Tyhmät ihmiset

Pitäisi oikeasti perustaa joku hometalopuisto, jossa voisi käydä tutustumassa homeitiöiden tunnistamiseen.

Itsellä on tarkka hajuaisti (ainakin vielä ennen koronnaa) ja tunnistan kyllä tyypillisen kostean "kellarihomeen" liiankin herkästi. Mutta esimerkiksi monen belgialaisen vaatteissa on ihan oma ominaistuoksu, enkä tiedä onko se se "hiekkakivi" mistä ne talot on tehty, vai paikallinen homesieni.

Kyllähän ne siinä koulun yhteydessä menee monella paikkakunnalla nykyisin. Tietysti ekaksi rakennetaan nykypäivän tiivis koulu ja sitten "säästetään" laittamalla ilmanvaihto aina lomien ja vapaiden ajaksi pois päältä.
 

Jutussa lasten äiti ihmettelee kun näkee lentokoneita taivaalla. " Ei se ollut lentokone, vaan ihan selvästi jokin muu, lukija sanoo"

Tuo ei vielä välttämättä täyttä tyhmyyttä ole, varsinkin kun korona-aikana taivaalla on ollut aika hiljaista. Mutta kun lukee noita kommentteja täytyy todeta, että tyhmiä ihmisiä riittää. Kymmenet ihmiset eivät voi millää uskoa, että taivaalle jälkeä jättävä objekti olisi lentokone, vaikka toimittaja kahden asiantuntijan kanssa sen yrittää kertoa.
Selvä UFO:han se siinä! :smoke:
 
Tyhmät ihmiset ja pyörän lukitseminen :facepalm:
 

Liitteet

  • Screenshot_20210220-111132.jpg
    Screenshot_20210220-111132.jpg
    547,9 KB · Luettu: 543
Täytyy myöntää että aika huonoja lukkoja käytetty. Eihän tuossa malissa sinällää olevikaa runko lukittu ja takapyörä myös. Eli varkaalla palaa hiukan enemmän aikaa.
 
Vaijerilukko minkä saa keittiösaksilla auki, mitä toi takarenkaan lukko lukitsee?
 
Tämä ja kuvan laittajan mukaan hyvin lukittu...

Miten tuo sinusta olisi pitänyt lukita? Erityisesti kun kyseessä on tuollainen Verkkiksen kaupanpäällispyörä millä on arvoa ehkä 50e ja telinekin on tuollainen mihin ei U-lukkoa saa kiinni.
 
Miten tuo sinusta olisi pitänyt lukita? Erityisesti kun kyseessä on tuollainen Verkkiksen kaupanpäällispyörä millä on arvoa ehkä 50e.
Mua se ei haittaa että pyörä on lukittu miten on, mutta kuvan laittaja on mielensä pahoittanut kun harvinainen ja tärkeä pyörä on varastettu.

Ymmärrän että tuohon ei kannata mitään satojen eurojen lukkoja laittaa, mutta jo 50€ saa sellaisen lukon millä pyörää ei varasteta.

Yleensä pyörän hinta ei ole se mihin kannattaa kiinnittää huomiota, vaan käyttöarvo ja se vaiva kun pitää hommata uusi pyörä ja yleensä sen varkauden huomaa siinä vaiheessa kun sitä tarvitsee niin saattaa tulla kiire kun ei olekkaan pyörää millä mennä.
 
Tuo on sentään rungosta pyörätelineessä kiinni, joten on niitä tyhmempiäkin tapoja lukita pyörä. Lukot eivät tosin kovin hyviä ole...
 
Mua se ei haittaa että pyörä on lukittu miten on, mutta kuvan laittaja on mielensä pahoittanut kun harvinainen ja tärkeä pyörä on varastettu.

Ymmärrän että tuohon ei kannata mitään satojen eurojen lukkoja laittaa, mutta jo 50€ saa sellaisen lukon millä pyörää ei varasteta.

