Mikkos
Tukijäsen
Sama. Aikanaan kun asiakaspalveluhommia tein, niin tippaakaan ei kiinnostanut miltä asiakas näyttää, palvelu oli kaikille sama perusystävällinen niin kauan kun asiakaskin oli ihmisiksi. Sitten jos minua kohtaan käyttäydyttiin asiattomasti, niin ei kyllä ollut mitään ongelmaa todeta, että painupa vaikka vittuun siitä. Jotkut saattoi siitä sitten tehdä valituksen, mutta eipä pomoja moiset valitukset paljoa kiinnostaneet, koska tiesivät että olen muuten hyvä ja asiallinen asiakaspalvelija.
Muistan vieläkin kun joku asiakas tuli minulle huutamaan naama punaisena jostain asiasta, johon sitten aluksi yritin suhtautua suopeasti ja sovittelevasti, mutta kun meuhkaus vaan jatkui, totesin sitten vähän tylymmin, että nyt sitten alkaisi riittää ja jos ei kelpaa niin voi mennä muualle. Tästähän tämä Seppo sitten otti vielä lisää kierroksia ja veti klassisen "hAluAn PuHuA eSiMiEhElLesi" - kortin esille. Eipä siinä, pirautin myymäläpäällikön paikalle, möhömaha jatkoi möykkäämistään, Jéfe vilkaisi minuun ja sitten totesi ykskantaan asiakkaalle, että painu vittuun äläkä tule takaisin, me ei tarvita tuollaisia asiakkaita. Ai että nautin siitä sen Sepon totaalisen hölmistyneestä ilmeestä näin vielä yli kaksikymmentä vuotta myöhemminkin.
Se on oikeasti hämmentävää, miten monet paskamahat kuvittelee voivansa täysin vapaasti möykätä asiakaspalvelijoille (varsinkin nuorille ja erityisesti naispuolisille).
Asiakas on aina oikeassa... makuasioissa.
Mäkin työskentelin aikoinaan asiakaspalvelussa ja helpparissa.
Meillä oli ohjeistus, että hankalille asiakkaille joustetaan, mutta itse tein päinvastoin. Välillä tuntui, että osa on epäkohteliaita ja hankalia vaan sen takia että olettavat saavansa sillä poikkeuksia, järkevämpää olisi tukea asiallista käytöstä.
Oma asiakaspalvelu ei tapahtunut kasvotusten niin en voinut miettiä asiakkaiden ulkomuotoa.