Tutkanpaljastimet

Jep, oon varmaa neljä tai viis piipparia tilannu ulkomailta ja melkein yhtä monta lähettäny ties minne ja aina tullu ja menny perille ongelmitta :)
 
Mulle kanssa tullut noita yhteensä varmaan parikymmentä vuosien saatossa ties mistä milloinkin eikä mitään ongelmia koskaan. Tullitkin pariin otteeseen maksanut muistaakseni radiolaitteesta. Noudot tullut hoidettua jo helpon matkankin vuoksi pääosin kävellen / fillarilla.

Genevo Max jäänyt lemppariksi. Ei ehkä ole range-kuningas, mutta kivat säädöt, piippaa kamerat ja saa huitaistua hiljaiseksi. Jos nuo kiinteäasenteiset saisi tälle vuosikymmenelle ja järkihintaan, niin satsaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Tutustukaa kriminaalit paljastinlaiterikkomukseen.
Se on parasta maksaa 20 päiväsakkoa tollasesta parinkympin laitteesta.
Paras sakko minkä tiedän kirjoitetun tuolle pykälälle, on yli 10000 €
 
Sinun kannattaa varmaan jatkaa keskustelua jossain muussa topicissa.

Mutta oikeasti; 20 PS on kuulemma kaikille yhtä paljon. Itselläni se sylettäisi jo ihan tarpeeksi, mutta ei 10v+ käytöllä ole vielä joutunut nettomaksajaksi. Lähinnä ainakin itsellä korventaisi ajokorttiin koskemiset, jos lipsahtaa. Ei ole lipsahtanut.
 
Tutustukaa kriminaalit paljastinlaiterikkomukseen.
Se on parasta maksaa 20 päiväsakkoa tollasesta parinkympin laitteesta.
Paras sakko minkä tiedän kirjoitetun tuolle pykälälle, on yli 10000 €

Kylläkait tuo nyt pitäisi kaikkien paljastinta käyttävien tiedossa olla että 20pvs ja laite valtiolle napsahtaa kiinni jäädessä.
Ja kattoahan sakon hinnassa ei tietenkään ole kun tuloihin perustuu, jollekin enemmän, jollekin vähemmän.
Nimim. aikoinaan 90pvs saanut, paljastin olisi pelastanut... ja sen jälkeen moinen tulikin.
 
Tutustukaa kriminaalit paljastinlaiterikkomukseen.
Se on parasta maksaa 20 päiväsakkoa tollasesta parinkympin laitteesta.
Paras sakko minkä tiedän kirjoitetun tuolle pykälälle, on yli 10000 €

Ei vissiin uni tule kun jaksat täällä paasata asiasta minkä kaikki tietää ja tiedostaa :x3:

Itse pidän kiinnijäämis riskiä pienenä, oma käytös liikenteessä määrittää paljon, kiinteä asennus myös vaikea huomata :)
 
Sinun kannattaa varmaan jatkaa keskustelua jossain muussa topicissa.

Mutta oikeasti; 20 PS on kuulemma kaikille yhtä paljon. Itselläni se sylettäisi jo ihan tarpeeksi, mutta ei 10v+ käytöllä ole vielä joutunut nettomaksajaksi. Lähinnä ainakin itsellä korventaisi ajokorttiin koskemiset, jos lipsahtaa. Ei ole lipsahtanut.
Niin missä muussa topicissa?
Kyllähän tää keskustelutopic on mielestäni yhtä kiellettyä kuin se, et joku jakaa esim formulatopicissa jonkun linkin ilmaiseen streamiin.
Jos tutkanpaljastin auttaa joltain 90pv sakolta, niin pitäiskö ajaa lakien mukaan?
 
Ei vissiin uni tule kun jaksat täällä paasata asiasta minkä kaikki tietää ja tiedostaa :x3:

Itse pidän kiinnijäämis riskiä pienenä, oma käytös liikenteessä määrittää paljon, kiinteä asennus myös vaikea huomata :)
Samalla kerroit, miksi nuo on turhia. Oma käytös ratkaisee. Jos ei aja ylinopeutta, niin mihin tuota tarvitsee? Ite en oo tarvinnu parinkymmenen vuoden aikana.
 
Vaikka @Kallelep jonkun muun foorumin itse valitsemassasi topicissa.

Lueppa alkuun tuo oma alkuperäinen viestisi uudelleen, katso peiliin -ja vastaa itsellesi kuten haluat.

Jos ei keskusteluun ole mitään omakohtaista annettavaa / tai siitä tulee paha mieli -ja sen kokee itse 'kielletyksi', on ehkä syytä harkita, onko sillä omalla jeesustelulla mitään uutta tuotavissa pöytään. IMO.
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs ton Unidenin hinta on ja mitä mallia suosittelet? Mut mistä sit ostaa toi Uniden että se ei jäis tulliin? Genevo toimittaa tutkanpaljastimet siten että ne ei tulliin jää. Kiinnostais kyllä vaihtaa oma Genevo Unideniin, jos siihen kerta on olemassa oikeen Suomeen tarkotettu firmis. Mikä hinta Unidenilla on? Vois vaihtaa jos sais jollekki nykysen Genevo ONE M myytyy.
Laittele viestiä jos päätyy Genevo myyntiin. :tup:
 
Ei ne ole oikein käytettyinä turhia, useammat sakot säästänyt +10kmh ylinopeuksista isommilla väylillä.
Turhaan jankkaat täällä onko tarpeellinen vai ei.
No eihän se nyt siinä mielessä ole tarpeellinen, ettei sitä sakkoa tule myöskään silloin kun ei aja ylinopeutta.

Toisaalta kun on ajanut 10km sitä ylinopeutta 5-20kmh toleranssilla varovan jäärän perässä, niin onhan se mieltäylentävää kun siinä ainoassa ohituspaikassa on sitten joku haalarimies puskassa kytiksellä.

Pitäisi olla vielä jokin lisävaruste joka näkisi onko kameratolpassa elämää sisällä vai pelkkä tyhjä laatikko.
 
No eihän se nyt siinä mielessä ole tarpeellinen, ettei sitä sakkoa tule myöskään silloin kun ei aja ylinopeutta.

Toisaalta kun on ajanut 10km sitä ylinopeutta 5-20kmh toleranssilla varovan jäärän perässä, niin onhan se mieltäylentävää kun siinä ainoassa ohituspaikassa on sitten joku haalarimies puskassa kytiksellä.

Pitäisi olla vielä jokin lisävaruste joka näkisi onko kameratolpassa elämää sisällä vai pelkkä tyhjä laatikko.

Ei sitä toki aina ylinopeutta mennä, varsinkaan pienemmillä rajoitus alueilla, mutta osaa myös varautua poliisin läheisyyteen.
Hankin laitteen siksi, ettei tule vahinko sakkoja pienestä ylityksestä tai ohittaessa hitaampaa.
 
Mä hankin paljastimen aikoinaan ihan teknisen mielenkiinnon vuoksi. En aja sen lujempaa kuin aiemmin, mutta tiettyä mielenrauhaa se kyllä tuo mm. ohitustilanteisiin.
 
Mä hankin paljastimen aikoinaan ihan teknisen mielenkiinnon vuoksi. En aja sen lujempaa kuin aiemmin, mutta tiettyä mielenrauhaa se kyllä tuo mm. ohitustilanteisiin.

Joo just näin! Ei nää tutkanpaljastimet oo tarkotettu siihen et kaahaamaan pitäs alkaa. Ohan se kiva just mielenrauhan takia ku se ilmottaa kaikista peltipoliiseistaki, kuvausautoista jne.
 
On siinä mielenkiintoisen ristiriitaisia perusteluita tutkanpaljastimen tarpeelle :kahvi:
 
On siinä mielenkiintoisen ristiriitaisia perusteluita tutkanpaljastimen tarpeelle :kahvi:
No eiköhän tutkanpaljastin nimenomaan tarjoa sitä mielenrauhaa ja ns järkeä tuohon ajamiseen, poliisia/kameraa kun harvoin syy-yhteys kiinnostaa, varsinkin suomalaisessa nussuliikenteessä kun joutuu jatkuvasti ohittelemaan.

Täällä australiassa ei ole tutkatessakaan toleransseja eli 70 alueella 71 kamerapakuun tuottaa sakon. Eli alamäessä seisotaan jarrulla varsinkin kun Brisbanen tiet on yhtä vuoristorataa ja alas mentäisiin 10kmh yli helposti. Onneksi on halpaa bensaa.
 
