Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Netflixin sarjan Unsolved Mysteries eräässä jaksossa uhrin pojan nimi on "Pistol". Käsittääkseni ihan virallisesti.
Netflixin sarjan Unsolved Mysteries eräässä jaksossa uhrin pojan nimi on "Pistol". Käsittääkseni ihan virallisesti.
Ei hänelle itselleen sinänsä mitään. Tosin äiti katosi, sen enempää spoilaamatta.Mitä tälle Pistol:ille sitten tapahtui?
Voidaanko luokitella tyhmyydeksi se ettei osaa ajaa autolla tai polkupyörällä? Molemmat on mekaanisia laitteita eikä kuitenkaan tee mitään muuta kuin sen minkä kuljettaja käskee. Ohjaaminen ja hallitseminen on kuitenkin todella yksinkertaista eikä mitään "äkkinäistä" pääse tapahtumaan. Ymmärrän ehkä sen että jotain valtamerilaivaa ohjastaessa täytyy olla jo vähän erilaiset skillit.
Jotenkin käsittämätöntä että tässä naapurustossa asuu eräs nainen joka ei osaa ajaa autoa parkkiruutuun vaan joutuu aina soittamaan miehensä (tai veljensä, mistä minä tiedän kuka se on) pysäköimään auton kun tulee kotiinsa.
Pari kertaa sattumalta olen tuon nähnyt kun olen pyörällä pitänyt taukoa juuri ko. talon kohdalla ja tänään oli pakko jäädä seuraamaan kun näin tutun pösön ajelevan vastaan. Sama homma taas, ämmä ajaa pihan eteen -> mies tulee veivaamaan auton kotipihaan parkkiin. Ymmärtäisin ehkä jonkun ahtaan vaikean paikan mutta kun kyseessä on ihan normaali parkkiruutu johon voi ajaa vaikka keula edellä...
Toisaalta jos on jo kolme kertaa laskettu bonukset nolliin kun ei ole naiselta onnistunut, alkaa se itse parkkeeraaminen kuulostaa hyvältä idealta. Tämä muuten tulee vaan lisääntymään, kun autot nykyään parkkeeraa itse napista. Mitäs jos tuo ominaisuus lakkaa toimimasta...Voi luokitella, muttei sen naisen tyhmyydeksi. Se mies tuossa tyhmä on, kun valkoritaroi laiskuutta ja uusavuttomuutta. Ei siinä muusta ole kyse. Akka vain on oppinut siihen, ettei itse tarvitse, kun joku muu kuitenkin. Väitän, ettei se rajoitu hänellä parkkeeraukseen.
Ei autolla ajo toisaalta niin yksinkertaista ole. Vertaa vaikka tietokoneen käyttöön, jonka lapsikin oppii hyvin nopeasti. Autolla ajoon sentään täytyy käydä kurssi, ainakin jos liikenteen sekaan mielii.Voidaanko luokitella tyhmyydeksi se ettei osaa ajaa autolla tai polkupyörällä? Molemmat on mekaanisia laitteita eikä kuitenkaan tee mitään muuta kuin sen minkä kuljettaja käskee. Ohjaaminen ja hallitseminen on kuitenkin todella yksinkertaista eikä mitään "äkkinäistä" pääse tapahtumaan. Ymmärrän ehkä sen että jotain valtamerilaivaa ohjastaessa täytyy olla jo vähän erilaiset skillit.
Jotenkin käsittämätöntä että tässä naapurustossa asuu eräs nainen joka ei osaa ajaa autoa parkkiruutuun vaan joutuu aina soittamaan miehensä (tai veljensä, mistä minä tiedän kuka se on) pysäköimään auton kun tulee kotiinsa.
Pari kertaa sattumalta olen tuon nähnyt kun olen pyörällä pitänyt taukoa juuri ko. talon kohdalla ja tänään oli pakko jäädä seuraamaan kun näin tutun pösön ajelevan vastaan. Sama homma taas, ämmä ajaa pihan eteen -> mies tulee veivaamaan auton kotipihaan parkkiin. Ymmärtäisin ehkä jonkun ahtaan vaikean paikan mutta kun kyseessä on ihan normaali parkkiruutu johon voi ajaa vaikka keula edellä...
Minusta tuossa kuulostaisi muista muuttujista riippuen hyvältä laittaa eukko joko vaihtoon tai kulkemaan sotetaksilla, fillarilla, kännimopolla tai ihan korkeintaan skootterilla.Toisaalta jos on jo kolme kertaa laskettu bonukset nolliin kun ei ole naiselta onnistunut, alkaa se itse parkkeeraaminen kuulostaa hyvältä idealta.
Sanattomaksi vetää, kunka typeriä ihmiset voi olla.
Salaperäinen boksi, satoja viestejä ja kyyneleitä: "Oli kohtaloni, että avasin sen viestin" – Aino menetti rakkaushuijarille 90 000 euroa
No jos on parkkipelko. Ompa taas kauhea juttu. Osaako teidän kaikki vaimot ajaa esim talliin auton jne. Jotkut vaan inhoo ajamista ja ajavat vaan pakolliset.
No tuo on nimenomaan sitä tyhmyyttä. Jos ei tule juuri ajeltua, niin eihän se ole ihmekään jos ei auton hallinta suju. Jos sen sijaan on pakko käyttää autoa, niin kannattaako keksiä itselleen tuollaisia defenssejä, joilla estää itseään oppimasta? "Yhy en voi opetella koska pelkään ja pelkään koska en osaa", voi hyvä helvetti. Ehkä sitä ajamista ei tarvitsisi niin kovasti inhota sen jälkeen kun se on opetellut.No jos on parkkipelko. Ompa taas kauhea juttu. Osaako teidän kaikki vaimot ajaa esim talliin auton jne. Jotkut vaan inhoo ajamista ja ajavat vaan pakolliset.
Olen vähän kahden vaiheilla, että onko tällainen henkilö ylipäätään kelvollinen auton rattiin, vaikka tällä kuinka kortti olisikin. Tuskin se avuttomuus ja epävarmuus pelkästään parkkeeraamista koskee.No jos on parkkipelko. Ompa taas kauhea juttu. Osaako teidän kaikki vaimot ajaa esim talliin auton jne. Jotkut vaan inhoo ajamista ja ajavat vaan pakolliset.
Mä kävin joskus treffeillä jokusia kertoja sellasen muijan kanssa joka veti 100kmh vauhdeista jarrut pohjaan "vahingossa" kun ekaa kertaa istuin sen kyydissä. Sanomattakin selvää ettei ainakaan tällänen autofriikki pystyny sellasta akkaa katteleen.No jos on parkkipelko. Ompa taas kauhea juttu. Osaako teidän kaikki vaimot ajaa esim talliin auton jne. Jotkut vaan inhoo ajamista ja ajavat vaan pakolliset.
Mä kävin joskus treffeillä jokusia kertoja sellasen muijan kanssa joka veti 100kmh vauhdeista jarrut pohjaan "vahingossa" kun ekaa kertaa istuin sen kyydissä. Sanomattakin selvää ettei ainakaan tällänen autofriikki pystyny sellasta akkaa katteleen.
Tää on kylläkin keskustaa kuvaava merkki eikä taajama. Taajaman merkki on edelleen se keltamusta kaupungin/kylän siluetti.Taajama aka bullseye aka ground zero
Riippunee vahvasti kissasta, mutta meidän katti ainakin teurastaa liian lähelle pesivien jänöjussien jälkikasvun..
Tosta artikkelista tyhmien ihmisten ketjuun sopivat seuraavien liikennemerkkien suunnittelijat eli Anne Berner.
Taajama aka bullseye aka ground zero
Pyöräkaistan merkissä ei ole mielestäni mitään vikaa. En tiedä miten päädyit kuvittelemaan että tuo tarkoittaisi ajoradalla poikittain olevaa pyörää, kun ajoratahan on toisella puolella?Jarrutestit onkin sitten rangaistavia nykysellään
Liikenne | ”Jarrutestistä” tulee rangaistavaa ja monet muutkin liikennesäännöt uudistuvat – testaa, miten tunnet uudet liikennemerkit
Kokeile testillä, miten hyvin tunnet uudet liikennemerkit.www.hs.fi
Tosta artikkelista tyhmien ihmisten ketjuun sopivat seuraavien liikennemerkkien suunnittelijat eli Anne Berner.
Vähimmäisnopeus, joka näyttää suositusnopeudelta (Saksa)
Pyöräkaista, mitä nyt fillari vedetty parkkiin poikittain (pyörä)ajoradalle
Taajama aka bullseye aka ground zero
Oon espoolainen ja kukaan edes tiedä, missä Espoon keskusta on. Siksi käänsin taajama på svenska...
Jarrutestit onkin sitten rangaistavia nykysellään
Liikenne | ”Jarrutestistä” tulee rangaistavaa ja monet muutkin liikennesäännöt uudistuvat – testaa, miten tunnet uudet liikennemerkit
Kokeile testillä, miten hyvin tunnet uudet liikennemerkit.www.hs.fi
Tosta artikkelista tyhmien ihmisten ketjuun sopivat seuraavien liikennemerkkien suunnittelijat eli Anne Berner.
Vähimmäisnopeus, joka näyttää suositusnopeudelta (Saksa)
Pyöräkaista, mitä nyt fillari vedetty parkkiin poikittain (pyörä)ajoradalle
Taajama aka bullseye aka ground zero
Pyöräkaistan merkissä ei ole mielestäni mitään vikaa. En tiedä miten päädyit kuvittelemaan että tuo tarkoittaisi ajoradalla poikittain olevaa pyörää, kun ajoratahan on toisella puolella?
Taajaman kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Minkä tietolähteen perusteella nämä muuten ovat juuri Anne Bernerin suunnittelemia? Berner on tuottanut paljon kaikenlaisia muita aivopieruja, mutta näinköhän on kuitenkaan tällä tasolla ollut asiaa tuottamassa?
Kommentin perusteella etenemisesi pyörätiellä on ollut melko hidasta jo ennen uusia liikennemerkkejä
En edelleenkään ymmärrä. Se että sinä haluaisit taiteellisesti merkkeihin enemmän värejä (joka on mm. pimeässä ja värisokeita ajatellen hankala asia) ja fillarin ajavan liikennemerkissä kohti taivasta, niin ehkäpä kuitenkin olennaisempaa on että ymmärretään merkin tarkoitus ja sillä siisti.No, ensinnäkin moottoriajoneuvolla ajo kielletty -merkissä moottoripyörässä on kuski. Toiseksi symboli esitetään 1. persoonan perspektiivissä (kuten vaikkapa kaunis vihreä moottoritiemerkki) tai muussa yhdenmukaisessa perspektiivissä (edellä mainittu on poikkeus, koska auto ja moottoripyörä nyt eivät voi olla päällekkäin muutenkaan!).
Jos tämä on tilanne, niin kannattaa yrittää avata maailmankuvaa muutenkin oman HKI-kuplan ulkopuolelle.My bad tämä. Kun postinumero on Helsinki 12, keskusta on yhtä kuin taajama.
Missä tuossa sanotaan, että merkit ovat nimenomaisesti Bernerin suunnittelemia? Tekstistä se ei ainakaan käy ilmi, enkä usko että niin väitetään muuallakaan. Jos tämä kuitenkin todetaan jossakin linkkaamallasi sivulla olevassa videossa, niin kerro suoraan missä kohdassa, koska ei kiinnosta katsoa 10 minuutin videopätkää pelkästään sillä verukkeella, että josko sieltä löytäisi jonkin satunnaisen tiedon mihin toinen foorumipostaaja viittaa.Ei, tämä uusi liikennemerkki ei esitä tikkataulua – nämä merkit tulevat pian tutuiksi jokaiselle autoilijalle
Uuden tieliikennelain myötä moni tuttu liikennemerkki kokee päivityksen. Myös täysin uusia merkkejä tullaan näkemään.www.mtvuutiset.fi
En edelleenkään ymmärrä. Se että sinä haluaisit taiteellisesti merkkeihin enemmän värejä (joka on mm. pimeässä ja värisokeita ajatellen hankala asia) ja fillarin ajavan liikennemerkissä kohti taivasta, niin ehkäpä kuitenkin olennaisempaa on että ymmärretään merkin tarkoitus ja sillä siisti.
Missä tuossa sanotaan, että merkit ovat nimenomaisesti Bernerin suunnittelemia? Tekstistä se ei ainakaan käy ilmi, enkä usko että niin väitetään muuallakaan. Jos tämä kuitenkin todetaan jossakin linkkaamallasi sivulla olevassa videossa, niin kerro suoraan missä kohdassa, koska ei kiinnosta katsoa 10 minuutin videopätkää pelkästään sillä verukkeella, että josko sieltä löytäisi jonkin satunnaisen tiedon mihin toinen foorumipostaaja viittaa.
Ei se ole mikään mielipideasia. Pyöräkaista sijaitsee käytännössä aina ajoradan oikeassa reunassa, joten ei tuon liikennemerkin omaksumisesta pitäisi tulla sen vuoksi ongelmaa.No, omasta mielestä pysäköity fillari ylittää ajoradan alkuperäistaideteoksessa. Jaetun kevarin merkissä sentään näkyy, että kävelijät ovat kiinteän viivan toisella puolella.
Joo, idea merkkien tarpeellisuudesta varmaan onkin Bernerin työryhmän tuotoksia, mutta on ketjun otsikon mukaisesti tyhmää kutsua jotain ministeriä x tyhmäksi, jos tämä ei ole ollut todellisuudessa edes suunnittelemassa sitä typeräksi koettua merkkiä.Bernerin työryhmän tuotoksia, vaikkakin merkki näkee päivänvalon vasta Marinin hallituksen aikana. Ainahan noissa on liuta virkamiehiä ja tässä ehkä teollisia muotoilijoita takana.
En tajunnut ...
Ollaan taas oikeasssa ketjussa, jos edes henkilökohtaista offtopic-vittuilua ei kyetä tai ei viitsitä suorittaa ilman kirjoitusvirheitä, saati sitten perusteluita. Jodel voisi olla oikea paikka sinulle, siellä voi jakaa mielin määrin miinuksia vääristä mielipiteistä.Kaiutim se jaksaa väitellä aiheesta ku aiheesta...
Moottoriajoneuvolla ajo kielletty -merkissäkin näin esimerkkinä motoristi ajelee kummallisesti päin liikennemerkin reunaa siinä missä auto posottelee kohti katsojaa. Liikennemerkkien maailmassa polkupyörä, mopo ja moottoripyörä sekä ratsastaja nyt vaan aina kuvataan sivusta päin, koska edestä kuvattuna niistä ei saisi selvää. Ja kohti taivasta tai maan pintaa eivät ajoneuvosymbolit merkeissä koskaan ajele. Näin ne on muissakin maissa. Realismi ehkä kärsii, mutta luettavuus on aika paljon tärkeämpää. Mitään hienoja 3D-vaikutelmia ei myöskään olisi järkeä tehdä merkkeihin.
Ja tämä
on selkeämpi, koska molemmin puoliset viivat tekevät kaistan. Sellaisia ne luonnossakin ovat
Ei vaadi, kun ei siihen voi itse käytännössä vaikuttaa. Altistavia riskitekijöitä on useita, eikä niitä kaikkia edes vielä tunneta.Myös vaatii jo taitoa kuulua siihen 0,2 prosenttiin tai mikä nyt onkaan koronan kuolleisuus 30-vuotiaalla.
Voi kai näitä olla muuallakin, mutta jotenkin tuntuu että nämä ovat kovin suomalainen ilmiö. Samaa kamaa ilmaisten ämpärien kanssa. Niitä jonotetaan samalla tavalla.Tuurissa ollut tänään Vesan synttärien kunniaksi ilmaista bensaa jaossa jokusen tunnin. Jengi lähtenyt ajamaan satoja kilometrejä jonoon jotta saa tankin täyteen ja ajo takas? Profit? Ehtoihin oli ettei saa ottaa säiliöautoihin tai kanistereihin. Itse vaikka asuisin vieressä niin en menisi 3km jonoon odottelemaan. Omaan autoon tankki täyteen n ~60e...
Tuurissa ollut tänään Vesan synttärien kunniaksi ilmaista bensaa jaossa jokusen tunnin. Jengi lähtenyt ajamaan satoja kilometrejä jonoon jotta saa tankin täyteen ja ajo takas? Profit? Ehtoihin oli ettei saa ottaa säiliöautoihin tai kanistereihin. Itse vaikka asuisin vieressä niin en menisi 3km jonoon odottelemaan. Omaan autoon tankki täyteen n ~60e...
Pahimmillaan ollut työpäivän mittaista jonotusta. Melkoista touhua ja varmaan lisäksi suurimmalla osalla auto käynnissä koko ajan jonotettaessa, että pysyy ilmastointi päällä.Oli siellä kuvassa myös Letukka minibussi (Stracraft) @125 l, jolloin säästöä tulee jo 172 e, olettaen että paikalle on päästy Pyhällä hengellä.
Kunnon ämpärinjonottaja tekisi vanhaan tojotaansa tankkausluukun kautta laskuputken omaan kanisteriin.Tuurissa ollut tänään Vesan synttärien kunniaksi ilmaista bensaa jaossa jokusen tunnin. Jengi lähtenyt ajamaan satoja kilometrejä jonoon jotta saa tankin täyteen ja ajo takas? Profit? Ehtoihin oli ettei saa ottaa säiliöautoihin tai kanistereihin. Itse vaikka asuisin vieressä niin en menisi 3km jonoon odottelemaan. Omaan autoon tankki täyteen n ~60e...
Noinko halvalla saa jo vai? Eihän edes kohtuukilsoilla ja varusteilla tunnu edes e60 saavan kympillä. Toki loppuun ajetut karvalakit erikseen.No järjetöntä se on millä vaan autolla, mutta kyllähän noiden f-koristen hinnat alkaa rapsun alta kymppitonnista. Eipä se nyt autosta mikään älytön summa ole.
Varmaan monelle tuo ”kokemus” on tärkeämpi kun se raha.
Ei niitä siihen hintaan tosiaan järkevässä kunnossa saa, mutta kuuluu foorumin henkeen vähätellä hintoja, kun autoista puhutaan.Noinko halvalla saa jo vai? Eihän edes kohtuukilsoilla ja varusteilla tunnu edes e60 saavan kympillä. Toki loppuun ajetut karvalakit erikseen.
Vaikka on varaa "kalliiseen" autoon niin ei se meinaa, että rahaa olisi loputtomasti.Iltasanomien kuvassa jonossa joku F-korin vitossarjan bemarilla Miten viitsii mennä tuonne jonottamaan jos on varaa jo melko arvokkaaseen autoon? Vanhat toyotat yms. tuolla kyllä melkein ymmärrän.