rengasliikkeen jälkeen voidaan vaatia myös 2m jatkovartta. 2 x 9-3 ja yksi 9-5 yhteensä n 30 vuoden ajan.
 
Juu se 110nm laitetaan tääläkin. Avaamiseen sitten metrin keppi tai järeä paineilmamopo.
 
Harmillisesti tuo clas ohlsonin tarjouskampanjakin taas rajasi Ryobit ulkopuolelle. Harvoin ovat missään tarjouksessa.

Etsiskellyt iskuporakonetta, sitä uutta Ryobin HP-mallia harjottamolla koneella mutta tuo Kärkkäisen 159e on halvin.


Ei edes saksan amazonissa ollut halvempaa. Malli on siis
RPD18X-0

Tuoltahan se on ostettva jos ei joku ole löytänyt esim. jotain saksalaista verkkokauppaa mistä näitä saisi halvemmalla?
 
Viimeksi muokattu:
No ei hevonperse mitä hommaa taas. Tuli nyt sitten vihdoin hommattua se mutterikone ja aikani selasin kaikki paikalliset työkaluliikkeet läpi ja totesin että haen hylsysarjat motonetistä.

Kotona sitten pakettia auki ja leuka tippu lattiaan


koot alkaa 11 millistä ylöspäin :facepalm: Melkein kiinnostais laittaa tuotevastaavalle palautetta että onkohan millä logiikalla päätetty että 11mm tarvii ehdottomasti olla mutta kymppiä ei tartte.
 
No ei hevonperse mitä hommaa taas. Tuli nyt sitten vihdoin hommattua se mutterikone ja aikani selasin kaikki paikalliset työkaluliikkeet läpi ja totesin että haen hylsysarjat motonetistä.

Kotona sitten pakettia auki ja leuka tippu lattiaan


koot alkaa 11 millistä ylöspäin :facepalm: Melkein kiinnostais laittaa tuotevastaavalle palautetta että onkohan millä logiikalla päätetty että 11mm tarvii ehdottomasti olla mutta kymppiä ei tartte.
Varmaan siksi, että 10 mm voimahylsynä on jo niin pieni, ettei se kestä käyttöä. 11 ja 12 taas ei tarvitse kestää käyttöä, kun ei niille ole käyttöä kuin lähinnä poikkeustapauksissa. Näin on saatu tehtyä 10-osainen sarja, joka luultavasti myy paremmin kuin 8-osainen, joka siis olisi voitu tehdä jättämällä 11 ja 12 pois.
 
Varmaan siksi, että 10 mm voimahylsynä on jo niin pieni, ettei se kestä käyttöä. 11 ja 12 taas ei tarvitse kestää käyttöä, kun ei niille ole käyttöä kuin lähinnä poikkeustapauksissa. Näin on saatu tehtyä 10-osainen sarja, joka luultavasti myy paremmin kuin 8-osainen, joka siis olisi voitu tehdä jättämällä 11 ja 12 pois.
12 millinen on joissakin japsiautoissa todella yleinen koko. Paljon yleisempi kuin 13. Mukava huomata siinä vaiheessa kun pakki on täynnä erilaisia 13 millin avaimia että jokainen pultti onkin joko 12 millisellä tai 14 millisellä avattava :D
 
12 millinen on joissakin japsiautoissa todella yleinen koko. Paljon yleisempi kuin 13. Mukava huomata siinä vaiheessa kun pakki on täynnä erilaisia 13 millin avaimia että jokainen pultti onkin joko 12 millisellä tai 14 millisellä avattava :D
Tuostakin sarjasta puuttuu (niinkuin lähes kaikista) koot 15 ja 18. Ainakin itse tarviin näitä kokoja siinä missä muitakin. Mikä lie logiikka kun jätetään pois?
 
Varmaan siksi, että 10 mm voimahylsynä on jo niin pieni, ettei se kestä käyttöä. 11 ja 12 taas ei tarvitse kestää käyttöä, kun ei niille ole käyttöä kuin lähinnä poikkeustapauksissa. Näin on saatu tehtyä 10-osainen sarja, joka luultavasti myy paremmin kuin 8-osainen, joka siis olisi voitu tehdä jättämällä 11 ja 12 pois.
Ei kestä käyttöä? Millä perusteella? Miten se kestää käyttöä lähes kaikissa muissa voimahylsysarjoissa mistä se löytyy, mm. tuon mainitun hylsysarjan lyhyessä versiossa? MTX Tools konehylsysarja 10-32 mm 1/2 15 osaa | Motonet Oy
 
Ei kestä käyttöä? Millä perusteella? Miten se kestää käyttöä lähes kaikissa muissa voimahylsysarjoissa mistä se löytyy, mm. tuon mainitun hylsysarjan lyhyessä versiossa? MTX Tools konehylsysarja 10-32 mm 1/2 15 osaa | Motonet Oy
Esitä itse parempi perustelu, jos perusteluni minun ei miellytä.

M6 ruuvin kiristysmomentti on 11 Nm eli tämän verran on normaalisti tarkoitus 10 mm hylsyllä siirtää momenttia ruuvin kantaan. Tuo on puolen tuuman karalla, joka on tarkoitettu isompien ruuvien kiristelyyn ruuvimeisseliluokan M6. Tästä seuraa automaattisesti se, että tuon kanssa käytetään isoa konetta, joka todennäköisesti iskee pienelläkin asetuksella vähintään toista sataa newtonmetriä, mikä on aivan liikaa tuon kokoiselle hylsylle ja ruuville.
 
Esitä itse parempi perustelu, jos perusteluni minun ei miellytä.

M6 ruuvin kiristysmomentti on 11 Nm eli tämän verran on normaalisti tarkoitus 10 mm hylsyllä siirtää momenttia ruuvin kantaan. Tuo on puolen tuuman karalla, joka on tarkoitettu isompien ruuvien kiristelyyn ruuvimeisseliluokan M6. Tästä seuraa automaattisesti se, että tuon kanssa käytetään isoa konetta, joka todennäköisesti iskee pienelläkin asetuksella vähintään toista sataa newtonmetriä, mikä on aivan liikaa tuon kokoiselle hylsylle ja ruuville.

Vähän hutera perustelu ainakin mun korvaan että sarjaan olisi siis laitettu vääränkokoiset avaimet siksi ettei niillä katkottaisi ruuveja.
Eiköhän todennäköisempää ole se, että valmistaja haluaa myydä ne erillisenä koska niin saa enemmän rahaa.

Itse ainakin ajelen 10mm pitkillä hylsyillä kasapäin mm. betoniruuveja ja muita ankkureita joita on turha edes yrittää muilla vehkeillä kuin iskevällä. Kiinnikkeiden joukossa on aika paljon muutakin tavaraa kuin pultteja ja muttereita.
 
Ei kyllä yhtään 10mm hylsyä oo pyssyllä hajonnut vaikka ei oo edes voimahylsyjä. Ekana katkennee pultti tai luistaa hylsy.
 
Onhan 10 mm voimahylsy 1/2" karalla jo niin iso, ettei se mahdukaan joka paikkaan. Tai riippuu hylsyn profiilista. Mutta käsin ja 1/4" hylsyllä tuon kokoiset on hoidettu.

Tässä on hyvä sarja, oli vuosi takaperin viidellä kympillä tarjouksessa, mutta ei 70 € ihan mahdoton ole:

Piti aikanaan paneutua hylsysarjoihin, koska monissa on jätetty välikokoja pois. Voi olla, ettei koskaan niitä tarvitse, mutta erikseen ostettuna sitten harmittaa.
Bahcon sarjassa materiaali on CrV, kun netin keskusteluissa moni vannoo CrMo nimeen. Mutta harrastajalle tuskin eroa.
 
Viimeksi muokattu:
Jos pultti kaipaa 10mm hylsyn, mutterinväännin kuulostaa liian tehokkaalta laitteelta. Samaa mieltä kuin @Bapsu tuosta pultin kestosta. Pultti ataa periksi ennen hylsyä.
 
Tuostakin sarjasta puuttuu (niinkuin lähes kaikista) koot 15 ja 18. Ainakin itse tarviin näitä kokoja siinä missä muitakin. Mikä lie logiikka kun jätetään pois?
Koska yleisimmät mutterikoot ovat M6, M8, M10, M12, M16, M20, M22. Ja näiden avainvälit ovat 10, 13, 17, 19, 24, 30 ja 32.
Toki muitakin käytetään, mutta yllämainitut ovat "vakiotavaraa" joita löytyy joka mutterihyllystä.
 
Eli toisin sanoen 10 mm on liian pieni 1/2" -karaiselle voimahylsylle. m.o.t.

On olemassa harvoja 1/2" matalatehoisia akkumutterinvääntimiä, kuten Makita DTW181 (M8-M16), jossa maksimitehon saa valittua 70 Nm. Jos sitä ei hullun lailla paukuta, niin kiristettäessä voi osua 10 Nm:iin.
Ja myös paineilmalaitteet, jos painetta rajoittaa, niin saa säädettyä momentin pienelle.
 
Meillä käytössä pienkone yms. ropauksissa DTW285Z jossa myöskin ykkösteho on käsittääkseni ton 70nm. Ja käytetty ihan m5 lähtien.
90% ajasta on koneen päässä adapteri 1/2" - 3/8", joka ehkäpä vielä vähän vie tehoja pois. Ja paikasta riippuen, voi miettiä, kiristääkö koneella kiinni asti.
M10 alkaen sitten käytetään 1/2" hylsyjä..
 
Minä olen noita pienempiä kokoja aukonut ja kiinnittänyt iskevällä ruuvinvääntimellä.
 
Harvoin tulee kiristeltyä mutterikoneella, paras hyöty tulee mielestäni jumittuneiden pulttien avaamisessa. Joku 10mm pultti menee helposti solmuun, jos sitä lähtee vain vääntämään voimalla, mutta pulttipyssyllä voi aueta ehjänä :)
 
Saakohan noita tai vastaavia mistään kivijalkaliikkeestä Oulussa? Tai Suomesta ylipäätään paremmalla valikoimalla.

Talliin osienpesupöydäksi tiskiallas 40e, 30L ämpäri 10e, romuautosta polttoainepumppu 0e, sekalaisia osia ja letkua ~20e. Vielä kun sais tuollaista taiteltavaa letkua venttiileineen.
 
Saakohan noita tai vastaavia mistään kivijalkaliikkeestä Oulussa? Tai Suomesta ylipäätään paremmalla valikoimalla.

Talliin osienpesupöydäksi tiskiallas 40e, 30L ämpäri 10e, romuautosta polttoainepumppu 0e, sekalaisia osia ja letkua ~20e. Vielä kun sais tuollaista taiteltavaa letkua venttiileineen.

Rupesin itse suunnittelemaan samantyylistä päässäni, kaikki tarvittava olis kotona, pumpuksi tosin pieni pilssipumppu.
Ton pesuletkun mielessäni laittelin nippusiteillä kiinni tälläiseen lampun runkoon:
airam_campus_white_1.jpg

Tulisi ainakin niin "tein itse säästin"-tyylisen ratkaisun näköinen, kuin voi vain olla..

Edit: Vielä kun laittais 2 lihalaatikkoa päällekkäin, ja ylemmän lootan pohjaan poraisi reikiä. Alempaan sitten pesuneste pumppuineen ja toi "kolmas käsi" alemman laatikon kylkeen kiinni.
liha_ltk1.jpg

Kantamista varten olevat reijät vaan pitäis tulpata alemmasta laatikosta.
 
Viimeksi muokattu:
Lähdin hakemaan AEG:n pikkurälläkkää mutta mukaan tarttui lähes samanlainen ja arvoinen Skill.

AEG antoi vain vuoden takuun, kun Skill:lla oli kolme vuotta. En tiedä kertooko laadusta mutta aika iso ero, jos AEG yritti olla premium merkki. Molemmat ulkoisesti perus kiinalaatua.
AEG on tavaramerkki jota Electrolux lisenssoi, akkutyökalaujen osalta nimi on TTI (mm AEG, Ryobi tavaramerkeille lupa ja mm omistaa Milwaukeen). (no en tarkistanut)
Edukkaiksi kulutta laaduksi AEG noissa tuotteissa mieltänyt.

Skill piti googlettaa, nykyään kiinalaisen Chervonin tuotemerkki.

Mutta arvokasta tietoa jos vaikutti käyvält peliltä.

Takuu ehdot näkyy olevan heidän sivuillaan

Poiminta sieltä
2a. Tarjoamme sinulle takuuajan ilman rekisteröintiä.

2b. Takuuehdot SKIL-työkaluille, jotka on hankittu 1.2.2019 jälkeen:

  • Takuuaika on 3 vuotta tai 1 vuosi ammattimaisessa tai vastaavassa käytössä.
  • Harjattomien ja langattomien ”BRUSHLESS MOTOR” -työkalujen osalta takuuaika on 5 vuotta tai 1 vuosi ammattimaisessa tai vastaavassa käytössä.
  • Akuissa takuuaika on 6 kuukautta.
  • ”ACTIVCELL”-akuissa takuuaika on 2 vuotta tai 6 kuukautta ammattimaisessa tai vastaavassa käytössä.
  • ”KEEP COOL”-akuissa takuuaika on 3 vuotta tai 6 kuukautta ammattimaisessa tai vastaavassa käytössä.

Nuo tällä hetkellä, huomisesta ei tietoa.

Ei koske näitä malleja
8. Yllä olevat takuuehdot eivät koske seuraavia mallinumeroita:
1580 3005 3205 3805 5350 7242 9111
1710 3055 3410 3910 5810 7352
1851 3101 3460 4510 6705 7461
2705 3103 3510 4511 6710 7641
3000 3121 3610 4940 7241 9110
Kun haluat näiden työkalujen takuuehdot, ota yhteyttä jälleenmyyjääsi.
 
Viimeksi muokattu:
8435034535716.jpg


Tokmanni myy 179-osaista JBM-hylsysarjaa 99 e. Todella kattava sarja ja laatu oikein riittävä kotikäyttöön. Voin suositella.
Ensimmäiseksi salkkusarjaksi tykkään kovasti, toki ihan vasta pientä tähtihylsyä väännin että kohde oli kädessä niin meni ropellille pää.
Muistakaa tilata netistä ja uutiskirjeellä - 10€ pois.
 
8435034535716.jpg


Tokmanni myy 179-osaista JBM-hylsysarjaa 99 e. Todella kattava sarja ja laatu oikein riittävä kotikäyttöön. Voin suositella.
Jotenkin tökkii, että on kolmet erikokoiset räikät. 1/2" ja 1/4" riittäisivät ihan hyvin kaikille 5-32mm hylsyille. Tilalla saisi olla kiintolenkki- ja kuusiokolosarja.
 
Viimeksi muokattu:
Tuumaiset kalut, piippuavaimet ja muun turhan paskan kun tuosta jättää pois niin aika tyhjä salkku jää ja jos autohommia harrastaa niin e-torxihylsyt puuttuu kokonaan :beye:
En ole koskaan tarvinnut e-torxhylsyjä vaikka on ollut viime vuodet perheessä jatkuvasti 4-6 autoa(kaikki eri merkkiä) ja muut koneet päälle,tuumaisia on tarvinnut monta kertaa.
 
Viimeksi muokattu:
Perhana kun koko ajan tulee näitä projekteja keksittyä... Tuli nyt vihdoin kokeiltua tuota eletrolyysi ruosteenpoistoakin. Koitin ensin vanhalla tietokoneen virtalähteellä mutta antoi melko aneemiset 2A 12 voltilla. Kuvan setissä on puikkohitsauskone kiinni ja mukavasti kypsyy ~40V 33A. Tuossa on kyllä isompi kappale ja anodit mitä PSU testissä, täytynee koittaa sitä vielä uudestaan vertailun vuoksi. Osa on rumpujarrujen jarrukilpi, enimmät ruosteet poistettu rälläkän teräsharjalla ja kuva otettu 1,5h. kylvyn jälkeen.

Onko täällä sen verran kemistiä porukkaa että osaisi sanoa kuinka kelvollinen tuo musta pinta on maalaukselle? Osa sanoo että ei ole hyvä, osa sanoo että on hyvä, osa antaa kappaleen pintaruostua ja sit laittaa fosforihappoa "pohjamaaliksi". Tästä koko elekrolyysihommasta tuntuu löytyvät hirveästi ristiriitaista anekdoottista tietoa ja hyvin vähän peruteltuja faktoja.

E: Laitetaas tuosta pesupöydästäkin kuvaa.
 

Liitteet

  • photo_2022-03-27_22-25-26.jpg
    photo_2022-03-27_22-25-26.jpg
    237,9 KB · Luettu: 139
  • photo_2022-03-27_22-25-31.jpg
    photo_2022-03-27_22-25-31.jpg
    278,8 KB · Luettu: 140
  • photo_2022-03-27_22-25-35.jpg
    photo_2022-03-27_22-25-35.jpg
    256,5 KB · Luettu: 144
  • photo_2022-03-27_22-39-29 (2).jpg
    photo_2022-03-27_22-39-29 (2).jpg
    188,4 KB · Luettu: 133
  • photo_2022-03-27_22-39-29.jpg
    photo_2022-03-27_22-39-29.jpg
    134,8 KB · Luettu: 126
Viimeksi muokattu:
Saakohan noita tai vastaavia mistään kivijalkaliikkeestä Oulussa? Tai Suomesta ylipäätään paremmalla valikoimalla.

Talliin osienpesupöydäksi tiskiallas 40e, 30L ämpäri 10e, romuautosta polttoainepumppu 0e, sekalaisia osia ja letkua ~20e. Vielä kun sais tuollaista taiteltavaa letkua venttiileineen.
Etrasta lähtisin kysymään.
 
Jos kauppa ostohetkellä mainostaa ja kuitissa lukee takuuaika, niin ei kai sitä voi jälkeenpäin lyhentää?
Ei, olin vähän epätarkka, tuolla tarkoitin että tuo tänään mitä myöntävät, ja tuo huomenna myöntävät jotain muuta.
Eli tarkistaa se takuu asia silloin kun tekee ostopäätöstä, takautuvasti eivät voi muuttaa.

Myyjä voi toki tarjota maahantuojasta/valmistajasta poikkeavia takuita. (jos esim. kuitissa myyjä lupaa).

Nimimerkki, huomannut että kovasti mainostettu pitkä tuote takuu on hiljaisuudessa kuihtunut lyhyeksiä
(ei koske keskusteltua tuotetta), eli ei toimijat mainosta takuun heikennyksiä, tuskin edes tiedottavat , päivittävät vain hiljaisuduessa.
 
Kertokaapa nyt ihmiselle joka hävettävän vähän autojen kanssa on värkännyt että millä helvetillä tunkkaan 2015 BMW 3-sarjalaisen ylös? Tunkkeja löytyisi moneen lähtöön kaupasta mutta bemarissakin tunkkipaikat taitaa olla jotain ihme outoa muovia ja neliön muotoiset. Netistä löytyy että pitäisi olla ties mitä adaptereita https://www.amazon.com/gp/product/B...&linkId=eca7ca087b3c50ebeff8692e0d09d4bc&th=1 mutta eipä tuommoisia Suomesta löydy myynnistä mistään. Teenkö elämästä nyt itselle vaan vaikeaa kun edes mietin tuollaista, ostanko Bahcon hallitunkin ja nostan suurinpiirtein siitä tunkkialueelta?
 
Kertokaapa nyt ihmiselle joka hävettävän vähän autojen kanssa on värkännyt että millä helvetillä tunkkaan 2015 BMW 3-sarjalaisen ylös? Tunkkeja löytyisi moneen lähtöön kaupasta mutta bemarissakin tunkkipaikat taitaa olla jotain ihme outoa muovia ja neliön muotoiset. Netistä löytyy että pitäisi olla ties mitä adaptereita Amazon.com mutta eipä tuommoisia Suomesta löydy myynnistä mistään. Teenkö elämästä nyt itselle vaan vaikeaa kun edes mietin tuollaista, ostanko Bahcon hallitunkin ja nostan suurinpiirtein siitä tunkkialueelta?
Ainakin 1-sarjalainen nousee Bahcon hallitunkilla hyvin siitä muovisen tunkkauskohdan luota. Keskelle sitä vaan kumisen nostotyynyn asettaa. Eiköhän 3-sarjassa ole samanlaiset.
 
Kertokaapa nyt ihmiselle joka hävettävän vähän autojen kanssa on värkännyt että millä helvetillä tunkkaan 2015 BMW 3-sarjalaisen ylös? Tunkkeja löytyisi moneen lähtöön kaupasta mutta bemarissakin tunkkipaikat taitaa olla jotain ihme outoa muovia ja neliön muotoiset. Netistä löytyy että pitäisi olla ties mitä adaptereita Amazon.com mutta eipä tuommoisia Suomesta löydy myynnistä mistään. Teenkö elämästä nyt itselle vaan vaikeaa kun edes mietin tuollaista, ostanko Bahcon hallitunkin ja nostan suurinpiirtein siitä tunkkialueelta?

Jostain rimanpätkästä olen sahannut muovin sisälle menevän palasen.
 
Kertokaapa nyt ihmiselle joka hävettävän vähän autojen kanssa on värkännyt että millä helvetillä tunkkaan 2015 BMW 3-sarjalaisen ylös? Tunkkeja löytyisi moneen lähtöön kaupasta mutta bemarissakin tunkkipaikat taitaa olla jotain ihme outoa muovia ja neliön muotoiset. Netistä löytyy että pitäisi olla ties mitä adaptereita Amazon.com mutta eipä tuommoisia Suomesta löydy myynnistä mistään. Teenkö elämästä nyt itselle vaan vaikeaa kun edes mietin tuollaista, ostanko Bahcon hallitunkin ja nostan suurinpiirtein siitä tunkkialueelta?

Otat jääkiekon esille ja laitat sen tunkin ja auton väliin. Itse olen tuota varten tehnyt jääkiekoista adapterit jotka tökkään sinne. Mattopuukko/rautasaha tai ihan mitä nyt sattuu löytymään käy tuon kaivertamiseen. Eikä mene pitkään, jos ei ole peukalo ihan keskellä kämmentä. Samanlaiset on muissakin autoissa, esim. ooppelissa.
 
Kai siinäkin joku tukivarren kiinnitys tms. On mistä saa nostettua?

Veikkaan että ns. perusvaihtajalla on aika korkea kynnys lähteä nostamaan jostain tukivarren kiinnityksestä, paljon vaikeampi laittaa tunkki paikalleen ja herkempi liikkumaan noston/vaihdon aikana.

Vaikka itse olen vaihtanut lähes aina omat renkaat niin en kyllä lähtisi tuohon.
 
Veikkaan että ns. perusvaihtajalla on aika korkea kynnys lähteä nostamaan jostain tukivarren kiinnityksestä, paljon vaikeampi laittaa tunkki paikalleen ja herkempi liikkumaan noston/vaihdon aikana.

Vaikka itse olen vaihtanut lähes aina omat renkaat niin en kyllä lähtisi tuohon.
Itse taas en yleensä viitsi nostaa niistä orkkispaikoista, on yleensä sen verran heppoisia (esim jotain helman kanttia ym.). Hallitunkkikin tahtoo repiä kovasti, jos ei pääse tunkin pyörät liikkumaan täysin vapaasti.

Pilarinostimella toki nostan monesti orkkispaikoista, kun tuo nostaa suoraan ylöspäin, ja joka nurkasta samaan aikaan.
 
Helmojen tunkkauspaikoista ei kannata yleensä nostaa kuin auton mukana tulleella tunkilla. Se on muotoiltu nostokohtaan sopivaksi. Alkuperäisellä tunkilla ei taas kannata nostaa autoa kuin hätätilanteessa. Ei ole tarkoitettu säännölliseen käyttöön. Nostan meidän talouden autot perämurikan alta takaa ja edestä yksi nurkka kerrallaan tukivarsien kiinnityskohdista. Vastaava onnistunee Bemmilläkin. Meidän molemmissa autoissa olisi myös edessä moottorin takana kohta, josta nousisi molemmat etupyörät kerralla, mutta se vaatisi älyttömän pitkän hallitunkin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
256 255
Viestejä
4 454 439
Jäsenet
73 680
Uusin jäsen
Scitech

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom