Tyhmät ihmiset

juupeliskuupelis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.08.2020
Viestejä
598
Rikkinäisen tavaran ostajat nyt harvemmin on mitään kovin fiksuja. Verta siinä kerjää nenästään. Toki jokainen tyylillään. Itse tarjoan jotain pikkuvikasta tavaraa sukulaisille ja kavereille ilmaiseksi. Jos ei kukaan huoli, niin kaatopaikalle menee. Eipä sitten tartte tulla tänne avautumaan. :kahvi:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Jos tavaraa myytäessä on jo rehellisesti kerrottu että on pikkuvikainen telkku, niin asia on jo sillä taputeltu ja vain perävalotakuu. Yksityisellä myyjällä ei ole enempää vastuuta.

Liikkeet ovat erityisasemassa, kuten käytettyjä autoja myyvällä liikkeellä velvollisuus korjata (tai osallistua kustannuksiin) jos vikoja tulee 6kk aikana (lakisääteinen virhevastuu).

Itse olisin varmaan blokannut huutoapinan ja odottanut haastetta, mutta jos ei elä ihan kädestä suuhun niin helpompi varmasti luopua noista parista huntista. Ei tiedä tuleeko tuollainen hullu joskus vielä puukon kanssa perään...
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
892
Rivarissa parin asunnon päässä olevan naapurien vieraiden koira oli vapaana. Onneks ei ollut jäänyt auton alle, esim valtatie menee muutaman sadan metrin päässä. Ja kuulin viereiseltä rivitalolta että oli käynyt siinä pihassa räksyttämässä joskus aiemmin.itseä kohtaan se oli ihan herttainen. Ja tällä alueella on muutenkin yli kymmenen koiraa.
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Se yksittäinen pikseli ei tiedä, että onko se osana Homerin naamaa, vai auringonlaskua. Se näyttää sen saman keltaisen sävyn vihreänä molemmissa tapauksissa. Syy miksi se näkyy vihreänä on se, että punainen alipikseli on sieltä kulunut loppuun, eikä se ei siitä enää tule ikinä parantumaan, vaan ongelma leviää koko ajan laajemmalle alueelle.
Mistä sinä tiedät että ongelma on juurikin punaisen alipikselin loppuunpalaminen, eikä petosmielessä vaikka vituralleen säädetyt asetukset (jolla yritetään kikata rahat takaisin) tai joku muu tahalleen tai vahingossa itse aiheutettu ongelma, kun on vaikka pakkasesta lyöty ruutu seinään ja menoksi, tai pudotettu lattialle kun koira puree persiistä kantamisen aikana.

Ja miksi ongelman leviäminen on juurikin myyjän vastuulla? Kun ostetaan rikkinäistä kamaa, vaikka vain pienivikaista, niin siihen kauppaan sisältyy kuitenkin se mahdollisuus että pieni ongelma pahenee. Hinta on siis alhainen sen vian ja sen heikomman tulevaisuusnäkymän takia. Jos telkkarin ylänurkassa on kuvassa vikaa niin ei se käytössä siitä ainakaan parane. Rikkinäisen tuotteen ostajan pitäisi tajuta tämä, että sellainenkin mahdollisuus on olemassa.

Tämän ongelman mahdollisen pahenemisen takia en itse rikkinäisenä myy koskaan mitään. Siellä kun on juuri näitä tinkaajapaskakärpäsiä, jotka ei tajua että pieni ongelma voi pahentua isommaksi tai haittaavammaksi, eikä pieni ongelma ole välttämättä edes helppo korjata. Eikä välttämättä edes sellainen jonka kanssa voi elää. Ja kulutuselektroniikan kanssa pienetkin viat voivat olla lopulta yllättävänkin rasittavia jolloin myös vitutus on täysin epäsuhteessa käytännön haittaan.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069
Ok, annetaan jo olla. Sinä olet oikeassa ja parin kuvan perusteella tekemäsi arvio on 100% tarkka. Muistutat ihan liikaa tuosta keskustelusta ostajan kanssa.
Kyse oli mielipiteistä, ei silloin varmaan ole oikeaa tai väärää.
Mistä sinä tiedät että ongelma on juurikin punaisen alipikselin loppuunpalaminen, eikä petosmielessä vaikka vituralleen säädetyt asetukset (jolla yritetään kikata rahat takaisin) tai joku muu tahalleen tai vahingossa itse aiheutettu ongelma, kun on vaikka pakkasesta lyöty ruutu seinään ja menoksi, tai pudotettu lattialle kun koira puree persiistä kantamisen aikana.
Kautiumin omissa kuvissa näkyy samat virheet, siitä tiedän.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Kautiumin omissa kuvissa näkyy samat virheet, siitä tiedän.
Tästä oli puhetta jo aiemmin. Ostajan kuvissa ongelma oli pahempi kuin mikä tilanne oli lähtiessä (enkä nyt puhu pelkästään niistä simpsoneista). En usko että vikaa on tullut lisää fyysisesti, jolloin voi olettaa, että se on säätänyt itse värit pyllylleen, jotta saa tilanteen näyttäytymään pahempana.

Mutta tämän keskustelun osalta tämä nyt on täysin epäolennaista muutenkin.

Itse tulee tänne kehuskelemaan tyhmyydellään ja sitten hermostuu kun sitä vähän kritisoidaan. :lol:
Kuka on hermostunut ja ketä on kritisoitu?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Se yksittäinen pikseli ei tiedä, että onko se osana Homerin naamaa, vai auringonlaskua. Se näyttää sen saman keltaisen sävyn vihreänä molemmissa tapauksissa. Syy miksi se näkyy vihreänä on se, että punainen alipikseli on sieltä kulunut loppuun, eikä se ei siitä enää tule ikinä parantumaan, vaan ongelma leviää koko ajan laajemmalle alueelle...
Onko tää leviäminen oikeasti joku OLED-paneelien ominaisuus?
 

juupeliskuupelis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.08.2020
Viestejä
598
Offtopic:

kauhea hypetys oli aikoinaan oledista. Tosin mitä enemmän noista lukee, niin tuntuu olevan helvetin paska tekniikka telkkariin.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 834
Kautiumin tv-case on suorastaan imuroinut tänne keskusteluun aiheen mukaisia ihmisiä. Se, että eksyy aiheesta ei ketään vielä tyhmäksi tee mutta jos täysin aiheen vierestä kirjoittaa ja vieläpä useamman viestin, niin kyllä itse tyhmä-hatun painaisin päähän ja syvälle :lol:
 

juupeliskuupelis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.08.2020
Viestejä
598
Kautiumin tv-case on suorastaan imuroinut tänne keskusteluun aiheen mukaisia ihmisiä. Se, että eksyy aiheesta ei ketään vielä tyhmäksi tee mutta jos täysin aiheen vierestä kirjoittaa ja vieläpä useamman viestin, niin kyllä itse tyhmä-hatun painaisin päähän ja syvälle :lol:
Koko foorumi on typeryksiä täynnä. Minä mukaanlukien.

Täällä esimerkiksi aikuiset ihmiset tappelee verisesti siitä että mikä konsoli on paras. Elämä on ja propellihattu vaan päälle kaikille.
 
Liittynyt
20.08.2017
Viestejä
13
Duunissa yxs jantteri uteli laserpointteria jolla voi ajatuksenjuoksuaan korostaa asiakkaan suurella seinänäytöllä...

Makustelin ettei homma nyt simppellisti toimi koska näyttö on valkokankaan vastakohta, varustettu ties millä heijastuksenestopinnoitteella nönnönnöö...

Jamppa onnistui tilaamaan Kiinasta käsikranun kokoisen lasermiekan tullin läpi, oikein elvisteli että en vaan osaa.
Onnistuin jotenkin pitämään kuononi ummessa...

Sai sit bannit useampaankin torppaan, ne seinähimmelit oli jotenkin ruvella jampan esitelmän jälkeen.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Ostajasta tulee kyllä mieleen eräs tuttu adhd henkilö käytöshäiriöllä joka mahdollistaa että henkilö ei näe omassa toiminnassaan mitään väärää vaikka tekis mitä ja narsismiakin mahdollisesti kun tinkaa tavaran itselleen ilmaiseksi ja positiivista palautettakin vielä kaupan päälle.

E: Tälläset henkilöt ei kuuntele järkipuhetta vaikka rautalangasta vääntäisi koska ei sovi heidän agendaan. Oman kokemuksen perusteella onnistuvat ignooraamaan rautalangan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 348
Minua monesti kummastuttaa, kuinka luontodokkareissa ja vastaavissa yhteyksissä hämmästellään kovasti, kuinka joku muurahainen tai muu pikkuotus on kokoonsa nähden muka todella lujatekoinen.

Tuohan on ihan matematiikkaa eikä pikkuotuksen hyvyyttä. Tukirangan kantokyky on verrannollinen pinta-alaan ja otuksen massa on verrannollinen tilavuuteen. Eli tukirangan kantokyky kasvaa pituuden toiseen potenssiin, mutta kuormitus kasvaa pituuden kolmanteen potenssiin. Jos hiiri skaalataan norsun kokoiseksi niin jalat pettää alta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 199
Minua monesti kummastuttaa, kuinka luontodokkareissa ja vastaavissa yhteyksissä hämmästellään kovasti, kuinka joku muurahainen tai muu pikkuotus on kokoonsa nähden muka todella lujatekoinen.

Tuohan on ihan matematiikkaa eikä pikkuotuksen hyvyyttä. Tukirangan kantokyky on verrannollinen pinta-alaan ja otuksen massa on verrannollinen tilavuuteen. Eli tukirangan kantokyky kasvaa pituuden toiseen potenssiin, mutta kuormitus kasvaa pituuden kolmanteen potenssiin. Jos hiiri skaalataan norsun kokoiseksi niin jalat pettää alta.
Ei asia ole aivan noin yksinkertainen, myös rakenne vaikuttaa. Hyvänä esimerkkinä hyönteinen joka kestää auton painon:
Even a car can’t kill this beetle. Here’s why
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Offtopic:

kauhea hypetys oli aikoinaan oledista. Tosin mitä enemmän noista lukee, niin tuntuu olevan helvetin paska tekniikka telkkariin.
On niissä heittämällä paras kuvanlaatu ja muitakin hyviä puolia niissä on, eli ei se hypetys turhaa ole. Tuntuvat vaan olevan melko herkkiä juuri noille image retention -ongelmille. Uudemmat ovat kuulemma parempia sen suhteen, mutta aika näyttää pitääkö se paikkaansa. Henkilökohtaisesti en osta enää muilla tekniikoilla toteutettuja televisioita, mutta tietokoneen näytöksi en oledia ottaisi.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 933
Offtopic:

kauhea hypetys oli aikoinaan oledista. Tosin mitä enemmän noista lukee, niin tuntuu olevan helvetin paska tekniikka telkkariin.
Niin, no mitä nyt paras tekniikka kuvaltaan. Toki kiinnipalamista tulee jos joka päivä seisottaa samaa kuvaa ruudulla. Eli sen takia en moista PC-käyttöön hommaisi. Itsellä ollut nyt päälle pari vuotta oled ja en ole tuossa vielä mitään ongelmia huomannut.
 

juupeliskuupelis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.08.2020
Viestejä
598
On niissä heittämällä paras kuvanlaatu ja muitakin hyviä puolia niissä on, eli ei se hypetys turhaa ole. Tuntuvat vaan olevan melko herkkiä juuri noille image retention -ongelmille. Uudemmat ovat kuulemma parempia sen suhteen, mutta aika näyttää pitääkö se paikkaansa. Henkilökohtaisesti en osta enää muilla tekniikoilla toteutettuja televisioita, mutta tietokoneen näytöksi en oledia ottaisi.
Kiinni palavat logot sun muut häiritsee itseäni ainakin sen verran, että en ostaisi tekniikkaa jossa sellainen on todella todennäköistä. Sen kun saisi fiksattua niin kelpaisi muuten erinomaisesti.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Niin, no mitä nyt paras tekniikka kuvaltaan. Toki kiinnipalamista tulee jos joka päivä seisottaa samaa kuvaa ruudulla. Eli sen takia en moista PC-käyttöön hommaisi. Itsellä ollut nyt päälle pari vuotta oled ja en ole tuossa vielä mitään ongelmia huomannut.
Tuo minun tv oli normaalissa käytössä olohuoneessa noin 3,5v ja siinä oli niitä jälkiä useammassakin kohdassa. Mitään yksittäistä staattista kuvaa siinä ei ole ollut koskaan pitkiä aikoja. Kyllä se ihan todellinen ongelma on, mutta tosiaan kovasti on sanottu, että uudemmissa malleissa olisi parempaa tekniikkaa ongelman kiertämiseksi.

/Offtopic ja jatkot tekniikasta sinne oled-ketjuun.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
197
Luulin aina, että jäähdytin ja cooleri on sama asia, mutta erään dippa insiin mukaan cooleri on yksittäinen osa jäähdytintä eikä toisinpäin. Eli esim. cpu cooleri on vain yksi komponentti muiden joukossa, kun taas jäähdytin on se koko komponentti yksikkö coolereineen esim. ps5 konsolissa on cooleri ja jäähdytin erikseen. Olin vissiin aika vajakki sitten dippa inssin mielestä...
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
197
Sama kaveri sanoi, että chilin tulisuus ei ole siemenissä vaan nesteessä. Oli kuulemma tyhmästi sanottu..
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
197
Raisiossa mulle tehtiin silleen et kaksi tuntematonta mopoilijaa pysäytti mopedisa alikulkukäytävän suulle..Kaaduin kun pyörän käsijarru ei toiminut kunnolla...No meni polvi verille, kaverit nauroivat kun näkivät sen ja lähtivät karkuun, kukaan ei tullut auttaamaan minua. Jouduin menemään isän luo plovi verisenä. Valitin terveyskeskuksessa tapauksesta. Minulle sanoi eräs nainen, et miks kaaduit? Siis et oli mun vika...
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 295
Pointtini oli lähinnä siinä, että ostajan lähettämät kuvat olisivat jotenkin vielä huonompia, kuin mitä omassa käytössäsi on ollut. Mielestäni nuo postaamaasi kuvat on ihan yhtä huonoja, kuin nuo hänen lähettämänsä, eli se kuva ei ole siinä matkalla mihinkään huonontunut.

Eikä mielestäni vihreät Simpsonit ole kovinkaan äärimmäinen esimerkki, kun 50% TV-lähetyksistä on Simpsoneita. Jos OLEDissa on pikselit loppu, niin siitä ei ole kuvanlaadun suhteen kuin jyrkkä mäki alaspäin, mistä syystä en tuota olisi itse enää myynyt.

200€:lla ei saa kaupasta OLEDia, mutta muita televisioita saa, joiden kuvanlaatu kyllä vie risaa OLEDia helposti.

Enkä tosiaan ymmärrä ostajaa, kun on rikkinäistä ostettu ja vielä paikanpäällä tarkastettu ja silti vingutaan jälkikäteen, vaikka rahatkin on saatu jo takaisin. Mutta veikkaan silti, että ei ostaja olisi lähtenyt töllöä hakemaan, jos olisit whatsappissa laittanut ottamiasi kuvia vihreistä simpsoneista. Tai ainakaan ei olisi sitten siitä voinut vinkua jälkikäteen.
Tässä kai tullut vähän väärinkäsitystä.
On myyty huippumalli, jossa tekniikalle tyypillinen "Jälki", joka ei haittaa "MILLÄÄN TAVALLA" normaalia katselua, kriittinen silmä SAATTAA ne kuitekin huomata jossain kohdin kuvaa.

Myynnissä tarpeettomana, ei sen takia että kuvanlaatu ei olisi tyydyttänyt.

Tämä ilmeisesti eri OLED televio kuin se mistä keskutelua OLED ja kaupankäynnin kiistatilanteet ketjussa.

Ilmeisesti telkka on paljastunut ilmoituksen kuvausta surkeammaksi ja ilmeisesti siitä kai jonkinlainen yhteisymmärrys ja kauppahinta palautettu. Osatajan tappioksi jäänyt matkat ja rahtaaminen roskiin. jälkimmäinen toki harmittaa jos on matkoihin pistänyt aikaa ja rahaa. (jos oikein ymmärsin niin aika pitkän reissun turhaan tehtnyt)

Ehkä myyjä ei ole vikaa demonnut kunnolla noutotilanteessa, eikä ostaja ole siten myöskään osannute testata, olihan se kuvauksen mukaan vaikeasti havaittavissa jopa kriittisellä silmällä.

Rivien välistä tuli kyllä mieleen että ostaja telkan olisi kuitekin pitämässä, eli jokin lisäarvo siitä hänelle, ei se tietenkään tarkoita että vastaisi "maksettua hintaa".

Jos kyse tuosta telkasta mistä aiemmin puhetta, niin olihan tuo ilmoitus kyllä jotain ihan muuta kuin se mitä myyty, ja en ihmettele jos ostaja pettynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.07.2020
Viestejä
53
Tähtitieteen professori arvelee ettei ihminen ole ainoa elävä olento Linnunradassamme, saati sitten maailmankaikkeudessa.

Mitä merkitsisi, jos Maan kaltaista elämää löytyisi?

”Se olisi kaikkien aikojen merkittävin tieteellinen löytö. Ihmisen koko maailmankuva kokisi oleellisen muutoksen. Toisaalta se olisi hyvin luonnollinen löytö – itse uskon, että ihminen ei suinkaan ole ainoa elävä olento Linnunradassamme, koko maailmankaikkeudesta puhumattakaan. Arvelisin, että jo nykyisen sukupolven aikana löytyy joltakin eksoplaneetalta vastaansanomattomat merkit jonkinlaisesta, alkuun varmaan alkeellisesta elämästä. Mutta kunhan vuosikymmenet ja vuosisadat kuluvat, eiköhän se ET:kin lopulta ilmoittaudu.”
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 663
Saivartelua kun kaikki varmaan tajuaa, että jutussa on hölmö lapsus.

Toki epäselväksi jäi tarkoitettiinko maan ulkopuolista älyllistä elämää vai elämää ylipäänsä. Huonosti kirjoitettu juttu, mutta ei tuosta nyt mitään tyhmää ihmistä oikein millään kammalla löydä.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 348
Meidän pikkutenavan lempieläin on kuulemma karhu. Siispä joskus katsomme YouTubesta videoita karhuista.

On kyllä hämmästyttävää, kuinka vähän ihmiset vaikuttavat pelkäävän karhua sellaisen luonnossa kohdatessaan. Aika typerää minusta. Verratkaa vaikkapa tiikerin kohtaamiseen, joka on saman kokoluokan suurpeto. Tai itse asiassa paljon pienempi, jos mukaan otetaan Pohjois-Amerikan harmaakarhut ja jääkarhu.

Lieneekö syynä karhun lanseeraaminen söpöksi nalleksi leluissa ja piirretyissä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 867
Meidän pikkutenavan lempieläin on kuulemma karhu. Siispä joskus katsomme YouTubesta videoita karhuista.

On kyllä hämmästyttävää, kuinka vähän ihmiset vaikuttavat pelkäävän karhua sellaisen luonnossa kohdatessaan. Aika typerää minusta. Verratkaa vaikkapa tiikerin kohtaamiseen, joka on saman kokoluokan suurpeto. Tai itse asiassa paljon pienempi, jos mukaan otetaan Pohjois-Amerikan harmaakarhut ja jääkarhu.

Lieneekö syynä karhun lanseeraaminen söpöksi nalleksi leluissa ja piirretyissä?
Ja sitten on taas tämä vastakkainen puoli kuten suomi jossa pitää ilmoittaa hätätiedotteena koko suomelle että jossain pohjoisen pikkukylässä on nähty karhu.
Ja lapsia ei uskalleta päästää ulos koska pelätään että susi tai karhu vielä vaikka sellaista ei käytännössä tapahdu suomessa.
Jääkarhut ja harmaakarhut sitten erikseen.
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Ne stadilaiset jotka on tietävinään jotain suomen susista ja karhuista.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Ne stadilaiset jotka on tietävinään jotain suomen susista ja karhuista.
Vantaallahan rupeaa olemaan susia jo ihan niin, että heikottaa!

:og:

Susihavaintojen määrä räjähti Vantaalla – ”Voiko näin suuri määrä olla totta”, pohtii riistanhoitoyhdistyksen vetäjä, joka itsekin empii koiran päästämistä maastoon


sry, maksumuuri. Postaisin koko jutun, jos olisin itsekään sen lukenut
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 199
Ja lapsia ei uskalleta päästää ulos koska pelätään että susi tai karhu vielä vaikka sellaista ei käytännössä tapahdu suomessa.
Ai Suomi on jotenkin eri asia? Kun sudet ja karhut vievät pihapiiristä koiria, lehmiä ja lampaita, ne tekevät kuitenkin eron yksin liikkuvaan lapseen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 867
Ai Suomi on jotenkin eri asia? Kun sudet ja karhut vievät pihapiiristä koiria, lehmiä ja lampaita, ne tekevät kuitenkin eron yksin liikkuvaan lapseen?
Montako lasta karhut sudet tai muut metsänelikot on vieny tässä sanotaanko vaikka 100 vuoden aikana?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 867
Hauskat kuvat ketjusta bongattua:
Muistan tapauksen, joku EU-alueella oli alkanut Valittaa siitä jotta lihan seassa olikin heppaa. Outoa ruikutusta, itse olisin maksanut extraa moisesta lisä-herkusta! Mutta itse aiheesta jatkaaksemme.
Tää on vittu asia jota sain töissäkin selittää yhä uudelleen ja uudelleen osalle työkavereista kun ne ei vaan tajunnu tän skandaalin pointtia.
Juu onhan se hyvä että on lihaa juu, mutta vittu kun siinä oli kyse siitä että valmistaja EI ITSE TIEDÄ minkä elukan lihaa ja mistä päin maailmaa se ruokiinsa tunkee. Vaikka olis parasta marmoroitua japanilaista naudan sisäfileettä käytetty makkarassa jossa etiketti sanoo että "tanskalaista kanaa" niin silloin sen vittu pitää olla sitä tanskalaista kanaa eikä mitään muuta. Ei pitäis olla kauhean vaikea ymmärtää.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
967

Miksi pitää mennä ajelemaan tuollaiseen paikkaan?
Tyhmää ei mielestäni ole tuossa se, että kuvaaja ajoi tuolle tielle, eikä se että tietä ei oltu suljettu. Tyhmää ei ole se, että tielle ajanut ei osannut odottaa tuollaista tilannetta. Tyhmää on se, että hän kuitenkin ruikuttaa, että jonkun muun olisi pitänyt tajuta ja ennakoida tilanne tunteja etukäteen sulkeakseen tien.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
896

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343

Tyhmiä tai sitten ihan vaan kusipäitä. On se varmaan vitun vaikeaa perua se pöytävaraus.
Ihmiset ovat niin helvetin itsekkäitä eikä ajatella muita kuin itseään. Pistää kyllä ärsyttämään itsekkyys.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 596
Viestejä
4 205 812
Jäsenet
70 924
Uusin jäsen
hessunpessu

Hinta.fi

Ylös Bottom