Kiitos "poliitisen korrektisuuden" noille vittulijoille ei voida sanoa suoraan päin näköä, että eläppäs nyt vittuile siinä, vaan pidä se läpi kiinni.Eikö tuo ole ennemmin vittupäisyyttä, kuin tyhmyyttä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos "poliitisen korrektisuuden" noille vittulijoille ei voida sanoa suoraan päin näköä, että eläppäs nyt vittuile siinä, vaan pidä se läpi kiinni.Eikö tuo ole ennemmin vittupäisyyttä, kuin tyhmyyttä?
Vaimo kans yrittää väistellä mut jos en tietäis niin oisin luullu sen tähtäävän niihin.Ja ihan sama ihmetys tulee päivittäin kun katselee kun ihmiset ajavat asfaltissa oleviin reikiin ihan surutta. Itse ainakin koitan mahdolisuuksien mukaan väistellä niitä kuoppia jos se vaan on mahdollista. Yleensä kuitenkin tilaa on molemmilla puolilla ihan reippaasti eli mikään pakko niihin kuoppiin ei ole ajaa.
Tyhmyyttä on alistua kaikkeen ja olettaa jatkumona samaa muilta. Kusipäisyyttä on alistua kaikkeen ja samalla nauttia siitä, että on mukana alistamassa niitäkin, jotka vähän laittavat vastaan.Eikö tuo ole ennemmin vittupäisyyttä, kuin tyhmyyttä?
Uutispätkissä näkyy, kuinka ihmiset ajaa autoilla tulvivilla kaduilla kuin ei mitään, vaikka vettä on kymmeniä senttejä. Ei kummoista pärskettä tarvitse moottorin ilmanottoaukolle tulla, niin se on moottori entinen. Tuskin monetkaan vakuutukset moista hölmöilyä korvaa.
tää kysymys varmaan kuuluu sit tänneMites sit talvella kun lunta on enemmän ja vähemmän, vedeksihän sekin muuttuu eikä siitä mitään autolle käy vaikka sitä isojakin määriä pöllyää suoraan paikkaan jos toiseenkin
Perjantain rankkasateissa vähän lapsetti ja yritin tarkoituksella räiskyttää mahdollisimman komeassa kaaressaJuu, tuli taas tänään ihmeteltyä miksi suurin osa ajaa niissä vettä täynnä olevissa ajourissa vaikka tiessä on leveyttä ja voisi ajaa 20cm vieressä jolloin ei roiskuttaisi turhaan sitä urassa olevaa vettä ympäristöön. Itse ainakin yritän vältellä syviä märkiä ajouria jo ihan ajomukavuuden takiakin.
Kyllä se ilmanotto on niin hyvin piilossa ettei sinne lumi pöllyämällä pääse.tää kysymys varmaan kuuluu sit tänneMites sit talvella kun lunta on enemmän ja vähemmän, vedeksihän sekin muuttuu eikä siitä mitään autolle käy vaikka sitä isojakin määriä pöllyää suoraan paikkaan jos toiseenkin
Tyhmäähän siellä lammikossa on ajella, mutta toisaalta aina ei ole vaihtoehtoakaan, eikä autoa voi siihenkään jättää (vaikka moottori säästyisi, niin vesi tulee sisään ovien saumoista ja paskoo sisutuksen jne). Ja toinen kysymys sitten on, että kuinkahan monessa automallissa oikeasti on ilmanotto moottorissa niin alhaalla, että sen kautta voi vettä hörpätä minkään 30-40cm lammikon läpi ajamalla? Tuskin missään ns. normaalissa automallissa ainakaan. Jotain muita herkkiä komponentteja saattaa toki olla joissakin malleissa alempanakin.Uutispätkissä näkyy, kuinka ihmiset ajaa autoilla tulvivilla kaduilla kuin ei mitään, vaikka vettä on kymmeniä senttejä. Ei kummoista pärskettä tarvitse moottorin ilmanottoaukolle tulla, niin se on moottori entinen. Tuskin monetkaan vakuutukset moista hölmöilyä korvaa.
Tyhmäähän siellä lammikossa on ajella, mutta toisaalta aina ei ole vaihtoehtoakaan, eikä autoa voi siihenkään jättää (vaikka moottori säästyisi, niin vesi tulee sisään ovien saumoista ja paskoo sisutuksen jne). Ja toinen kysymys sitten on, että kuinkahan monessa automallissa oikeasti on ilmanotto moottorissa niin alhaalla, että sen kautta voi vettä hörpätä minkään 30-40cm lammikon läpi ajamalla? Tuskin missään ns. normaalissa automallissa ainakaan. Jotain muita herkkiä komponentteja saattaa toki olla joissakin malleissa alempanakin.
Mikään vesi/lumisade ei tietenkään haittaa yhtään mitään.
Tyhmäähän siellä lammikossa on ajella, mutta toisaalta aina ei ole vaihtoehtoakaan, eikä autoa voi siihenkään jättää (vaikka moottori säästyisi, niin vesi tulee sisään ovien saumoista ja paskoo sisutuksen jne). Ja toinen kysymys sitten on, että kuinkahan monessa automallissa oikeasti on ilmanotto moottorissa niin alhaalla, että sen kautta voi vettä hörpätä minkään 30-40cm lammikon läpi ajamalla? Tuskin missään ns. normaalissa automallissa ainakaan. Jotain muita herkkiä komponentteja saattaa toki olla joissakin malleissa alempanakin.
Enkös minä niin juuri sanonut, että joskus ei vaan ole vaihtoehtoa. Seisot sopivassa paikassa ruuhkassa ja tuollainen "vettä 50mm tunnissa" -kuuro pyyhkäisee kohdalle, niin siinä siinähän olet kuin täi tervassa. Onhan näitä vaihtoehtoja.Eipä siinä oikein muu pakota ajamaan lammikossa kuin se, että tulvavesi äkkiä nousee ja pysäköity auto uhkaa jäädä veden alle ja se pitää yrittää ajaa turvaan siitä kuivempaan paikkaan.
En nyt tiedä millaista Amazonin tulvimista oikein ajattelet, mutta "sadevesitulva" jossakin suomalaisella kaupunkialueella on pahimmillaankin sellainen, että harvoin sinne kannattaa autoa jättää seisomaan, varsinkin jos on tuttu paikka ja tutut tiet.Jos tie on tulvaveden alla eikä tietä näy veden alta, niin kyllä se auto kannattaa pysäyttää vaikka siihen paikkaan.
Kaikki on mahdollista, mutta jossakin keskusta-alueella Suomessa tuollainen skenaario on äärimmäisen epätodennäköinen. Ja jos vesi on oikeasti syönyt tien pois, niin kyllä sen yleenä näkee virtauksesta ja muusta ympäristöstä. Ei tässä nyt mistään tsunameista ole kyse kuitenkaan.Sitähän ei tiedä miten paljon vettä on missäkin kohti jos tietä ei näy veden alta ja lisäksi tulvavesi on saattanut syödä vaikka koko tien pois ja siinä tien entisellä tasolla on 1,5 metriä syvä rooppi.
Siitä ei ole epäselvyyttä, etteikö olisi tyhmyyttä ajaa tuollaiseen paikkaan jollakin kauppakassilla, mutta jos on jo siellä tunnelissa siinä vaiheessa kun vesi nousee, niin se nyt on aika sama yrittääkö sieltä tulla ajamalla pois vai jättääkö auto sinne seisomaan. Riippuu tietenkin tilanteesta ja autosta, mutta taviksille eri tekijöiden analysointi on hankalaa, kun ei ole tarvinnut välttämättä koskaan ajatella asiaa.Täällä Oulussa aiemmin oli keskustan kupeessa paikka jonne idiootit aina upottivat omia autojaan kun oli isompi tulva rankkasateiden vuoksi muutaman vuoden välein. Kyseessä oli Pohjoinen alikäytävä. Joku siitä ajoi läpi jollakin G-sarjalaisella mersun maasturilla ja perässä tuli sitten idiootti jollakin perushenkilöautolla joka sitten hyytyi sinne montun pohjalle veteen kun moottori imi vettä ja autoon tuli samalla kymmenien tuhansien eurojen vahinkoja.
Kaikki on mahdollista, mutta jossakin keskusta-alueella Suomessa tuollainen skenaario on äärimmäisen epätodennäköinen. Ja jos vesi on oikeasti syönyt tien pois, niin kyllä sen yleenä näkee virtauksesta ja muusta ympäristöstä. Ei tässä nyt mistään tsunameista ole kyse kuitenkaan.
Joskus viemärien kannet nousevat paikoiltaan ja se on varmasti se suurin ongelma, kun niistä ei nousta ilman apuvoimia.
Siitä ei ole epäselvyyttä, etteikö olisi tyhmyyttä ajaa tuollaiseen paikkaan jollakin kauppakassilla, mutta jos on jo siellä tunnelissa siinä vaiheessa kun vesi nousee, niin se nyt on aika sama yrittääkö sieltä tulla ajamalla pois vai jättääkö auto sinne seisomaan. Riippuu tietenkin tilanteesta ja autosta, mutta taviksille eri tekijöiden analysointi on hankalaa, kun ei ole tarvinnut välttämättä koskaan ajatella asiaa.
Ajamalla saattaa selvitä kokonaan ilman vahinkoja, mutta jos jättää auton sinne seisomaan, niin se on käytännössä varmuudella lunastuskunnossa. Koko sisustan ja sähkölaitteiden jne. uusiminen maksaa yllättävän paljon.
Virhe on tehty jo siinä vaiheessa, kun havaitun lammikon tai tulvaveden läpi päätetään lähteä ajamaan. Se lammikko kun ei siihen auton eteen tyhjästä ilmesty. Ehkä sellaisiakin erikoistapauksia löytyy, että muuta vaihtoehtoa ei ole, mutta ne ovat aika marginaalisia, kun suurimmassa osassa lammikon pystyy kiertämään tai kääntymään takaisin.Tyhmäähän siellä lammikossa on ajella, mutta toisaalta aina ei ole vaihtoehtoakaan, eikä autoa voi siihenkään jättää (vaikka moottori säästyisi, niin vesi tulee sisään ovien saumoista ja paskoo sisutuksen jne). Ja toinen kysymys sitten on, että kuinkahan monessa automallissa oikeasti on ilmanotto moottorissa niin alhaalla, että sen kautta voi vettä hörpätä minkään 30-40cm lammikon läpi ajamalla? Tuskin missään ns. normaalissa automallissa ainakaan. Jotain muita herkkiä komponentteja saattaa toki olla joissakin malleissa alempanakin.
Mikään vesi/lumisade ei tietenkään haittaa yhtään mitään.
Itse asiassa yksikään vakuutus ei korvaa.Uutispätkissä näkyy, kuinka ihmiset ajaa autoilla tulvivilla kaduilla kuin ei mitään, vaikka vettä on kymmeniä senttejä. Ei kummoista pärskettä tarvitse moottorin ilmanottoaukolle tulla, niin se on moottori entinen. Tuskin monetkaan vakuutukset moista hölmöilyä korvaa.
Voi hyvänen aika taas tätä skenariointia. Nyt oli kyse hetkellisen rankkasateen aiheuttamasta vedenpinnan noususta kaupunkialueella, kun viemärit eivät jaksa vetää kaikkea kerralla. Joku kevättulva jossakin pohjanmaalla on ihan eri asia.Yleensä tosiaan se vesi syö teitä luokkaa metrin syvyydeltä pois tai syvemmältäkin jossakin hieman syrjäisemillä teillä jossa vesi pääsee virtaamaan siitä yli vauhdilla ja yleensä nämä tapahtuvat kevättulvilla. Päällepäin sitä on aika vaikea nähdä autosta että siinä ei menekkään tie 20 sentin syvyydessä nyt vaan vesi on syönyt tien pois siitä metrin syvyydeltä.
Virhe on tehty jo siinä vaiheessa, kun havaitun lammikon tai tulvaveden läpi päätetään lähteä ajamaan. Se lammikko kun ei siihen auton eteen tyhjästä ilmesty. Ehkä sellaisiakin erikoistapauksia löytyy, että muuta vaihtoehtoa ei ole, mutta ne ovat aika marginaalisia, kun suurimmassa osassa lammikon pystyy kiertämään tai kääntymään takaisin.
Jo 30-40 cm on aika syvä lammikko henkilöautolle, varsinkin kun aallot ja pärskeet voivat hetkellisesti nousta korkeammallekin.
Voi hyvänen aika taas tätä skenariointia. Nyt oli kyse hetkellisen rankkasateen aiheuttamasta vedenpinnan noususta kaupunkialueella, kun viemärit eivät jaksa vetää kaikkea kerralla. Joku kevättulva jossakin pohjanmaalla on ihan eri asia.
Tietääkseni kukaan ei ole täällä väittänyt mitään muuta. Tuossa kuvassa on vahvasti ketjun aiheeseen soveltuvaa porukkaa.Voi niitä yllätyksiä tulla kaupungissa ilman syöpymiäkin
Siitä ei ole epäselvyyttä, etteikö olisi tyhmyyttä ajaa tuollaiseen paikkaan jollakin kauppakassilla, mutta jos on jo siellä tunnelissa siinä vaiheessa kun vesi nousee, niin se nyt on aika sama yrittääkö sieltä tulla ajamalla pois vai jättääkö auto sinne seisomaan. Riippuu tietenkin tilanteesta ja autosta, mutta taviksille eri tekijöiden analysointi on hankalaa, kun ei ole tarvinnut välttämättä koskaan ajatella asiaa.
Vaikka vesi ei aivan sentilleen ilmanoton korkeudelle yltäisikään, niin kannattaako riskeerata? Lähtisitkö kokeilemaan ylläolevan kuvan lammikkoon henkilöautolla? Minä en lähtisi.Joo, syvään veteen ei kannata ajaa monestakaan syystä, se on varmasti selvää kaikille täällä, mutta edelleen silti väitän, että kovinkaan monessa autossa ei ole ilmanotto niin matalalla, että jonkin 30-40cm vesilätäkön hetkellinen ylittäminen aiheuttaisi mitään merkittäviä ongelmia moottorille. Kaikkea muuta haittaa siitä kyllä voi olla ja pidemmissä ajoissa sitten ongelmat vaan kertautuvat.
Vaikka vesi ei aivan sentilleen ilmanoton korkeudelle yltäisikään, niin kannattaako riskeerata? Lähtisitkö kokeilemaan ylläolevan kuvan lammikkoon henkilöautolla? Minä en lähtisi.
En ole asiantuntija, mutta perusjärjellä ajateltuna viileä vesi voisi teoriassa aiheuttaa kuuman valurautaisen moottorilohkon tai pakosarjan halkeamisen, mutta käytännössä se lienee aika epätodennäkoistä.Voiko tuo vesi aiheuttaa konerikon jo sen viilentävän vaikutuksen ansiosta? En tiedä kun ei ole kokemusta..
Ei. Onhan moottorissa sen takia jäähdytysneste mikä pitää sen viileänä eikä tuo ulkoinen vesi haittaa asiaa. Kunhan ei moottori ime vettä tai elektroniikka kastu niin moottori toimii. Tehdäänhän offroad autoja joihin laitetaan imuilmalle nokka korkealle ja sillä pystyy ajamaan jokien yli vaikka moottori uppoaa veden alle.Voiko tuo vesi aiheuttaa konerikon jo sen viilentävän vaikutuksen ansiosta? En tiedä kun ei ole kokemusta..
Veden viilennyksen takia konerikko on erittäin epätodenäköinen mutta toki mahdollinen. Lähinnä suurempi todennäköisyys on että joku sähköjärjestelmä päättää seota ja aiheuttaa ongelmia. Toki autojen sähkötkin ovat yleensä kohtalaisen hyvin suojattuja mutta vanhemmiten saattaa jossakin olla joku liitos tms josta pääsee vettä sisään ja se aihauttaa ongelmia. Imuilmakin on tosiaan aika korkealla normaalisti eli ihan pieni lätäkkö ei aiheuta ongelmia ja monesti ilmansuodatinkotelo on sellainen ettei vesi ihan hevillä pääse sitä eteenpäin. Tietty jos lätäkkö on yli puoli metriä syvä niin...
No niin:
Tuo uutinen tuntui ehkä tahattomasti painottavan naisten käyttäytymistä tässä, mutta olisi varmaan ihan sama meno jossain miestenpiireissä, jos tekijät olisivat olleet pari povipommia.
Kiva teoria, mutta käytännössä ei se noinpäin ole läheskään niin yleistä. Miehet ei erityisesti mistään rikollisista kiinnostu/kiihotu, tai ainakaan rikollisuudesta ei saa mitään "bonuspisteitä", päinvastoin.Niinno, kuinkahan moni on omalla nimellään kommentoinut kaikenlaista myös näihin uutisiin, jossa joku nuorempi, auktoritäärisessä asemassa ollut naispuolinen on raiskannut tai seksuaalisesti pahoinpidellyt jotain (esi)teinejä. Tuo uutinen tuntui ehkä tahattomasti painottavan naisten käyttäytymistä tässä, mutta olisi varmaan ihan sama meno jossain miestenpiireissä, jos tekijät olisivat olleet pari povipommia.
Ja ei tarvitse mennä edes kovin kauas, kun tämän foorumin räbä ja testaus on ihan samanlaista persepäätä täynnä.
Perustele. Ei tuollaista käytöstä ole ainakaan minun tiedossani naisrikollisten kohdalla. Sanoisin, että puhut pötyä.Niinno, kuinkahan moni on omalla nimellään kommentoinut kaikenlaista myös näihin uutisiin, jossa joku nuorempi, auktoritäärisessä asemassa ollut naispuolinen on raiskannut tai seksuaalisesti pahoinpidellyt jotain (esi)teinejä. Tuo uutinen tuntui ehkä tahattomasti painottavan naisten käyttäytymistä tässä, mutta olisi varmaan ihan sama meno jossain miestenpiireissä, jos tekijät olisivat olleet pari povipommia.
Ja se, jos joku naisopettaja "hyväksikäyttää" teinipoikia aiheuttaa usein pientä huvittuneisuutta miehissä lähinnä siksi, että näille pojille ollaan lähinnä kateellisia!! Eli oikeastaan naista ei edes pidetä erityisen pahana rikollisena, tai ollenkaan... Enemmänkin hyväntekijänä.
Juurihan mä laitoin lähdeviitteen, poliisiammattikorkeakoulun psykologin lausunto. Naiset kiihottuu vaarallisista rikollisista enemmän kuin miehet.Odotin jo, että joku tulee heittämään tämän, joka ainoastaan vahvistaa sanomani. Tämä kategoria on tismalleen sama, rikos on näkökulmasta riippuen vain lievempi. Vaihda tilalle joku kurttuinen vanha haaska, niin kummasti ääni muuttuu kellossa. Uutiset näistä kertovat yleensä niin vähän, että noissa katoaa hienosti kaikki tieto siitä, minkälaista henkistä tai fyysistä väkivaltaa taustalla on ollut.
South Parkiin meinasin viitata jo ensimmäisessä viestissäni.
En epäile, etteikö ilmiö voisi olla naisten kohdalla yleisempi erityisesti väkivaltarikollisia kohtaan. Toki lähdeviittaukset olisi suuntaan jos toiseenkin ihan siistejä. Enpä tosin usko, että tässäkään tapauksessa naisten kohdalla rikollisuus on yhtään sen enempää bonuspisteitä antanut kuin miehilläkään.
Ainut olisi, jos vanha haaska yllättäen vähän kouraisee munista. Yleensä tuollaisestakaan ei miehet vedä hernettä nenään. Sattuuhan näitä. On mullekin sattunut.
Paskapuhetta. Aamustondis, vaikka olisi nähnyt minkälaisia painajaisia yöllä. Kiihottuminen ei edellytä asiasta nauttimista.Ja eihän miestä voi oikeasti raiskata. Jos mies ei halua niin ei sillä ota eteen. Ja jokainen viimeistään tällainen ~40 mies tietää kotona lakanoiden välissä ettei se kastemato yksinkertaisesti mene sinne pesään sisään vaikka kuinka yrittäisi ja rukoilisi.
Mikä mies se sellainen on jolla ei lippu nouse, jos ämmä ottaa kunnolla suihin. Olkoonkin vaikka kuinka estelymielessä..
Ootko koittanu avittaa peukalon kanssa?Ja jokainen viimeistään tällainen ~40 mies tietää kotona lakanoiden välissä ettei se kastemato yksinkertaisesti mene sinne pesään sisään vaikka kuinka yrittäisi ja rukoilisi.