Poltin 15-16 vuotta, pahimmillaan askin päivässä. Lopetin 8 vuotta sitten sähkötupakan avulla ja se meni kuin itsekseen, kunhan alun kornilta tuntuvasta sähkötupakan tuntumaan totuttelemisesta pääsi yli. Muutaman kuukauden sähkötupakassa oli nikotiinillisia nesteitä, sitten vaihdoin nikotiinittomiin. Nikotiinittomia nesteitä meni muutama kuukausi, kunnes sitten huomasin yksi päivä, että olin lähtenyt kaupungille ilman sähkötupakkaani. Oli aika järisyttävä kokemus tajuta tuo, kun vuosikausia oli aina tullut tarkistettua ulos lähtiessä, että taskussa on sytkä ja vähintään yksi tupakka, että pääsee kioskille asti uutta askia ostamaan. Siihen jäi myös sähkötupakka sitten. Missään vaiheessa noiden noin 6 kk:n aikana ei tullut vieroitusoireita eikä aitoa tarvetta ostaa savukkeita ja polttaa. Enkä ole kaivannut sähkötupakkaakaan, vaikka se tuolla jossain varastossa vieläkin on. Tupakka tosin edelleen tuoksuu minusta ihan hyvältä - olen pitänyt sen hajusta koko elämäni (paitsi vaatteisiin tarttuneena...). Muutaman kerran vuodessa näen unta, että poltan, mutta valve-elämässä se ei käy mielessä, vaikka kuinka ihmiset ympärillä sauhuttaisi. Nykyään tuntuu itse asiassa ihan oudolta ajatella, että tosiaan poltin joskus.