Riippuu varmaan myyjäliikkeestä, tuurista ja kuun asennosta. LG ja Power totesivat ainakin minun töllön kohdalla (josta siis on jo virallinen takuu ummessa), että kyse on OLED-television ominaisuudesta, eivätkä korvaa pennin jeniä vaikka virhevastuu olisikin vielä voimassa ja oletettua käyttöikää jäljellä. Tuosta voisi päätellä, että jos se on olevinaan ominaisuus, niin tuskin sitä korvataan normitakuun aikana yhtään sen paremmin ilman että kuluttajariitalautakunta on asian käsitellyt.
Kuluttajariitalautakunta olisi kyllä ottanut tämänkin asian käsittelyyn kun sitä sieltä kysyin, mutta se olisi ollut sellainen 1,5v prosessi, joten käännyin vakuutusyhtiön puoleen, joka kyllä korvaa uuden television, mutta itse pitää toki maksaa omavastuu ja ikävähennys. Sen verran hyvin sieltä tulee kuitenkin vielä takaisin, että ei perse kokonaan repeä uutta ostettaessa.
Vanhaa töllöä ei tarvitse palauttaa, joten ei muuta kuin privaa, jos joku haluaa ostaa vajaat 4v vanhan 55C6V:n, jossa on kuva palanut kiinni muutamaan kohtaan ruutua ja keskellä ruutua väripaletti on vähän erikoinen. Palojäljet eivät näy ihan koko aikaa, eli se riippuu aika paljon kuvasisällöstä ja muutenkin töllö kelpaa edelleen peruskäytössä, jos ei ole liian kranttu, eikä haittaa jos ruudulle laidalta normaalin keltaisena kävelevä Homer Simpson muuttuu keskellä ruutua vihreäksi.
Pari esimerkkikuvaa vielä aiempien kaveriksi näistä "ominaisuuksista":
Alareunan tummentumien lisäksi molemmilla puolilla paneelia suunnilleen samalla kohdalla näkyy hailakka, mutta terävärajainen + -merkki:
Tästä näkee miten värisävyt ovat ruudun laidalla suunnilleen normaalit (Martin on normaalin kellertävä), mutta keskellä keltaisesta tuleekin vihreää (Bart on jotain muuta kuin keltainen):
Punainen tekstipalkki muuttuu tuon saman värivihepallukan alueella punaisenharmaaksi (huomaa ennenkaikkea kaukosäätimen normaalisti kirkkaanpunainen osoitin, joka on tuossa keskellä ruutuä Saarikon kaulan kohdalla lähes harmaa):
Noiden lisäksi tummentumia näkyy muutamissa muissakin kohdissa, hieman enemmän tai vähemmän riippuen kuvan väreistä. Lisäksi oikeassa yläkulmassa näkyy tietyillä taustaväreillä kohtuullisen selvästi Fortniten latausruudun "Early Access" -teksti, mutta siitä minulla ei ikävä kyllä ole hyvää kuvaa.