Yleensä pyörän hinta ei ole se mihin kannattaa kiinnittää huomiota, vaan käyttöarvo ja se vaiva kun pitää hommata uusi pyörä ja yleensä sen varkauden huomaa siinä vaiheessa kun sitä tarvitsee niin saattaa tulla kiire kun ei olekkaan pyörää millä mennä.

Sillä lukosta säästetyllä rahalla hurauttaa vaikka sitten taksilla jos on kiire.

Huvittaa aina kun näkee ylimitoitettuja lukkoja. Paras on taloyhtiöiden kanaverkkokomerot ja liikuntapaikkojen pukukoppien kaapit/lokerot. Laitetaan järeitä ja kalliita lukkoja kun oikeasti rosmo pääsee nollavaivalla siitä lukon vierestä sisään.

Mielestäni 50e lukon hankkiminen tuollaiseen pyörään olisi ylimitoitettua.
 
Mä aina sanon että jos pitää ostaa lukko pyörään niin halvempaa kuin tämä ei kannata ostaa, vaikka pyörällä ei olisi paljoa arvoa mutta se harmitus kun se varastetaan on suuri.

 
Sillä lukosta säästetyllä rahalla hurauttaa vaikka sitten taksilla jos on kiire.

Huvittaa aina kun näkee ylimitoitettuja lukkoja. Paras on taloyhtiöiden kanaverkkokomerot ja liikuntapaikkojen pukukoppien kaapit/lokerot. Laitetaan järeitä ja kalliita lukkoja kun oikeasti rosmo pääsee nollavaivalla siitä lukon vierestä sisään.

Mielestäni 50e lukon hankkiminen tuollaiseen pyörään olisi ylimitoitettua.
50€ lukkoa voi sitten tulevaisuudessa käyttää moneen muuhun, tulee halvemmaksi ostaa kerralla riittävän hyvä eikä kolmea halpaa vuodessa kun pyörä viedään...
 
50€ lukkoa voi sitten tulevaisuudessa käyttää moneen muuhun, tulee halvemmaksi ostaa kerralla riittävän hyvä eikä kolmea halpaa vuodessa kun pyörä viedään...

Mikäs siinä jos on jotain käyttötarvetta U-lukolle + vaijerille muuallakin kuin fillarin lukitsemiseen. Harvemmalla taitaa olla.

Mutta jos henkilöllä on käyttää kymppejä sen itse fillarin hankintaan, niin vähän on vaikea nähdä että 50e lukon hankinta hirveästi houkuttelisi sen lukitsemiseen.
 
Mikäs siinä jos on jotain käyttötarvetta U-lukolle + vaijerille muuallakin kuin fillarin lukitsemiseen. Harvemmalla taitaa olla.

Mutta jos henkilöllä on käyttää kymppejä sen itse fillarin hankintaan, niin vähän on vaikea nähdä että 50e lukon hankinta hirveästi houkuttelisi sen lukitsemiseen.
Niinhän sitä luulis, mutta samalla jaksetaan netissä itkeä kun pyörä on varastettu...
 
Onko sun mielestä pyörä lukittu hyvin?
Etupyörä ja runko kiinni telineessä ja takapyörässä lukko. Tietenkin sen takapyörän olisi voinut lukita runkoon. Eri asia tietenkin jos lukitsemisella tarkoitat lukon laatua. Rimpulahan se lukko on mutta pyörä parin kympin pyörä.
 
Lueskelin joskus sellaisen pyörävarashaastattelun. Monella varkaalla oli toimintaperiaate sellainen että ensin otetaan alle sellainen pyörä, joka on huonolla lukolla tai ilman lukkoa kiinni. Sillä huonolla pyörällä ajamalla lähdettiin sitten etsimään sitä kalliimpaa varastuskohdetta. Eli nuo ohuet vaijerilukot on ihan turhia.

Itse en näe yhtään mitään syytä ostaa vähintään U-lukkoa (35€ saa jo hyvän) kun se käytännössä takaa ettei huonompaa pyörää varasteta koskaan. Siinä vaiheessa kun varas katselee romupyöriä on tarkoitus vaan saada helposti mikä tahansa pyörä alleen. Vaijerilukon kanssa kun pyörä varastetaan, niin siellä olet sitten jumissa kauppaostosten, postipaketin tms. muun asian kanssa. Vaikka kävelet kotiin niin rahaa tulee silti kulumaan uuden munamankelin ostoon ja avuttomien vaijerilukkojen ostoon. U-lukon kanssa ei kukaan varas ala värkkäämään, koska vieressä on samanlaisia romuja huonoilla vaijereilla vaikka kuinka monta. Kalliit pyörät sitten erikseen.

Samasta syystä ohuet ketjut on aivan turhia. Joskus näkee kalliitakin pyöriä ihan koristeketjulla lukittuna. Ketju on muutenkin huono vaihtoehto, koska ketjun pitää olla paksua tai sekin menee katki helposti, ja suurin osa markettiketjusta on ihan pehmeätä laatua. Ja ketju naarmutta pyörääkin vielä, jos ei ole jotain suojaa.
 
Lueskelin joskus sellaisen pyörävarashaastattelun. Monella varkaalla oli toimintaperiaate sellainen että ensin otetaan alle sellainen pyörä, joka on huonolla lukolla tai ilman lukkoa kiinni. Sillä huonolla pyörällä ajamalla lähdettiin sitten etsimään sitä kalliimpaa varastuskohdetta. Eli nuo ohuet vaijerilukot on ihan turhia.

Itse en näe yhtään mitään syytä ostaa vähintään U-lukkoa (35€ saa jo hyvän) kun se käytännössä takaa ettei huonompaa pyörää varasteta koskaan. Siinä vaiheessa kun varas katselee romupyöriä on tarkoitus vaan saada helposti mikä tahansa pyörä alleen. Vaijerilukon kanssa kun pyörä varastetaan, niin siellä olet sitten jumissa kauppaostosten, postipaketin tms. muun asian kanssa. Vaikka kävelet kotiin niin rahaa tulee silti kulumaan uuden munamankelin ostoon ja avuttomien vaijerilukkojen ostoon. U-lukon kanssa ei kukaan varas ala värkkäämään, koska vieressä on samanlaisia romuja huonoilla vaijereilla vaikka kuinka monta. Kalliit pyörät sitten erikseen.

Samasta syystä ohuet ketjut on aivan turhia. Joskus näkee kalliitakin pyöriä ihan koristeketjulla lukittuna. Ketju on muutenkin huono vaihtoehto, koska ketjun pitää olla paksua tai sekin menee katki helposti, ja suurin osa markettiketjusta on ihan pehmeätä laatua. Ja ketju naarmutta pyörääkin vielä, jos ei ole jotain suojaa.
Niitä halpoja lukkoja ostetaan ja käytetään siksi, koska ne ovat kevyitä ja käteviä. Hyöty on kyseenalainen siinä vaiheessa jos joku tosissaan aikoo pyörän varastaa, mutta kyllä se ohikulkijoiden näpit pitää silti kurissa. Halvinkin U-lukko on varmempi, mutta vastaavasti ne ovat sitten painavia ja kömpelöitä.
 
Niitä halpoja lukkoja ostetaan ja käytetään siksi, koska ne ovat kevyitä ja käteviä. Hyöty on kyseenalainen siinä vaiheessa jos joku tosissaan aikoo pyörän varastaa, mutta kyllä se ohikulkijoiden näpit pitää silti kurissa. Halvinkin U-lukko on varmempi, mutta vastaavasti ne ovat sitten painavia ja kömpelöitä.

Itsellä just tommoinen halpa vaijeri Pelagossa. Pysyy duunipaikan porttien sisäpuolella riittävän hyvin lukossa, tai vastaavasti kahvilan pihassa, ja kotona vien sen olkkariin. Paikasta toiseen pääsee sitten Alepa-fillareilla eikä ole penniäkään kiinni.

Kivahan se on 1.5 kg U-lukkoa raahata mukana.
 
Niitä halpoja lukkoja ostetaan ja käytetään siksi, koska ne ovat kevyitä ja käteviä. Hyöty on kyseenalainen siinä vaiheessa jos joku tosissaan aikoo pyörän varastaa, mutta kyllä se ohikulkijoiden näpit pitää silti kurissa. Halvinkin U-lukko on varmempi, mutta vastaavasti ne ovat sitten painavia ja kömpelöitä.
Tuo kätevyys on tietenkin ihan hyvä pointti, mutta jos u-lukon ostaa sellaisen missä tulee pyörään asennettava kantoteline niin kyllä sekin kulkee kevyesti ja helposti mukana.

Vaijerilukon kannalta ongelma vaan on, että marketista saa halvempaakin huonoa vaijerilukkoa halvemmalla pihdit, joilla nämä halpikset menee poikki helposti. Ja tiedän tapauksia missä on pyöriä varastettu ihan työpaikan kameravalvotusta portin sisällä olevasta pyöräparkista. Ne kamerat on yleensä kuraa ja enemmänkin säädetty näyttämään vain sen, että liikkuuko siellä ihmisiä kuin että kuka siellä liikkuu. Itse en keksi mitään paikkaa missä surkeaa vaijerilukkoa käyttäisin, kun ne halvimmat on yksinkertaisesti niin kuraa että ne saa auki käsin vääntämällä. Vaikka pyörän arvo on 2€ niin siihen palaa aikaa ja rahaa että jostain saa uuden 2€ pyörän.
 
Tuo kätevyys on tietenkin ihan hyvä pointti, mutta jos u-lukon ostaa sellaisen missä tulee pyörään asennettava kantoteline niin kyllä sekin kulkee kevyesti ja helposti mukana.

Vaijerilukon kannalta ongelma vaan on, että marketista saa halvempaakin huonoa vaijerilukkoa halvemmalla pihdit, joilla nämä halpikset menee poikki helposti. Ja tiedän tapauksia missä on pyöriä varastettu ihan työpaikan kameravalvotusta portin sisällä olevasta pyöräparkista. Ne kamerat on yleensä kuraa ja enemmänkin säädetty näyttämään vain sen, että liikkuuko siellä ihmisiä kuin että kuka siellä liikkuu. Itse en keksi mitään paikkaa missä surkeaa vaijerilukkoa käyttäisin, kun ne halvimmat on yksinkertaisesti niin kuraa että ne saa auki käsin vääntämällä. Vaikka pyörän arvo on 2€ niin siihen palaa aikaa ja rahaa että jostain saa uuden 2€ pyörän.

Vanha vaijerilukko hapettui talvella jumiin ja se kyllä meni parilla taitolla ja Leatherman Super Toolilla aika nopeasti poikki. Mutta jos joku duunin tupakkapaikalta nussii mun fillarin, niin saa pomo ostaa uuden
 
Ei noi parhaimmat/järeimmätkään lukot auta, jos joku haluaa oikeasti varastaa sen sun pyörän. Osaava heppu tiirikoi minkä tahansa lukon auki tai järeätkin leikkurit on helppo kuljettaa.
 
Ei noi parhaimmat/järeimmätkään lukot auta, jos joku haluaa oikeasti varastaa sen sun pyörän. Osaava heppu tiirikoi minkä tahansa lukon auki tai järeätkin leikkurit on helppo kuljettaa.
Eri asia jos puhutaan kalliista ja halvoista pyöristä. Halpa pyörä varastetaan helppouden takia, varkaalla on tarve päästä jonnekin, jolloin otetaan se helpoin. Ja vaijerilukkoa helpompi on vain täysin lukitsematon. Kallis pyörä varastetaan koska se halutaan myydä eteenpäin joko pyörän tai osien takia. Tällöin sitä voidaan stalkatakin jonkun aikaa ja jos pyörän saa jotenkin vaikka pakun kyytin kannettua niin sillä lukolla ei ole mitään merkitystä. Sitten omassa autotallissaan on aikaa ja vermeet mennä vaikka kymmenen sentin terässeinän läpi. Käyttämällä halpaa vaijerilukkoa takaa aina sen, että se oma pyörä on aina se helpoin varastettava.

Tämä on nyt osaltani viimeinen viesti tähän ketjuun pyörien lukoista.
 
Tyhmät ihmiset ja pyörän lukitseminen :facepalm:
Tossakin maininta harvinainen mainospyörä...Meillä on pihassa 2 kpl noita. Noita sai ostaa verkkokaupasta ovh150€ ja 50€ oli joku tarjous ja hain silloin 2kpl, tosin faija osti tosen ku 1kpl/asiakas rajoitus.
Ostin tohon vaijerilukon lisäksi runkolukon. Ihan sahasin vaan tohon takalokariin loven, rungossa oli jopa reiät lukon pulteille, niin ei tarvinnu nippusiteillä laittaa. Hieno siitä ei tullut millään muotoa, ,mutta ttähän mennessä on ollut tallella asemalla kun töistä/asioilta palannut. Käyttöarvo on ollut suuri 3 tai kesää menty pelkällä ilman lisäyksellä ja ketjun rasvauksella.
 
Pyörän lukitsemisen ensisijainen tarkoitus on estää pyörän vieminen pois ajamalla. Toissijainen tarkoitus on herättää huomiota, mikäli joku yrittää raahata lukittua pyörää mukana kadulla. Ensisijainen ja toissijainen tarkoitus täyttyy varsin hyvin, kun pyörä on lukittu rungosta kiinni pyörätelineeseen.

Kuten sanottua, halvat lukot ei pidättele varkaita. Halpa pyörä taas ei kiinnosta varkaita.
 
Niitä halpoja lukkoja ostetaan ja käytetään siksi, koska ne ovat kevyitä ja käteviä. Hyöty on kyseenalainen siinä vaiheessa jos joku tosissaan aikoo pyörän varastaa, mutta kyllä se ohikulkijoiden näpit pitää silti kurissa. Halvinkin U-lukko on varmempi, mutta vastaavasti ne ovat sitten painavia ja kömpelöitä.
Meinaat että tämä U-lukko on painava ja kömpelö?

 
Itsellä just tommoinen halpa vaijeri Pelagossa. Pysyy duunipaikan porttien sisäpuolella riittävän hyvin lukossa, tai vastaavasti kahvilan pihassa, ja kotona vien sen olkkariin. Paikasta toiseen pääsee sitten Alepa-fillareilla eikä ole penniäkään kiinni.

Kivahan se on 1.5 kg U-lukkoa raahata mukana.
Saa olla voimat aika heikot jos 1,5kg lukkoa ei jaksa ottaa mukaan :beye:
 
Meinaat että tämä U-lukko on painava ja kömpelö?

Saa olla voimat aika heikot jos 1,5kg lukkoa ei jaksa ottaa mukaan :beye:
Ei se ole pelkästään voimasta kiinni. Aktiivisemmat fillaristit karsivat pyöristään paljon kevyempiäkin varusteita ja valitsevat kevyempiä renkaita jne, jotta ajaminen olisi mukavampaa, eikä vajaan parin kilon rautamöllykkä oikein sovi siihen yhtälöön. Ikävä vaan, että nuo ovat vähänkin arvokkaammissa fillareissa käytännössä pakollisia, mutta tuollaisiin muutaman kympiin rakkineisiin laittaisin suosiolla ihan vaan tällaisen runkolukon, joka on sekä kätevä että kevyt ja hoitaa hommansa sillä tasolla kuin on tarvetta. Jos on pakko saada fillari lisäksi kiinni johonkin kiinteään, niin noita on sellaisinakin versioina, joissa on vaijerilukko kaverina. U-lukot ovat turvallisuuden puolesta lyömättömiä, mutta jokainen toki tekee valinnan omien tarpeidensa perusteella.

Kömpelyys U-lukoissa tulee siitä, että niitä on hankala kuljettaa, varsinkin jos ei ole kunnollista runkokiinnikettä. Omissa fillareissa käytän Abuksen järeämpiä taittolukkoja, jotka ovat olleet ihan ok kompromissi kestävyyden ja käytettävyyden välillä. Tosivaras saa ne kyllä auki, mutta tavikselta se ei onnistu hetkessä.
 
