Itse lähtisin veikkaamaan, että siellä on ollut ongelma ymmärtää mistä on kyse ja, että kyseessä on hätätilanne... Esim kielimuuri.
Siinä terveystalon tiskillähän ei ole välttämättä hoitajaa, vaan joku asiakaspalvelija tai vastaava.
Joku maallikkohan ei välttämättä ollenkaan selitä asiaansa selkeästi.
Minusta tuo on se todennäköisin vaihtoehto, koska eihän noissa tuota seuranneessa soitossa saako deffaa lainata Jne. ole mitään järkeä.
Ihan sen työntekijän osalta, johon tämä kohdistuu toivon, että kyse on ollut monen asian huonosta yhteensattumasta. Yksi ihan validi mahdollisuus on, että avunpyytäjä on ollut valtavan adrenaliinipiikin vallassa tai muuten järkyttynyt, eikä ole ollenkaan osannut ilmaista akuuttia ja välitöntä avuntarvetta, mihin deffaa tarvitaan. Lähipiirissä jonkun verran pelastusalan ihmisiä ja melko usein kuulemma törmää siihen, miten ihmiset voivat olla aivan toltaltaan kun tilanne on päällä ja silloin se asioiden esittäminenkään ei välttämättä onnistu. Mm. hätänumeron muistaminen voi olla vaikeaa.
Jos tähän vielä lisätään mahdollinen kielimuuri tai juuri aloittanut asiakaspalvelija, niin kokonaisuus on jäänyt täysin pimentoon ja fokus on ollut yrityksen omaisuuden suojaamisessa, eikä tajuttu ollenkaan tilannetta.