Tyhmät ihmiset

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Eiks tossa imgurissa voi tehdä myös yhden kansion, josta voi swaippailla kaikki kuvat yhden linkin takaa? Itsellä noi png-linkit ei edes toimi. Pitää ladata 2 kertaa, jolloin sitten avautuu kehystettynä.
En tiedä, ehkä kirjautuneena, mutta minulla ei ole sinne tunnusta. Nuo linkit toimivat ainakin vielä muutama tunti sitten tietokoneella normaalisti, mutta näköjään ainakaan nyt eivät toimi tabletilla ennen kuin muuttaa linkin alussa olevan i-kirjaimen m-kirjaimeksi.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Eiks tossa imgurissa voi tehdä myös yhden kansion, josta voi swaippailla kaikki kuvat yhden linkin takaa? Itsellä noi png-linkit ei edes toimi. Pitää ladata 2 kertaa, jolloin sitten avautuu kehystettynä.
Puhelimella ihan normaalisti aukes ilman tunnuksia ainakin.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069
Sanopa muuta. Läikkyi itsellänikin yli parissa kohdassa, mutta pääsääntöisesti yritin purra hammasta ja nauttia kyydistä, vaikka meno olikin pähkähullua. Foorumi kusee nykyään imgur-linkit vaikka mitä yrittäisi joten alla kuvakappausten linkit vittumaisesti spoilereissa ja codena (edit. nyt ehkä linkkeinä), kun en nyt just jaksa säätää niiden kanssa enempää.

En loppujen lopuksi tiedä oliko tämä joku tapakusettaja vai muuten vain sekaisin, mutta sen verran raskas tapaus oli spammailuineen että jonkin sortin luovutusvoiton tämä heppu selvästi sai. Vanhalla V70-volvolla tuli paikalle ja pipo takaraivolla selitti vaikka mitä televisioita yhtenään rikkovista lapsistaan ja perhestään. Kuopion suunnalla asuu. Yhteystietoja en viitsi jakaa, mutta tiedossa kaikki luonnollisesti on huuto.netin kautta.

Enempiä keissiin ottamatta kantaa, mutta kyllähän tuo paneelin keltainen väri oli vihreä jo ihan omien postauksiesi mukaan, ei siis pitäisi tulla yllätyksenä:

Riippuu varmaan myyjäliikkeestä, tuurista ja kuun asennosta. LG ja Power totesivat ainakin minun töllön kohdalla (josta siis on jo virallinen takuu ummessa), että kyse on OLED-television ominaisuudesta, eivätkä korvaa pennin jeniä vaikka virhevastuu olisikin vielä voimassa ja oletettua käyttöikää jäljellä. Tuosta voisi päätellä, että jos se on olevinaan ominaisuus, niin tuskin sitä korvataan normitakuun aikana yhtään sen paremmin ilman että kuluttajariitalautakunta on asian käsitellyt.

Kuluttajariitalautakunta olisi kyllä ottanut tämänkin asian käsittelyyn kun sitä sieltä kysyin, mutta se olisi ollut sellainen 1,5v prosessi, joten käännyin vakuutusyhtiön puoleen, joka kyllä korvaa uuden television, mutta itse pitää toki maksaa omavastuu ja ikävähennys. Sen verran hyvin sieltä tulee kuitenkin vielä takaisin, että ei perse kokonaan repeä uutta ostettaessa.

Vanhaa töllöä ei tarvitse palauttaa, joten ei muuta kuin privaa, jos joku haluaa ostaa vajaat 4v vanhan 55C6V:n, jossa on kuva palanut kiinni muutamaan kohtaan ruutua ja keskellä ruutua väripaletti on vähän erikoinen. Palojäljet eivät näy ihan koko aikaa, eli se riippuu aika paljon kuvasisällöstä ja muutenkin töllö kelpaa edelleen peruskäytössä, jos ei ole liian kranttu, eikä haittaa jos ruudulle laidalta normaalin keltaisena kävelevä Homer Simpson muuttuu keskellä ruutua vihreäksi. :D

Pari esimerkkikuvaa vielä aiempien kaveriksi näistä "ominaisuuksista":

Alareunan tummentumien lisäksi molemmilla puolilla paneelia suunnilleen samalla kohdalla näkyy hailakka, mutta terävärajainen + -merkki:



Tästä näkee miten värisävyt ovat ruudun laidalla suunnilleen normaalit (Martin on normaalin kellertävä), mutta keskellä keltaisesta tuleekin vihreää (Bart on jotain muuta kuin keltainen):



Punainen tekstipalkki muuttuu tuon saman värivihepallukan alueella punaisenharmaaksi (huomaa ennenkaikkea kaukosäätimen normaalisti kirkkaanpunainen osoitin, joka on tuossa keskellä ruutuä Saarikon kaulan kohdalla lähes harmaa):



Noiden lisäksi tummentumia näkyy muutamissa muissakin kohdissa, hieman enemmän tai vähemmän riippuen kuvan väreistä. Lisäksi oikeassa yläkulmassa näkyy tietyillä taustaväreillä kohtuullisen selvästi Fortniten latausruudun "Early Access" -teksti, mutta siitä minulla ei ikävä kyllä ole hyvää kuvaa.
Itse en olisi kehdannut tuollaista lähteä alunperinkään myymään. Ostajan ulinaa sen jälkeen, kun rahat on jo saatu takaisin en kyllä ymmärrä ja itse olisin laittanut sen paneelin videolla paskaksi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Enempiä keissiin ottamatta kantaa, mutta kyllähän tuo paneelin keltainen väri oli vihreä jo ihan omien postauksiesi mukaan, ei siis pitäisi tulla yllätyksenä:


Itse en olisi kehdannut tuollaista lähteä alunperinkään myymään. Ostajan ulinaa sen jälkeen, kun rahat on jo saatu takaisin en kyllä ymmärrä ja itse olisin laittanut sen paneelin videolla paskaksi.
Olihan se rikki, mutta ei niin rikki mitä ostaja väittää ja se testasi sitä paikan päällä ennen ostamista. Siis oikeasti, se katsoi itse sitä TV:n kuvaa paristakin eri lähteestä ennen ostamistaan. Sanoin sille moneen kertaan puhelimessa ja paikan päällä, että viat eivät näy koko aikaa ja koskevat tiettyjä taustavärejä. Se kuva oli meiltä lähtiessä ihan katselukelpoinen paneelin vioista huolimatta. Käsititkö jostakin että sitä on myyty ehjänä? Jos käsitit, niin ollaan oikeassa topicissa.