Tuon nimenomaisen Kryptoniten lukon omistajana voin todeta että sen runkokiinnitys on aika onneton viritys.
 
Entisaikaan pyörissä oli lukot jo tehtaalta lähtien mukana, mikä oli todella näppärää. Jostain syystä noita ei enää ole näkynyt.
 

Ei ymmärrä että jos hotellihuoneen varaa nuukuuttaan/tyhmyyttään ilman peruutusoikeutta niin siinä ei ole peruutusoikeutta vaikka kuinka Celinen konsertti siirrettäisiin..

Itketään lehdessä tappiota kunnes hotelli suostuu muuttamaan varausta pr-syistä.

Tässä ennemmin kyseessä on röyhkeys ja nerokkuus. Tyhmä olisi menettänyt sen 600€.
 
Entisaikaan pyörillä jaksettiin vielä polkea eikä itkeä jostain muutaman kilon lukosta. Näin tämä maailma on muuttunut. Kehoitan tuossa kohtaa hommaamaan sähköavusteisen pyörän, niin ei tarvitse enää polkeakkaan vaan voi vain kruisailla.
 
Entisaikaan pyörissä oli lukot jo tehtaalta lähtien mukana, mikä oli todella näppärää. Jostain syystä noita ei enää ole näkynyt.
On mun pyörässä vielä nykyaikanakin, tosin pyörä ei ole uusi.. ;)

Ei tuollaista lukkoa varmaan ihan ensimmäisenä olla murtamassa. Ei ole ainakaan vielä murrettu, vaikka pyörä on ollut taivasalla kaupungissa sellaiset kunnioitettavat 15-20 vuotta ja loput varastossa...
 
Entisaikaan pyörillä jaksettiin vielä polkea eikä itkeä jostain muutaman kilon lukosta. Näin tämä maailma on muuttunut. Kehoitan tuossa kohtaa hommaamaan sähköavusteisen pyörän, niin ei tarvitse enää polkeakkaan vaan voi vain kruisailla.
Aina naureskelen kun nämä sporttiasuihin pukeutuneet ajelee keskittyneesti sillä moottorilla. Itse vedän normaalilla 3 vaihteisella ohi reisilihakset suonikkaana pumpaten ja kuntoa kohottaen.
 
Aina naureskelen kun nämä sporttiasuihin pukeutuneet ajelee keskittyneesti sillä moottorilla. Itse vedän normaalilla 3 vaihteisella ohi reisilihakset suonikkaana pumpaten ja kuntoa kohottaen.
Juu ja pyörä on sitä viimeisintä mallia (500 grammaa jos sitäkään). Sitten valitetaan jostain lukosta joka vaikeuttaa sporttivarttia.
 
Päivän voittaja: Miikka!

Eli summa summarum kaveri naposteli tunnin verran lennolla ilman maskia. Okei, tämä vielä menisi mutta sitten uhriudutaan somessa ja parjataan pahaa Finnairia :D Kunnon "yrittäjä" siinä meillä.

Miikka sai Finnairilta lentokiellon, koska ei napostellessaan suostunut käyttämään maskia – ”Aika kova rangaistus”

"Peuravirta aloitti syömisen pian koneen noustua ja laittoi omien sanojensa mukaan maskin takaisin parikymmentä minuuttia ennen laskeutumista. Pyrähdys Finnairin koneella Oulusta Helsinkiin kestää noin tunnin ja 20 minuuttia. Peuravirta on sittemmin purkanut tuntemuksiaan sosiaalisen median kanavissa. Hän aikoo huomenna ottaa yhteyttä Finnairiin ja pyytää anteeksi käytöstään, jotta saisi lentokiellon purettua. Somessa hän on ehtinyt jo uhata Finnairia oikeustoimilla."
 
Päivän voittaja: Miikka!

Eli summa summarum kaveri naposteli tunnin verran lennolla ilman maskia. Okei, tämä vielä menisi mutta sitten uhriudutaan somessa ja parjataan pahaa Finnairia :D Kunnon "yrittäjä" siinä meillä.

Miikka sai Finnairilta lentokiellon, koska ei napostellessaan suostunut käyttämään maskia – ”Aika kova rangaistus”

"Peuravirta aloitti syömisen pian koneen noustua ja laittoi omien sanojensa mukaan maskin takaisin parikymmentä minuuttia ennen laskeutumista. Pyrähdys Finnairin koneella Oulusta Helsinkiin kestää noin tunnin ja 20 minuuttia. Peuravirta on sittemmin purkanut tuntemuksiaan sosiaalisen median kanavissa. Hän aikoo huomenna ottaa yhteyttä Finnairiin ja pyytää anteeksi käytöstään, jotta saisi lentokiellon purettua. Somessa hän on ehtinyt jo uhata Finnairia oikeustoimilla."

Tämän zinzino-yrittäjän facebook-profiili kertoo kyllä henkilöstä kaiken oleellisen.
 
Entisaikaan pyörillä jaksettiin vielä polkea eikä itkeä jostain muutaman kilon lukosta. Näin tämä maailma on muuttunut. Kehoitan tuossa kohtaa hommaamaan sähköavusteisen pyörän, niin ei tarvitse enää polkeakkaan vaan voi vain kruisailla.
Kannattaa samalla vinkata ammattipyöräilijöille, että ihan turhaan hommaavat mitään hiilikuiturunkoja ja karsivat osia, kun homma hoituisi lihaksilla tai sähkölla paremmin. Koko fillarien kehityskin menee väärään suuntaan, kun pitäisi tehdä vaan painavampia kulkineita, jotta niillä liikkuisi vaan A-ryhmän lihaksikkaat foorumitietäjät.

Juu ja pyörä on sitä viimeisintä mallia (500 grammaa jos sitäkään). Sitten valitetaan jostain lukosta joka vaikeuttaa sporttivarttia.
Saat ajaa niin painavalla fillarilla ja niin painavilla lisävarusteilla kuin haluat, mutta ollaan kyllä ihan hyvin ketjun aiheessa, jos kuvitellaan että fillari muuttuu painoa lisäämällä ainakaan yhtään mukavammaksi ajaa.

Päivän voittaja: Miikka!

Eli summa summarum kaveri naposteli tunnin verran lennolla ilman maskia. Okei, tämä vielä menisi mutta sitten uhriudutaan somessa ja parjataan pahaa Finnairia :D Kunnon "yrittäjä" siinä meillä.

Miikka sai Finnairilta lentokiellon, koska ei napostellessaan suostunut käyttämään maskia – ”Aika kova rangaistus”

"Peuravirta aloitti syömisen pian koneen noustua ja laittoi omien sanojensa mukaan maskin takaisin parikymmentä minuuttia ennen laskeutumista. Pyrähdys Finnairin koneella Oulusta Helsinkiin kestää noin tunnin ja 20 minuuttia. Peuravirta on sittemmin purkanut tuntemuksiaan sosiaalisen median kanavissa. Hän aikoo huomenna ottaa yhteyttä Finnairiin ja pyytää anteeksi käytöstään, jotta saisi lentokiellon purettua. Somessa hän on ehtinyt jo uhata Finnairia oikeustoimilla."
Vaikuttaa jo tuon videon perusteella 100% miespuoliselta Karenilta. Olisin ihan mielelläni nähnyt kun tyyppi haetaan koneesta jenkkityyliin käsiraudoissa kainaloista kantaen lähimmällä kentällä ja laitetaan perään lasku toimenpiteistä ja polttoaineista. Mielipiteitä saa olla, mutta lentokone on väärä paikka alkaa niitä esittämään ja koestamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti nyt vain pitävät lentokiellon, eikä niin kuin yleensä että mediaan itkemällä saa kaiken anteeksi ja joku maksaa sakot/tapiot/jne. Hki-Oulu väliä kun jonkin aikaa vaikka VR:llä sahailee (6-9 h suuntaansa), niin ehtii hetken miettiä asiaa.

Eniten näissä juuri ärsyttää että saavat median huomion ja yleensä hyötyvät tästä. Ei olisi tullut mieleenkään 1 h 20 min lennolla ruveta syömään mitään tällaisena aikana, joten en nyt ko. tilanteeseen ikinä joutuisi, mutta kuinka äärettömän omahyväinen voi olla että tappelee tällaisessa asiassa vastaan.
 
Toivottavasti nyt vain pitävät lentokiellon, eikä niin kuin yleensä että mediaan itkemällä saa kaiken anteeksi ja joku maksaa sakot/tapiot/jne. Hki-Oulu väliä kun jonkin aikaa vaikka VR:llä sahailee (6-9 h suuntaansa), niin ehtii hetken miettiä asiaa.

Eniten näissä juuri ärsyttää että saavat median huomion ja yleensä hyötyvät tästä. Ei olisi tullut mieleenkään 1 h 20 min lennolla ruveta syömään mitään tällaisena aikana, joten en nyt ko. tilanteeseen ikinä joutuisi, mutta kuinka äärettömän omahyväinen voi olla että tappelee tällaisessa asiassa vastaan.
Tuohan on ihan tahallaan yrittänyt kiertää sääntöjä puputtamalla koko matkan ajan niitä pähkinöitä ja siihen se Finnairin viestintäjohtajakin viittasi. Ihan tahallaan tyyppi kerjää verta nenästään ja käyttäytyy typerästi ja sitten kun se ei mene läpi, aletaan itkemään somessa ja mediassa. Tyypillinen itseoikeutettu Karen tosiaan. Jos kyse olisi jostakin puistonpenkistä, niin tilanne olisi toinen, mutta Finnair voi vaatia asiakkaita pitämään vaikka pipoa päässä koko matkan, jos turvallisuuden vuoksi niin päättävät. Jos se ei kelpaa, niin nämä örvelöt voivat kulkea vaikka suksilla.
 
Kannattaa samalla vinkata ammattipyöräilijöille, että ihan turhaan hommaavat mitään hiilikuiturunkoja ja karsivat osia, kun homma hoituisi lihaksilla tai sähkölla paremmin. Koko fillarien kehityskin menee väärään suuntaan, kun pitäisi tehdä vaan painavampia kulkineita, jotta niillä liikkuisi vaan A-ryhmän lihaksikkaat foorumitietäjät.


Saat ajaa niin painavalla fillarilla ja niin painavilla lisävarusteilla kuin haluat, mutta ollaan kyllä ihan hyvin ketjun aiheessa, jos kuvitellaan että fillari muuttuu painoa lisäämällä ainakaan yhtään mukavammaksi ajaa.
Oliko nyt kuitenkaan kyse ammattipyöräilijöistä vai normi pullamössö valivali kansalaisista (ei kohdistu kehenkään foorumilaiseen)? Jos ihan oikeasti jaksaa normaali pyöräilyssä valittaa jostain lukosta mikä saattaa painaa jonkin verran, niin sitten olisi ehkä parempi siirtyä johonkin muuhun kulkineeseen tai sitten siihen sähköavusteiseen vehkeeseen, niin mikään ei paina liikaa.

Ja kyllä, minä ajelen ihan normaalilla pyörällä (ei hiilirunkoinen) ja ei edes koskaan ole tullut mieleen, että voi kun matka voisi sujua rattoisammin, jos jättäisin tuon lukon pois, kun se painaa pikkaisen. Ei tuossa nyt kuitenkaan mitään 20kg levykiekkoa selässä kanneta.

edit. niin ja minulla on vielä sellainen "painava" U-lukko. Jossain joku jo mainitsikin, että ihmiset ovat keskimäärin aika pulleassa kunnossa nykyään, niin jo ihan sillä hyötyliikunnassa ei kannata ruveta viilaamaan grammoja.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
275 189
Viestejä
4 738 764
Jäsenet
77 304
Uusin jäsen
z3ikki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom