Muilla hyvää listaa / pohjaa eri työpaikkojen vertailua varten? Lähinnä mietin kaikkea olisi syytä osata ottaa huomioon, jotta osaisi tehdä kokonaisvaltaisen arvion eri tekijät huomioiden.
Tänään alustava keskustelu headhunterin kanssa positiosta, johon vaihtamista voisin jopa mahdollisesti harkita, jos tilanne tähän etenee. Toki tulee vielä käydä jatkokeskustelut myös yrityksen toimarin kanssa ja tämän jälkeen omankin firman kanssa, jos vaihto näyttäisi mahdolliselta. Nykyisessä paikassa ei siis ole palkkakuopan lisäksi mitään vikaa. Oikeastaan kaikki muut tekijät mitä itse osaan miettiä ovat hyvällä tasolla. Tämä ei toki tarkoita, että asiat eivät voisi toisessa paikassa olla vielä paremmin.
Mutta täytyy myöntää, että kyllä tässä töitä kuitenkin pääosin siitä saatavan rahallisen korvauksen takia tekee, niin jos käytännössä tehtävän pysyessä nykyisenkaltaisena palkkaan saisi melkein 30 % korotuksen, kävisi vaihto todennäköisesti liian houkuttelevaksi. En usko myöskään, että nykyisestä paikasta täysin vastaavaa palkkaa saan vastatarjouksena puhuttua. Olen kuitenkin vaihtamisen aiheuttaman ylimääräisen työn ja nykyisessäkin paikassa viihtymisen takia valmis myös siihen että tulevat riittävältä osin vastaan, nyt tulee vain itselle vielä pohtia mikä on tämä riittävä taso, jos tilanne tähän asti etenee.
On kyllä jännä miten nopeasti asiasta, jota on tähän asti pitänyt täysin poissuljettuna, innostuukin kuitenkin melko nopeasti kun vaan tarjottu tehtävä ja siitä saatava korvaus ovat riittävän houkuttelevat. Tähän asti olen kaikkiin tarjouksiin ilmoittanut, että en tässä kohtaa uraa koe tarvetta vielä vaihtaa työpaikkaa. Nykyisessä kuitenkin melko selvät sävelet jatkon kannalta tehtävien ja osaamisen kehittämisen osalta, epäilen kuitenkin että ilman vaihtoa tai vähintään vaihdolla kiristämistä palkka jää laahaamaan melko selvästi.