Ja siis tää tyyppihän halusi edelleen pitää sen television, joka sekin kertoo siitä että se on kyllä tavan tallaajalle ihan katselukelpoinen vioista huolimatta. Halusi sen vain ilmaiseksi ja lisäksi vielä positiivisen palautteen, johon en suostunut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
... itse olisin laittanut sen paneelin videolla paskaksi.
Siis minähän nauroin köntsät housuissa tälle diilille, mutta semmoinen vinkki, että elektroniikan vasaroiminen on kyllä jäteasetuksen vastaista ja sottaista puuhaa. Itse tein sen mokan, että leikkasin mikroSD-kortin saksilla "erasoidakseni" sen sisällön. Ihan vitusti timanttiakin kovempia pölyhiukkasia ja niitähän jäi sormien uurteisiin ja kännykän Gorilla II -lasi oli samantien tusinan naarmuilla vaikka toki pesin kädet siinä välissä :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 867
Mulla ei kanssa toimi noi linkit. Piti avat Firefoxissa erikseen omaan yksityiseen ikkunaan että näki ne. Välilehdissä ei toiminut.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Mulla ei kanssa toimi noi linkit. Piti avat Firefoxissa erikseen omaan yksityiseen ikkunaan että näki ne. Välilehdissä ei toiminut.
Mulla aukeaa ihan normaalisti koneella, mutta tabletilla pitää muokata osoitetta että aukeaa. Imgur on nykyään ihan susipaska palvelu, mutta en jaksa alkaa säätämään noiden kanssa enempää.

...semmoinen vinkki, että elektroniikan vasaroiminen on kyllä jäteasetuksen vastaista ja sottaista puuhaa.
Siis minkä vastaista? Älä nyt viitsi.

Kai siis sen laitteen nyt aikuinen ihminen osaa hyvänen aika rikkoa ilman että koko lähiseutu täyttyy palasista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Mulla aukeaa ihan normaalisti koneella, mutta tabletilla pitää muokata osoitetta että aukeaa. Imgur on nykyään ihan susipaska palvelu, mutta en jaksa alkaa säätämään noiden kanssa enempää.
Joo ei tartte säätää, mutta ihan vaan multiselect upload luo kansion

 

Kusiaisen valtuudet

Tukijäsen
Team Retro
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
156
Kautiumin keissi oli kyllä aamupäivän piristys. Ostajan kommentithan ovat aivan kuin jostain Hotakaisen kirjasta:

- Vaimo rupes pelkäämään, että mitähän sinä seuraavaksi keksit. Että nyt ei olla täysjärkisen ihmisen kanssa tekemisissä että saattaa keksiä mitä hyvänsä .

- Toivoo toisen tukehtuvan pullaan. Millainen ihminen sellaista toiselle toivoo? Aivan käsittämättömän sairasta touhua.

- Kerroin vain että maailma on hullu ja kun sinä hulluja puhuit siellä niin me rupesimme pelkäämään. Puhuit vasaralla hakkaamisesta ja että minun pitäisi tukehtua. Me olimme kanssa että ottaakko poliisiin yhteyttä.

Upeaa settiä, kiitokset molemmille keskustelijoille! :tup:
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069
Se kuva oli meiltä lähtiessä ihan katselukelpoinen paneelin vioista huolimatta. Käsititkö jostakin että sitä on myyty ehjänä? Jos käsitit, niin ollaan oikeassa topicissa.
En käsittänyt, meillä selkeästi näkemysero siinä, että mikä on katselukelpoinen. Jos kaikki Simpsonit näyttää treehouse of horror-jaksoilta, niin ei mielestäni puhuta katselukelpoisesta. 200€:lla saa kaupasta ihan toimiviakin telkkareita, jotka kaikki ovat takuunalaisia ja taatusti parempia.
Siis minähän nauroin köntsät housuissa tälle diilille, mutta semmoinen vinkki, että elektroniikan vasaroiminen on kyllä jäteasetuksen vastaista ja sottaista puuhaa.
Varmasti näin, tekisin sen silti.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
En käsittänyt, meillä selkeästi näkemysero siinä, että mikä on katselukelpoinen.
Ei ole. Minä hommasin uuden television juuri siksi, kun en halunnut tuota kuvaa katsoa. Sanoin sen myös ostajalle.

Meillä kyläilleistä tuttavista lähes kaikki ovat silti olleet asiasta keskusteltaessa koko ajan sitä mieltä että vika ei haittaisi heidän normaalia katselua. Nuo esitetyt kuvat liioittelevat tilannetta ja ovat muutenkin hakemalla haettuja äärimmäisiä esimerkkejä, kuten OLED-ketjussa oli puhetta.

Kaupasta ei saa 200 eurolla yhtään minkäänlaista OLED-televisiota, ei isoa, eikä pientä. Ja vaikka saisikin, niin ei se ole pointti, vaan se että tuotetta ei myyty ehjänä ja ostaja tarkasti tuotteen itse ennen ostamista ja alkoi sitten myöhemmin vaatimaan rahoja takaisin ja vaikka mitä muuta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ei ole. Minä hommasin uuden television juuri siksi, kun en halunnut tuota kuvaa katsoa. Sanoin sen myös ostajalle.

Meillä kyläilleistä tuttavista lähes kaikki ovat silti olleet asiasta keskusteltaessa koko ajan sitä mieltä että vika ei haittaisi heidän normaalia katselua. Nuo esitetyt kuvat liioittelevat tilannetta ja ovat muutenkin hakemalla haettuja äärimmäisiä esimerkkejä, kuten OLED-ketjussa oli puhetta.

Kaupasta ei saa 200 eurolla yhtään minkäänlaista OLED-televisiota, ei isoa, eikä pientä. Ja vaikka saisikin, niin ei se ole pointti, vaan se että tuotetta ei myyty ehjänä ja ostaja tarkasti tuotteen itse ennen ostamista ja alkoi sitten myöhemmin vaatimaan rahoja takaisin ja vaikka mitä muuta.
Jos ostajan on katsonut kuvaa ennen ostopäätöstä ja todennut sen hyväksi ja 200km myöhemmin alkanut kaduttamaan niin voi voi...

Tuollaisen vinkumisen jälkeen olisin laittanut kaikki estot päälle ja pitänyt rahat ja ottanut sen negatiivisen palautteen...
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 274
Juuri tollaisten hullujen takia en suostu mitään halpaa tavaraa haettavan kotoani. Siinä vaiheessa kun ongelmat alkaa voi vaan haistattaa paskat ja olla rauhassa ilman että täytyy pesäpallomailaa pitää oven vieressä ja vilkuilla takapihalla aidan yli.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069
Ei ole. Minä hommasin uuden television juuri siksi, kun en halunnut tuota kuvaa katsoa. Sanoin sen myös ostajalle.

Meillä kyläilleistä tuttavista lähes kaikki ovat silti olleet asiasta keskusteltaessa koko ajan sitä mieltä että vika ei haittaisi heidän normaalia katselua. Nuo esitetyt kuvat liioittelevat tilannetta ja ovat muutenkin hakemalla haettuja äärimmäisiä esimerkkejä, kuten OLED-ketjussa oli puhetta.

Kaupasta ei saa 200 eurolla yhtään minkäänlaista OLED-televisiota, ei isoa, eikä pientä. Ja vaikka saisikin, niin ei se ole pointti, vaan se että tuotetta ei myyty ehjänä ja ostaja tarkasti tuotteen itse ennen ostamista ja alkoi sitten myöhemmin vaatimaan rahoja takaisin ja vaikka mitä muuta.
Pointtini oli lähinnä siinä, että ostajan lähettämät kuvat olisivat jotenkin vielä huonompia, kuin mitä omassa käytössäsi on ollut. Mielestäni nuo postaamaasi kuvat on ihan yhtä huonoja, kuin nuo hänen lähettämänsä, eli se kuva ei ole siinä matkalla mihinkään huonontunut.

Eikä mielestäni vihreät Simpsonit ole kovinkaan äärimmäinen esimerkki, kun 50% TV-lähetyksistä on Simpsoneita. Jos OLEDissa on pikselit loppu, niin siitä ei ole kuvanlaadun suhteen kuin jyrkkä mäki alaspäin, mistä syystä en tuota olisi itse enää myynyt.

200€:lla ei saa kaupasta OLEDia, mutta muita televisioita saa, joiden kuvanlaatu kyllä vie risaa OLEDia helposti.

Enkä tosiaan ymmärrä ostajaa, kun on rikkinäistä ostettu ja vielä paikanpäällä tarkastettu ja silti vingutaan jälkikäteen, vaikka rahatkin on saatu jo takaisin. Mutta veikkaan silti, että ei ostaja olisi lähtenyt töllöä hakemaan, jos olisit whatsappissa laittanut ottamiasi kuvia vihreistä simpsoneista. Tai ainakaan ei olisi sitten siitä voinut vinkua jälkikäteen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Pointtini oli lähinnä siinä, että ostajan lähettämät kuvat olisivat jotenkin vielä huonompia, kuin mitä omassa käytössäsi on ollut. Mielestäni nuo postaamaasi kuvat on ihan yhtä huonoja, kuin nuo hänen lähettämänsä, eli se kuva ei ole siinä matkalla mihinkään huonontunut.

Eikä mielestäni vihreät Simpsonit ole kovinkaan äärimmäinen esimerkki, kun 50% TV-lähetyksistä on Simpsoneita. Jos OLEDissa on pikselit loppu, niin siitä ei ole kuvanlaadun suhteen kuin jyrkkä mäki alaspäin, mistä syystä en tuota olisi itse enää myynyt.

200€:lla ei saa kaupasta OLEDia, mutta muita televisioita saa, joiden kuvanlaatu kyllä vie risaa OLEDia helposti.

Enkä tosiaan ymmärrä ostajaa, kun on rikkinäistä ostettu ja vielä paikanpäällä tarkastettu ja silti vingutaan jälkikäteen, vaikka rahatkin on saatu jo takaisin. Mutta veikkaan silti, että ei ostaja olisi lähtenyt töllöä hakemaan, jos olisit whatsappissa laittanut ottamiasi kuvia vihreistä simpsoneista. Tai ainakaan ei olisi sitten siitä voinut vinkua jälkikäteen.
Tyyppi halusi oled-television. Sinun ratkaisu tähän olisi ollut ostaa jotain muuta, mutta tämä tyyppi halusin oledin. 200 euron oledin, jonka olisi pitänyt olla täydellinen kerrotuista vioista huolimatta.

Ja siis siinä oli muitakin kuvia, joihin tämä oli saanut aikaiseksi saman efektin. Sellaista tilannetta en ole koskaan itse tuolla televisiolla nähnyt. Oletan että oli tuunannut värisäädöt vituralleen, jotta sai kuvaan ongelman mahdollisimman suureksi. Laitoin sille myös videokuvaa televisiosta ennen kuin tämä lähti tulemaan ja lisäksi annoin mahdollisuuden perua kaupat, jos tv ja sen kuva ei testatessa miellytä.

Ja mitä tämä "en olisi myynyt" -höpinä on? Jos sinulla on kuluneet autonrenkaat ja niille löytyy halukas ostaja sopivalla hinnalla, niin heittäisitkö silti mieluummin ne renkaat kaatopaikalle kuin myisit? Miten tämä poikkeaa siitä?

On se kyllä kumma, kun joillekin pitää vääntää kaikki rautalangasta. Vaikutat vähän samanlaiselta tapaukselta kuin tuo ostaja. Vänkkäystä ja pätemistä.

Edit.
Niin, unohtui muuten vielä sanoa, että tämä tyyppi huusi sen television 2000 eurolla. Olisi varmaan pitänyt alkaa vääntämään tuosta ja vaatia sitä hintaa minkä tämä tämä siitä ihan omatoimisesti tarjosi. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069
Tyyppi halusi oled-television. Sinun ratkaisu tähän olisi ollut ostaa jotain muuta, mutta tämä tyyppi halusin oledin. 200 euron oledin, jonka olisi pitänyt olla täydellinen kerrotuista vioista huolimatta.

Ja siis siinä oli muitakin kuvia, joihin tämä oli saanut aikaiseksi saman efektin. Sellaista tilannetta en ole koskaan itse tuolla televisiolla nähnyt. Oletan että oli tuunannut värisäädöt vituralleen, jotta sai kuvaan ongelman mahdollisimman suureksi. Laitoin sille myös videokuvaa televisiosta ennen kuin tämä lähti tulemaan ja lisäksi annoin mahdollisuuden perua kaupat, jos tv ja sen kuva ei testatessa miellytä.

On se kyllä kumma, kun joillekin pitää vääntää kaikki rautalangasta. Vaikutat vähän samanlaiselta tapaukselta kuin tuo ostaja. Vänkkäystä ja pätemistä.
Vääntää rautalangasta? Minulta ei ole mennyt mikään ohi. Jos Simpsonit on vihreitä, niin ei pitäisi kenellekään tulla yllätyksenä, että joku muukin keltainen kuva saattaa olla vihreä.

Todennäköisesti kotona on vaimolta/lapsilta/kaverilta tullut sanomista, että maksoit sitten 200 € paskasta ja sitten on tultu katumapäälle.

Kuten jo totesin, niin en ymmärrä / hyväksy ostajan käytöstä. Enkä myöskään kehtaisi pyytää 200 € TV:stä, jonka vakuutusyhtiö on todennut romuksi. Onko tosiaan yllättävää, ettei ostaja ole ihan täysjärkinen?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Kuten jo totesin, niin en ymmärrä / hyväksy ostajan käytöstä. Enkä myöskään kehtaisi pyytää 200 € TV:stä, jonka vakuutusyhtiö on todennut romuksi. Onko tosiaan yllättävää, ettei ostaja ole ihan täysjärkinen?
Piheillä ihmisillä on tapana ostaa kaikenlaista paskaa, jos vain hinta on kohdallaan. Nyt kombossa oli mukana myös tyhmyys ja lopputulos oli tämä.

