Tällä hetkellä työstä maksettavca korjaus ja ehdot ovat kohtalaiset, joten en ole nähnyt vielä vaivaa katsella rajan toiselle puolelle. Katsotaan mitä seuraava YT-kierros tuo tullessaan. Pitämättömiä lomia on ennestään yli 10 viikkoa + edellisen vuoden 5 viikkoa, ja todennäköinen irtisanomisaika tai paketti tarjoaa sen verran hilloa, ettei ansiosidonnaiselle ole menemistä lähes vuoteen, ja sen myötä ei ole myöskään mitään asiaa työvoimatoimistolle, onneksi! Olen kuullut riittävästi kauhutarinoita työvoimatoimiston mielivallasta, jossa pakotetaan osa-aikaisiin tai matalapalkka töihin, jotka eivät missään määrin vastaa koulutusta, ja maksettava korvaus on huomattavasti heikompi kuin ansiosidonnainen päiväraha. Soviteltua päivärahaa ei voi saada nykyisen hallituksen aikana, joten työvoimatoimisto voi potkia mielivaltaisesti ansiosidonnaiselta suoraan köyhyysloukkuun. Joko vaihtoehtona on ansiosidonnainen noin 2800 euroa kuukaudessa, tai mielivaltainen karenssi 0 euroa kuukaudessa, tai osa-aikainen Siwan kanssa 1000 euroa kuukaudessa, joka on pois keneltä tahansa kokemattomalta opiskelijalta tai vasta valmistuneelta, kuten muutama henkilö mainitsi täällä aikaisemmin.Toki valittajat voisivat mielestäni muuttaa maahan, jossa on heidän mielestään paremmin asiat.
Työnhaku on luonnollisesti ensisijainen vaihtoehto, ja olen etuoikeutetussa asemassa moniin muihin kilometritehtaalle lähtijöihin verrattuna ettei minulla ole kiire mihinkään. Suomalian epävakaille työmarkkinoille en ajatellut jäädä, ja maiseman vaihdos lämpimiin tai sivistyneimpiin valtioihin tekisi varmasti terää. Siellä ei takuulla tarvitse Purra hampaita yhteen alkuvuoden pakkasissa tai tule Orpo olo työmarkkinoilla mielivaltaisen järjestelmänm rattaissa