Työelämäkeskustelu

Luit huonosti, edelleen on kyse toimeksiannosta. :D

En ole tässä julistamassa mitään, mutta ihan itse vedit tähän kaikkea muuta mahdollista mukaan. Odotas kun tutkin sinunkin historian, niin keskustellaan.

Oikeasti. :rolleyes:

Olet nyt neljään otteeseen maininnut yrittäjyyden riskeistä, niin mitä muuta tuo on kuin julistamista?
Ok, voi tosiaan olla että käsitin väärin. Oma ymmärrys oli että lopetit palkkatyöt ja siirryit yrittäjyyden puolelle, mutta tehty sopimus kusahti (koska yritysten välillä on helpompi purkaa sopimus vs yritys ja työntekijä).

Voin tässä kyllä ihan suoraan sanoa oman työhistorian niin ei tarvitse kaivella, vuodesta 2007 lähtien työntekijänä ensin julkisella puolella ja sitten 2017 2kk pätkä työttömänä, jonka jälkeen työntekijänä taas nykyhetkeen, muutama työnantajan vaihto takana, joskus paremman paikan ja palkan perässä ja joskus piti vaan päästä paskasta firmasta pois.

En nyt osaa sanoa että mikä ero sulla on yrittäjyyden ja toimeksiannon osalta, mikä varmaan tätä sotkee. Mulle on vaan jäänyt käsitys että palkkatyöt ei kiinnosta enää kun toimeksianto (tai mun ymmärryksen mukaan yrittäjyys) tarjoaa paremman toimeentulon. Ja varmasti tarjoaakin jos hommat toimii, mutta näyttää siltä että voi mennä myös huonommin jos käy huonosti.

Mutta näistä asioista olisi hyvä tässä ketjussa keskustella avoimesti, molemmissa on ne hyvät ja huonot puolet.

Ok, voi tosiaan olla että käsitin väärin. Oma ymmärrys oli että lopetit palkkatyöt ja siirryit yrittäjyyden puolelle, mutta tehty sopimus kusahti (koska yritysten välillä on helpompi purkaa sopimus vs yritys ja työntekijä).

Voin tässä kyllä ihan suoraan sanoa oman työhistorian niin ei tarvitse kaivella, vuodesta 2007 lähtien työntekijänä ensin julkisella puolella ja sitten 2017 2kk pätkä työttömänä, jonka jälkeen työntekijänä taas nykyhetkeen, muutama työnantajan vaihto takana, joskus paremman paikan ja palkan perässä ja joskus piti vaan päästä paskasta firmasta pois.

En nyt osaa sanoa että mikä ero sulla on yrittäjyyden ja toimeksiannon osalta, mikä varmaan tätä sotkee. Mulle on vaan jäänyt käsitys että palkkatyöt ei kiinnosta enää kun toimeksianto (tai mun ymmärryksen mukaan yrittäjyys) tarjoaa paremman toimeentulon. Ja varmasti tarjoaakin jos hommat toimii, mutta näyttää siltä että voi mennä myös huonommin jos käy huonosti.

Mutta näistä asioista olisi hyvä tässä ketjussa keskustella avoimesti, molemmissa on ne hyvät ja huonot puolet.

Niin käsitit. Etkä edes vastannut siihen alkuperäiseen aiheeseen, vaan aloit pommittamaan jostain aiemmista viesteistä. Hienosti. :thumbsup:

Niin käsitit. Etkä edes vastannut siihen alkuperäiseen aiheeseen, vaan aloit pommittamaan jostain aiemmista viesteistä. Hienosti. :thumbsup:
Jos olen käsittänyt väärin että onko kyse yrittäjyydestä vai toimeksiannosta noissa sun jutuissa, niin sen saa kyllä mulle vääntää rautalangasta eikö haittaa yhtään. Mielelläni kuulisin ja ymmärtäisln lisää mitä eroa toimeksiannolla ja yrittäjyydella on, kun ei ole tutti asia. Ei tietenkään mikään pakko ole jos et halua, tuntuu vaan että me väitellään ihan eri asioista.

Olettaen että ei haeta julkisen puolen johtajapositioon, kyllä sieltä yleensä jo haastattelussa lyödään lapasta pöytään.

Jos ei viikkoihin kuulu mitään niin lienee turvallista olettaa ettei positio nyt osunutkaan omalle kohdalle.
Epäkohteliastahan tuo "ghostaaminen" on, mutta ihmisiä ne rekryäjätkin ovat. Jos on vaikka jo haastattelussa tullut ristiriitaisia tuntemuksia tai vaikka pelko siitä että haastateltava olisi tavalla tai toisella hankala persoona?

Jos olen käsittänyt väärin että onko kyse yrittäjyydestä vai toimeksiannosta noissa sun jutuissa, niin sen saa kyllä mulle vääntää rautalangasta eikö haittaa yhtään. Mielelläni kuulisin ja ymmärtäisln lisää mitä eroa toimeksiannolla ja yrittäjyydella on, kun ei ole tutti asia. Ei tietenkään mikään pakko ole jos et halua, tuntuu vaan että me väitellään ihan eri asioista.

Katson jos joskus toiste jaksan selvittää.
Odotellessa voit vaikkapa kysyä googlelta tai tekoälyltä.

Tai voit miettiä, että onko omalla uralla tullut vastaan ext-etuliitteellä varustettuja sähköposteja.

Ja jos ei vieläkään raksuta, niin käy tutustumassa vaikka Finitecin sivuihin.

Asiaan mitenkään kuulumattomana knoppitietona muuten että kaikissa edellä mainituissa olivat kyseessä ne varmat ja tasaiset julkkarit.

Paitsi siinä pääasiassa, mutta siitähän tässä ei puhuttukaan.

En itsekkään ole kartalla, mutta ei haittaa. Ei ole mielenkiinto niin pitkälle.

Itselleni ”ext-” oli jotain ihan uutta, tutumpi olisi ollut mahdollisesti vastaavaa tarkoittava ”c-”.

Ai sori, luulin että tämä on ICT-aiheinen forumi.

Olisiko ”ulkopuolinen konsultti” tutumpi termi?

Siis sellainen, joka otetaan vaikkapa asiantuntijaksi johonkin hankkeeseen. Se on sille konsultille ikäänkuin toimeksianto? :rolleyes:

Siis sellainen, joka otetaan vaikkapa asiantuntijaksi johonkin hankkeeseen. Se on sille konsultille ikäänkuin toimeksianto? :rolleyes:

Saat anteeksi. Omassa maailmassa tuo ei ollut yhtään tuttu, mutta tuo toinen on ollut se normaali käytäntöinen, minkä edelleen ajattelen olevan ihan sama homma, kuin se toinen. Jaksuja.

Eikös näissä toimeksiannoissa toimeksiantaja maksa sen korvauksen kuitenkin sinun yritykselle? Ja se toimeksianto on toimeksiantajan ja sinun yrityksen välinen sopimus, joka koskee sinun käyttämistä konsulttina. Se, että näyt toimeksiantajan listoilla ext etuliitteellä on ihan sivuseikka.

Jos joku yritys ottaisi sinut jonkin tehtävään konsultiksi ilman toista yritystä välissä, sinä olisit silloin ihan ko. firmassa määräaikaisena töissä.

Statistiikka

Viestiketjuista
275 573
Jäsenet
77 335
Uusin jäsen
fuk

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom