Työkalut ja muut vehkeet

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Ei mikään 48, eli 7018 standardin, hitsauspuikko syty _uudestaan_ hyvin perus karvalakkikoneilla. Se johtuu puikon ominaisuuksista jossa valokaaren sammuttua hitsauspuikon päähän tulee kuonaa. Kuona kun ei johda kovin hyvin sähköä niin uudelleensytytys vaatii kuonan poiston puikon päästä, tai jonkun tonnin Kempin missä on korkeampi tyhjäkäyntijännitä ja muita hienoja ominaisuuksia jotka helpottaa uudelleensyttymistä.
Helppoa uudelleen sytytystä toki auttaa se, että pyyhkäisee puikon pään puhtaaksi ennen uutta aloitusta tai sitten koputtelee muutaman kerran, että kuonat tippuvat.

Tosin luulin että @kuoris ongelmana oli saada "neitseellinen" puikko syttymään edes ensimmäisen kerran.

Toki itselläni ei ole kokemusta millään satasen kenkälaatikolla hitsaamisesta, kun on ollut sellainen tuuri, että aina on ollut joku "merkkikone" käytettävissä.
 
Liittynyt
16.11.2022
Viestejä
121
Kannattaa tosiaan vaikka betonilattiaan tai johonkin raudanpalaan kopistella sitä puikkon päätä niin syttyy helpommin uudestaan.
Työmaalla on yhtenä wallius kannettava invertteri tuollaisena remppakoneena ja itsellä on vastaava esab ja kyllä niillä eroa on syttymisessä ja hitsaamisessa. Esab melkein tupla hintainen, mutta ei ehkä aivan tuplat parempi, mutta eron kyllä huomaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
980
3-vaihe migillä on tullut nuo järemmätkin raudat korjailtua, vaikka iso puikkokonekkin löytyy. Jotenkin en ole ikinä tullut sinuiksi tuon puikon kanssa. Toki harjoituksen puutetta ja koneet vanhoja älyvapaita.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 191
Ei näkynyt kompuraa paikallisessa Lidlissä (liekö joku pienempi erä) mutta löytys lohdutuksena PTFE- ja silikonisuihketta 2,99 pullo. "Jee".

Kotona 15+ vuotta vanha pieni oranssi Gern natisee liitoksistaan mutta eiköhän sillä vielä yhden sisäkaton paneelit saa ammuttua kuulosuojaimet päässä. Bauhausin Senco AC12810 näytti todella laadukkaalta ja pitäis kans olla tosi hiljainen, hinta vaan vähän kova.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
363
Haluaisin ostaa hyvän ilmanpainemittarin. Käytän tällä hetkellä Bilteman renkaantäyttölaitetta, joka sinänsä toimii ihan hyvin, mutta nyt olisi tarvetta tarkistaa myös uudesta kalvopaisunta-astiasta esipaine, eikä tuohon Bilteman vehkeen tarkkuuteen ole luottamusta. Kannattaisiko ostaa pelkkä rengaspainemittari, vai parempi renkaantäyttölaite? Mitta-asteikko saisi alkaa mielellään aika alhaalta, sillä paisunta-astian esipaineeksi tulisi asettaa 0,7bar - 0,9bar, riippuen sen asennuskorkeudesta.

Motonetissa on tarjouksessa Wonder Eurodainu renkaantäyttölaite 70€ hintaan. Olisikohan tuo riittävän tarkka ja ellei, minkälainen rengaspainemittari olisi parempi?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
980
Haluaisin ostaa hyvän ilmanpainemittarin. Käytän tällä hetkellä Bilteman renkaantäyttölaitetta, joka sinänsä toimii ihan hyvin, mutta nyt olisi tarvetta tarkistaa myös uudesta kalvopaisunta-astiasta esipaine, eikä tuohon Bilteman vehkeen tarkkuuteen ole luottamusta. Kannattaisiko ostaa pelkkä rengaspainemittari, vai parempi renkaantäyttölaite? Mitta-asteikko saisi alkaa mielellään aika alhaalta, sillä paisunta-astian esipaineeksi tulisi asettaa 0,7bar - 0,9bar, riippuen sen asennuskorkeudesta.

Motonetissa on tarjouksessa Wonder Eurodainu renkaantäyttölaite 70€ hintaan. Olisikohan tuo riittävän tarkka ja ellei, minkälainen rengaspainemittari olisi parempi?
Eiköhä tuo eurodainu ole paras tai ainakin yksi parhaista markkinoilla olevista. On aivan eri maata käyttääkin kuin muutaman kympin rimpulat.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
176
Haluaisin ostaa hyvän ilmanpainemittarin. Käytän tällä hetkellä Bilteman renkaantäyttölaitetta, joka sinänsä toimii ihan hyvin, mutta nyt olisi tarvetta tarkistaa myös uudesta kalvopaisunta-astiasta esipaine, eikä tuohon Bilteman vehkeen tarkkuuteen ole luottamusta. Kannattaisiko ostaa pelkkä rengaspainemittari, vai parempi renkaantäyttölaite? Mitta-asteikko saisi alkaa mielellään aika alhaalta, sillä paisunta-astian esipaineeksi tulisi asettaa 0,7bar - 0,9bar, riippuen sen asennuskorkeudesta.

Motonetissa on tarjouksessa Wonder Eurodainu renkaantäyttölaite 70€ hintaan. Olisikohan tuo riittävän tarkka ja ellei, minkälainen rengaspainemittari olisi parempi?
Täyttöön ja mittaukseen Eurodainu.

Jos pelkkään mittaukseen niin Flaig. Esim. Täältä tai Saksasta tilaamalla jonku euron halvemmalla.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
653
Olisi tarkoitus hankki omaan näpertelyyn akkuporakone ja monitoimityökalu ja koska tulee vaan näpertelyyn niin budjetti rajallinen.

Brücke, Biltema ja Einhell saisi alle 150€ ja Brücken vielä vähän halvemalla mutta onko näissä halppis merkeissä eroja? Molemmissa 2 vuoden takuu joten nopeassa hajoamisessa saa joka tapauksessa uuden.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Olisi tarkoitus hankki omaan näpertelyyn akkuporakone ja monitoimityökalu ja koska tulee vaan näpertelyyn niin budjetti rajallinen.

Brücke ja Einhell saisi alle 150€ ja Brücken vielä vähän halvemalla mutta onko näissä halppis merkeissä eroja? Molemmissa 2 vuoden takuu joten nopeassa hajoamisessa saa joka tapauksessa uuden.
Lidl parkside voisi olla käyttöösi sopiva. Ei vain ole aina myynnissä noita koneita.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Olisi tarkoitus hankki omaan näpertelyyn akkuporakone ja monitoimityökalu ja koska tulee vaan näpertelyyn niin budjetti rajallinen.

Brücke, Biltema ja Einhell saisi alle 150€ ja Brücken vielä vähän halvemalla mutta onko näissä halppis merkeissä eroja? Molemmissa 2 vuoden takuu joten nopeassa hajoamisessa saa joka tapauksessa uuden.
Itsellä on Einhellin halvin akkuporakone ja hyvin on riittänyt pienempään puuhasteluun. Plussana tuo on aika kevyt, mutta ei tuolla varmaan kovin montaa omakotitaloa rakenneta. Akkuja ja latureita saa hyvin kuin myös muita sarjan koneita. Nyt olen jo ostanut trimmerin ja jiirisahan, molemmat omaan kevyeen käyttöön täysin riittäviä.
E: Tämä kone Einhell PXC TC-CD 18/35 18V 1,5Ah akkuporakone | Karkkainen.com verkkokauppa
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 207
Olisi tarkoitus hankki omaan näpertelyyn akkuporakone ja monitoimityökalu ja koska tulee vaan näpertelyyn niin budjetti rajallinen.

Brücke, Biltema ja Einhell saisi alle 150€ ja Brücken vielä vähän halvemalla mutta onko näissä halppis merkeissä eroja? Molemmissa 2 vuoden takuu joten nopeassa hajoamisessa saa joka tapauksessa uuden.
Mites käytetyt?


 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182

Kokemuksia näistä halpis nikkarointipöydissä? Kestääkö nuo mitään, itseäni ainakin epäilyttää noiden puristimien kestävyys?
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 191
Kokemuksia näistä halpis nikkarointipöydissä? Kestääkö nuo mitään, itseäni ainakin epäilyttää noiden puristimien kestävyys?
Mulla on ollut tuollainen varastossa 15 vuotta. Ostin kun pihalla piti tehdä jotain, en muista mitä. Taitaa se vielä ehjäkin olla. Aika heppoinen kaatuu kovassa tuulessa.
 
Liittynyt
04.11.2018
Viestejä
151

Kokemuksia näistä halpis nikkarointipöydissä? Kestääkö nuo mitään, itseäni ainakin epäilyttää noiden puristimien kestävyys?
Wolfcraftilla ihan hyvä hinta/kesto -suhde. Kiinnitys-/työpöytä Wolfcraft 1 Master 200
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
848
Kokemuksia näistä halpis nikkarointipöydissä? Kestääkö nuo mitään, itseäni ainakin epäilyttää noiden puristimien kestävyys?
Mulla on ihan samannäköinen, en muista mistä ostettuna. On kyllä melkoisen rimpula, kannattaa hiukan tukevampi hankkia niin ei mene hermot.

Joskus oli Clas Ohlsonilla (muistaakseni) Keter taitettava työtaso hyvässä alessa, olisko ollut 40€ tms. Tuo on todella tukeva pöytä, ainoa huono puoli on että pöytätaso on alapuolelta tukevoitettu kennorakenteella jonka vuoksi siihen on hiukan hankala kiinnittää mitään puristimella kiinni. Siis niin että kappale puristetaan pöytää vasten, puristimen toinen leuka pöytätason alapuolella.

Mukana tuossa on puristimet jotka tulee pöytään kiinni omiin uriinsa, ne puristaa kappaleen sivuilta kiinni. Onko tällä sitten miten paljon merkitystä riippuu ihan hommasta mitä tekee, mutta jokusen kerran tullut tuota itse kirottua.

 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Itse laittaisin myös ennemminki Tokmannin version, näyttäisi kätevämmin kasaan menevän sekä monikäyttöisemmältä. 5€ citymarketista hankin vastaavan niin on vinossa koko ajan mutta ilmankos kun hintaa katsoo.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Hintaa on 4x enemmän kuin tuolla Motonetin halpiksella, olisi syytäkin olla parempi. Mutta joo, vois melkein testata ton 25e pöydän, heittää kierrätyskeskukseen jos ei anna mitään arvoa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 682
Itse olen enemmän linjoilla, että jotain tällaista pitää olla:

Toki tuohon ei saa noita puristimia.

e: Näissäkin oli yllättävän halpoja: Höyläpenkit verstaaseen | Veistokone Oy
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
873

Kokemuksia näistä halpis nikkarointipöydissä? Kestääkö nuo mitään, itseäni ainakin epäilyttää noiden puristimien kestävyys?
Mulla on tuollainen ihan samanlainen ja on todella rimpula. Saa siihen nyt asioita kiinni, mutta ei niille oikein mitään pysty tekemään kun pöytä heiluu tai menee pakoon edeltä :D
En siis voi suositella.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
793
Itse olen enemmän linjoilla, että jotain tällaista pitää olla:

Toki tuohon ei saa noita puristimia.

e: Näissäkin oli yllättävän halpoja: Höyläpenkit verstaaseen | Veistokone Oy
En tiiä, pitikö olla kasaan menevä malli?

Meillä on tälläiset, päälle tein paksusta filmivanerista pöytälevyn.
Hyvä kun menee pieneen tilaan pöytä, silloin kun ei tarvi, ja samalla on hyvät tikkaat. Pöytälevyyn tein sopivat reijät noiden nivelien kohtaan, muuten ei ole levy mitenkään kiinni.
Toimii hyvin "kakkospöytänä", useimmiten käytössä vaan, jos syystä x pitää ulkona tehdä jotain.
 
Liittynyt
11.12.2021
Viestejä
438
En tiiä, pitikö olla kasaan menevä malli?

Meillä on tälläiset, päälle tein paksusta filmivanerista pöytälevyn.
Hyvä kun menee pieneen tilaan pöytä, silloin kun ei tarvi, ja samalla on hyvät tikkaat. Pöytälevyyn tein sopivat reijät noiden nivelien kohtaan, muuten ei ole levy mitenkään kiinni.
Toimii hyvin "kakkospöytänä", useimmiten käytössä vaan, jos syystä x pitää ulkona tehdä jotain.
Miten hyvät tuollaiset on tikkaana? Pitäisi hommata jotkin farkkuun sisälle mahtuvat tikkaat satunnaiskäyttöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
871
Jos yksillä tikkailla pitää pärjätä, niin nuo on todella hyvät. Suurimmat miinukset 2-osaisiin normitikkaisiin on että korkeutta ei pysty säätämään yhtä tarkasti ja tukevuus ei ole samaa tasoa - mutta kuitenkin riittävä etenkin noissa 4x3 askelmaisissa. Plussaa taas siitä että taittuvat pieneen tilaan ja toimivat A-tikkaina sekä työ- tai työskentelytasona.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
980
Miten hyvät tuollaiset on tikkaana? Pitäisi hommata jotkin farkkuun sisälle mahtuvat tikkaat satunnaiskäyttöön.
Itse kyllä hommaisin teleskooppi tikkaat. Noi taiteltavat on niin vammaisia käyttää. Teleskooppi tikkaat itsellä päivittäisessä työkäytössä ja on nopeat kiskoa siihen mittaan mihin tarvii.
Ei noista toki työtasoksi ole, mutta eipä ole ollut tarvetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 089
Mitä maksavat teleskooppi tikkaat?
Jos tikkaita tarvitsee 2 tai jopa 3 kertaa vuodessa.. ja työ tasoa vaikka 4 kertaa.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
793
Miten hyvät tuollaiset on tikkaana? Pitäisi hommata jotkin farkkuun sisälle mahtuvat tikkaat satunnaiskäyttöön.
Hyvin vähän käyttöä ollut tikapuina, mutta aina pärjännyt.
Millään tapaa eivät kyllä mielestäni ole vammaiset käyttää, sen 5-10 sekuntia varmasti hitaammat, kuin teleskooppitikkaat. Vaativat kyllä enemmän tilaa, jos jostain syystä pitää hyvin ahtaassa tilassa laittaa "toimintakuntoon".
 
Liittynyt
05.04.2022
Viestejä
222
Hyvä hylsy-/työkalusarja? Esim. jotain tämän tyylistä katsellut. Tarve tuli 1/2 hylsysarjalle + räikälle&vääntimelle, mutta samalla voisi ostaa isomman setin jos sopiva löytyy. Mieluusti ostaisi kerralla hyvän, missä räikät yms laadukkaat ja kestävät.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Hyvä hylsy-/työkalusarja? Esim. jotain tämän tyylistä katsellut. Tarve tuli 1/2 hylsysarjalle + räikälle&vääntimelle, mutta samalla voisi ostaa isomman setin jos sopiva löytyy. Mieluusti ostaisi kerralla hyvän, missä räikät yms laadukkaat ja kestävät.
Tuo on vielä 99e tarjouksessa ihan hyvä diili TYÖKALUSARJA 1/4" JA 1/2" 127-OS.

Nää ei ole mitään huippulaatua mutta tässä on samassa paketissa 1/4" ja 1/2" hylsyt pitkänä ja lyhyenä sekä perusmeisselit ja pihdit sekä lenkit eikä oo jätetty mitään välikokohylsyjä pois.

Mulla on tuo aiempi sarja ollut n. 12 vuotta TYÖKALUSARJA 1/4" JA 1/2" 128-OS. enkä ole tuosta saanut muuta hajalle kuin laatikon saranat ja meisselin (se ei ollutkaan rautakanki :O). Nykyään tuolla on aivan naurettava hinta, kun ottaa huomioon että tässä ei mistään erikoisesta laadusta makseta.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 207
Mites joku tuollainen? Toki käyttötarve ja entuudestaan löytyvät muut työkalut ratkaisee. Itsellä on kiintoavaimet, pihdit jne erikseen ja työkalusarja on mallia "hylsysatsi + ruuvauskärjet".

 
Liittynyt
05.04.2022
Viestejä
222
Tuo on vielä 99e tarjouksessa ihan hyvä diili TYÖKALUSARJA 1/4" JA 1/2" 127-OS.

Nää ei ole mitään huippulaatua mutta tässä on samassa paketissa 1/4" ja 1/2" hylsyt pitkänä ja lyhyenä sekä perusmeisselit ja pihdit sekä lenkit eikä oo jätetty mitään välikokohylsyjä pois.

Mulla on tuo aiempi sarja ollut n. 12 vuotta TYÖKALUSARJA 1/4" JA 1/2" 128-OS. enkä ole tuosta saanut muuta hajalle kuin laatikon saranat ja meisselin (se ei ollutkaan rautakanki :O). Nykyään tuolla on aivan naurettava hinta, kun ottaa huomioon että tässä ei mistään erikoisesta laadusta makseta.
Kiitti vinkistä, pistetään harkintaan tuo eka. Saisi ainakin laajan kattauksen hylsyjä, toki laatu vähän mietityttää, mutta eiköhän tuo omassa käytössä välttäisi.
Mites joku tuollainen? Toki käyttötarve ja entuudestaan löytyvät muut työkalut ratkaisee. Itsellä on kiintoavaimet, pihdit jne erikseen ja työkalusarja on mallia "hylsysatsi + ruuvauskärjet".

Ei hassumman näköinen setti tuokaan, olettaisin merkin takia laadukkaammaksi kuin tuon IKH:n setin. Itse olin ajatellut mennä samalla kaavalla, että pihdit yms erikseen, niin saa juuri sopivan kokoiset ja laatuiset. Entuudestaan löytyy sekalainen setti työkaluja, joten päällekkyyttä tulee vähän pakostakin. Suurin osa on kuitenkin opiskeluaikoina hankittuja halvimpia mahdollisia pikkunäpertelyyn sopivia työkaluja ja ovatpa nuo jo hintansa väärtejä olleet. Nyt tuli tarve vaihtaa koiranluu autoon ja havaihduin ongelmaan, ettei mulla ole riittävän isoja työkaluja moiseen remonttiin :D Huollon hinnalla pitkälti kustantaa osan + työkalusetin remonttia varten, niin kokeillaan nyt hankkia pelit ja vehkeet ja tehdä itse.

Kiitän vinkeistä, pitääpä miettiä kumman hankkii.

Ainiin, onko kukaan muuten hankkinut työkaluja saksasta tms? Esim. Knipexin pihdit on aika tyyriitä esim. motonetissä, mutta Saksasta näyttäisi saavan huomattavasti halvemmalla :hmm:
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
69
Pitää vielä oma kokemus antaa näistä hylsysarjoista: Mulla on bilteman vanha iso sarja. Ainut isosti moitittava asia on salkku, nykyisestä versiosta en osaa sanoa. Tästä viisastuneena neuvoisin katselemaan kuinka hyvin salkku on tehty ennen ostopäätöstä. Nykyiset kyllä näyttää paremmalta kuin tuo vanha muovivalusarana. Toiselle voi olla miinus myös, että siinä on kolme räikkää (ja kolmessa koossa hylsyt). Aikanaan ajattelin, että ostan tuommosen halppis sarjan jossa on paljon avaimia ja ostan sitten tarvittaessa kunnollista tilalle. Tasan kaksi osaa olen saanut rikki yli kymmenessä vuodessa, molemmat meni mukisematta takuuseen. Toinen oli väärinkäytöllä poikki väännetty bitsi ja toinen bitsipidike josta lensi kuula hukkaan. Jos ei laatu ole merkittävästi heikentynyt niin uskallan jopa suositella tuota bilteman isoa salkkua ekaksi sarjaksi jos vastaa tarpeita.

Vanhaan sarjaan verraten tuosta nykyisin myytävästä uupuu XZN-hylsyt jotka tuli volkkarin omistajalla tarpeeseen, mutta on paljon enemmän listoja ainakin. Uusista räiköistäkään en tiedä, vanhat oli kotikäyttöön hyviä.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Täällä kanssa iso Bilteman salkku muovivalusaranalla ja on ajanut asiansa täysin, hinta/laatusuhteeltaan sanoisin että on erittäin hyvä kotikäyttäjälle.
 
Liittynyt
20.02.2018
Viestejä
122
Mulla on tuo aiempi sarja ollut n. 12 vuotta TYÖKALUSARJA 1/4" JA 1/2" 128-OS. enkä ole tuosta saanut muuta hajalle kuin laatikon saranat ja meisselin (se ei ollutkaan rautakanki :O). Nykyään tuolla on aivan naurettava hinta, kun ottaa huomioon että tässä ei mistään erikoisesta laadusta makseta.
Tämä sama sarja on itselläkin ollut varmaan 10v. Maksoi silloin muistaakseni 129e. Monet autorempat ollut mukana ja ainot hajonneet on muistaakseni nuo oikean alakulman irtokärjet mitkä ei kestäneet mutteriväännintä :cigar2: Ja pihdit on mielestäni kuraa, varsinki nuo siirtoleuat. Räikkäkin kestänyt jatkovarrella vääntöä. Oman kokemuksen perusteella voisin suositella.

Heidmann 94-osainen hylsysarja | Karkkainen.com verkkokauppa tätä EN voi suositella vaikka halpa onkin. Huonolaatuista kuraa. Liian pehmeää metallia ja mitat suunnilleen.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860
Mun mielestä ei kannata hankkia mitään isompia työkalusarjoja yhtenä pakettina, koska hinta on usein yksittäishankintana kova ja laatu on kuraa aina jossain sarjan osassa.
Ja lisäksi ärsyttää sitten kun siitä sarjasta häviää/rikkoontuu joku työkalu ja kun salkku on halpa puhallettu muovinen salkku eikä siihen samalle paikalle sovi mikään muu työkalu kuin se sarjan mukana tullut.
Räikkäsarja omanaan tarvittavilla hylsyillä, lenkkiavaimet erikseen vaikka biltemasta ja kylkeen parit pihdit joltain laatumerkiltä niin ei pää hajoa joidenkin merkittömien papukaijojen kanssa. Ja jos löytyy vaunua/hyllyä mihin laittaa noita niin sitten ihan kaikki erikseen tarpeen mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
Täällä kanssa iso Bilteman salkku muovivalusaranalla ja on ajanut asiansa täysin, hinta/laatusuhteeltaan sanoisin että on erittäin hyvä kotikäyttäjälle.
Täsmälleen samat sanat. Hommasin joskus tämän kun oli "halpa" ja mulla oli työkalut silloin jossain muualla kuin piti. Ajattelin että no saa tästä ainakin salkun missä pysyy kamat järjestyksessä että voi vanhoilla työkaluilla sitten korvata hajoavat.
No tämähän on mulla nykyään autotallissa pääsettinä enkä muista tästä mitään saaneeni hajalle vaikka porterin vetarirempassa hakkasin vasaralla räikkääkin kun ei sattunut olemaan pitkää jatkovartta. Olen hylsyjä väärinkäyttänyt pulttipyssyn kanssa useampia vuosia enkä ole edes siinä käytössä saanut niitä hajalle.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
133
Mun mielestä ei kannata hankkia mitään isompia työkalusarjoja yhtenä pakettina, koska hinta on usein yksittäishankintana kova ja laatu on kuraa aina jossain sarjan osassa.
Ja lisäksi ärsyttää sitten kun siitä sarjasta häviää/rikkoontuu joku työkalu ja kun salkku on halpa puhallettu muovinen salkku eikä siihen samalle paikalle sovi mikään muu työkalu kuin se sarjan mukana tullut.
Räikkäsarja omanaan tarvittavilla hylsyillä, lenkkiavaimet erikseen vaikka biltemasta ja kylkeen parit pihdit joltain laatumerkiltä niin ei pää hajoa joidenkin merkittömien papukaijojen kanssa. Ja jos löytyy vaunua/hyllyä mihin laittaa noita niin sitten ihan kaikki erikseen tarpeen mukaan.
Samaa mieltä, hylsysarja korkeintaan, muut erikseen. Etenkin pihdit noissa sarjoissa surkeita, ne joutuu kuitenkin hommaamaan kunnolliset.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 764
Mites joku tuollainen? Toki käyttötarve ja entuudestaan löytyvät muut työkalut ratkaisee. Itsellä on kiintoavaimet, pihdit jne erikseen ja työkalusarja on mallia "hylsysatsi + ruuvauskärjet".

Ostin tuollaisen ja kaduin. Varsinkin ruuvikärjet ovat työläitä käyttää, koska eivät sovi suoraan vääntimeen. Ensin pitää sormilla tai työkalulla vääntää irti "kampa", josta kärki kiinni erilliseen sovittimeen. Sovittimen kärjenpidike on jousella ja jousi ei kestänyt kauaa. Takuuseen tuo varmaan menisi.

Laukku ei aukea kunnolla kokonaan ja saranoihin tulee painetta kun kansi toimii vipuvartena. Vielä ovat ehjänä, mutta kesto epäilyttää kovasti.

Räikkiin tulee nopeasti pintaruostetta. Olen säilyttänyt autossa ja edellinen setti kesti vuosikymmenen ruostumatta. Tämä ei varmaan tulisi kestämään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
Mitä tarkoitat tuolla etteivät kärjet sovi suoraan vääntimeen? Kuvasta näyttäisi että olisivat ihan normi kärkiä? Ei kai mikään tavallinen ruuvauskärki suoraan sellaisenaan oikein sovi esim ruuvivääntimeen, kun uppoavat niin syvälle.
Vai mitä tässä haetaan takaa?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 764
Mitä tarkoitat tuolla etteivät kärjet sovi suoraan vääntimeen? Kuvasta näyttäisi että olisivat ihan normi kärkiä? Ei kai mikään tavallinen ruuvauskärki suoraan sellaisenaan oikein sovi esim ruuvivääntimeen, kun uppoavat niin syvälle.
Vai mitä tässä haetaan takaa?
Eli siis ensin otetaan työkalusarjasta irti kampa, jossa on kärjet. Sen jälkeen kärki asetetaan adapteriin, että sen saa vääntimeen kiinni.

Vaihtoehtona on suoraan vääntimeen käyvät kärjet ja pidän huolen, että seuraavassa sarjassa on sellaiset.

Ja tällä tarkoitan tuota 1/4" väännintä. Mukana olevaan isoon vääntimeen kärjet menevät hyvin, mutta sen magneetti on niin heikko, että kärki saattaa jäädä kiinni ruuviin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.03.2021
Viestejä
131
Ostin tuollaisen ja kaduin.
No joo vähän erikoinen tuo sarja, bitsejä ihan vitusti mutta kärkihylsyt puuttuu. Monella rahalla jos sarjan ostaisi niin olisi suotavaa että löytyisi noita hylsyjä, ne kun ovat kalliimpia kun nuo normibitsit on melkein ilmasia.

Jotenkin tuntuu että hylsysarjoissa on helppo luistaa laadussa ja sisällössä, porukka ostelee tänäkin päivänä ylihintaisia Bahcon sarjoja se kun isoisän aikaan oli laatumerkki.
Onkohan olemassakaan tänä päivänä sitä hyvää ja halp edullista?
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 207
No joo vähän erikoinen tuo sarja, bitsejä ihan vitusti mutta kärkihylsyt puuttuu. Monella rahalla jos sarjan ostaisi niin olisi suotavaa että löytyisi noita hylsyjä, ne kun ovat kalliimpia kun nuo normibitsit on melkein ilmasia.

Jotenkin tuntuu että hylsysarjoissa on helppo luistaa laadussa ja sisällössä, porukka ostelee tänäkin päivänä ylihintaisia Bahcon sarjoja se kun isoisän aikaan oli laatumerkki.
Onkohan olemassakaan tänä päivänä sitä hyvää ja halp edullista?
Jos pelkkää "osien suurta määrää" tuijottaa, niin silloin tulee helposti valittua setti, jossa on xx määrä erilaisia ruuvauskärkiä tai muuta "turhaa" että saadaan mahdollisimman iso numero osien määräksi. Jollekin voi olla paljon hyödyllisempää ostaa setti, jossa on esim. 99 osaa, mutta erikseen pitkät ja lyhyet hylsyt.

Omasta mielestäni ruuvauskärkiä tarvitaan aika harvoin muutamaa yleisintä philips- ja torx-kantaa lukuun ottamatta. Ja jos akkukonetta käyttää niin mieluummin käytän sen kanssa erikseen ostettavia "irtokärkiä", koska akkukoneiden kanssa kärjet eivät yleensä ole kovin pitkäikäisiä. Ja sen verran ainakin itsessäni on perfektionismia, että sellainen työkalusarja vituttaa, josta puuttuu osa sieltä ja toinen täältä. Eli terassin tekoon siis niitä erillisiä irtokärkiä kuin että pilaa heti alkuunsa sen 300 € työkalusarjan ainoan T20-kärjen.
 
Liittynyt
07.03.2021
Viestejä
131
Omasta mielestäni ruuvauskärkiä tarvitaan aika harvoin muutamaa yleisintä philips- ja torx-kantaa lukuun ottamatta. Ja jos akkukonetta käyttää niin mieluummin käytän sen kanssa erikseen ostettavia "irtokärkiä", koska akkukoneiden kanssa kärjet eivät yleensä ole kovin pitkäikäisiä. Ja sen verran ainakin itsessäni on perfektionismia, että sellainen työkalusarja vituttaa, josta puuttuu osa sieltä ja toinen täältä. Eli terassin tekoon siis niitä erillisiä irtokärkiä kuin että pilaa heti alkuunsa sen 300 € työkalusarjan ainoan T20-kärjen.
Autojen yms kanssa tullut tarvetta noille varttituuman kärkihylsyille. Niitä ei tosiaan mielellään miellä kulutustavaraksi eli terassintekoon sitten niitä irtokärkiä jotka nekin on kestäviä jos ei ihan niitä halvimmasta tinasta valettuja osta.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
793
Pakko kehua tätä Parksiden sarjaa, todella kestävä ollut. Noita kärkihylsyjä tullut käytettyä 1/2"->1/4" adapterin kanssa pulttipyssyllä(ei nyt tietenkään täydellä teholla) ja varsinkin ristipäitä paineilmavasarassa.
Muutenkin kiva satsi, kun on ns. kaikki tarpeellinen, mutta ei ylimääräistä.


Myöhemmin ostin tämänkin, laatu ei mielestäni ihan niin hyvä ole. Käytän sitä sitten puhtaammissa "töissä".
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
93
Hallitunkeista löytyy paljonkin juttua mikä olisi hyvä, mutta onko kenelläkään kokemusta paljonko nostokorkeutta tarvitaan Rav4:lle (tai jollekin vastaavalle katumaasturille missä tunkkauspaikat edessä ja takana kahdelle renkaalle samaan aikaan) Netin foorumeilta löytyy kommentteja, että 20" olisi hyvä olla. Tämä ylittää hiukan noiden kehuttujen AC:n tai Compacin tunkkien nostokorkeuden. Bahcossa sen sijaan olisi 550mm nostokorkeus paljon edullisemmalla hinnalla.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Hallitunkeista löytyy paljonkin juttua mikä olisi hyvä, mutta onko kenelläkään kokemusta paljonko nostokorkeutta tarvitaan Rav4:lle (tai jollekin vastaavalle katumaasturille missä tunkkauspaikat edessä ja takana kahdelle renkaalle samaan aikaan) Netin foorumeilta löytyy kommentteja, että 20" olisi hyvä olla. Tämä ylittää hiukan noiden kehuttujen AC:n tai Compacin tunkkien nostokorkeuden. Bahcossa sen sijaan olisi 550mm nostokorkeus paljon edullisemmalla hinnalla.
Aivan varmasti riittää ac dk20q nostokorkeus rav4 jos se riittää Honda cr-v eikä tarvita edes kovin montaa pumppausta ja nostan juurikin joko koko etupään tai takapään ilmaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 520
Viestejä
4 165 050
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom