Vaikka ihmisellä onkin luotaisesti aina taipumus peilata kaikki omien kokemusten kautta pitäisi kuitenkin edes yrittää ymmärtää, että ihmiset ovat todella yksilöllisiä, eikä se että joku on itselle luotaista tarkoita että se on normaalia.
Mulla on ollut joskus vuosia jolloin olin usein flunssanen. Viimeisen kymmenen vuoden aikana taas kertynyt ehkä viisi sairaspäivää, mut eiköhän se taas muutu.
Vaimo on töissä hammaslääkärissä ja joka vuosi saikulla. Johtuisko sitten siitä, että joutuu ronkkimaan flunssaisten suiden sisältä - osittain myös siitä ettei kukaan halua flunssaista pärskimään viereen kun suu on auki.
Tyttärellä taas tarttuu vaimolta kaikki, mut parin viikon päästä voi taas nousta kuume, eli sairastaa varmaan ainakin 5 kertaa vuodessa. Poika taas viiden vuoden välein.
Musta masilmassa on aika paljon ihmeellisempiäkin asioita.
Näinhän se menee.
Eniten vituttaa juurikin ne jotka tulee kipeänä töihin/kouluun/ravintolaan/salille/jne. Koska ovat jotenkin niin itsekeskeisiä tai muuten päästään pehmeää sakkia, että voivat jo kuvitella miten heitä taputellaan selkään ja jaetaan mitalit, kun uhraudutaan ja tullaan kipeänä TÖIHIN!
hammaslääkärissä joka kerta ihmetellen että mitä vittua porukka tekee siellä kipeänä, kun joka kerta on täysin selvästi flunssassa porukkaa odottamassa. Ja yksityinen kyseessä niin ei edes tarvitse puolta vuotta aikoja odottaa. Hyvin selvästi kuitenkin tiedotetaan, että kipeänä ei saisi tulla
Itse olin ennen 4-6x kipeä vuodessa, pahimmillaan joku mykoplasma tai muu kuukausia putkeen. Niin teki kyllä aina mieli vetää lättyyn kun jengi tuli esim kouluun todella räkäisenä koska tiesi, että taas tarttuu
Koronavuosien aikana ja jälkeen taas olen ollut hyvin vähän kipeä, en ottanut edes rokotteita ja tässä 5v sisällä oli muistaakseni 1 influenssa, 1 korona 2023 ja ehkä pari pientä flunssaa yhteensä
Viime vuosi oli varmaan ensimmäinen kerta kun en ollut kertaakaan kipeä, ja 3 viikkoa sitten emäntä toi koronan toimistolta kotiin ja olin varma että nyt katkeaa putki. Mutta ei vaan tarttunut minuun
Ainut isompi muutos on, että viime vuoden alussa hommattiin koira, jonka ulkoilutus on 95% minun hommaa eli 3-5x päivässä käydään ulkona ja askelia tulee 14-15k päivässä.
Niin ehkä sitten osa "en ole ikinä kipeänä" porukasta tekee myös jotain, mikä tämän aiheuttaa.
Ja olen kuitenkin melkein aina ollut raitis, urheillut jne.
Työelämään liittyen toki voi olla sekin, että nyt on tullut oltua yli 1,5v lomautettuna, niin ei ainakaan toimiston räkänokat pääse tartuttamaan mitään.
Työmarkkinat on ihan kamalat, ei auta vaikka on maisterin paperit ja jonkin verran kokemusta. Avoimia paikkoja on todella vähän ja nekin selvästi monet pedattu jollekin jo valmiiksi
Veikkaan, että moni ei tule enää ikinä pääsemään töihin tai aikaankaan kunnollisiin, veikkaan että itselläkin työnteot jäi tähän, kun kunnollisia suhteita ei ole ja niillä ne työt nykyäänkin saa, vielä entistä useammin