Paljastin.info myy näköjään tosta Genevo ONE M:stä Suomi versiota. Itse ostin tosiaan omani suoraan Genevolta ku en tienny sillon paljastin.infosta, et sellanen on olemassa. Mitenhän toi paljastin.infon Genevo ONE M Suomi versio sit eroaa tosta perus vesiosta joka mulla on? Jos siihen on joku Suomi firmis asennettu, niin oiskohan sitä mahista saada tohon munki omaan asennettua? Jos sellanen on olemas niin tuskin nyt sen takia uuttakaan tarvii ostaa.....
 
No eiköhän tutkanpaljastin nimenomaan tarjoa sitä mielenrauhaa ja ns järkeä tuohon ajamiseen, poliisia/kameraa kun harvoin syy-yhteys kiinnostaa, varsinkin suomalaisessa nussuliikenteessä kun joutuu jatkuvasti ohittelemaan.

Täällä australiassa ei ole tutkatessakaan toleransseja eli 70 alueella 71 kamerapakuun tuottaa sakon. Eli alamäessä seisotaan jarrulla varsinkin kun Brisbanen tiet on yhtä vuoristorataa ja alas mentäisiin 10kmh yli helposti. Onneksi on halpaa bensaa.
Mitä löpö maksaa sielläpäin ?
 
Paljastin.info myy näköjään tosta Genevo ONE M:stä Suomi versiota. Itse ostin tosiaan omani suoraan Genevolta ku en tienny sillon paljastin.infosta, et sellanen on olemassa. Mitenhän toi paljastin.infon Genevo ONE M Suomi versio sit eroaa tosta perus vesiosta joka mulla on? Jos siihen on joku Suomi firmis asennettu, niin oiskohan sitä mahista saada tohon munki omaan asennettua? Jos sellanen on olemas niin tuskin nyt sen takia uuttakaan tarvii ostaa.....
Gps poi kanta ja asetukset tukee Suomi käyttöä.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on joku ns "Unkari" mallin softa tossa Pro M ja toimii kyl hyvin, mitähän eroa nois Genevon softissa sit on maittain? :hmm:
Veikkaan ettei mitään EUn sisällä, testasin kerran jotain ns Latvia versiota ja ihan samoin toimi..
 
Mulla on joku ns "Unkari" mallin softa tossa Pro M ja toimii kyl hyvin, mitähän eroa nois Genevon softissa sit on maittain? :hmm:
Veikkaan ettei mitään EUn sisällä, testasin kerran jotain ns Latvia versiota ja ihan samoin toimi..
Juu ois tosiaan kiva tietää et mitä esimerkiksi tos paljastin.infon myymäs Genevo ONE M Suomi versios on eroa originaaliin verrattuna. Laitoin meiliä paljastin.infolle ja kysyin asiasta, ja et oisko suomi firmista mahista saada näin jälkeenpäin, jos heillä sellainen on olemassa. Mun uudes autos ei vielä ookkaan asennettuna tutkanpaljastimelle sitä johtoa, ja täytyy se täs laitella siihen. Ei viiti sitä alkuperästä tupakansytyttimeen laitettavaa johtoa käyttää, ku se näkyis ulos ja vois saaha poliisit pysäyttään ihan sen johdon takia jos sen näkevät.
 
Mulla on joku ns "Unkari" mallin softa tossa Pro M ja toimii kyl hyvin, mitähän eroa nois Genevon softissa sit on maittain? :hmm:
Veikkaan ettei mitään EUn sisällä, testasin kerran jotain ns Latvia versiota ja ihan samoin toimi..
Radenson kone on piirilevy tasolla jonkun verran erilainen mitä genevon tilaama. Molemmat tulevat samalta isolta tehtaalta.
Bsm suodatus eri. Toinen suunniteltu jenkkeihin. Genevo suunniteltu euro autojen bsm tutkia vastaan.
Radenson koneet eivät mene niin alas kuin pitäisi ghz asteikolla, osa cd tutkien vaatimasta kanavista jää havaitsematta.
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs ton Unidenin hinta on ja mitä mallia suosittelet?

Unidenilla on useampaa mallia saatavilla, kannattaa tutustua niihin ja valita itselle mieleisin malli.

Lähinnä tuossa korjasin jonkun kirjoittajan "tietoja" jonka mukaan Unidenin ominaisuuksia ei voisi parantaa päivityksillä.
 
Mulla on edelleen ylimääräisenä Cobra RAD350 jos joku haluaa testailla ensin halvalla paljastimella. Paras varoitusetäisyys mulla on tuollakin ollut joku 3-4 kilometriä, kun laite oli tuulilasin yläreunassa kiinni.

Spectrelle tuo sitten näkyy kyllä about heti, joten se riski on olemassa. Käsittääkseni niitä ei käytännössä juuri enää käytetä, koska uudemmat paljastimet eivät niille näy.
 
Mulla on edelleen ylimääräisenä Cobra RAD350 jos joku haluaa testailla ensin halvalla paljastimella. Paras varoitusetäisyys mulla on tuollakin ollut joku 3-4 kilometriä, kun laite oli tuulilasin yläreunassa kiinni.

Spectrelle tuo sitten näkyy kyllä about heti, joten se riski on olemassa. Käsittääkseni niitä ei käytännössä juuri enää käytetä, koska uudemmat paljastimet eivät niille näy.
Yllättävän moni uusi malli näkyy vanhoille spectreille, meillä käytössä 1 ja 2 sarjan spectret mitkä herkempiä kuin uudet. Muun muassa uniden,genevo ja radenso koneet näkyvät kaikki vanhoille spectreille jossa ei suodattimia.Pahvilaatikollinen vanhoja spectrejä vielä käytössä.

Näkymättömiä koneita edustaa stinger,valentin ja escort redline sarja.
 
Viimeksi muokattu:
Yllättävän moni uusi malli näkyy vanhoille spectreille
Joo, tää johtuu luultavasti siitä, että jenkkien markkinoilla ei tuolla vuotamattomuudella ole niin merkitystä, paitsi niissä parissa osavaltiossa missä paljastimet on kielletty.

Vortexin testien perusteella esim. juuri Uniden R1/3 on hieman yksilöstä kiinni miten näkyy vanhalle Spectrelle.
 
Yksilöitä ne on kaikki ja olosuhteet vaikuttaa aina, mut ei pahasti ole nuo unidenit/genovot ja radensot testeissä vuotaneet :)
 
Joo, tää johtuu luultavasti siitä, että jenkkien markkinoilla ei tuolla vuotamattomuudella ole niin merkitystä, paitsi niissä parissa osavaltiossa missä paljastimet on kielletty.

Vortexin testien perusteella esim. juuri Uniden R1/3 on hieman yksilöstä kiinni miten näkyy vanhalle Spectrelle.
Eipä ole vortex testannut uniden r1/ malleja vanhalla 1 tai 2 polven spectrellä. Yli 50 metriä näkyvät.
Vortex käyttää testeissään spectren 3 ja uusinta spectreä. Suomen kalusto on 1&2 mallia, joka on eri laite.
 
Eipä ole vortex testannut uniden r1/ malleja vanhalla 1 tai 2 polven spectrellä. Yli 50 metriä näkyvät.
Aa, totta. Muistelin että olisi ollut kakkonen mutta kolmonenhan se.

Mutta jos niitä "pahvilaatikollinen" on käytössä, niin todennäköisyys moiseen törmäämiselle lienee kuitenkin aika pieni. Itärajan lähellä varmaan vähän suurempi, olettaisin? Tai ainakin silloin kun rajaliikenne on normaalia.
 
Aa, totta. Muistelin että olisi ollut kakkonen mutta kolmonenhan se.

Mutta jos niitä "pahvilaatikollinen" on käytössä, niin todennäköisyys moiseen törmäämiselle lienee kuitenkin aika pieni. Itärajan lähellä varmaan vähän suurempi, olettaisin? Tai ainakin silloin kun rajaliikenne on normaalia.
 
Viimeksi muokattu:
Kellään tuota uniden r3 suomi firmistä?
Screenshot 2023-04-04 at 03-40-39 Uniden Finland.png
Screenshot 2023-04-04 at 03-40-39 Uniden Finland.png
 
Kuinka usein tulee päivityksiä näihin Unidenin Suomi firmiksiin?
 
Ei mitään käsitystä.

Toisaalta jos on toimiva kaikinpuolin niin eipä se haittaa, kun uusia tolppiakaan ei nouse kuin sieniä sateella..
Genevoon tulee joka kk päivitystä, en ole joka kk edes päivittänyt kun toimii hyvin se pari kolme kk vanhakin :)
 
Unidenin custom firmiksiä tainnut tulla vasta kahden viimeisimmän virallisen firmiksen pohjalta, eli esim tuo Suomeen räätälöity firmis on ulkopuolisen tekijän tuotoksia ja tulevaisuuden julkaisutahtia ei niille varmaan tiedä kukaan.

Maksullisia lisäksi nuo custom versiot, tai ainakin ekat oli, Mawerick tietänee nykyisen tilanteen jos on sellaisen hankkinut? Muuttuiko lahjoituspohjaiseksi vai mikä lie nykytilanne?

Genevoon tulee joka kk päivitystä, en ole joka kk edes päivittänyt kun toimii hyvin se pari kolme kk vanhakin :)

Ilmeisesti databaseen nuo kk päivitykset, eikä varsinaisesti softaan?
 
Unidenin custom firmiksiä tainnut tulla vasta kahden viimeisimmän virallisen firmiksen pohjalta, eli esim tuo Suomeen räätälöity firmis on ulkopuolisen tekijän tuotoksia ja tulevaisuuden julkaisutahtia ei niille varmaan tiedä kukaan.

Maksullisia lisäksi nuo custom versiot, tai ainakin ekat oli, Mawerick tietänee nykyisen tilanteen jos on sellaisen hankkinut? Muuttuiko lahjoituspohjaiseksi vai mikä lie nykytilanne?



Ilmeisesti databaseen nuo kk päivitykset, eikä varsinaisesti softaan?

Pääosin tietääkseni database päivityksiä, mut tulee myös firmis päivityksiä laitteille, antenneille jne, pientä optimointia :thumbsup:
 
Tossa ois testattavana vakio hdm+ antennin lisäksi hd+ antenni ja kosketus kytkin koko järjestelmään jolla saa piipparin virrattomaksi :)
 
Terve!
Onko foorumilaisilla kokemusta piipparin käytöstä lämpö- ja äänieristettyjen(?) lasien kanssa? Tulevassa autossa on tälläinen lisävaruste ja mietin joudunko hankkimaan kiinteästi asennettavan mallin.

Nuo kiinteästi asennetut ovat ihan vierasta kauraa, joten hyviä ideoita ja ehdotuksia otetaan vastaan.

Kiitos jo etukäteen!
 
Terve!
Onko foorumilaisilla kokemusta piipparin käytöstä lämpö- ja äänieristettyjen(?) lasien kanssa? Tulevassa autossa on tälläinen lisävaruste ja mietin joudunko hankkimaan kiinteästi asennettavan mallin.

Nuo kiinteästi asennetut ovat ihan vierasta kauraa, joten hyviä ideoita ja ehdotuksia otetaan vastaan.

Kiitos jo etukäteen!
On kokemusta. Esim s6 Audi. Sisällä laite toimii stalker tutkaa vastaan 50 % teholla. Jossain malleissa tuulilasin yläreunassa kohta jossa ei pinnoitetta.
Muuten menee näissä autoissa remote sarjan puoleen, eli antenni keulaan. Ja maksavat 2000-5000€
1. Genevo remote, lievästi vuotava. Toimii kohtuullisesti Suomessa.
2. Stinger remote hollannin vuotamaton, lähes 0 vikahälyinen.
3. Escort redline 360 ci. Kova kone Suomeen, vuotamaton suorituskyky takuulla hyvä. Juuri julkaistu.
4. Uniden r9 hiljattain tulossa. Attowave ???
 
Viimeksi muokattu:
On kokemusta. Esim s6 Audi. Sisällä laite toimii stalker tutkaa vastaan 50 % teholla. Jossain malleissa tuulilasin yläreunassa kohta jossa ei pinnoitetta.
Muuten menee näissä autoissa remote sarjan puoleen, eli antenni keulaan. Ja maksavat 2000-5000€
1. Genevo remote, lievästi vuotava. Toimii kohtuullisesti Suomessa.
2. Stinger remote hollannin vuotamaton, lähes 0 vikahälyinen.
3. Escort redline 360 ci. Kova kone Suomeen, vuotamaton suorituskyky takuulla hyvä. Juuri julkaistu.
4. Uniden r9 hiljattain tulossa. Attowave ???

Kiitos nopeasta vastauksesta!

Tuota juuri toivonkin, että olisi pinnoittamaton kohta tuulilasissa. 50% pienempi kantama on kyllä aika raju.


Jos täältä löytyy joltain ylimääräisenä kiinteää mallia nii voisin olla kiinnostunut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 104
Viestejä
4 502 100
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom