Tyhmät ihmiset

Lentokone on yksi ahdistavimmasta paikoista kyllä ryypätä. Ei pääse tupakalle, juomaa joutuu odottamaan suhteettoman kauan, vessajonot ja huonolla tuurilla vielä joku kusipää istuu vieressä.
Mun mielestä se nyt vaan on tyhmää ryypätä koneessa. Lentoja takana satoja, äkkiä veikaten >500 ja ehkä kerran tai kahdesti olen ollut päissäni lennolla, nekin 90-luvulla... Muutaman oluen voi ottaa, mutta ei enempää.
 
Miksi pitäisi tylsä lento kärsiä selvinpäin?
Itsellä aina tapana saapua kentälle selvinpäin, taxfreestä pullo viinaa naamariin jossain nurkassa ja koneeseen on mukava nousta 1.5 promillen laitamyötäisessä :cool:
Ei pelota lento eikä tarvitse vessassa rampata kun kirkkailla pöhnät hankittu, voi keskittyä kahvitteluun ja ruokailuun lennon ajan
 
En muuten ymmärrä jonkun mainitsemaa "juontisuositusta". Ainoa järkevä juontisuositus on juoda, kun on jano. Muu on turhaa.
Näin taitaa sanoa vain terve ihminen kuka ei ole kokenut nestehukasta aiheutuvia ongelmia.

Joskus aiemmin join vain silloin, kun oli jano ja kärsin usein kovista päänsäryistä, ne hävisi käytännössä kokonaan, kun alkoi juomaan enemmän. Nykyään erinäisten muiden terveysongelmien johdosta oma aineenvaihdunta on kaikkea muuta kuin normaali ja jos en juo riittävästi päivässä, eli useammin ja/tai enemmän mitä janontunne kertoo, niin edessä on sairaalareissu. Ei ole mitenkään mukava tunne, kun sitten ei enää pysty syömään tai juomaan vaan kaikki tulee ylös. Sitä ainakin nestehukka aiheutti minulle ja sitä en enää halua kokea joten kyllä, pyrin menemään oman lääkärin antaman juontisuosituksen mukaan. Ei sitä orjallisesti tarvitse kuitenkaan noudattaa, mutta edes sinnepäin.

Ihmiset on erilaisia, jos joillekin riittää juonti vain janon sattuessa niin hyvät heille, itselleni se ei riitä.
 
Sama juttu täällä janon kanssa. Sitä täytyy tietoisesti juoda useammin kuin on jano. Välillä saa muistuksen siitä ettei juo tarpeeksi kun kusi on Miranolin Liikennemerkkikeltaisen väristä.
 
Ai niin, siitä nousun jälkeisestä vessaryntäyksestä tuli mieleen junista tuttu ilmiö. Mikä ihme signaali sen on eväiden syömisen aloittamiselle kaukojuniissa, kun juna lähtee liikkeelle? Oot istunut vartin vaunussa ja eväspaperit rapisevat sillä sekunnilla, kun juna liikahtaa?
Siinä kohtaa tietää ettei viereen ole enää tunkemassa ketään, joten voi keskittyä rauhassa syömiseen. Itse kyllä odottelen yleensä vielä sen verran että konnari saa liput tarkastettua, niin ei pääse sekään häiritsemään ruokanautintoa.
 

"Lukija kertoo samantien tarttuneensa puhelimeen ja videoineen pariskunnan herkkää hetkeä. Iltalehti on nähnyt lukijan kuvaaman videon, josta selvästi näkee, että kaksi ihmistä todella harrastaa seksiä joenrannalla.

Videon kuvaamisen jälkeen lukija päätti soittaa hätäkeskukseen"

Eli on nähty seksiä, alettu heti kuvaamaan, sen jälkeen välittömästi soitto hätäkeskukseen. Jälkeen päin naureskeltu, että hehheh, se on tämä seksihelle varmaan...
 

"Lukija kertoo samantien tarttuneensa puhelimeen ja videoineen pariskunnan herkkää hetkeä. Iltalehti on nähnyt lukijan kuvaaman videon, josta selvästi näkee, että kaksi ihmistä todella harrastaa seksiä joenrannalla.

Videon kuvaamisen jälkeen lukija päätti soittaa hätäkeskukseen"

Eli on nähty seksiä, alettu heti kuvaamaan, sen jälkeen välittömästi soitto hätäkeskukseen. Jälkeen päin naureskeltu, että hehheh, se on tämä seksihelle varmaan...
Ei tulis kyllä mieleenkään ruveta kuvaamaan tuossa tilanteessa. Olisi nyt vain jättänyt rauhaan. Taas kyllä uutisen arvoinen tapaus..
 
Millainen ihminen jonottaa bensatankillisen takia jopa 10 tuntia? En voi käsittää. Huvinsa kullakin.

Itekkin mietin sitä että jonottaako ihmiset oikeasti vaan siksi että saavat ilmaiseksi tankin täyteen? Vai ovatko kunnolla hamstraamassa ilmasta bensaa että olisi monta kanisteriakin matkassa.
 
Itekkin mietin sitä että jonottaako ihmiset oikeasti vaan siksi että saavat ilmaiseksi tankin täyteen? Vai ovatko kunnolla hamstraamassa ilmasta bensaa että olisi monta kanisteriakin matkassa.
Ei siellä saanut tankata mihinkään kanistereihin. Asemalla oli tankkaajat talon puolesta.
 
Emmänyttiiä, miksei kukaan ajattele lapsia?
Onko normaali seksi niin kamala asia?

Joidenkin mielestä(en nyt tarkoita sinua) on järkyttävää ja väärin, jos vähän naisen nänni vilahtaa pelissä tai elokuvassa mutta gore ja väkivalta ei hätkäytä tippaakaan.
 
Onko normaali seksi niin kamala asia?

Joidenkin mielestä(en nyt tarkoita sinua) on järkyttävää ja väärin, jos vähän naisen nänni vilahtaa pelissä tai elokuvassa mutta gore ja väkivalta ei hätkäytä tippaakaan.

Okei, no "eikö kukaan ajattele lapsia" on hokema ja toisaalta otsikossa luki "erikoista liikettä" vs. normaalia seksiä :kahvi:. Euroopassa pelkkä alastomuus ei juurikaan hätkähdytä, niin olen väärä kommentoimaan. Itseähän vaan kiihottaa kuunnella, kun naapuri paneskelee. Kai se idea on, ettei lasten haluta kopioivan seksiä leikkeihinsä. Tietenkin voi kysyä, miksi väkivaltaa saa, mutta mitä olen läheltä katsonut, taisteluleikit ovat osa hyvän ja pahan käsityksen muodostumista. Graafinen väkivalta erikseen, mutta molemmat seksi, väkivalta ja huumeet ovat aika balanssissa @ K15 Euroopassa.
 
Kummastuttaa ja huvituttaa, kuinka niin monet ajattelevat kustannukset ja säästöt ensisijaisesti suhteellisina eikä absoluuttisina.

Jos vaikka telkkari maksaa Gigantissa 999 e ja Verkkokaupassa 994 e, niin ajatellaan, että "ei se vitonen tuossa hinnassa tunnu" ja noudetaan telkkari tutummasta Gigantista. Kuitenkin sitten jossain muutaman kympin työkalussa se samainen vitonen onkin sitten yllättäen iso raha. :facepalm:
 
Kummastuttaa ja huvituttaa, kuinka niin monet ajattelevat kustannukset ja säästöt ensisijaisesti suhteellisina eikä absoluuttisina.

Jos vaikka telkkari maksaa Gigantissa 999 e ja Verkkokaupassa 994 e, niin ajatellaan, että "ei se vitonen tuossa hinnassa tunnu" ja noudetaan telkkari tutummasta Gigantista. Kuitenkin sitten jossain muutaman kympin työkalussa se samainen vitonen onkin sitten yllättäen iso raha. :facepalm:

Ja mikä tässä oli tyhmää? Kahden kympin työkalu saattaa riittää tarkoitukseensa ihan hyvin, ja jos ei riitä, voi käydä ostamassa pois Bahcon. Koska se on vain kaks kybää.

Tyhmä on se, joka ajaa Jätkäsaareen 5e alemman hinnan takia tai kanittaa kotona verkkiksen kuriirin saapumista koko kauniin kesäpäivän, jälleen 5e takia.
 
Ja mikä tässä oli tyhmää? Kahden kympin työkalu saattaa riittää tarkoitukseensa ihan hyvin, ja jos ei riitä, voi käydä ostamassa pois Bahcon. Koska se on vain kaks kybää.

Tyhmä on se, joka ajaa Jätkäsaareen 5e alemman hinnan takia tai kanittaa kotona verkkiksen kuriirin saapumista koko kauniin kesäpäivän, jälleen 5e takia.
Esimerkki ei ollut hyvä. Idea oli se, että tuijotetaan prosentteja liikaa. "Penny wise, pound foolish."
 
Myös ihmiset jotka eivät katso ruoan kilohintoja vaan pelkästään tuotteen hintaa. Voivat valita tuotteen koska se on vaikka sentin halvempi mutta painoa 20% vähemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Nyt on kyllä aikamoista suorittamista span... eikun siis pyöräilijältä. Näin sitä mustataan kilpapyöräilijöiden sekä ihan keiden tahansa muidenkin pyöräilijöiden mainetta.
Ihan oikeassa ketjussa ainakin tuo pyöräilijä. Syöksytään alle 100km/h ilman minkäänlaista ennakointia koska hänellä on oikeus ja aletaan sitten riehumaan.
 
Ihan oikeassa ketjussa ainakin tuo pyöräilijä. Syöksytään alle 100km/h ilman minkäänlaista ennakointia koska hänellä on oikeus ja aletaan sitten riehumaan.
Tuollaisia asennevammaisia sekopäitä tuntuu pyörivän fillarikeskusteluissa melkoisesti, joten ei yllätä. Eiköhän täälläkin ole kohta joku pätemässä "syyttömän syyllistämisestä".
 
Ihan oikeassa ketjussa ainakin tuo pyöräilijä. Syöksytään alle 100km/h ilman minkäänlaista ennakointia koska hänellä on oikeus ja aletaan sitten riehumaan.
Minkälaisilla laseilla noita videoita pitää katsoa keksiäkseen huudella, ettei pyöräilijä ennakoi? En ole yhtä mieltä aggressiivisesta käytöksestä, mutta pyöräilijä oli selvästi olettanut autojen tulevan väistämisvelvollisina päälle. Kunhan säikytteli.

Pyörän nopeudesta taas on ihan turha mussuttaa mitään niin pitkään kun ajoradalla saa ajaa yli kävelyvauhtia. Jos autolla alkaisi jarruttelemaan jokaisen risteyksessä varmistuakseen, ettei stop-merkin takaa tulla päälle, saisi aika nopeasti poliisin perään tarkistamaan kuskin kunnon.
 
Säikytteli myös jalankulkijoita järjettömin ohitusnopeuksin, pimeään risteykseen ei varmasti nähnyt,... Täys kokovartalokyrpä mitä liikenneasenteeseen tulee.

e: Kai sä Antti ymmärät, että autot oli jo risteyksessä vuoronumeron kanssa :rofl2: Oikeasti tuollainen s-raketti jää niin helposti a-pilarin piilloon, että pyörän nyt vaan täytyy varoa autoa enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Nyt on kyllä aikamoista suorittamista span... eikun siis pyöräilijältä. Näin sitä mustataan kilpapyöräilijöiden sekä ihan keiden tahansa muidenkin pyöräilijöiden mainetta.
En nyt tiedä olenko itse tyhmä, mutta uutisessa luki:
"– Näen että siinä on ikkuna auki. Se on sama kuin autoilija painaisi äänimerkkiä. "
Itse vissiin ajan sitten n.20% työajosta torvi pohjassa..
 
Esimerkki ei ollut hyvä. Idea oli se, että tuijotetaan prosentteja liikaa. "Penny wise, pound foolish."

No, esimerkki oli sikäli hyvä, että yhdellä työkalulla ei tee ihmeitä, vaan tarttee tusinan kuusiokoloavaimia ja kaikkea muuta, elikkäns 20 vs. 25 e työkalu tekee viidenkymmenen työkalun pakissa eroa jo 250 euroa kun taas kalliissa hankinnoissa kyse on (jo taloudenpidon pakottamana) kertaostoksista.
 
En nyt tiedä olenko itse tyhmä, mutta uutisessa luki:
"– Näen että siinä on ikkuna auki. Se on sama kuin autoilija painaisi äänimerkkiä. "
Itse vissiin ajan sitten n.20% työajosta torvi pohjassa..
Toimittajan moka esittää asia noin epäselvästi. Olli on selvästi selittänyt toimittajalle että "hei!" avoimesta ikkunasta on se sama kuin äänimerkki. Toimittajan teksti on sitten sekavaa tusailua, mutta ymmärtäähän sen että intohimo voi olla hakusessa jos työ on kirjottaa ihmisten tappelusta netissä.
 
En nyt tiedä olenko itse tyhmä, mutta uutisessa luki:
"– Näen että siinä on ikkuna auki. Se on sama kuin autoilija painaisi äänimerkkiä. "
Itse vissiin ajan sitten n.20% työajosta torvi pohjassa..
Tuo oli jatkoa edelliseen lauseeseen, jossa sanottiin että "Ollin pannu kiehahtaa. Hän huutaa autoilijalle hei ja kirosanan".

Eli siis se huutaminen ja kiroileminen oli fillarihepun mukaan se äänimerkin vastine.

Itse aiheesta sen verran, että käytännössä tämä Olli on päättänyt perseillä tahallaan liikenteessä, "jotta voi herättää keskustelua". Kuten jo todettiin, asennevamma on vahva.

Olli kertoo videoiden olevan tarkoituksella dramaattisia, koska muuten keskustelua on vaikea herättää, ja jos keskustelua ei käydä, niin huonosti sujuvien ja varallisten ratkaisujen tekeminen pyöräväylille jatkuu.

Liikenneturvan tutkimuspäällikön mukaan "kyse on usein ilmiöstä, jossa omat virheet nähdään sattumina ja virheinä, joita tapahtuu, mutta toisten tekemät nähdään tarkoituksellisena huonona käytöksenä". Olli taitaa olla näitä, joille muiden tekemiä virheitä vaan sattuu kohdalle enemmän kuin muille.
 
Itse aiheesta sen verran, että käytännössä tämä Olli on päättänyt perseillä tahallaan liikenteessä, "jotta voi herättää keskustelua". Kuten jo todettiin, asennevamma on vahva.
Katsoin artikkelin pari videota eikä minusta ole perseilyä jos yrittää pyörällä käyttää liikennesääntöjen mukaista etuajo-oikeuttaan. Perseilyähän noissa on ennemminkin se ettei autoillessa vaivauduta olemaan perillä liikennesäännöistä, tai ettei liikennesunnittelu onnistu tämän tehokkaammin poistamaan pyöräilijöitä näiden piittaamattomien autoilijoiden tieltä.
 
Minkälaisilla laseilla noita videoita pitää katsoa keksiäkseen huudella, ettei pyöräilijä ennakoi? En ole yhtä mieltä aggressiivisesta käytöksestä, mutta pyöräilijä oli selvästi olettanut autojen tulevan väistämisvelvollisina päälle. Kunhan säikytteli.

Pyörän nopeudesta taas on ihan turha mussuttaa mitään niin pitkään kun ajoradalla saa ajaa yli kävelyvauhtia. Jos autolla alkaisi jarruttelemaan jokaisen risteyksessä varmistuakseen, ettei stop-merkin takaa tulla päälle, saisi aika nopeasti poliisin perään tarkistamaan kuskin kunnon.

Ennakoihan toi spandex-pelle, tahallaan väärin. Risteyksessä auto on hiljentänyt suojatielle ja kun pyörää ei näy auto siirtyy risteysalueelle. Spandex-mies polkee täyttä häkää päälle ja olettaa kai että pyörätie olisi joku vapaa kiitorata. Ajonopeus tulee sovittaa olosuhteisiin nähden sopivaksi ja yliajo-oikeutta ei tunneta. Olisi jättänyt kiihdytyksen tekemätä ja ajanut vuorollaan risteyksestä mutta kuin ei vaan voi.

Itseä pelottaa eniten ne spandexit jotka valoristeyksissä vetää täyttä vauhtia suojatielle oikealle kääntyvän autojonon väliin, toisaalta sitä saa mitä tilaa...
 
Katsoin artikkelin pari videota eikä minusta ole perseilyä jos yrittää pyörällä käyttää liikennesääntöjen mukaista etuajo-oikeuttaan. Perseilyähän noissa on ennemminkin se ettei autoillessa vaivauduta olemaan perillä liikennesäännöistä, tai ettei liikennesunnittelu onnistu tämän tehokkaammin poistamaan pyöräilijöitä näiden piittaamattomien autoilijoiden tieltä.
Eikös tuo Olli twitterissään maininnut että "varokaa autoilijat ja liikennesuunnittelijat, täältä tullaan"? Ja ihan hakemalla hakee kohtaamisia, kiihdyttää jos autoilija meinaa ehtiä alta pois...:facepalm:

Olli on todella tämän ketjun materiaalia, ja varmaan pian Darwin -ketjun matskua ihan aiheesta.
 
Onneksi Olli pääsee kohta tuolla premium-maantiepyörällään suhaamaan kotikaupunkinsa uusien ratikoiden kanssa, saavat niidenkin kuskit vähän koulutusta. Ei taida aerodynamiikkaakaan olla uhrattu sen verran että pyörässä olisi soittokelloa.

Tuon Prismankin pystyy sitäpaitsi kiertämään ainakin vielä toistaiseksi myös toiselta puolelta, ei tuossa ajele kuin kaupan asiakkaat ja hätähousut noita risteyksiä läpi.
 
Eikös tuo Olli twitterissään maininnut että "varokaa autoilijat ja liikennesuunnittelijat, täältä tullaan"? Ja ihan hakemalla hakee kohtaamisia, kiihdyttää jos autoilija meinaa ehtiä alta pois...:facepalm:

Olli on todella tämän ketjun materiaalia, ja varmaan pian Darwin -ketjun matskua ihan aiheesta.
Vilkaisin herran twitteristä pyöräilyvideoita ja melkoista provoamista ovat. Tuollaisella menolla meilläpäin olisi joku jo väännellyt Ollin ja pyöränsä yhteen nippuun mutta toivottavasti rauhoituu ennenkuin sattuu.
 
Katsoin artikkelin pari videota eikä minusta ole perseilyä jos yrittää pyörällä käyttää liikennesääntöjen mukaista etuajo-oikeuttaan. Perseilyähän noissa on ennemminkin se ettei autoillessa vaivauduta olemaan perillä liikennesäännöistä, tai ettei liikennesunnittelu onnistu tämän tehokkaammin poistamaan pyöräilijöitä näiden piittaamattomien autoilijoiden tieltä.

Olen toistakymmentä vuotta harrastanut moottoripyöräilyä, mukana muutamakin bigtwin amerikanihme suorilla putkilla. Jos olisin aina pitänyt oikeudestani kiinni kun auto tulee sivutieltä tai kaupungissa kolmion takaa olisi meikäläisen hautajaisia vietetty jo monta kertaa..

Ei se omista oikeuksistaan kiinni pitäminen ole hengen lähdön arvoista. Jokainen tiellä liikkuja tekee liikenteessä virheitä ja asioita jää huomaamatta. Järkevällä toiminnalla ja ennakoimalla selvitään hengissä.. Ainakin isommalla todennäköisyydellä. Pitämällä omista oikeuksistaan kiinni loppuun saakka saa vain ennenaikaiset hautajaiset. Tietty jos sitä hakee..
 
Olen toistakymmentä vuotta harrastanut moottoripyöräilyä, mukana muutamakin bigtwin amerikanihme suorilla putkilla. Jos olisin aina pitänyt oikeudestani kiinni kun auto tulee sivutieltä tai kaupungissa kolmion takaa olisi meikäläisen hautajaisia vietetty jo monta kertaa..

Ei se omista oikeuksistaan kiinni pitäminen ole hengen lähdön arvoista. Jokainen tiellä liikkuja tekee liikenteessä virheitä ja asioita jää huomaamatta. Järkevällä toiminnalla ja ennakoimalla selvitään hengissä.. Ainakin isommalla todennäköisyydellä. Pitämällä omista oikeuksistaan kiinni loppuun saakka saa vain ennenaikaiset hautajaiset. Tietty jos sitä hakee..
Ei kai kukaan muuta väitäkään? On vaan naurettavaa antaa näiden koulumatkalaisten kolaajien totuttautua siihen, että voi ajella kuin aivokuollut ja muut väistävät aina. Ajotapaan ajoissa puuttumalla voisi selvitä monikin aivokuolleen kyydissä ollut kuolonkolarilta, kun ilman puuttumista painetaan samaan tyyliin katsomatta risteyksestä rekan alle 100:n alueella.
 
Kyllä tällaiset spandex -pyöräilijät vituttaa jalankulkijaa myös. Siis jos on pyörä - ja jalankulkuväylä vierekkäin, niin nämä teiden sankarit syöksyy äänettömästi senttien päästä horisonttiin.
Jos tämä "esimerkin näyttäjä" olisi pyöräillyt normaalivauhtia, niin kaikilla olisi ollut aikaa reagoida tilanteisiin.
 
Yhdessä videossaan em. liikennetwiittaaja tekee itsekin virheen, jolla on jäädä auton alle. Hän ajaa katua, ylittää pyörätien jatkeen (autoilijan virhe olla väistämättä tässä), mutta heti ylityksen jälkeen kääntyy vasemmalle näyttämättä mitään kääntymismerkkejä (ainakin varjon perusteella). Autoilijan pitäisi joka tapauksessa väistää liikenneympyrästä poistuessaan tien ylittäjiä, mutta eihän sieltä "ollut tulossa" ketään, koska pyöräilijä oli menossa eleettömyytensä perusteella suoraan.

Ei liikenneympyrän klv:llä olla mitään Schrödingerin pyöräilijöitä, jossa suoraan meneminen ja kääntyminen ovat tasaveroisia ilman suuntamerkkejä, ja lopputulos katsotaan siitä onko pyöräilijä eturenkaan alla vai ei. Joko klv on "kehätie", ja esimerkin videossa suoraan ajaessa näytetään käsimerkkiä oikealle kehästä poistuessa (vrt. autoliikenne), tai sitten suuntaa vaihtaessa viitataan sinne suuntaan minne ollaan kääntymässä (vasemmalle). Pidän jälkimmäistä oikeana käytäntönä.

Lopputuloksessa tuskin olisi ollut eroa, eli tuo autoilijahan oli täysin tietämätön tai välinpitämätön väistämissäännöistä. Mutta jos kuvaa muiden virheitä liikenteessä, kannattaisi olla itse eritystarkka säännöistä.
 
Ennakoihan toi spandex-pelle, tahallaan väärin. Risteyksessä auto on hiljentänyt suojatielle ja kun pyörää ei näy auto siirtyy risteysalueelle. Spandex-mies polkee täyttä häkää päälle ja olettaa kai että pyörätie olisi joku vapaa kiitorata. Ajonopeus tulee sovittaa olosuhteisiin nähden sopivaksi ja yliajo-oikeutta ei tunneta. Olisi jättänyt kiihdytyksen tekemätä ja ajanut vuorollaan risteyksestä mutta kuin ei vaan voi.

Itseä pelottaa eniten ne spandexit jotka valoristeyksissä vetää täyttä vauhtia suojatielle oikealle kääntyvän autojonon väliin, toisaalta sitä saa mitä tilaa...
Yksi itkee että pyöräilijä ajoi liian lujaa, ja seuraava itkee, että olisi pitänyt ajaa lujempaa. Taattua laatua tämä threadi :tup:
 
"Liikenneturvan tutkimuspäällikkö Juha Valtonen kertoo nähneensä yhden kuohuntaa aiheuttaneista somevideoista, mutta hän ei halua kommentoida yksittäistä tapausta. "

Mikähän tässä on, kun etäisesti vastuussa olevat (virkamiehet) eivät ikinä voi kommentoida yksittäistä tapausta. Ensin rakennetaan paskaa liikennekulttuuria ruokkivaa infraa ja kun kakki osuu tuulettimeen, yksittäistapausta ei kommentoida.
 
Myös ihmiset jotka eivät katso ruoan kilohintoja vaan pelkästään tuotteen hintaa. Voivat valita tuotteen koska se on vaikka sentin halvempi mutta painoa 20% vähemmän.
Minä teen tätä jatkuvasti. Säästän hävikkiä ja samalla rahaa. Koskee tuotteita, joiden isompaa pakkaustsa en yksinkertaisesti pysty kuluttamaan, ennen kuin sisältö on jo pilalla.
 
Minä teen tätä jatkuvasti. Säästän hävikkiä ja samalla rahaa. Koskee tuotteita, joiden isompaa pakkaustsa en yksinkertaisesti pysty kuluttamaan, ennen kuin sisältö on jo pilalla.
Jep, fiksua.
Siis ymmärsin niin että valitset sellaisia pakkauksia joissa (annos) koko sopiva, eli itsellesi halvemman. Säästö, menee vähemmän rahaa ja tulee syöty sopivampi määrä (ei liikaa).

Mutta onko tyhmää ostaa se pienempi pakkaus jos se on kalliimpi kuin isompi. Vai olisko tyhmää ostaa se isompi pakkaus , josta menee ylimääräinen jätteeseen, olettaen että hintaero sen eduksi selkeästi kattaa jäte sun muut kulut.
 
Viimeksi muokattu:
Ja pyöräilijät vois mennä pyöräketjuun vänkäämään idioottien tilannenopeuksista sitä kuudettakymmenettä kertaa
 
Mutta onko tyhmää ostaa se pienempi pakkaus jos se on kalliimpi kuin isompi. Vai olisko tyhmää ostaa se isompi pakkaus , josta menee ylimääräinen jätteeseen, olettaen että hinta ero sen eduksi selkeästi kattaa jäte sun muut kulut.
Emmätiiä. Ostan kilon luomuvehnäjauhoja, vaikka se on kalliimpi kuin kaksi kiloa puolikarkeita (niin perhana!). En osta luomua luomun takia, mutta kun se on ainoa kilon paketti, mikä on tarjolla. Lieventävänä asianhaarana olkoot vaikka se, että se kilokin kestää ainakin vuoden. Vuositasolla ero on niin merkityksetön, että sen laskemiseen kulutettu aika vie katteet, jos sille ajallekin laskee hintaa.
 
Eikö normaalit nopeusrajoitukset koske pyöräilijöitä? Lähikadulla on alamäki ja 40 nopeus ja nämä jotkut sankarit veivaa varmasti lähempää kuuttakymmentä
 
pyöräketjuun :) . Kaipa tässä on enemmän keskusteltu tämän pyöräilyvideon tekijän tyhmyydestä kuin pyöräilyn ongelmista yleisesti? Minusta ehdottomasti otsikon mukainen nosto ja varmaan tästä kuvaajasta keskustelu jatkuu aikanaan darwin-ketjussa. (toivottavasti ei kuitenkaan)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 159
Viestejä
4 746 760
Jäsenet
77 271
Uusin jäsen
Riverbonfiree

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom