Työkalut ja muut vehkeet

Lenkki, toki helpompi, mutta niissä on eroja.
Kiintoavainpää, se leukapää, niin ei paljon auta että mitat kohdallaan jos materiaalit huonoja.

Voi ostaa myös pelkät kiintoavaimet laatumerkiltä, eikä tule edes kalliiksi, jos ei tarvitse kovin suuria kokoja:

Ei tuo tietenkään autotallin ainoaksi sarjaksi riitä, mutta moneen paikkaan oikein hyvä ensiapu. 6-22mm sarjassa on kaikki muut koot paitsi 21mm. Vaikuttavat hyvinkin mittatarkoilta.
 
Talvikumeja ruuvailleissa autoihin hajosi taas se halpis renkaantäyttölaite. Tämän jälkeen kävin motonetistä hakemassa Eurodainu Wonderin, eiköhän tuolla nyt tullut pysyvä ratkaisu tähän.
 
Mä en tiedä enkö osaa käyttää tuota Eurodainua, mut mulla on aina hankaluuksia saada se lukittumaan venttiiliin.Tuntuu et ei saa menemään tarpeeksi syvälle tiivistyäkseen. Voiskohan siitä puuttua joku tiiviste?
 
Mä en tiedä enkö osaa käyttää tuota Eurodainua, mut mulla on aina hankaluuksia saada se lukittumaan venttiiliin.Tuntuu et ei saa menemään tarpeeksi syvälle tiivistyäkseen. Voiskohan siitä puuttua joku tiiviste?

Mikäli letkussa on vika, niin siihen saa uutta letkua. Itse ainakin olen tuosta mallista tykännyt, mitä sitä vuosien varrella olen käyttänyt. Toki saahan siihen uuden päänkin prässättyä, jos se vakio ei miellytä.
 
Mä en tiedä enkö osaa käyttää tuota Eurodainua, mut mulla on aina hankaluuksia saada se lukittumaan venttiiliin.Tuntuu et ei saa menemään tarpeeksi syvälle tiivistyäkseen. Voiskohan siitä puuttua joku tiiviste?

Kierrätkö sitä myötäpäivään sen jälkeen kun olet laittanut sen venttiiliin kiinni? Itsekin tuon täyttölaitteen ostettuani luin toki käyttöohjeet ja
huomasin sieltä. Ei tarvitse voimalla työntää paikoilleen kun kiertää lopuksi myötäpäivään niin tiiivistyy sillä.
 
Kierrätkö sitä myötäpäivään sen jälkeen kun olet laittanut sen venttiiliin kiinni? Itsekin tuon täyttölaitteen ostettuani luin toki käyttöohjeet ja
huomasin sieltä. Ei tarvitse voimalla työntää paikoilleen kun kiertää lopuksi myötäpäivään niin tiiivistyy sillä.
Juu, ohjeen mukaan yritin kierrellä. Tuntuu että loppuu kierteet ”kesken”. Jotain tiivistettä aloin epäilemään, kun alussa toimi hyvin, ei tällä siis yhtä kierrosta enempää ole vaihdettu. Onko siellä suuosassa jotain, mikä vois tippua?
 
Juu, ohjeen mukaan yritin kierrellä. Tuntuu että loppuu kierteet ”kesken”. Jotain tiivistettä aloin epäilemään, kun alussa toimi hyvin, ei tällä siis yhtä kierrosta enempää ole vaihdettu. Onko siellä suuosassa jotain, mikä vois tippua?

Ei tosta oikein tarkkaa kuvaa saanut otettua mistä mitään olis nähnyt, mutta ei siellä mitään tiivistettä näyttänyt ainakaan olevan.
 
Täytyypi kokeilla taas kohta, kun tulee renkaan vaihdot ajankohtaiseksi, että miten tuo toimii. Tuskin eri autojen venttiilisarjat nyt niin erilaisia ovat, että vaikuttaisi toimintaa. Menen sitten mätänettiin ihmettelemään omina kanssa uutta vastaavaa, jos ei millään meinaa pelittää (ohjeiden mukaan).
 
Tiedättekö saako mistään 19mm aluvannehylsyä eli se muovisuojuksella, joka olisi 27mm halkaisijaltaan? Kaikki tuntuu olevan 29mm. Piti vanha pitkävartinen perushylsy sorvauttaa kapeammaksi, että sai yhden auton renkaat vaihdettua naarmuttamatta mutterin paikkaa.
 
