Itse tällä hetkellä julkisella töissä. Johtajat on järjestään ihan käsittämättömän huonoja ja niitä on P-A-L-J-O-N. Meidän talon organisaatio on muutenkin ihan hullunkurinen siinä, että noita keski- ja ylätason johtajia on ihan riesaksi asti, mutta sitten alemman tason (ts. "lähiesimiehiä") on aika vähän ja heillä on jokaisella luokkaa 30+ suoraa alaista. Eli aika selvää, että he toimivat lähinnä poissaolojen ja työtuntien kuittaajina ja hädin tuskin edes tietävät, mitä alaiset puuhaa. Vähän kuin armeija, jossa ei ole kersantteja ollenkaan vaan joukkueenjohtajan pitäisi johtaa henkilökohtaisesti koko joukkuetta. Sitten jokaiselle joukkueella on viisi omaa everstiä, jotka pöhisee keskenään Suuria Strategioita™ ja Visioita™, eli lähinnä villisti heiluttelee käsiään ja välillä antaa typeriä/ristiriitaisia/hämmentäviä käskyjä jotka vain häiritsevät sitä oikeaa tekemistä...
Toki kyseessä on asiantuntijaorganisaatio jossa tehdään projektityötä alati vaihtuvilla porukoilla, mutta kyllä itse olen välillä kokenut vähän ongelmaksi kunnollisen lähiesimiehen puutteen, koska loppuuviimein sen projektikuorman hallinta ja priorisointi on sitten täysin omilla harteilla. Pähkäile siinä sitten mitä pitäisi oikeasti tehdä kun kaikki on "kiireellistä".
Meilläkin luultavasti jossain kohtaa YT:t tässä edessä, mutta en nyt hirveän huolissani ole oman työni puolesta kun olen saanut luotua itseselleni vähän sellaisen aikaansaavan tekijämiehen maineen, jonka erityisosaamiselle on paljon kysyntää. On meillä suorittavassa portaassa sitten aika paljon myös sellaistakin väkeä, jotka on jotenkin vuosikymmenien ajan muljunneet läpi mullistuksesta ja organisaatiomuutoksesta toiseen ja nykyään tuntuvat lähinnä odottelevan eläkepäiviä. Voisin kuvitella, että heidät yritetään neuvotella eläkkeelle ensin, mutta toisaalta johtajuuden tason tuntien, sen sijaan heidät varmaan ylennetään sinne käsienheiluttelukerhoon ja meikäläinen saa kenkää.