Tyhmät ihmiset

Kuvitteletko tosissasi, että sillä vehkeellä saisi ajella ihan vapaasti pitkin pyöräteitä, jos sitä ei saa rekisteröityä moottorityökoneeksi? Ihmeellistä vänkäystä tosiaan.
En minä ole niin missään sanonut. Joskus on vaan järkevämpää joustaa joistakin tiukkapipoisista säännöistä ja valita tilalle vähiten muille kulkijoille haittaa aiheuttava vaihtoehto, jotta saa työt tehtyä.

Sinä ja muut putkikatseiset byrokraatit varmaan tykkäisitte lain kirjaimen 100% täyttymisestä silläkin uhalla, että nurmikot jäisivät leikkaamatta, kun ei ole mitenkään mahdollista eikä järkevää ajella leikkuria peräkärryyn jokaisen lyhyen siirtymän kohdalla.
 
Asiaton käytös
Sitä lukemista ja sen ymmärtämistä suosittelisin sulle.
Minkähän kokonen rekka siellä on oikeen ollu kävelykadulla, kun ei ohikaan ole päässyt. Ihan sama onko 5 metrin vai 100 metrin päässä alue jossa sun kaltasia idiootteja se auto ei häiritsis, kun se voi tehdä työnsä nopeempaa siinä oven edessä ketään muita kun sun kaltasia ihmisiä häirittemättä.
Enpä ole koskaan ite törmännyt tuohon ongelmaan, saatika ennen kuullukaan, vaikka kuinka olen kävelly ohi kun muut lastaa kävelykadulla.

Ei vitun apina. Jos et osaa keskustella asiasta rakentelematta olkiukkoja joka argumentista, niin voit mun puolestani painua helvettiin. On hieman eri asia että onko tällainen pysähtymispaikka 5 vai 100 metrin päässä, nyt valoja päälle.
 
Olkiukko-korttia on nyt heiluteltu jo useamman sivun verran.

Jep, ja homma vaan tuntuu jatkuvan. Omankaltaistaan idiotismia jatkaa niiden olkiukkojen rakentelua vaikka siitä on useita kertoja huomautettu. Tuonkaltaiset henkilöt kuuluvat ketjun aiheeseen oikein mainiosti.
 
En väitä, että ohittaminen olisi vaikeaa. Väitän, että tuollainen toiminta on tyhmää.

Ehkä on, ehkä ei. Maailmassa on noin sata asiaa jotka ovat tyhmiä. Silti porukka niitä vaan tekee. Elämä on.

Ei se pilkuntarkka sääntöjen noudattaminen ole yhtään se fiksumpaa kuin se että välillä tehdään hieman sääntöjä vastaan asioita jotta asiat sujuisivat sulavammin. Tosin Suomessa kun joku sääntö on joskus kirjoitettu, niin sitähän sitten pilkuntarkasti noudatetaan. Paitsi jos on veroista kyse, silloin kyllä keksitään luovia sääntöjä jotta saataisiin maksimaalisesti kupattua kansalaisilta rahaa kaikkeen paskaan.

Olkiukkoja tai ei, niin jos se jakeluauton viiden minuutin kelville parkkeeraus tai se että minuutin verran joku ajaa ruohonleikkurilla kelviä pitkin saa aikaan itkupotkuraivarin, niin ei hyvin mene.
 
Tästäpä tulikin mieleeni, että olen kesän aikana nähnyt useita kaupungin päältäajettavia ruohonleikkureita kelveillä ajelemassa. Ja ei, eivät olleet menossa siihen viereiselle nurmikolle jatkamaan hommiaan, vaan ajelivat niin pitkälle kuin satuin näkemään. Useita risteyksen välejä joka tapauksessa. Yksikin oli suojatien edessä liikennevaloissa odottelemassa tien ylitystä. Syykin on aivan selvä: ettei ny vaan autot joutuis hidastamaan.
Mitä sitten? Pitääkö tuostakin asiasta tehdä itselleen ongelma? :facepalm:
 
Mitä sitten? Pitääkö tuostakin asiasta tehdä itselleen ongelma? :facepalm:
En edelleenkään sanonut sen olevan minkäänlainen ongelma. Sanoin sen olevan tyhmää. Vieressä on oikea väylä ja sen käyttäminen olisi työkoneen kuljettajalle helpompaa kuin palloilla kelvillä. Tyhmää valita väärin.
 
En edelleenkään sanonut sen olevan minkäänlainen ongelma. Sanoin sen olevan tyhmää. Vieressä on oikea väylä ja sen käyttäminen olisi työkoneen kuljettajalle helpompaa kuin palloilla kelvillä. Tyhmää valita väärin.
Ei se ole noin mustavalkoista. Helppous, kätevyys ja turvallisuus riippuu siitä millainen leikkuri on, missä leikattavat alueet sijaitsevat, millä etäisyyksillä toisistaan ne ovat ja millaiset liikennejärjestelyt alueella ylipäätään on kanttareineen kaikkineen. Tuskin kukaan ruohonleikkaaja huvikseen niillä kelveillä ajelee.
 
Jännä juttu, kun autoilijana, pyöräilijänä tai jalankulkijana ei ole koskaan ollut minkäänlaisia ongelmia koskaan jakeluautojen, huoltoautojen, ruohonleikkurien tai ylipäätään minkään muun työajossa olevan liikenteen kanssa? Joskus on ollut jopa oma kaista KOKONAAN blokattu, mutta siltikään ei ole ollut ongelmaa. Ihme juttu?
 
Ei se ole noin mustavalkoista. Helppous, kätevyys ja turvallisuus riippuu siitä millainen leikkuri on, missä leikattavat alueet sijaitsevat, millä etäisyyksillä toisistaan ne ovat ja millaiset liikennejärjestelyt alueella ylipäätään on kanttareineen kaikkineen. Tuskin kukaan ruohonleikkaaja huvikseen niillä kelveillä ajelee.
Kun et vielä ole jo uskonut, et varmaan usko vieläkään, mutta sanoin jo ensimmäisessä viestissä aiheesta, että huomioni kiinnittäneet leikkurit eivät olleet siirtymässä vieressä olevalta nurmialueelta toiselle. Ajelivat pitkiä siirtymiä kuin olisivat velvoitettuja ajamaan polkupyörän liikennesäännöillä. Eivät varmasti huvikseen noin ajele, vaan silkkaa tyhmyyttään.
 
Jännä juttu, kun autoilijana, pyöräilijänä tai jalankulkijana ei ole koskaan ollut minkäänlaisia ongelmia koskaan jakeluautojen, huoltoautojen, ruohonleikkurien tai ylipäätään minkään muun työajossa olevan liikenteen kanssa? Joskus on ollut jopa oma kaista KOKONAAN blokattu, mutta siltikään ei ole ollut ongelmaa. Ihme juttu?

Niin. Kuten todettua, suuri (oletan että suurin) osa jakeluautojen kuljettajista toimii ihan järkevästi ja lainmukaisesti. Ja on tilanteita missä jakeluauto on pakko pysäyttää paikkaan missä se saattaa aiheuttaa sen että joku väylä on sitten kokonaan tukossa. Näissä tilanteissa ei ole kyse tyhmyydestä.

Sen sijaan silloin on kyse tyhmyydestä, kun vedetään väylä tukkoon vaikka kirjaimellisesti sen 5 metrin päässä olisi pysähtymispaikka mistä sen kuorman purun/lastauksen voi tehdä häiritsemättä muuta liikennettä. Ja tämä nyt tuntuu olevan suurelle osalle täällä jotenkin vitun vaikeaa ymmärtää että näillä tilanteilla on vissi ero. Ja yksi inttää siitä että "kirjaimellisesti 5m" tarkoittaa "nurkan takana 50m päässä", "100m päässä", tai jotain muuta vastaavaa.

Ja sehän nyt riippuu tietenkin kunkin omista kulkureiteistä kuinka usein näitä tilanteita sattuu kohdille. Oli sitten kyse siitä että ihan järkevästikin parkkeeraamalla joudutaan olemaan esteenä, tai siitä että jakeluauton kuski on idiootti ja tukkii kävelytien vaikka kirjaimellisesti vieressä olisi pysähtymispaikka mistä sen saman homman teko onnistuisi vallan mainiosti.
 
Viimeksi muokattu:
Tuskin on poliisit ensimmäistäkään sakkoa kirjoittanut jalkakäytävillä ajeleville ruohonleikkaajille.
Kun et vielä ole jo uskonut, et varmaan usko vieläkään, mutta sanoin jo ensimmäisessä viestissä aiheesta, että huomioni kiinnittäneet leikkurit eivät olleet siirtymässä vieressä olevalta nurmialueelta toiselle. Ajelivat pitkiä siirtymiä kuin olisivat velvoitettuja ajamaan polkupyörän liikennesäännöillä. Eivät varmasti huvikseen noin ajele, vaan silkkaa tyhmyyttään.

Olet kyllä oikeassa ketjussa :facepalm:

Miten ne leikkurit siellä sinun elämääsi haittasi? Kyllä se melko varmasti oli seuraavalle nurmikolle ajamassa, joka ei välttämättä aivan vieressä ole.

Olisi kyllä silkkaa idiotismia ajella liikenteen seassa aiheuttaen vaaratilanteita itselle ja muille oli sitten laitonta tai ei. En usko, että poliisit on yksiäkään sakkoja kevyenliikenteen väylillä ajamisesta kirjoittanut.
 
Kun et vielä ole jo uskonut, et varmaan usko vieläkään, mutta sanoin jo ensimmäisessä viestissä aiheesta, että huomioni kiinnittäneet leikkurit eivät olleet siirtymässä vieressä olevalta nurmialueelta toiselle. Ajelivat pitkiä siirtymiä kuin olisivat velvoitettuja ajamaan polkupyörän liikennesäännöillä. Eivät varmasti huvikseen noin ajele, vaan silkkaa tyhmyyttään.
Niinpä niin, ja yllättäen näitä on sattunut vain sinun reitille ja useampiakin vielä ilmeisesti. :D

Veikkaan, että elämä olisi helpompaa, jos ei koko ajan aktiivisesti pyrkisi näkemään ongelmia, puutteita ja laiminlyöntejä joka paikassa.
 
Kun et vielä ole jo uskonut, et varmaan usko vieläkään, mutta sanoin jo ensimmäisessä viestissä aiheesta, että huomioni kiinnittäneet leikkurit eivät olleet siirtymässä vieressä olevalta nurmialueelta toiselle. Ajelivat pitkiä siirtymiä kuin olisivat velvoitettuja ajamaan polkupyörän liikennesäännöillä. Eivät varmasti huvikseen noin ajele, vaan silkkaa tyhmyyttään.

Montako kilometriä oot seurannut kerralla noiden siirtymämatkoja ?

Pari kertaa oon nähnyt leikkureita pyöröteillä mutta en ole sen tarkemmin jäänyt mittailemaan matkoja.

Paljon useammin olen nähnyt spandex-pyöräilijöitä ajoradalla vaikka vieressä menee pyörätie, sitä kun ei voi käyttää koska keskinopeus.

Tässä ketjussa ja liikenteessä tyhmiksi lasken ihmiset jotka ovat liikkeellä minä-minä asenteella. Mistään ei voida joustaa koska minä ja minun oikeudet (ilman velvollisuuksia) ovat ne tärkeimmät. Ja jokaiselle kiukunpurkaukselle ja jalan polkemiselle haetaan peruste lakikirjasta.
 
Kun et vielä ole jo uskonut, et varmaan usko vieläkään, mutta sanoin jo ensimmäisessä viestissä aiheesta, että huomioni kiinnittäneet leikkurit eivät olleet siirtymässä vieressä olevalta nurmialueelta toiselle. Ajelivat pitkiä siirtymiä kuin olisivat velvoitettuja ajamaan polkupyörän liikennesäännöillä. Eivät varmasti huvikseen noin ajele, vaan silkkaa tyhmyyttään.

Onneksi itse olet tosi fiksu jätkä, etkä ikinä tekisi mitään tyhmää. Niin kuin esimerkiksi ottaisi sitä jonain henkilökohtaisena loukkauksena kun joku ajaa ruohonleikkurilla kelvillä. Jos se kuski olisi tiennyt että vedät rantees auki siitä, niin olisi varmaan ajanut muualla.

Voi jumalauta. :hammer:
 
Niinpä niin, ja yllättäen näitä on sattunut vain sinun reitille ja useampiakin vielä ilmeisesti. :D

Veikkaan, että elämä olisi helpompaa, jos ei koko ajan aktiivisesti pyrkisi näkemään ongelmia, puutteita ja laiminlyöntejä joka paikassa.

Onneksi itse olet tosi fiksu jätkä, etkä ikinä tekisi mitään tyhmää. Niin kuin esimerkiksi ottaisi sitä jonain henkilökohtaisena loukkauksena kun joku ajaa ruohonleikkurilla kelvillä. Jos se kuski olisi tiennyt että vedät rantees auki siitä, niin olisi varmaan ajanut muualla.

Voi jumalauta. :hammer:
Kummankin - ja minun - elämä olisi paljon helpompaa, jos ette kuvittelisi minun näkevän ongelmia siellä, missä näen vain puhdasta tyhmyyttä. Etenkin, kun olen jo moneen kertaan sanonut, ettei tuo ollut mikään ongelma. Puutteellinen lukutaito ja ylivilkas mielikuvitus on huono, mutta yleinen, yhdistelmä.
 
Kummankin - ja minun - elämä olisi paljon helpompaa, jos ette kuvittelisi minun näkevän ongelmia siellä, missä näen vain puhdasta tyhmyyttä. Etenkin, kun olen jo moneen kertaan sanonut, ettei tuo ollut mikään ongelma. Puutteellinen lukutaito ja ylivilkas mielikuvitus on huono, mutta yleinen, yhdistelmä.

Ei ole välttämättä tyhmyyttä.

Pilkuntarkka sääntöjen noudattaminen taas yleensä on.

Otetaas esimerkki: maantiellä on rajoitus 100 km/h. Pilkuntarkasti kun seurataan sääntöjä, niin et saa ajaa 101 km/h missään vaiheessa. Olet varmaan itsekin ajanut ylinopeutta joskus. Tuntuu vaan olevan yleensä niin että muiden tulee noudattaa sääntöjä pilkuntarkasti, mutta itse saa niitä sääntöjä hieman venyttää jos siltä tuntuu.

No niin, tämä tästä ja jatketaan elämää eteenpäin (ei tosin pilkuntarkasti). :tup:
 
"Kesän kohokohta" Tampereella nousee taas vanhaan tuttuun tapaansa esiin triidin aiheen mukaisesti:

Kuvat: Nuorisojoukko kaatoi aitaa ja ryntäsi luvatta Blockfest-alueelle
Blockfest: Huumeita ja häiriökäyttäytymistä – festari oli poliisille ”erittäin vilkas”
Tampereen keskustassa hotelli Ilveksen lähellä ammuttiin – yksi ihminen sairaalaan

Aamulla kaupungin keskusta oli vuorattu lasinsiruilla ja pikaruokaloiden annospakkauksilla. Ravintoloiden pöytäkalustoja lojui siellä täällä ja esimerkiksi kukkaistutuksia oli laitettu paskaksi.

Ainahan festareiden ja muiden vastaavien yleisötapahtumien yhteydessä esiintyy häiriötekijöitä, mutta Blockfestin yhteydessä nämä lieveilmiöt ovat aivan omaa luokkaansa.
 
"Kesän kohokohta" Tampereella nousee taas vanhaan tuttuun tapaansa esiin triidin aiheen mukaisesti:

Kuvat: Nuorisojoukko kaatoi aitaa ja ryntäsi luvatta Blockfest-alueelle
Blockfest: Huumeita ja häiriökäyttäytymistä – festari oli poliisille ”erittäin vilkas”
Tampereen keskustassa hotelli Ilveksen lähellä ammuttiin – yksi ihminen sairaalaan

Aamulla kaupungin keskusta oli vuorattu lasinsiruilla ja pikaruokaloiden annospakkauksilla. Ravintoloiden pöytäkalustoja lojui siellä täällä ja esimerkiksi kukkaistutuksia oli laitettu paskaksi.

Ainahan festareiden ja muiden vastaavien yleisötapahtumien yhteydessä esiintyy häiriötekijöitä, mutta Blockfestin yhteydessä nämä lieveilmiöt ovat aivan omaa luokkaansa.

Tätä se on kun mistään ei joudu ikinä vastuuseen täällä sossulandiassa. Samat naamat aina kännissä riehuu, mutta sen sijaan että nämä laitetaan kuriin, niin kysellään sitten papereita kaikilta kassajonossa olijoilta.
 
Ei vitun apina. Jos et osaa keskustella asiasta rakentelematta olkiukkoja joka argumentista, niin voit mun puolestani painua helvettiin. On hieman eri asia että onko tällainen pysähtymispaikka 5 vai 100 metrin päässä, nyt valoja päälle.
Olkiukkoja? Sanoin, että se on IHAN SAMA onko se SINUN mielestä parempi paikka pysäköinnille 5 vai 100 metrin päässä, kun muille se on ihan sama vaikka hoitaa asiansa oven edessä. Lopeta se olkiukkoilu jo. Et ole ymmärtänyt tässä ketjussa kenenkään viestin pointtia ja sen huomaa sun ajatuksenjuoksusta ja vastauksista. Omalta osalta keskustelu oli tässä.
 
Olkiukkoja? Sanoin, että se on IHAN SAMA onko se SINUN mielestä parempi paikka pysäköinnille 5 vai 100 metrin päässä, kun muille se on ihan sama vaikka hoitaa asiansa oven edessä. Lopeta se olkiukkoilu jo. Et ole ymmärtänyt tässä ketjussa kenenkään viestin pointtia ja sen huomaa sun ajatuksenjuoksusta ja vastauksista. Omalta osalta keskustelu oli tässä.

Ei näitä asioita kaikki ymmärrä ennen kuin ovat itse roudanneet 50kg painavia pöytiä tusinan verran 100 metrin välimatkan parkkipaikalta kahvilaan. Parkkeeraa pakun oven viereen, niin homma on ohi viidessä minuutissa. Jos se jotain oman elämänsä sankaria vituttaa, niin antaa vituttaa. Ei ne kuitenkaan koskaan uskalla mitään päin naamaa sanoa. Netissä sitten kyllä raivotaan kuin viimeistä päivää.
 
Ei näitä asioita kaikki ymmärrä ennen kuin ovat itse roudanneet 50kg painavia pöytiä tusinan verran 100 metrin välimatkan parkkipaikalta kahvilaan. Parkkeeraa pakun oven viereen, niin homma on ohi viidessä minuutissa. Jos se jotain oman elämänsä sankaria vituttaa, niin antaa vituttaa. Ei ne kuitenkaan koskaan uskalla mitään päin naamaa sanoa. Netissä sitten kyllä raivotaan kuin viimeistä päivää.

Mikä osa ilmaisussa "kirjaimellisesti 5 metrin päässä" on nyt niin vaikea ymmärtää?
 
Tämä on hieno ketju seurata. Aina hetkeksi innostuu, että nyt tuli uudesta aiheesta keskustelua. Sitten into laantuu, kun huomaa, että seuraavassa viestissä taas huudetaan olkiukkoa ja pohditaan saako Posti-Pate pysäköidä pyörätielle vai ei. Sitten voikin siirtyä Kerro miksi tänään vituttaa -ketjuun jatkamaan elämää.
 
Onkohan muuten fiksua ajaa tavallisella autolla 300 kilometriä tunnissa edes kontrolloiduissa olosuhteissa?

Mies kuoli ajettuaan noin 300 kilometrin tuntivauhdissa ulos Lappeenrannassa ilmailutapahtumassa

Meinaan, että roll cage voisi olla aika hyvä varuste tuollaisessa hommassa...
300 on nykyisille suorituskykyisille autoille aika perussuoritus. Nyt vaan kyseessä oli viritetty vuoden 89 Audi ja niissä ei mitään suojelevaa tietotekniikkaa ole eikä rakenteiden ole edes suunniteltu kestävän noita nopeuksia. Noissa nopeuksissa ei tarvitse paljon jarrun laahata tai mitä tahansa ja mennään kovaa ympäri, kun ihmisen aivot eivät ehdi enää reagoida ja korjata.
 
300 on nykyisille suorituskykyisille autoille aika perussuoritus. Nyt vaan kyseessä oli viritetty vuoden 89 Audi ja niissä ei mitään suojelevaa tietotekniikkaa ole eikä rakenteiden ole edes suunniteltu kestävän noita nopeuksia. Noissa nopeuksissa ei tarvitse paljon jarrun laahata tai mitä tahansa ja mennään kovaa ympäri, kun ihmisen aivot eivät ehdi enää reagoida ja korjata.
Oma hatusta vedetty veikkaus on että tässä on taas kyseessä se perus viritys eli säädetään turboa jne että saadaa mahdollisimman paljon tehoja irti. Mutta sitten jätetään renkaat, jarrut yms tekemättä kun ne olisi vain rahan ja ajan hukkaa.
 
Oma hatusta vedetty veikkaus on että tässä on taas kyseessä se perus viritys eli säädetään turboa jne että saadaa mahdollisimman paljon tehoja irti. Mutta sitten jätetään renkaat, jarrut yms tekemättä kun ne olisi vain rahan ja ajan hukkaa.

Samaa veikkaan. Kovat tehot, mutta alusta, jarrut ja renkaat ollut jotain kiinan roskaa.
 
Ei sillä muuten mitään väliä olisikaan, mutta kun sehän juuri on tuota sakkia, joka nähtiin siinä keskustelun aloittaneessa videossa. En tiedä tyypin nimeä, mutta syön hatullisen virtuaalista paskaa, jos tämä koputtelijatyyppi ei ollut yksi ko. ryhmän käyttäjistä.


No jaa, pikemminkin porukka on ollut eri mieltä siitä, missä tilanteessa olisi järkevää joustaa niistä raameista mitä tieliikennelakiin on kirjattu.

Sääntöjä on toki syytä pääsääntoisesti noudattaa, mutta mm. minä rinnastan jonkun jakeluauton hetkellisen pysähtymisen pyörätielle vastaavaan rikkeeseen, kuin tyhjällä tiellä keskellä yötä punaisia päin kävelemisen. Se on sitten eri asia, jos se kärry on vedetty siihen pyörätielle niin, ettei sitä pääse pienellä ohjausliikkeellä kiertämään. Tavarat pitää siirtää ja jakeluautojen pitää saada hommansa hoidettua.

Tyhmä jakelukuski on tyhmä ja samalla tavalla tyhmä pyöräilijä on tyhmä. Molempia löytyy, mutta aina näitä ei välttämättä tapaa samoissa paikoissa.
Bulevardille 18-tonnisella useamman sata kertaa pysähtynyt jalkakäytävälle kuorman purkuun, kun siinä ikävästi ne sporakiskot menee korotuksineen yms, ja porttariin kovin ikävä 3m korkealla peruuttaa.

Kukaan ei ole ikinä maininnut mitään asiasta.
 
300 on nykyisille suorituskykyisille autoille aika perussuoritus. Nyt vaan kyseessä oli viritetty vuoden 89 Audi ja niissä ei mitään suojelevaa tietotekniikkaa ole eikä rakenteiden ole edes suunniteltu kestävän noita nopeuksia. Noissa nopeuksissa ei tarvitse paljon jarrun laahata tai mitä tahansa ja mennään kovaa ympäri, kun ihmisen aivot eivät ehdi enää reagoida ja korjata.
300 km/h suoraan eteenpäin on perussuoritus myös vuoden 1989 Audille, jos kaikki on kunnossa. Se puolestaan on aika paljon vaadittu.
 
Jälkeenpäin voi sanoa että ei ollut fiksua. Taidot ei vaan riitä, mutta kun pitää näyttää. Silloin käy näin.

Tämän miehen taidot riitti ihan mihin vain. Hän rakensi triken, jolla lentää. Ja hän ei ollut tyhmä. Onnettomuudet kuuluu lajiin ja nyt vain sattui ikävästi.

Ja vielä lisäksi, hän oli ystäväni. Netissä on tapana lynkata ihmisiä, vaikka ei ole nähnyt tai tuntenut.

Täältä yksikään tyyppi ei saisi murto-osaa tehtyä, mitä tämä kaveri sai aikaiseksi.
 
Tämän miehen taidot riitti ihan mihin vain. Hän rakensi triken, jolla lentää. Ja hän ei ollut tyhmä. Onnettomuudet kuuluu lajiin ja nyt vain sattui ikävästi.

Ja vielä lisäksi, hän oli ystäväni. Netissä on tapana lynkata ihmisiä, vaikka ei ole nähnyt tai tuntenut.

Täältä yksikään tyyppi ei saisi murto-osaa tehtyä, mitä tämä kaveri sai aikaiseksi.
Otan osaa ystäväsi poismenon johdosta. Siltikin, jos ja kun aikomus on paahtaa 30 vuotta vanhalla autolla kolmeasataa ja sen yli, niin turvavarusteet autoon ja kuskille sen mukaan, vaikka kuinka toisivat lisäpainoa.
 
Kaaria ei autossa ollut, lieneekö syynä kovatöinen homma vai mikä. Paska homma, ei tuossa kaaretkaan olisi auttanut mitään, saati turvavyöt. 325 vauhdeista kun alkaa pyörimään, niin siinä on momenttia niin paljon että ei mikään pidättele
 
Kaaria ei autossa ollut, lieneekö syynä kovatöinen homma vai mikä. Paska homma, ei tuossa kaaretkaan olisi auttanut mitään, saati turvavyöt. 325 vauhdeista kun alkaa pyörimään, niin siinä on momenttia niin paljon että ei mikään pidättele
Rohkenen kyllä olla eri mieltä. Kunnon kaaret, luokiteltu penkki, luokitellut monipistevyöt, kypärä, niskatuki jne., niin hyvinkin olisi voinut hengissä kestää. Mutta turhapa tuota enää on jossitella.
 
Ei muuten ollut audi Quattro, vaan Audi coupé quattro. Valitettava tapaus. Jos ajaa kilpaa/harrastuksena varttimailia, jossa painokin merkkaa jotain, niin ehkä on laskelmoinut eloonjäämisen mahdollisuudet kaarienkin kanssa aika heikoksi tai ainakin vammautumatta selviytymisen, että ei ole viitsinyt sen ja painon lisääntymisen takia kaaria laittaa.

Ei tosiaan ollut kyseessä perus amis-virittelijä, eikä tämä tapaus kuulu millään muotoa mielestäni tähän ketjuun. RIP puolestani ja Matolaatikolle ja omaisille osanottoni.
 
Ei muuten ollut audi Quattro, vaan Audi coupé quattro. Valitettava tapaus. Jos ajaa kilpaa/harrastuksena varttimailia, jossa painokin merkkaa jotain, niin ehkä on laskelmoinut eloonjäämisen mahdollisuudet kaarienkin kanssa aika heikoksi tai ainakin vammautumatta selviytymisen, että ei ole viitsinyt sen ja painon lisääntymisen takia kaaria laittaa.

Ei tosiaan ollut kyseessä perus amis-virittelijä, eikä tämä tapaus kuulu millään muotoa mielestäni tähän ketjuun. RIP puolestani ja Matolaatikolle ja omaisille osanottoni.

Mikäli se pitää paikkansa, että auton alle oli laitettu halvimmat kiinarenkaat, mitä netistä löytää ja joiden nopeusluokitus ei ollut lähelläkään niitä vauhteja mitä ajettiin, niin kyllä ketju on oikea. Todennäköisesti autossa oli sitten paljon muutakin sellaista osaa, joita ei pitäisi olla kisa-autossa, jolla yritetetään päästä yli 300 km/h.
 
"ei lähelläkään". Oli W luokan rengas, Y olisi 300 päättynyt.

Tämä oli kuitenkin päivittäisessä ajossa ja vetoihin ajettiin sillä. Tämä oli tavallinen auto, jota oli asiantuntijoiden kanssa kutiteltu.

Ei tuonne quattro coupeen mahdu toista erikoisrengaskierrosta. Kiihdytyskumit ovat jenkkikamaa, autoon pitäisi tehdä vitusti muutoksia, jolla saisi leveät vanteet kiinni-> ei enää tieliikennelpoinen.

Että kyllä sitä linglongeilla ajaa saman, mitä nokian paskoilla. Kyseessä kuiva lentokenttä, jolla ei ole renkaan märkäominaisuuksilla mitään merkitystä. Olisi sitten mitkä renkaat alla. Enemmän omasta kokemuksesta nokian ja heidän kumppaneiden rungot ovat porsineet. Linglongit tai nankangit ovat olleen laadultaan ihan kärkeä omassa ajossa.

Ja sitten vielä se että kuinka moni täällä on autoa rakentanu? Onko esittää muuta argumenttia kuin nämä mutuilut? Jos ei, niin parempi pysyä hiljaa ja myöntää se tosiseikka, että tämän miehen taidoista ei ollut puutetta. Onnettomuus on onnettomuus.
 
"ei lähelläkään". Oli W luokan rengas, Y olisi 300 päättynyt.

Tämä oli kuitenkin päivittäisessä ajossa ja vetoihin ajettiin sillä. Tämä oli tavallinen auto, jota oli asiantuntijoiden kanssa kutiteltu.

Ei tuonne quattro coupeen mahdu toista erikoisrengaskierrosta. Kiihdytyskumit ovat jenkkikamaa, autoon pitäisi tehdä vitusti muutoksia, jolla saisi leveät vanteet kiinni-> ei enää tieliikennelpoinen.

Että kyllä sitä linglongeilla ajaa saman, mitä nokian paskoilla. Kyseessä kuiva lentokenttä, jolla ei ole renkaan märkäominaisuuksilla mitään merkitystä. Olisi sitten mitkä renkaat alla. Enemmän omasta kokemuksesta nokian ja heidän kumppaneiden rungot ovat porsineet. Linglongit tai nankangit ovat olleen laadultaan ihan kärkeä omassa ajossa.

Ja sitten vielä se että kuinka moni täällä on autoa rakentanu? Onko esittää muuta argumenttia kuin nämä mutuilut? Jos ei, niin parempi pysyä hiljaa ja myöntää se tosiseikka, että tämän miehen taidoista ei ollut puutetta. Onnettomuus on onnettomuus.

No, kovin on moni sitä mieltä, että tuollaisella autolla yli 300 on yksinkertaisesti hengenvaarallista. Jokainen toki itse päättää ja tällä kertaa ainakin ajettiin oikealla alueella eikä missään yleisillä teillä.

Itse ainakin toivon, että ei tule se Suomessa tuttu paniikkireaktio ja kielletään tällaiset tapahtumat. Siksi näitä suljetuilla alueilla ajetaankin, koska se on vaarallista ja joskus se arpa osuu kohdalle.
 
Suomessahan nyt on aina kauhea haloo kun joku kuolee jossain vaarallisessa harrastuksessa.

Luolasukellus, laskuvarjohypyt, kiihdytyskisat jne. Riskit ovat suuret tällaisissa harrastuksissa ja välillä porukkaa kuolee. Elämä on ja kyllä ne harrastajat tiedostavat riskit.
 
Mites sitten kun lumiaura tai lakaisukone ajaa pyörätiellä, niin, mitäs sitten?? Kuinkas sitten suu pannaan? Hirveitä öykkäreitä tuollaiset kun kevyen liikenteen väylillä ajelevat vaan niin, herran lettas sentään!

Höhö, tästäpä muistuikin, että hieman tuli erästäkin järjenjuoksua ihmeteltyä kun tutulle oli ruettu möykkäämään, kun ajoi Ylläksen talvipyöräilyreittejä pitkin kelkalla. Joku fillaristi oli tullut vastaan jne.
No, tuttu sattui olemaan se henkilö joka vastasi reittien kunnossapidosta, kelkan perässä lana... Sitäkään yhdistelmää nyt ei kannata rueta umpisen kautta kierrättämään vastaantulijan takia, saattaa hetki mennä kun sen kaivaa irti.
 
Suomessahan nyt on aina kauhea haloo kun joku kuolee jossain vaarallisessa harrastuksessa.

Luolasukellus, laskuvarjohypyt, kiihdytyskisat jne. Riskit ovat suuret tällaisissa harrastuksissa ja välillä porukkaa kuolee. Elämä on ja kyllä ne harrastajat tiedostavat riskit.

Sukelluksessa ja laskuvarjohypyissä on aika rajalliset varmistukset katastrofin varalle olemassa, mutta autolle olisi ollut mahdollista rakentaa suojahäkki ja muut asianmukaiset varustukset, niin olisi lähes varmasti henkiin jäänyt. Tyhmyyttään, saituuttaan tai lisäjännitystä hakeakseen ei sitten sitä tehnyt ja maksoi hengellään.
 
Sukelluksessa ja laskuvarjohypyissä on aika rajalliset varmistukset katastrofin varalle olemassa, mutta autolle olisi ollut mahdollista rakentaa suojahäkki ja muut asianmukaiset varustukset, niin olisi lähes varmasti henkiin jäänyt. Tyhmyyttään, saituuttaan tai lisäjännitystä hakeakseen ei sitten sitä tehnyt ja maksoi hengellään.

Oletko rakentanut turvakaaria autoon?
 
Uutisten mukaan kaveri oli lentänyt autosta ulos, eli turvavyö on antanut periksi tai sitä ei ole käytetty..

Olisihan asianmukaiset turvavarusteet varmaan hengen saattaneet pelastaa tässä.

Auto oli ilmeisesti syttynyt tuleenkin, mutta kaikesta päätellen oli saatu nopeasti sammutettua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 050
Viestejä
4 740 940
Jäsenet
77 260
Uusin jäsen
Stupa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom