Aina huijari alottaa keskustelun "kuule kaveri".
Tulin koijatuksi korjaamolla, joka sooloilee omiaan ja ei anna kuittia tai paperia tai mitään korjauksesta.
Lupaili jälkikäteen tekevänsä kuitin ja antavan leiman vihkoon, saa nähdä mitä jännitystä sain itelleni aikaan, näin korona aikaa.
Sovittiin korjaus kestävän pari päivää ja vaihdetut osat talteen.
Soitan korjaamoon ja kysyn, "mihin aikaan tuotte auton pihalle, kello ois jo kuus illalla ja moni paikka sulkeutuu tähän aikaan."
Korjaamo:
Kuule kaveri, minä v#ttu sanon sulle tiistaina vasta valmis!
Vastaan passiivisagressiivisesti, "Nähdään tiistaina sitten, mihin aikaan? Sanoit kyl et tänää valmis"
Korjaamo:
Kuule kaveri, minä v#ttu sinulle ajan näytä! Sinä kysy lisää ja saat turpa! Se ei valmis tänä! Ei pysty!
Minä hetken hiljaisuuden jälkeen kaaleen slangilla: "kuule kaveri", sinä alka mulle ja minä vie poopo. Sä et alka mulle sano, mitä tee!
Korjaamo:
Kuule kaveri, mä korja su auto. Sä totella mua tai mä riko su auto! Kuuli kaveri! Sä ei kysy mitää! Ymmärrä!
Hetken hiljaisuus: Nähdään tiistaina, korjaa auto ja tee kuten sovittiin.
Korjaamo: Kuule kaveri, sä et maksa hyvi jos taho su auto nopeasti tee ite tai älä aja auto! Kuuleko kaveri! Tää on korjaamo, mulla vuokra maksettava!
Minä: Jos ite korjaan auton, niin oisit ilman töitä? Tiistaina haen auton.
Korjaamo: Kuule, haista v#ttu! Minä korja kamux ja muu auto ja saa hyvä raha ja ei kysy mitä. Sinä paska asiakas.
Minä: Rikotteko muittekki autoja ja uhkailette?
Korjaamo: Kuule kaveri, mä sano sulle syö p#ska! Mä korja su auto ja nähdä tiistai!
Minä: Jooh, tiistaille...
Korjaamo huokaa: v#ttu korjaamollako mu pitää asuu et saa työ tehtyy, mikä vamane
Minä: Anna työharjoittelua ja tuun töihin, riittää et saa ruokapalkan ja hyvän työtodistuksen.
Korjaamo: Kuule kaveri, sinä tee oma yritys, tee halpa hinta, avaa korjaamo piha ja saa asiakas, minä ei sinu äiti!
Minä: Joo, kuulostaa hyvältä, mitä velotan asiakkailta?
Korjaamo: Niin paljo ku haluat. Ei tarvi kuiti tai mitää tee itse sinä fiksu paska mies. Minä puheli kii, sinä vaikea!
Tän keskustelun perusteella en uusiks samaa puljuu vie. Mut onpahan hinta neljänneksen normi liikkeen hinnasta.
Missäs pk-seudulla olis edullinen luotettava korjaamo, jonka kanssa voisi ihan asiallisesti asioida?
En tiedä, miksi "kuule kaveri" indikoi henkilön yrittävän vakuuttaa huijaukseen. Luulin joskus et henkilöt, jotka sanoo kuule kaveri, olis halunneet vitsailla, mutta ei...