Ei kai se nyt jumankauta myyjän vika voi olla, jos ostaja ei tiedä mitä ostaa? Ja siis ihan vilpittömästi olen edelleen sitä mieltä, että se 200€ oli tuosta ihan kohtuullinen hinta. Yksi tuttavakin tuossa juuri sanoi, että olisi maksanut siitä saman verran ja tämä on kuitenkin ollut meillä kylässä paljonkin ja nähnyt sen TV:n käytössä. Se oli ihan toimiva laite vielä tavan tallaajan silmissä ja ne ongelmat ilmenivät vain tietyillä taustaväreillä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 692
Minä olisin kylmästi toivottanut joulun odotukset ja blokannut tuollaisen idiootin, joka koekäytöstä huolimatta ostaa jotain ja sitten itkee jälkikäteen että sai paskaa.
Saman olisin itse tehnyt. Jos kerran selkeästi on ilmoitettu että vikaa on niin ei se voi ostajalle yllätyksenä tulla.

Itse muistan omista kaupankäynneistä yhden ainoan kerran, jolloin jäi epäilys että kusettikohan ostaja. Myin aikoinaan jotain Pentium 4 Northwood + emo + muistikomboa SER-hinnalla (joku ~40 EUR muistaakseni). Pyyntihinta taisi olla enemmän. Muistan vaan kun ostajaehdokas kovin perusteli, miksi korkeintaan se ja se summa on sopiva, kun paikasta x saa sillä ja sillä hinnalla kokonaisen käytetyn koneen jne. Noh, tuosta saatiin kaupat tehtyä ja muutaman päivän päästä ostaja ilmoitti että emossa ei bios-asetukset pysy muistissa, on kuulemma kokeillut uudella paristollakin. Tuosta en viitsinyt edes lähteä tappelemaan, vaan palautin rahat takaisin.

Eräs kerta, jolloin kaupat jäi tekemättä innokkaan ostajan takia, oli sellainen että kun laitoin aikoinaan muroon myyntiin artikkelin x, niin joku kohtapuoleen jo ilmoitti että ostaa pois. Laitoin viestiä takaisin päin että tilinumero tuossa, ilmoitatko osoitetiedot. Vastauksena tuli osoitetiedot ja jäi mieleen kun viestissä oli reteästi että "laitas tulemaan". Muutaman viestin verran jankattiin että eikö voi postiennakolla pistää, mutta sitten luovutin ja totesin että jäi kauppa syntymättä. Toisella osapuolella oli hyvin vähän historiaa palstalla itseeni verrattuna niin jäi epäilys että tuossa olisi voinut mennä joku pieleen. Jos ensivaikutelma vastapuolesta on heti arveluttava, niin itselle kyllä tulee mieleen että tuleekohan kaupanteosta mitään.

Jottei aiheen viereen menisi, niin jotain kesäisiä uutisia lueskelin:
Nyt hän jättää kassinsa naapuritalon hiekoituslaatikkoon ja juoksee. Hänen Wickeriinsä on tullut viesti.
Tekopaikan lähistölle kannataa ehdottomasti jättää tekovälineitä

Hänen sormestaan vuotaa verta...
...Asunnosta tutkijat saavat tekijän sormenjälkiä. Sormenjälki on erinomainen rikostekninen todiste. Siinä missä dna voi siirtyä toisen ihmisen tai esineen mukana rikospaikalle, sormenjälki ei siirry kuin ihmisen omasta sormesta.
Olisiko käsineet mitään?

Makuuhuoneesta löytyy airsoft-pistooli, jollaista asunnossa ei omistajan mukaan pitäisi olla. Se on läpinäkyvässä muovipussissa, jollaisia käytetään hedelmien pakkaamiseen ruokakaupoissa.

Pussissa on kiinni punnitustarra. Sen mukaan joku on ostanut maanantaina 0,154 kilon banaanin hintaan 0,24 euroa. Ostos on tehty kaupassa nimeltä Mestarin Herkku. Tutkijat menevät kauppaan ja selvittävät, että sieltä on ostettu maanantain aikana seitsemän saman hintaista banaania. Valvontakameroista selviää, että vain yksi ostajista on pakannut banaanin hedelmäpussiin. Ostaja on mies, ja hän on ollut kaupassa kello 22.46.
Tämä on kyllä kaikista paras. Miksei samalla ilmoittanut itse suoraan poliisille että kauppa se ja se, katsokaa valvontakameranauhoja ajalta x.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Saman olisin itse tehnyt. Jos kerran selkeästi on ilmoitettu että vikaa on niin ei se voi ostajalle yllätyksenä tulla.
Ei se tuolle varmasti yllätyksenä tullutkaan, mutta oli vaan oikeasti idiootti eikä ymmärtänyt että paneelivikainen TV on paneelivikainen, ja että jos myyjä sanoo ennen kaupankäyntiä moneen kertaan ettei se ole virheetön, niin sitten se ei varmaankaan ole virheetön. Vaan ei kelvannut, olisi pitänyt vastata uutta kymmenesosalla uuden hinnasta.

Jos ensivaikutelma vastapuolesta on heti arveluttava, niin itselle kyllä tulee mieleen että tuleekohan kaupanteosta mitään.
Kuten jo aiemmin mainitsin, minulle tuli tästä tuo vaikutelma jo ensimmäisen 10 viestin aikana, kun tyyppi alkoi ulisemaan siitä, ettei 4v vanhassa televisiossa ole maikkarin Katsomoa, joka kuulemma löytyy kaikista uusista. Totesin jo silloin, että sitten pitää vaan ostaa uudempi, mutta tämä jatkoi ja jatkoi vain ja halusi ostaa tämän. Olisi pitänyt blokata jo siinä vaiheessa, kun tosiaan kiinnostuneita ostajia olisi ollut muitakin, mutta olin tyhmä, kuten ketjuun kuuluu ja oletin että kyllä tämä tästä. :D

Ei pitäisi manata, mutta luulen että tämä ottaa yhteyttä vielä myöhemmin uudestaan jollakin verukkeella. Siinä vaiheessa on kyllä jo pakko laittaa estoja päälle ja miettiä muitakin toimia, kun tuossa loppupäässä oli kaikenlaista lapiomurhaaja-vihjailuakin, joka täyttänee laittoman uhkauksen tunnusmerkit.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069
Piheillä ihmisillä on tapana ostaa kaikenlaista paskaa, jos vain hinta on kohdallaan. Nyt kombossa oli mukana myös tyhmyys ja lopputulos oli tämä.

Ei kai se nyt jumankauta myyjän vika voi olla, jos ostaja ei tiedä mitä ostaa? Ja siis ihan vilpittömästi olen edelleen sitä mieltä, että se 200€ oli tuosta ihan kohtuullinen hinta. Yksi tuttavakin tuossa juuri sanoi, että olisi maksanut siitä saman verran ja tämä on kuitenkin ollut meillä kylässä paljonkin ja nähnyt sen TV:n käytössä. Se oli ihan toimiva laite vielä tavan tallaajan silmissä ja ne ongelmat ilmenivät vain tietyillä taustaväreillä.
Mikset sille tuttavalle sitten myynyt? Eikä ole myyjän vika, vika on ostajassa. Meidän näkemysero on lähinnä siinä, että minun mielestäni tuo ei ole enää myyntikuntoinen laite ja sinun mielestä on. Itse kaupassa en sinänsä näe mitään väärää ja se vastuu on täysin sen ostajan, kun on etukäteen ollut tiedossa, että tuote on rikki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
995
Mikset sille tuttavalle sitten myynyt? Eikä ole myyjän vika, vika on ostajassa. Meidän näkemysero on lähinnä siinä, että minun mielestäni tuo ei ole enää myyntikuntoinen laite ja sinun mielestä on. Itse kaupassa en sinänsä näe mitään väärää ja se vastuu on täysin sen ostajan, kun on etukäteen ollut tiedossa, että tuote on rikki.
No, mikä on kellekin myyntikuntoinen, asia lienee pitkälti subjektiivinen. Paljon myydään rikkinäistä elektroniikkaa, ja tosiaan erikseen vielä mainittu että myydään korjattavaksi. Ei ole mielestäni myyjän asia tehdä ostajalle psykologisia testejä, että onko kaverilla kaikki muumit laaksossa, vai ostaako vehjettä varaosiksi tai korjattavaksi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Mikset sille tuttavalle sitten myynyt? Eikä ole myyjän vika, vika on ostajassa. Meidän näkemysero on lähinnä siinä, että minun mielestäni tuo ei ole enää myyntikuntoinen laite ja sinun mielestä on. Itse kaupassa en sinänsä näe mitään väärää ja se vastuu on täysin sen ostajan, kun on etukäteen ollut tiedossa, että tuote on rikki.
Arvasin että sinä tai joku muu tulee kyselemään tätä, kun ei ollut tarpeeksi seikkaperäisesti kerrottu. Tätä tarkoitin sillä rautalangalla, jonka pitää olla toisille paksumpaa kuin toisille.

Minun mielestäni ihan mikä tahansa tuote on "myyntikuntoinen", jos ostajalle on kerrottu mistä on kyse ja jos tämä saa tutustua tuotteeseen ennen kauppojen solmimista.

Vastaus kuitenkin tuohon kysymykseesi:
En myynyt televisiota tuttavalle, koska en tiennyt että hän olisi sitä ollut ostamassa, eikä hän toisaalta tiennyt että minä olin sitä myymässä. Koronatilanteen vuoksi ei nähdä eikä viestitellä ihan jatkuvasti. Nyt kuitenkin satuttiin olemaan yhteyksissä ja mainitsin tästä sekoilusta ja siihen sitten vastakommentti oli että "olisin ostanut saman tien tuolla hinnalla".

Tarvitsetko lisää selvennystä tai kaverin yhteystietoja tms?
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069
Arvasin että sinä tai joku muu tulee kyselemään tätä, kun ei ollut tarpeeksi seikkaperäisesti kerrottu. Tätä tarkoitin sillä rautalangalla, jonka pitää olla toisille paksumpaa kuin toisille.

Minun mielestäni ihan mikä tahansa tuote on "myyntikuntoinen", jos ostajalle on kerrottu mistä on kyse ja jos tämä saa tutustua tuotteeseen ennen kauppojen solmimista.

Vastaus kuitenkin tuohon kysymykseesi:
En myynyt televisiota tuttavalle, koska en tiennyt että hän olisi sitä ollut ostamassa, eikä hän toisaalta tiennyt että minä olin sitä myymässä. Koronatilanteen vuoksi ei nähdä eikä viestitellä ihan jatkuvasti. Nyt kuitenkin satuttiin olemaan yhteyksissä ja mainitsin tästä sekoilusta ja siihen sitten vastakommentti oli että "olisin ostanut saman tien tuolla hinnalla".

Tarvitsetko lisää selvennystä tai kaverin yhteystietoja tms?
En odottanut kysymykseen vastausta, että hukkaan se sinun rautalankasi menee jälleen. Tutulle on aina helppo jälkikäteen heittää, että olisin sen 200 € siitä maksanut, kun sanoja ei tarvitse muuttaa käytännöksi.

Itse en kehtaa paskasta pyytää rahaa, ellei se ole menossa pellolle, ja sinä kehtaat. OLEDista ei ehjää tule ilman paneelin vaihtoa. Ei tästä varmaan tarvitse enää enempää vääntää? Ja tuohon kysymykseen ei tarvitse vastata.
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Rikkinäisen tavaran myyminen on just sellainen homma, mihin itse en lähtisi. Ihan vaan sen takia, että se kyllä houkuttelee kaikki pahimmat tinkaajapaskakärpäset. Varsinkin jos myynnissä on halvalla ns normaalia parempi tuote jollain pikkuvialla varustettuna niin efekti on maksimoitu. Veikkaan että siellä on jonkun verran just näitä spesiaaliyksilöitä liikkeellä selaamassa tarjontaa, jotka just hakee jotain once in a lifetime tilaisuutta löytää joku monen tonnin telkkari parilla sadalla. Eli ensin revitään ostohousut jalkaan, tingataan ja uskotellaan itselle että kyllä mää tän tarvin vaikka pari minuutia aikaisemmin ei television ostamisesta edes unta osattu nähdä. Sitten kun se on maksettu ja saatu, ja rahaakin käytetty se kuitenkin se parisataa, niin alkaa kaduttaa kun siinä se joku vika on, josta oltiin tietoisia. Iskee päälle hirvee ostomorkkis ja aletaan vänkäämään. Telkkarin haluais pitää, mutta ei siitä haluais maksaa.

Olen laittanut aikojen saatossa ihan hyvää elektroniikkaa roskiin, koska ainoa vika on ollut vaikka yksi sata-portti rikki emossa tai vahvistimen epämääräinen ääniongelma, yksi kännykkä joka oli nurkasta vähän auki pudottuaan tai vuosikymmeniä sitten ollut crt-telkkari jossa kuva meni yhdessä nurkassa vituralleen. Siellä on kuitenkin joku joka ostaa sen vioista tietoisena ja sitten kuitenkin tulee perästä ihmettelyt että eikö se ollutkaan priimaa. En edes ilmaiseksi antaisi just tuon takia. Jos ei lähipiiristä löydy sellaista joka ilmaiseksi sen ottaa tai pakolla jotain rahaa haluaa siitä antaa, niin roskiin vaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Rikkinäisen tavaran myyminen on just sellainen homma, mihin itse en lähtisi.
Näinhän se on. Rikkinäisen myyjä on yhtä tyhmä kuin sen ostajakin. Jos kyseessä on siis joku oleellinen vika joka vaikuttaa selkeästi käytettävyyteen eikä ole helpolla/halvalla korjattavissa. Käytetty ilmapallo, jossa ei ole ilmaa, on parempi kuin ilmapallo jossa on reikä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Itse en kehtaa paskasta pyytää rahaa, ellei se ole menossa pellolle, ja sinä kehtaat.
Sinä myyt vain uusia tuotteita? Väitätkö tosiaan, että se TV oli paska, jos sinä tai minä ei tykätä siitä että sen värimaailma ei vastaa uutta?

Näinhän se on. Rikkinäisen myyjä on yhtä tyhmä kuin sen ostajakin.
Oletko siis sitä mieltä, että jos sanot että tuote on rikki ja ostaja haluaa sen silti ostaa, niin myyjä on se tyhmä osapuoli? Ok, tämä oli uusi juttu muilta osin paitsi tuon edellisen postauksen osalta, jossa todettiin että rikkinäisiä tuotteita ostavat juuri ne paskakärpäset.
 
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
1 228
Näinhän se on. Rikkinäisen myyjä on yhtä tyhmä kuin sen ostajakin. Jos kyseessä on siis joku oleellinen vika joka vaikuttaa selkeästi käytettävyyteen eikä ole helpolla/halvalla korjattavissa. Käytetty ilmapallo, jossa ei ole ilmaa, on parempi kuin ilmapallo jossa on reikä.
No tähän täytyy sanoa, että miten normaali ihminen voi tietää että rikkinäisen tavaran ympärillä pörrää näitä paskakärpäsiä? Onko tämä jotain yleistietoa?

Itse kuulen ekaa kertaa, enkä kyllä uskaltais vielä yhden kokemuksen pohjalta yleistää.

Kaippa sen telkkarin rikkinäisenä vaikka joku värisokea vois ostaa, jolle kontrasti on kuiten tärkeä tai jotain. Mitä nuita muiden ihmisten puolesta miettii?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Oletko siis sitä mieltä, että jos sanot että tuote on rikki ja ostaja haluaa sen silti ostaa, niin myyjä on se tyhmä osapuoli? Ok, tämä oli uusi juttu muilta osin paitsi tuon edellisen postauksen osalta, jossa todettiin että rikkinäisiä tuotteita ostavat juuri ne paskakärpäset.
Etkö osaa lukea? Sekä ostaja että myyjä ovat yhtä tyhmiä, et ainoastaan sinä. Ja jos on helposti korjattavaa niin rikkinäistä kannattaa ostaa jos tykkää ja osaa laittaa kuntoon. Elektroniikka nyt on vaan vähän semmoista että on ehjä tai rikki. Harvoin siltä väliltä ja kalliiksi tulee korjaaminen. Antaa pois tai keräykseen.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Ihme jeesustelua että ”itse en kehtaisi”.

Perävalotakuu ellei muuta sovita (esim. palautus) ja jos ei ehdot kelpaa niin tehkööt vaikka rikosilmoituksen. On ostaja aika heikoilla jos viesteistä käy ilmi että ostaessa laite oli luvatussa kunnossa ja myyty risana.
Juurikin näin. Toki jos esim 500€ ois kauppahinta. Töissä tulee harva se päivä vastaavia henkilöitä palveltua niin kyllähän siinä järki lähtee että moro. 100/0 ymmärrän omakohtaisesti tilanteen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Etkö osaa lukea? Sekä ostaja että myyjä ovat yhtä tyhmiä, et ainoastaan sinä. Ja jos on helposti korjattavaa niin rikkinäistä kannattaa ostaa jos tykkää ja osaa laittaa kuntoon. Elektroniikka nyt on vaan vähän semmoista että on ehjä tai rikki. Harvoin siltä väliltä ja kalliiksi tulee korjaaminen. Antaa pois tai keräykseen.
Millä tavalla myyjä on tyhmä? Kertokaa, avatkaa minulle tämä mysteeri, sillä minä en ymmärrä sitä muuten kuin että olisi syytä karttaa typeriä ihmisiä jotka eivät ymmärrä mitä ostavat. Kyse ei tuossakaan tapauksesta ollut mistään käyttökelvottomasta roskasta.

Kaupankäynti pitää meidän nykyistä yhteiskuntaa ylipäätään elossa, joten missä menee se raja, että myyjän pitää päättää ostajan puolesta että tämä ei nyt ole sille ostajalle hyväksi ja on parempi vaan laittaa tuote roskiin? Sehän pätee suoraan noin 50% Aliexpressin tuotteista.

Juurikin näin. Toki jos esim 500€ ois kauppahinta. Töissä tulee harva se päivä vastaavia henkilöitä palveltua niin kyllähän siinä järki lähtee että moro. 100/0 ymmärrän omakohtaisesti tilanteen.
Niinpä. Tässä tapauksessa pyynti oli 150€ paneelivikaisesta, mutta edelleen päivittäiskäytössä vähintään välttävästi toimivasta OLED-televisiosta, jota myös myytiin sellaisena ja kuntoluokituskin oli "tyydyttävä". Ostaja ohitti tarjouskanavan ja kysyi perinteiseen malliin "viimeistä hintaa", jolla saa varattua ja ostettua sen suoraan ja sanoin siihen lopulta että 200€ ja että saa vielä tarkistaa tuotteen paikan päällä ennen ostoa. Näin tehtiin, mutta tilanne kuitenkin eskaloitui sitten kun ostaja pääsi kotiinsa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069
Sinä myyt vain uusia tuotteita? Väitätkö tosiaan, että se TV oli paska, jos sinä tai minä ei tykätä siitä että sen värimaailma ei vastaa uutta?
TV:n tehtävä on toistaa liikkuvaa kuvaa ja värejä, jos värit toistuu päin persettä, niin paljonko jää jäljelle? Kulunut ja rikkinäinen on kaksi eri asiaa. Sinä myit tietoisesti rikkinäistä tavaraa ja teit sen myös ostajalle selväksi, joka osti sen siitä huolimatta. Ostaja oli tyhmä, et sinä. En silti itse olisi TV:tä itse myynyt, vaan antanut / kierrättänyt sen eteenpäin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
No tähän täytyy sanoa, että miten normaali ihminen voi tietää että rikkinäisen tavaran ympärillä pörrää näitä paskakärpäsiä? Onko tämä jotain yleistietoa?

Itse kuulen ekaa kertaa, enkä kyllä uskaltais vielä yhden kokemuksen pohjalta yleistää.

Kaippa sen telkkarin rikkinäisenä vaikka joku värisokea vois ostaa, jolle kontrasti on kuiten tärkeä tai jotain. Mitä nuita muiden ihmisten puolesta miettii?
Rikkinäistä tavaraa ostaa ihmiset jotka osaavat korjata niitä. Asia erikseen nämä idiootit jotka kuvittelevat iskevänsä johonkin lottovoittoon kiinni ja saavansa asetuksia säätämällä uutta vastaavan laitteen. Sitten kun ei onnistukaan vaaditaan rahoja takaisin, vaikka ostos vastaa ilmoitettua tuotetta 100%:sti.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 079
TV:n tehtävä on toistaa liikkuvaa kuvaa ja värejä, jos värit toistuu päin persettä, niin paljonko jää jäljelle? Kulunut ja rikkinäinen on kaksi eri asiaa. Sinä myit tietoisesti rikkinäistä tavaraa ja teit sen myös ostajalle selväksi, joka osti sen siitä huolimatta. Ostaja oli tyhmä, et sinä. En silti itse olisi TV:tä itse myynyt, vaan antanut / kierrättänyt sen eteenpäin.
Et sattumoisin ole se television ostanut henkilö? Hankala on erottaa toisistaan.

Autot myydään kaupasta usein valmiiksi rikkinäisinä, kuitenkin niin että liikkuvat eteen ja taakse.

Mikäköhän tuollaisen Kautiumin kohtaaman savolaiseen vittupään kehityksessä on mennyt vikaan?
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069
Et sattumoisin ole se television ostanut henkilö? Hankala on erottaa toisistaan.
Onko tosiaan? En olisi koko televisiota alunperinkään ostanut ja jos olisinkin, niin en olisi siitä jälkeenpäin ulissut, koska olisin saanut sen mitä luvattiinkin.

Autot myydään kaupasta usein valmiiksi rikkinäisinä, kuitenkin niin että liikkuvat eteen ja taakse.
Kiva homma. Autoihin saa ihan mätänetistä varaosia ja niitä voi ja kannattaa korjata / korjauttaa. OLED-telkkariin ei kuluttaja uutta paneelia saa itse vaihdettua. Jos siitä telkkarista olisi kaiuttimet / verkkokortti rikki, sillä voisi olla vielä jotain arvoakin, mutta se paneeli on ainoa mikä noin vanhassa maksaa ja se ei kyseisessä yksikössä toimi. Se muu romu siinä paneelin ympärillä ei todellakaan ole 200 € arvoista.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
pähk1nä esittää sen tason olkiukkoihin nojaavaa oletuspohjaista argumentointia, että melkein teksisi mieli lähettää yksi 200€ lisää sinne suuntaan ihan vaan kannustuksesta. Ei sulla sattuisi olemaan sopivaa Bitcoin-tiliä tarjolla?
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069
pähk1nä esittää sen tason olkiukkoihin nojaavaa oletuspohjaista argumentointia, että melkein teksisi mieli lähettää yksi 200€ lisää sinne suuntaan ihan vaan kannustuksesta. Ei sulla sattuisi olemaan sopivaa Bitcoin-tiliä tarjolla?
Äkkiäkös jonkun vanhan lompakon kaivan. Missä ne olkiukot ja oletukset? Sinulla nyt selvästi meni tunteisiin, kun sanoin sinun pyytäneen rahaa jostain, mistä en itse olisi rahaa pyytänyt. Tämä pohjaa ihan itse ottamiisi kuviin ja omaan mielipiteeseeni. Ostajan touhut olen tuominnut lähes jokaisessa aiheeseen liittyvässä viestissäni, mutta silti olen jotenkin ostajan puolella? Ja sinunhan se pitäisi bitcoin-osoite laittaa jakoon, sillä sinulta on juuri pöllitty 200 € arvoinen TV.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Ja sinunhan se pitäisi bitcoin-osoite laittaa jakoon, sillä sinulta on juuri pöllitty 200 € arvoinen TV.
Muuhun en viitsi enää jatkaa, mutta totean vain että tuskin sillä savolaishepulla edes on tietoa mikä on Bitcoin ja almuja en ole ulkopuolisilta ollut vailla.

Taisit olla muuten aiemmin sitä mieltä, että se TV ei ollut 200€ arvoinen, vaan myyntikunnoton. Itse en kehtaisi tehdä tuollaista arviota muutaman kuvan perusteella, kun samaan aikaan on sanottu, että kuvassa ei ole normikatsojan silmissä mitään vikaa suurimman osan ajasta. Jos sinun televiosta näkyy 50% ajasta sitä pahiten ongelman näyttävää Simpsons-sarjaa niin ok, mutta ei kannata olettaa että näin olisi automaattisesti muillakin. TV:llä on nykyään muutakin käytttöä kuin katsoa sitä mitä sieltä tulee EPG:n perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069
Taisit olla muuten aiemmin sitä mieltä, että se TV ei ollut 200€ arvoinen, vaan myyntikunnoton. Itse en kehtaisi tehdä tuollaista arviota muutaman kuvan perusteella, kun samaan aikaan on sanottu, että kuvassa ei ole normikatsojan silmissä mitään vikaa suurimman osan ajasta. Jos sinun televiosta näkyy 50% ajasta sitä pahiten ongelman näyttävää Simpsons-sarjaa niin ok, mutta ei kannata olettaa että näin olisi automaattisesti muillakin. TV:llä on nykyään muutakin käytttöä kuin katsoa sitä mitä sieltä tulee EPG:n perusteella.
Se yksittäinen pikseli ei tiedä, että onko se osana Homerin naamaa, vai auringonlaskua. Se näyttää sen saman keltaisen sävyn vihreänä molemmissa tapauksissa. Syy miksi se näkyy vihreänä on se, että punainen alipikseli on sieltä kulunut loppuun, eikä se ei siitä enää tule ikinä parantumaan, vaan ongelma leviää koko ajan laajemmalle alueelle. Se, että ongelma on jo noinkin laajalla alueella, kertonee runsaahkosta käytöstä ja siitä, että kohtapuoliin menee ne loputkin. Jos kyseessä olisi joku nurkassa oleva pieni logo, voisi tilanne olla toinen, mutta kuluma keskellä viittaa paneelin lähestyvään loppuun.

Suurin osa ostajista tuskin ymmärtää mistä vika johtuu, tai miten se siitä kehittyy tulevaisuudessa. Se ei ole pieni särö ruudussa, joka pysyy muistona känni-illasta TV:n eliniän loppuun asti, vaan se pahenee koko ajan, ollen vuoden päästä vielä pahempi. Kukaan OLEDista ymmärtävä ei osta paneelia, mikä on puhki kulutettu.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Se yksittäinen pikseli ei tiedä, että onko se osana Homerin naamaa, vai auringonlaskua. Se näyttää sen saman keltaisen sävyn vihreänä molemmissa tapauksissa. Syy miksi se näkyy vihreänä on se, että punainen alipikseli on sieltä kulunut loppuun, eikä se ei siitä enää tule ikinä parantumaan, vaan ongelma leviää koko ajan laajemmalle alueelle. Se, että ongelma on jo noinkin laajalla alueella, kertonee runsaahkosta käytöstä ja siitä, että kohtapuoliin menee ne loputkin. Jos kyseessä olisi joku nurkassa oleva pieni logo, voisi tilanne olla toinen, mutta kuluma keskellä viittaa paneelin lähestyvään loppuun.

Suurin osa ostajista tuskin ymmärtää mistä vika johtuu, tai miten se siitä kehittyy tulevaisuudessa. Se ei ole pieni särö ruudussa, joka pysyy muistona känni-illasta TV:n eliniän loppuun asti, vaan se pahenee koko ajan, ollen vuoden päästä vielä pahempi. Kukaan OLEDista ymmärtävä ei osta paneelia, mikä on puhki kulutettu. Maksaisiko tällä foorumilla joku TV:stä 200 € jos myyntikuvana olisi tämä:
Yrität taas vissiin vääntää keskustelua siihen suuntaan, ettei ostajaa olisi ollut informoitu paneelin vioista riittävästi? Kirjoitat liian sujuvasti ollaksesi sama heppu, mutta ihmeen sama agenda tuntuu olevan.

Et nyt vissin millään myöskään ymmärrä että kaikki eivät halua samalla tavalla täydellisyyttä. Minä haluan edes lähelle sitä, joten olen valmis maksamaan televisiosta 2000 euroa. Jos taas olisin valmis maksamaan vain kymmenesosan, niin sitten olisin valmis myös vaatimattomampaan laatuun ja siten saattaisi houkutella ostaa myös TV, joka vastaa omia resursseja. Sinä heittäisit sen tason kamat pellolle, mutta minä yleensä en, kun se voi olla toiselle arvokkaampi asia kuin minulle. Simpsons-fanaatikolle tämä olisi varmasti ollut väärä valinta, mutta muuten ei. Tuotteen eliniän odotus on luonnollisesti suhteesa sen hintaan, mutta joku idea sinulla tässä on selvästi, että näin ei pitäisi olla.

Vielä kerran: Ostaja sai ensin videokuvaa ennen kuin tuli katsomaan ja lisäksi sai testata ja katsoa TV:n paikan päällä ennen ostoa, mikä ihme tässä on vielä epäselvää?
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069
Yrität taas vissiin vääntää keskustelua siihen suuntaan, ettei ostajaa olisi ollut informoitu paneelin vioista riittävästi? Kirjoitat liian sujuvasti ollaksesi sama heppu, mutta ihmeen sama agenda tuntuu olevan.
En yritä, vaan se oli perusteluna sille, miksi en itse olisi töllöä myynyt kenellekään, vaan laittanut korkeintaan ilmaiseksi kiertoon. Mielestäni se ei ole 200 € arvoinen, tästähän tässä nyt kiistellään. Sinun ja ostajan mielestä taas oli, ainakin kaupanteon hetkellä, joten se on teidän asianne.

Nappasin viimeisen lauseen ja kuvan viestistäni heti pois, kun tajusin että se näyttäytyy hieman provokatiivisena, mutta ehdit senkin lauseen viestiisi lainata.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
En yritä, vaan se oli perusteluna sille, miksi en itse olisi töllöä myynyt kenellekään, vaan laittanut korkeintaan ilmaiseksi kiertoon. Mielestäni se ei ole 200 € arvoinen, tästähän tässä nyt kiistellään. Sinun ja ostajan mielestä taas oli, ainakin kaupanteon hetkellä, joten se on teidän asianne.

Nappasin viimeisen lauseen ja kuvan viestistäni heti pois, kun tajusin että se näyttäytyy hieman provokatiivisena, mutta ehdit senkin lauseen viestiisi lainata.
Ok, annetaan jo olla. Sinä olet oikeassa ja parin kuvan perusteella tekemäsi arvio on 100% tarkka. Muistutat ihan liikaa tuosta keskustelusta ostajan kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 210
Näinhän se on. Rikkinäisen myyjä on yhtä tyhmä kuin sen ostajakin. Jos kyseessä on siis joku oleellinen vika joka vaikuttaa selkeästi käytettävyyteen eikä ole helpolla/halvalla korjattavissa. Käytetty ilmapallo, jossa ei ole ilmaa, on parempi kuin ilmapallo jossa on reikä.
Siis mitä ihmettä? Jos joku myy tuotetta x kertoen tuotteen kunnon rehellisesti ja sen kuvauksen perusteella ostaja tietää mitä tavaraa (puutteineen) on ostamasssa niin miten tässä nyt voidaan sanoa myyjän olevan yhtä tyhmä kuin ostajakin? Siis oikeasti mitä vittua?
 

juupeliskuupelis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.08.2020
Viestejä
598
Itse tulee tänne kehuskelemaan tyhmyydellään ja sitten hermostuu kun sitä vähän kritisoidaan. :lol:
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
516
Olen ostanut ja myynyt rikkinäistä roinaa. Aina olen tiennyt mitä olen ostamassa ja myymässä ja kauppoja ei ole peruttu ellei selkeästi ole ennalta sovittu perumisen ehtoja, jotka sitten ovat täyttyneet. Joskus olen antanut ja joskus myös saanut jälkeenpäin alennusta sellaisen uuden vian löydyttyä, joka vaikuttaa kaupan kohteen käyttötarkoitukseen. Joskus olen iskenyt kirveeni kiveen ja ostos on lentänyt serrilavalle, yleensä lievän vitutuksen myötä. Uskoisin että noin on voinut joskus käydä minulta rikkinäistä tavaraa ostaneellekin, mutta eipä ole kuulunut ulinoita. Molemmin päin on onnistunut oikein hyvin. Pessimisti ei pety rikkinäisiä ostaessaan, se on aina iloinen yllätys jos se POS on just sellainen mitä haluttiinkin :)
Telkkarikeissiin sen verran että jos minä olisin myynyt niin ruikuttamalla ei olisi herunut mitään takaisin ja kaupat olisin perunut jos hermanni olisi roudannut romun pihalle. Rikosilmoitukseen olisin vastannut kerralla kaikella materiaalilla mitä on tietoa vaihtunut ja vaatinut korvausta menetetystä ajasta ja oikeudenkäyntikuluja. Jos olisin ostanut, olisin pitänyt turpani kiinni ajatellen että itsehän testasin huonosti tai ajoin palatessa monttuun joka sotki lisää. Ostajan motivaatiota ei oikeasti voi tietää, sillähän olisi voinut olla kotona muuten aivan tikissä oleva töllö mutta esim emolevy paskana tai kuorissa ruma reikä. Eli kyllä noita romuja ostetaan ja myydään ihan hyvistä syistä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 630
Viestejä
4 206 984
Jäsenet
70 927
Uusin jäsen
enigtastic

Hinta.fi

Ylös Bottom