Tuo DTW700Z on melko kallis pelkäksi rungoksi, ei välttämättä kannata hankkia jos ei ole tai aio ostaa muita Makitoja, pulttipyssynähän tuo on varsin hyvä.

Lähes vastaavan 610 Nm vääntävän Milwaukeen rungon saa noin 140 euroon ja koko paketin kahdella 5 Ah akulla alle 400 euron.
Milkkari on osoittautunut parin viikon käytön perusteella ihan kelpo työkaluksi ja monessa hommassa sillä on päjännyt yhtä hyvin kuin tuplasti kalliimmalla IR:n W7150:sellä, jota meillä on töissä käytössä.

Mutterinväännin 1/2" M18 FMTIWF12-502X FUEL™

Tuo DTW1002Z on kyllä sellainen möhkö, että sitä ei tee mieli heilutella missään ahtaammassa paikassa, eikä oikeastaan kovin pitkäänkään, voimaahan siinä on kuin siinä kuuluisassa pienessä kylässä.
Kaveri osti firmalleen tuollaisen ja kyllä sillä aukeavat ( tai katkeavat ) isommatkin umpiruosteiset pultit esimerkiksi kuorma-autosta.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni löytyy tämä milkkarin mutterinväännin, sekä motonetistä ostama bahcon 120nm momenttivarsi.

Kun tuolla kiristää mutterin auton vanteeseen, niin pitikös tuon vääntimen asetus olla suurimmillaan että toimii kunnolla? Tuo momenttivarsi sitten stoppaa siinä n. 120nm kohdalla?




Eilen tuli vanhasta transitista aukastua pyörän mutterit, ja yksi mutteri ei auennut.. pitäskö antaa vaan "rällättää" sitten pitempään?
 
Itselläni löytyy tämä milkkarin mutterinväännin, sekä motonetistä ostama bahcon 120nm momenttivarsi.

Kun tuolla kiristää mutterin auton vanteeseen, niin pitikös tuon vääntimen asetus olla suurimmillaan että toimii kunnolla? Tuo momenttivarsi sitten stoppaa siinä n. 120nm kohdalla?

Antaa olla vaan täysillä, oikein toimiva momenttivarsi sitten rajoittaa momentin halutuksi.
Milkkari kyllä vääntää ainakin 2 asetuksella jo riittävästi, että momenttisauva toimii varmasti oikein.

Jos mutteri ei aukea, niin sille voi antaa vauhtia niin kauan että aukeaa tai sitten todeta että vaatii jatkovarren ja käsin vääntöä, myös joku irroitusmökkö auttaa.

Itse olen suosinut tätä mökköä, tunkeutuu hyvin ja avaa varmasti.
 
Itselläni löytyy tämä milkkarin mutterinväännin, sekä motonetistä ostama bahcon 120nm momenttivarsi.

Kun tuolla kiristää mutterin auton vanteeseen, niin pitikös tuon vääntimen asetus olla suurimmillaan että toimii kunnolla? Tuo momenttivarsi sitten stoppaa siinä n. 120nm kohdalla?




Eilen tuli vanhasta transitista aukastua pyörän mutterit, ja yksi mutteri ei auennut.. pitäskö antaa vaan "rällättää" sitten pitempään?

Minkälainen hylsy käytössä? Hylsyllä on iso vaikutus miten hyvin aukeaa, jos on tiukassa. Eli kannattaa hankkia kunnon hylsyt. Antaa vaan hakata reilusti. Jos ei lähde reilun 5s hakkaamisella ei yleensä lähde. Sitten ainut vaihtoehto oikeastaan on vaan käsin avata riittävän putken avulla. Näissä toki sitten riski että siellä on kierteet jo solmussa.
 
Semmonen protip, että jos ei pultti lähde aukeamaan niin ammu ihan pikkusen kiinni päin ja koita sitten avata.
 
Pikkusen irroitusöljyä vaikka yön yli. Aamusta täyteen ladattu akku koneeseen ja ylimääräiset jatkovarret pois. Pitäs lähteä.
 
Itselläni on ollut tuo kampe käytössä. Hyvin välttää. Hemmetin iso toleranssi siinä on valmistajan speksien mukaan "mittatarkkuudessa" mutta eipä ole yhdetkään renkaat tippuneet matkalle kun tuolla on tullut noin 20-25 kertaa renkaat kiristettyä paikalleen muutaman vuoden aikana. Omituisuus tuossa on, nm asteikko on 12 välein. Mutta eipä se sen kummempi ole käyttää kuin 5-välein olevalla asteikolla. Kahvassa on kuiten ne väliarvot kerrottuna.
Pyörän pulttien lisäksi tuon kanssa vedin yhden vetoakselin napamutterin pariin kertaan kiinni, täysillä (210nm) eikä sekään ikinä irronnut paikaltaan. Oliskohan ollut joku 250nm speksinä/suosituksena.
 
Kyllä tuolla mätänetin tuotteella renkaat kiristelee lähelle oikeaa momenttia.

Budjettiluokan momenttiavaimista Bilteman yli tuplahintainen tuote on ainakin omassa käytössäni pysynyt useamman vuoden sallitussa 4% poikkeamassa, kun olen sitä aina välillä tutun työkalukauppiaan testipenkissä käynyt vetelemässä.
 
Motonetin yllämainittu avain on tuntunut toimivan hyvin juurikin pyöränpulttien kiristystarkoituksessa. Tarkkuutta en ole millään mitannut, mutta on se väkisin perstuntumaa parempi ja ainakin toistettavampi.
 
Kerran piti tuollaiseen kuorma-auto-kokoluokan Transitiin renkaat vaihtaa, mutta lähes joka pyörässä pultteja niin jumissa ettei 1" Ingersoll Randilla (vääntömomentti jotain > 2000?) auenneet vaikka kuinka raksutteli. Sillä lopulta lähtivät, kun laittoi hylsyn pulttiin kiinni ja iski lekalla hyvin hyvin voimakkaasti hylsyn päähän, sitten mopottelu perään.
 
Kerran piti tuollaiseen kuorma-auto-kokoluokan Transitiin renkaat vaihtaa, mutta lähes joka pyörässä pultteja niin jumissa ettei 1" Ingersoll Randilla (vääntömomentti jotain > 2000?) auenneet vaikka kuinka raksutteli. Sillä lopulta lähtivät, kun laittoi hylsyn pulttiin kiinni ja iski lekalla hyvin hyvin voimakkaasti hylsyn päähän, sitten mopottelu perään.

Kannattaa laittaa jotain litkua kierteisiin, niin ei ruostu kiinni.
 
Kerran piti tuollaiseen kuorma-auto-kokoluokan Transitiin renkaat vaihtaa, mutta lähes joka pyörässä pultteja niin jumissa ettei 1" Ingersoll Randilla (vääntömomentti jotain > 2000?) auenneet vaikka kuinka raksutteli. Sillä lopulta lähtivät, kun laittoi hylsyn pulttiin kiinni ja iski lekalla hyvin hyvin voimakkaasti hylsyn päähän, sitten mopottelu perään.

Noissa on kyllä melko laaja skaala väännön suhteen. Hiekoimmat IR 1" tarjoaa vaan ~1500Nm. Vahvimmat sitten 4000Nm+. Näiden tehoon vaikuttaa todella paljon minkälaisen letkun päässä ovat. Tuollaisella 1" mopolle pitäisi olla vähintään se 3/4" sisähalkaisijalla oleva letku. Mielellään paksumpi, jos pidempi letku. Transitissa taisi momentti olla 200Nm, tosin monessa paikassa varmaan ammutaan vaan reilusti mopolla kiinni. Nuo kuorma-autoluokan laitteet sinällään oma lukunsa, niin niillä voi ajaa samoilla renkailla ympärivuoden, joten voivat kyllä ruostua todella tiukkaan kiinni, jos ei paljon ole ajoa tullut ja ovat useamman vuoden olleet alla. Tuo lyöminen auttaa jumissa oleviin pultteihin/mutteihin kyllä usein.
 
Tekeeköhän tällaisella hinnat alkaen momenttiavaimella mitään? Pulttipyssyä kun ei ole, vaan lihaksilla mennään ja isoja summia jos alkaa joku momenttiavain maksaa, niin alkaa houkuttaa liikaa ajella renkaiden kanssa suoraan renkaanvaihtoon kiroilematta ja hikoilematta itse :psmoke:

MTX Tools Basic momenttiavain 42-210 Nm 1/2 | Motonet Oy


Tämä tuli ostettua, mutta mukana ei tullut minkäännäköisiä ohjeita. Momentinvalinta vaikuttaa aika selkeältä, mutta en saa tuota toimimaan siten kuin olettaisin sen toimivan, vaan tuolla voisi vääntää vaikka kuinka kireälle ilman mitään naksahduksia riippumatta siitä, mihin olen momentin asettanut.

Lähellä hylsypäätä on varressa pieni musta tappi, jonka alla on sokka, joka näyttää siltä, että ehkäpä se pitää ottaa pois... onko näin?
 
Tämä tuli ostettua, mutta mukana ei tullut minkäännäköisiä ohjeita. Momentinvalinta vaikuttaa aika selkeältä, mutta en saa tuota toimimaan siten kuin olettaisin sen toimivan, vaan tuolla voisi vääntää vaikka kuinka kireälle ilman mitään naksahduksia riippumatta siitä, mihin olen momentin asettanut.

Lähellä hylsypäätä on varressa pieni musta tappi, jonka alla on sokka, joka näyttää siltä, että ehkäpä se pitää ottaa pois... onko näin?

Ööö ei niitä momenttiavaimia ole tarkoitettukkaan kuin momenttiin kirimiseen. Kiinteällä sitten ne päällä hyppimiset.
 
Ööö ei niitä momenttiavaimia ole tarkoitettukkaan kuin momenttiin kirimiseen. Kiinteällä sitten ne päällä hyppimiset.

En kyllä mielestäni puhunut mistään päälle hyppimisestä. Jos lähden kiristämään pulttia ihan löysästä pikku hiljaa kireämmälle, niin mitään naksahdusta tai muuta ei tule missään vaiheessa, vaan tuo toimii kuten normaali räikkäavain. Siksi nyt mietin onko jotain jäänyt huomaamatta, vai onko tuossa jotain vikaa.
 
En kyllä mielestäni puhunut mistään päälle hyppimisestä. Jos lähden kiristämään pulttia ihan löysästä pikku hiljaa kireämmälle, niin mitään naksahdusta tai muuta ei tule missään vaiheessa, vaan tuo toimii kuten normaali räikkäavain. Siksi nyt mietin onko jotain jäänyt huomaamatta, vai onko tuossa jotain vikaa.

Äh perkele yövuorosta heräilin ja luin väärin päin. Käsi pystyyn virheen merkiksi.
 
En kyllä mielestäni puhunut mistään päälle hyppimisestä. Jos lähden kiristämään pulttia ihan löysästä pikku hiljaa kireämmälle, niin mitään naksahdusta tai muuta ei tule missään vaiheessa, vaan tuo toimii kuten normaali räikkäavain. Siksi nyt mietin onko jotain jäänyt huomaamatta, vai onko tuossa jotain vikaa.
Jos hiljaisessa testiympäristössä ei naksahda, niin sitten on vikaa.

Löysäsit säädön, ja säädit sopivan testimomentin, kiristit säädön ja kokeilet, jos momentti ylittyy niin miedosti naksahtaa (silmällä myös havaitsee kun vähän kahvan kulma muuttuu), toki tuo ei estä kiristämisen jatkamasti.

Silmäile ettei ole jäänyt jostain syystä jumiin sinne ylimomentin asentoon.

Jos olet aiemmin käyttänyt avaimia joilla ei voi kiristää ylimomentit ja pärräävät enemmän, niin voi jäädä huomaamatta.
 
IMG_20201120_143037.jpg


Tuossa vielä kuva, missä tuon varressa näkyvän mustan tapin ympärillä on sokka, joka estää sitä ilmeisesti painumasta ihan pohjaan. Voiko tämä siis vaikuttaa asiaan? Sokka lähtenee tuosta ihan helposti, mutta en viitsi kokeilla ennen kuin saan jotain vahvistusta asiaan...
 
Lähti se sittenkin toimimaan, eikä tuo sokka siihen vaikuttanutkaan. Vika oli joko käyttäjässä, uutuudenjäykkyydessä tai siinä, että tuo oli ollut ulkona kylmässä ja huoneenlämmöstä ulosvietynä alkoi toimimaan.
 
Tuossa vielä kuva, missä tuon varressa näkyvän mustan tapin ympärillä on sokka, joka estää sitä ilmeisesti painumasta ihan pohjaan. Voiko tämä siis vaikuttaa asiaan? Sokka lähtenee tuosta ihan helposti, mutta en viitsi kokeilla ennen kuin saan jotain vahvistusta asiaan...
Sokka ei taida nyt olle se juttu, mutta en mutuile enempää.

Mutta eikö se tilttaan missään vaiheessa tuosta "sarana" kohdasta (sisi hyvin vähän)? vaikka äänijäisi huomaamatta.
 
Olin jo tulossa kirjoittamaan, että älä nyt lähde mitään purkamaan momenttiavaimesta, mutta onneksi saitkin jo toimimaan.

Välillä tosiaan vaativat vähän herkistelyä. Helpointa on kiristää momenttiavaimen kara viilapenkin väliin ja rynkyttää siinä avainta. Pitäisi alkaa naksumaan. Saa samalla vähän tuntoa miten kireällä se säädetty arvo sitten onkaan.
 
En kyllä mielestäni puhunut mistään päälle hyppimisestä. Jos lähden kiristämään pulttia ihan löysästä pikku hiljaa kireämmälle, niin mitään naksahdusta tai muuta ei tule missään vaiheessa, vaan tuo toimii kuten normaali räikkäavain. Siksi nyt mietin onko jotain jäänyt huomaamatta, vai onko tuossa jotain vikaa.

Siinä on sellainen "keinuvipu" joka on sama kuin hylsyavaimessa, eli suunnan valitsin. avataanko vai kiristetäänkö pulttia/mutteria.
Huomaa että momenttiavainta EI ole tarkoitettu tosiaan isojen kireiden pulttien avaamiseen, vaan toi avaus suunta on tarjolla lähinnä "varuiksi" sormitiukkuus tapauksia varten. Olen paskonut yhden avaimen "avauspuolen" aikanaan kun en tätä tiennyt.

valitse siitä "kiristävä suunta" ja sitten lähdet pyörittämään kireälle. Ota ensin joku 50nm momentti siihen ja kokeile sen kanssa että "napsahtaa" ja sitten tiedät että työkalu toimii oikein.
 
Olisin hakenut bilteman avaimen 40nm-210nm: Momenttiavain
Ale 50e, toimiva, tarkka ja pitää tarkkuuden ja nuo on todettu on joku 10v sitten ko. avaimesta ihan yleisesti. Lisäksi karan voi työntää läpi eli voi avatakin momenttia vastaan, kätevä eli vaikka hehkutulpan avauksessa kun voi säätää ettei väännetä ihan täysillä :).

EDIT: ja sitten säilytetään sitä avainta 0 momentissa eikä heitetä 110nm taulussa ½ vuodeksi varastoon odottamaan seuraavaa renkaan vaihtoa.
 
Famex momenttiavain antautui eilen, pyörii molempiin suuntiin vapaasti eikä lukitse holkkia.
Kolmen vuoden takuu kuitenkin. Saa nähdä kuinka takuu toimii kun ostettu tasan 2 vuotta sitten, kylläkin amazon.de kautta. Eihän tämäkään kallis ollut mutta käypäisenä merkkinä pidetty...
Onneks oli tuo ikivanha viisarinäyttöinen bilteman momenttiavain, sai renkaat sinnepäin momentiin..
 
Tuossa aikaisemmin noista mutterinvääntimistä oli puhetta ja missä riittää vääntömomentti renkaiden vaihtoon, niin tässä käsivaralta kuvattuna Makitan DtW300 ja mode1 käytössä.
Eli avaa pultin ja lopettaa väännön. Renkaat asennettu keväällä rengasliikkeessä, kun uusin rengassarjan.
Samalla tavalla aiempina vuosina aukesi pienemmällä makitalla 230Nm väännöllä

 
Täpöllä auki, söpöllä kiinni. Jää hieman pelivaraa.
 
Tuossa aikaisemmin noista mutterinvääntimistä oli puhetta ja missä riittää vääntömomentti renkaiden vaihtoon, niin tässä käsivaralta kuvattuna Makitan DtW300 ja mode1 käytössä.
Eli avaa pultin ja lopettaa väännön. Renkaat asennettu keväällä rengasliikkeessä, kun uusin rengassarjan.
Samalla tavalla aiempina vuosina aukesi pienemmällä makitalla 230Nm väännöllä

Aito on aina aito ja sellaisen jossain kohtaa itsellekin laitan, mutta kyllä tämä alin poikien vastine on hintaansa nähden aivan lyömätön peli.

30 taalaa ja tekee käytännössä saman mitä Makitakin, toki pienemmällä todellisella väännöllä. (Ilmeisesti tätä on testattu muutamien youtubettajien toimesta ja vääntö on n. 150Nm maksimissaan)
Riittänyt tähän mennessä kausivaihtoihin mainiosti. Ja tosiaan tuo toiminto jossa pyöritys lakkaa kun isku loppuu on aivan ehdoton, toki tässä reagointi ei ole niin nopeaa mitä aidossa.

 
Perus Kiinalainen tuotevarkaus. Ei voi ymmärtää kiinalaisten intoa varastaa kaikki hyväksi havaittu. Yllätys sinänsä että tuo sentään on toiminut kauemmin kuin kaksi kertaa. Ilmeisesti elektroniikka on onnistuttu tekemään lähes samalla tavalla.
 
Perus Kiinalainen tuotevarkaus. Ei voi ymmärtää kiinalaisten intoa varastaa kaikki hyväksi havaittu. Yllätys sinänsä että tuo sentään on toiminut kauemmin kuin kaksi kertaa. Ilmeisesti elektroniikka on onnistuttu tekemään lähes samalla tavalla.
Mistä moinen tunteenpurkaus ?

Hyväksihavaittuja menetelmiä, tekniikoita, toteutksia, niin kyllä niitä laajasti yritetään hyödyntää.


Ei siinä kiinalaiset mitenkään poikkeavia ole, vaikka siellä enemmän arvostetaan kopiontia.


Jos olet jotain kiinankopiota ostanut, niin samalla kritisoimaasi toimintaa olet tukenut.

Laatu vaihtelee suuresti, kiinalaiset tekee laatukamaakin, voi olla jopa kehitytty "insipirtaation" lähdettä paremmaksi.

Sitten on niitä enemmänkin tutoeväärennöksiä, joissa mahdollisimman halvalla yritetään tehdä tuoteväärennös (tämä siis liki ihan sama minkämaalaisia piraatteja). Näissä ostopaikalla voi riskiin vaikuttaa. ja teitenkin selvät tapaukset ohittaa suorilta.
 
Mistä moinen tunteenpurkaus ?

Hyväksihavaittuja menetelmiä, tekniikoita, toteutksia, niin kyllä niitä laajasti yritetään hyödyntää.


Ei siinä kiinalaiset mitenkään poikkeavia ole, vaikka siellä enemmän arvostetaan kopiontia.
Tuota boldattua ei moni niin ajattelekkaan.

Tunnen erään suomalaisen suuryrityksen entisen toimitusjohtajan ja hänen kertomana heillä oli hyvin yksinkertainen toimintatapa kun he laajensivat uudelle tuotesegmentille. Kopioi markkinajohtajan tuote ja myy sitä halvemmalla kunnes markkinaosuus on toivotulla tasolla.
 
Aito on aina aito ja sellaisen jossain kohtaa itsellekin laitan, mutta kyllä tämä alin poikien vastine on hintaansa nähden aivan lyömätön peli.

30 taalaa ja tekee käytännössä saman mitä Makitakin, toki pienemmällä todellisella väännöllä. (Ilmeisesti tätä on testattu muutamien youtubettajien toimesta ja vääntö on n. 150Nm maksimissaan)
Riittänyt tähän mennessä kausivaihtoihin mainiosti. Ja tosiaan tuo toiminto jossa pyöritys lakkaa kun isku loppuu on aivan ehdoton, toki tässä reagointi ei ole niin nopeaa mitä aidossa.

Tulipa itsekin laitettua tämä tilaukseen.
Akut + laturi tarvii myös hommata, onko kellään suosituksia näiden ostopaikasta?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 320
Viestejä
4 509 422
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom